Uni - lasillinen vettä

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
alabasteripullo

Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Muistui äsken ihan äkisti uni jota olen koko päivän unohtanut. Herättyäni en muistanut sitä mutta äsken se muistui niin muistan. Vain muistan pätkän siitä unestani.

Näin unta että juon lasillinen vettä. Mutta huomasin että lasin sisäpuolelta on sellainen väritön tahmea lika. Tajusin että vanha vesi taisi seisoa siinä lasissa jo kauan.

En voi juoda sitä ja jätän juomatta. Siinä mun uni.

Mahtaako uni tarkoittaa uskovia vai vain mua? :roll: Eilen illalla tunsin Jumalan voiman joka laskeutui päälle. Sitten menin nukkumaan ja näin tämän unen.

Koetelkaa tämä uni.

Herran siunausta alkavaan viikkoon. :)
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Maria »

Rauhaa 🙏

Eilen tulit ikäänkuin kuvana mieleeni ja siinä näyssä kerroit, että Jumalan voima tuli yllesi. Ajattelin, että se liittyy aiemmin kertomaasi, mutta kun nyt luin todistuksen, niin en enää ajattele niin.

Lasista tuli mieleen, että kun Jumalan pyhyys tulee, sen edessä ei ole mitään. On aivan alaspainettu. Jos ei Jumalan Poika ole välimiehenä siinä hetkessä, ei kestä. Se on vain lasia, joka voidaan särkeä. Jumala on Sanassa ja puhdistaa Sanansa kautta meidän sydämiämme ja koko elämämäämme päivittäin.

Olen itse aivan täynnä vikoja. Ei tuota tuomiota voi ohittaa. Se on läpitunkeva ja läpivalaisee niin täysin, että ei voi mitään muuta kuin olla totuuden mukaan. Et voi valehdella, etkä estää. Totinen Jumala puhkaisee sinut ja minut kuin ilmapallon. Jäljellä on syntinen ihminen, jonka koko elämä ei riitä sovittamaan rikoksiaan. Se on aina Jumalan kirkkautta vailla, ellei sitä kokonaan pois haudata ristintyön tähden. Ylösnoussut Jeesus saa elää kauttamme Jumalan lapseuden viattomuudessa.

Jumalan kiitos tästä lasista, joka sinulle on näytetty. Me tarvitsemme Kristuksen kallion, jonka sammunut lähde puhkeaa Golgatan työn tähden, ja se laitetaan meidän sisimmässämme käyntiin Jumalan voimasta. Kunnia Jumalalle kaikesta hyvästä 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, Maria. Mulle tuli ajatus siitä että pitää vastaanottaa voima tässä kunnossa missä on itse heikkouden alainen.

Eilen illalla voima tuli täysin yllättäen päälleni, menin heti hämilleni. Mietin onko se Jumalan töitä minussa vai miten mun pitäisi toimia niinkuin Herra tahtoo mun toimivan. Mutta Jumalan voima oli konkreettinen, se hämmennytti mua.

Jos on selitystä niin en varmaan menisi hämilleni mutta ilman selitystä se vähän mua pelotti.
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Siitä unesta vielä… En ole varma tuliko uni Herrasta vai itsestäni. Se on koeteltava. Mutta jos se tuli Herrasta, vesi on vanha, se tarkoittaa että mun pitäisi vastaanottaa voima niin mä uudistun tai se uni voi ehkä koskea muita uskovia jotka eivät ole vielä uudistuneet koska eivät ole tutkineet mikä on Jumalan tahto.

Olen tutkinut mieleni uudistuksen kautta tähän iltaan asti eli jakamattoman seurakunnan asiasta, etsiessäni Jumalan tahtoa tässä asiassa. Tänään se taas aukeni uudella tavalla. 🙂

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Uusiluomus

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Mieleeni tuli tämä Herran palvelijan saarna ja olenkin tätä aihetta paljon miettinyt , en tiedä liittyykö tämä uneesi mutta laitan nyt kuitenkin sillä ajankohtainen se varmasti on meille kaikille

Leonard Ravenhill, Are We Willing to Drink the Cup?

"I am come to send fire on the earth; and what will I, if it be already kindled? But I have a baptism to be baptized with; and how am I straitened till it be accomplished!" Luke 12:49-50

"I've been going to meetings for over seventy years all over the world: Pentecostal conferences, Methodist conferences, all kinds of conferences. I've heard the baptism of the Holy Spirit preached, I think, fifty different ways.

In seventy years, I've never heard anybody preach on this text where Jesus, speaking of Himself says: "I have a baptism..."

I know there is a lot of opposition against the second blessing. I challenge you to find a man that has made history in God's kingdom who somewhere didn't have a second crisis after he was born again in the Spirit of God.

One of the Quakers said he found something in him that wouldn't keep peace. He wanted to get rid of the thing in him that was always troubling him.

William Booth said, "I found that I ebbed and flowed until one day the Holy Ghost came in his fullness." Then he wrote that marvelous battle hymn that today's church doesn't know.

The Salvation Army was a penniless organization that went into seventy countries in ninety years. Not seventy cities, but seventy countries! Men and women left their castles in England. Professors left their professions. Why? Because they could see that fire as clearly as Israel could see that pillar of fire at night. The Holy Ghost was there! And old William had them going down the streets at night marching and singing:

'Thou Christ, the burning cleansing flame, send the fire!
Thy blood-bought gift today we claim, send the fire!
Look down and see this waiting host
Give us the promised Holy Ghost
We want another Pentecost.'

The fire is unquenchable.
The fire of hell is unquenchable.
The fire of the Holy Ghost is unquenchable.

I'm not sure we want it. We need it! You see, the thing between where you are now and this baptism of fire is a "cup."

Then came to him the mother of Zebedee's children with her sons, worshipping him, and desiring a certain thing of him.

And he said unto her, What wilt thou? She saith unto him, Grant that these my two sons may sit, the one on thy right hand, and the other on the left, in thy kingdom.

But Jesus answered and said, Ye know not what ye ask...

She asked a big thing. In the other gospels it says that they asked it. John and his brother asked. Here it says his mother asked. I guess there was a collusion in this. They had agreed together. They believed that Jesus was going to have a kingdom. They wanted to sit on the right hand and the left hand when He came into His kingdom.

But notice they came worshipping Him. Yet in their worship there was begging. It wasn't pure. They had an ulterior motive.

They were trying to bargain with Him.

But Jesus answered and said, Ye know not what ye ask. Are ye able to drink of the cup that I shall drink of, and to be baptized with the baptism that I am baptized with? (v 22)

Now, in Luke 12:49 He said, "I am come to send fire on the earth." What hindered Him from giving them the fire at that moment?

A baptism.

A baptism of sorrow.

A baptism of anguish.

A baptism that we call Gethsemane."

(Leonard Ravenhill, Are We Willing to Drink the Cup?)
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, Uusiluomus. Mulla on elävä uutinen - uusi testamentti vapaasti kerrottuna. Tarkistin mitä Luuk. 12:49-50 kohdissa sanotaan.

Luuk. 12:49 Olen tullut tuomaan tulta maan päälle ja miten toivoisinkaan, että olisin jo täyttänyt tehtäväni!
50 Edessäni on hirvittävä koettelemus, ja olen hyvin ahdistunut siihen asti kun olen läpäissyt sen.

Miten Jeesus liittyy tähän? Jos saa kysyä? Siunausta!
Uusiluomus

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Leonard Ravenhill, olemmeko halukkaita juomaan kupin?

"Minä olen tullut lähettämään tulta maan päälle; ja mitä minä teen, jos se on jo syttynyt? Mutta minulla on kaste, jolla minut kastetaan; ja kuinka minä olen ahdas, kunnes se tapahtuu!" Luukas 12:49-50

"Olen käynyt kokouksissa yli seitsemänkymmentä vuotta kaikkialla maailmassa: helluntaikonferensseissa, metodistikonferensseissa, kaikenlaisissa konferensseissa. Olen kuullut Pyhän Hengen kastetta saarnattavan mielestäni viidelläkymmenellä eri tavalla.

Seitsemänkymmenen vuoden aikana en ole koskaan kuullut kenenkään saarnaavan tästä tekstistä, jossa Jeesus itsestään puhuessaan sanoo: "Minulla on kaste..."

Tiedän, että toista siunausta vastaan ​​on paljon vastustusta. Haastan sinut löytämään miehen, joka on tehnyt historiaa Jumalan valtakunnassa ja jolla ei jossain ollut toista kriisiä sen jälkeen, kun hän syntyi uudesti Jumalan Hengessä.
Yksi kveekereista sanoi löytäneensä hänestä jotain, mikä ei säilyttäisi rauhaa. Hän halusi päästä eroon siitä asiasta, joka häntä aina vaivasi.

William Booth sanoi: "Huomasin laskeneeni ja virtaavani, kunnes eräänä päivänä Pyhä Henki tuli täyteydessään." Sitten hän kirjoitti sen ihmeellisen taistelulaulun, jota nykyinen kirkko ei tunne.

Pelastusarmeija oli rahaton organisaatio, joka meni 70 maahan yhdeksänkymmenen vuoden aikana. Ei seitsemänkymmentä kaupunkia, vaan seitsemänkymmentä maata! Miehet ja naiset jättivät linnansa Englantiin. Professorit jättivät ammattinsa. Miksi? Koska he näkivät tuon tulen yhtä selvästi kuin Israel näki tuon tulipatsaan yöllä. Pyhä Henki oli siellä! Ja vanha William käski heidät kulkemaan kaduilla yöllä marssimaan ja laulamaan:

'Sinä Kristus, palava puhdistava liekki, lähetä tuli!
Vaadimme tänään verellä ostamasi lahjasi, lähetä tuli!
Katso alas ja näe tämä odottava isäntä
Anna meille luvattu Pyhä Henki
Haluamme toisen helluntain.

Tuli on sammumaton.
Helvetin tuli on sammumaton.
Pyhän Hengen tuli on sammumaton.

En ole varma, haluammeko sitä. Me tarvitsemme sitä! Näetkö, se asia missä olet nyt ja tämän tulikasteen välillä on "kuppi".

Sitten hänen luokseen tuli Sebedeuksen lasten äiti poikineen, kumartaen häntä ja toivoen häneltä jotakin.

Ja hän sanoi hänelle: mitä sinä tahdot? Hän sanoi hänelle: "Anna nämä kaksi poikaani istua, toinen oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi".

Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte...

Hän kysyi suuren asian. Muissa evankeliumeissa sanotaan, että he kysyivät sitä. John ja hänen veljensä kysyivät. Tässä lukee, että hänen äitinsä kysyi. Luulen, että tässä oli salaliitto. He olivat sopineet yhdessä. He uskoivat, että Jeesukselle tulee valtakunta. He halusivat istua oikealla ja vasemmalla kädellä, kun Hän tuli valtakuntaansa.

Mutta huomaa, että he tulivat palvomaan Häntä. Silti heidän palvonnassaan oli kerjäämistä. Se ei ollut puhdasta. Heillä oli taka-ajatuksena.

He yrittivät neuvotella Hänen kanssaan.

Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda maljasta, josta minä juon, ja saada kasteen sillä kasteella, jolla minut kastetaan? (v 22)

Nyt Luukkaan 12:49:ssä hän sanoi: "Minä olen tullut lähettämään tulta maan päälle." Mikä esti Häntä antamasta heille tulta sillä hetkellä?

Kaste.

Surun kaste.

Ahdistuksen kaste.

Kaste, jota kutsumme Getsemaneksi."

(Leonard Ravenhill, olemmeko halukkaita juomaan kupin?)
Uusiluomus

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 28 Maalis 2022, 23:14 Okei, Uusiluomus. Mulla on elävä uutinen - uusi testamentti vapaasti kerrottuna. Tarkistin mitä Luuk. 12:49-50 kohdissa sanotaan.

Luuk. 12:49 Olen tullut tuomaan tulta maan päälle ja miten toivoisinkaan, että olisin jo täyttänyt tehtäväni!
50 Edessäni on hirvittävä koettelemus, ja olen hyvin ahdistunut siihen asti kun olen läpäissyt sen.

Miten Jeesus liittyy tähän? Jos saa kysyä? Siunausta!
Laitoin saarnan myös suomenettuna tosin Google kääntäjän kautta, aihe käsittelee tätä maljaa minkä Jeesus joi ja minkä mekin tulemme juomaan jos häntä seuraamme ja se ei ollut välttämättä kovin mieluisan näköinen Jeesuksenkaa mielestä ja ei varmasti myöskään meidän kenenkään mielestä

No en tiedä liittyykö kuppisi ja unesi juuri tähän aiheeseen mutta kuitenkin se mieleeni tuli ja mielessäni on ollut pidemmän aikaa ja päätin tämän saarnan myös tänne lisätä
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, Uusiluomus. Uni on silti koeteltava. Ei siinä lähde heti uskomaan että asia on näin unen perusteella. Pitää olla varovainen tämän asian kanssa. 🙂 
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Yleensä jos uni tulee, saa myös selityksen sanaa siihen uneen. 🙂 
Uusiluomus

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 28 Maalis 2022, 23:20 Okei, Uusiluomus. Uni on silti koeteltava. Ei siinä lähde heti uskomaan että asia on näin unen perusteella. Pitää olla varovainen tämän asian kanssa. 🙂 
Kyllä unien ja näkyjen ja ilmestysten kanssa saa olla aina "varuillaan" ja enkä nyt väitäkkään että tämä unesi välttämättä tätä asiaa koskisi , vain mieleeni tuli tämä asia ja kun olen asiaa miettinyt pidemmän aikaa niin tämän unesi innoittamana päätin tästä asiasta tähän nyt kirjoittaa.

Jos Herra antaa unen niin hän antaa myöskin selityksen siihen.
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, Uusiluomus. 🙂  Herran siunausta kanssasi.
Uusiluomus

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 28 Maalis 2022, 23:35 Okei, Uusiluomus. 🙂  Herran siunausta kanssasi.
Kiitos, Herra siunatkoon sinua myöskin ja täyttäköön rukousten maljat kohdallasi 🙂
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Uusiluomus kirjoitti: 28 Maalis 2022, 23:45
alabasteripullo kirjoitti: 28 Maalis 2022, 23:35 Okei, Uusiluomus. 🙂  Herran siunausta kanssasi.
Kiitos, Herra siunatkoon sinua myöskin ja täyttäköön rukousten maljat kohdallasi 🙂
Kiitos samoin, sun kohdallasi kans 🙂
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1275
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Sanna »

1776 Käännös:
49 Minä tuli sytyttämään tulta maan päälle, ja mitä minä tahdon, vaan että se jo palais?
50 Mutta minun pitää kasteella kastettaman, ja kuinka minä ahdistetaan siihenasti että se täytetään?

Englanninkielestä käännetty NLT käännös ja muutama muu kääntää:
"Olen tullut sytyttämään maailman tuleen, ja toivon, että se jo palaisi! Minulla on edessäni kauhea kärsimyksen kaste, ja olen raskaan taakan alla, kunnes se on suoritettu."

Liittyen tohon Ravenhilliin niin, Jeesus tuli tuomaan tulta maanpinnalle, Jumalan puhdistavaa tulta sanaa, oikeutta ja oikeita käskyjä.
Meidän kuuluu Jeesuksen seuraajina juoda tuosta likaisesta lasista, kantaa se risti ja pilkka mitä Jeesus kantoi. Sydän palaen pitäisi olla toreilla julistamassa.
Uskovan ja taivaaseen pääsyn välissä on tuo likainen kuppi. Me varmistelemme taivaaseen pääsyä kasteen ja muiden varmisteluiden kautta mutta emme ole valmiit juomaan tuosta sameasta kupista. Tekemään "sitä likaista" työtä taivaaseen pääsemiseksi. Todelliset Jeesuksen seuraajat on valmiit jättämääm kaiken.
Jeesus oli aikansa radikaali. Haastoi päämiehet ja haastoi fariseukset. Kyseenalaisti maalliset tavat. Monet uskovat on lampaina alistuneet maallisten lakien ja päättäjien alle. Vaikka meidän pitääkin totetella esivaltaa, Jumala on meidän esivalta ja Jeesus, ne meidän ylimmät toteltavat. Neste lasissa on puhdas, Jumalan sanaa ja likainen lasi sitä maallista kuraa mitä pitää sietää.

Alabasteripullo: kysyit Luuk 12.49-50 Miten Jeesus liittyy tähän niin mielestäni tarkoitetaan sitä työtä minkä Jeesus teki, tuon Evenkeliumin pitäisi palaa roihun lailla jo jokamaailman kolkassa mutta se tie, sydän palavana Jeesuksen todistajana kulkee tuon maallisen kärsimyksen ja likaisen lasin läpi ja jos tämän Raamatun jakeen ja ton Ravenhill osuuden yhdistää. Myös tuo englanninkielinen käännös antaisi ymmärtää Jeesuksen tuskaa Jumalan "toimeksiantajana", näkemässä tilannetta että liekö uskoa maanpäällä Jeesuksen tullessa, Hänen suuresta työstään huolimatta.


Liittyen lasiin
1. Moos.49:12 on kuvaus Messiaasta.
1933 käännöksessä lukee”Hänen silmänsä ovat viinistä sameat".. mutta sameudella ei viitata känniin vaan siihen että ei näe alastomuutta ja viattoman veren vuodatusta. Ei ole syntiä tekemässä ja on synnitön.

En tiedä voiko tämän sameuden yhdistää tuohon Ravenhillin lasiin? Ymmärsitko Uusiluomus ton Ravenhillin samalla tavalla?

Nämä vaan omia pohdintoja. Miten tämä kaikki liittyy alabasterin näkyyn vai liittyykö mitenkään, niin en osaa sanoa.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1275
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tuo kärsimyksen kaste pitäisi olla joka uskovan yllä. Tuska siitä että työ saadaan tehtyä ennen häitä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Uusiluomus

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Hyviä ajatuksia ja on hyvä että keskustelut synnyttää ajatuksia ja pohdintoja ja ilo nähdä että sait Rosita kopin tästä asiasta
Me usein haluamme saada voiman,olla hedelmällisiä ja nähdä että sielut pelastuu ja Jumalan valtakunnan työ menee eteenpäin mutta emme ole halukkaita juomaan tästä kupista mikä edellyttää sitä että meidän on juotava se jos haluamme palaa Jumalan tulta.. tuskan kautta syntyy ilo ja tuhkasta nousee aamu

Minä ymmärrän tämän Ravenhillin kirjoituksen kupista niin että se kuvaa sitä kaikkea ahdistusta mitä sisältyy siihen ahdistuksen kasteeseen, ja maljaan mitä emme mielellään joisi , pilkkaa ja tuskaa surua epätoivoa ja epäuskoa ja itselleen kuolemista
Tähän kaikkeen joutuu getsemanessa ihminen ja kaiken sen hirvittävän tuskan keskellä myöskin tuntuu että Jumalakin on hyljännyt mutta kun me suostumme Jeesuksen tähden tämän käymään läpi niin me saamme myöskin nähdä ne hedelmät mitä Herra vaikuttaa meissä ja tämän "kuoleman" kokemuksen jälkeen kuin itsestään saamme myöskin kokea ylösnousemus voimaa

Ilman tuskaa ei ole iloa
Opetuslapseus maksaa aina ja mitä suurempaa hedelmää Herra tekee elämässäsi niin sitä enemmän tätä kaikkea tämä malja sisältää

Kriisit kasvattaa meitä ja saa juurtumaan lähemmäs Herraa
Ja kun tulessa puhdistus on käyty läpi ahjossa niin sitä seuraa tulikaste jolloin Jumala sytyttää sinut tuleen

"God put a pillar of fire in wilderness for the Israelites. In the New Testament God put a man on fire in the wilderness -Leonard Ravenhill "

Pelastus on yksin uskosta ja yksin armosta kiitos Herralle
Mutta se että paljonko meidän on mahdollista kantaa hedelmää niin riippuu siitä paljonko annamme Jumalan tehdä karsimista ja puhdistusta meissä

"Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, Hän karsii, ja jokaisen oksan, joka kantaa hedelmää, Hän puhdistaa, jotta se kantaisi runsaamman hedelmän."

Kun me rukoilemme että Herra pelasta sielut niin hän antaa meille hädän sieluista ja rukoustuskan joka vaikuttaa niin että me rukoilemme taistellen ja saamme nähdä miten Herra toimii ihmeellisesti ja valmistaa myöskin usein työntekijöitänsä meidän rukousten kautta , hän nappaa jonkun ihmisen joka suostuu siihen että hänet nuijitaan ja hiotaan ja poltetaan aseeksi jota Herra sitten liikuttaa ja käyttää niinkuin hyväksi näkee

Siksi arvostan suuresti esirukoilijoita yhtään väheksymättä ketään muutakaan Herran työssä
Mutta se mikä on hiljaista ja salasta on usein tehokasta ja näkyvien työntekijöiden takana onkin rukousarmeija jotka huutavat Herran puoleen ja rukouksin kantavat myöskin näitä henkilöitä , olkoon ne evankelistoja saarnaajia opettajia paimenia ynnä muuta ja siksi usein myös rukoukseni onkin että Herra vahvistaisi ja nostaisi lisää esirukoilijoita ❤️

Getsemane tuo maatila mitä se mieleen tuokaan siellä on raivausta tulella ja kuokalla kylvöä maaperän muokkausta istutusta ja repimistä ja mitä kaikkea mieleen tulvii niin paljon asioita..

No taas syntyi tälläistä kirjoitusta ja pohdintaa ja synnyttäköön se myös lisää pohdintaa ja kirjoitusta ja rukousta ja paloa Herran puoleen ja rohkaiskoon myöskin etsimään Herran kasvoja ja hänen tahtoaan meidän kaikkien elämässämme
alabasteripullo

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei. Itsekukin sen näkee minkä kokee hyväksi, pitäköön se. :D

Se ei ole yksi tie kärsimykseen juoden likaista vettä. Itseään väheneminen puhuttaa että Jeesus tulee kasvaa itsessään. Siinä on vielä muutakin. Ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä. Silloin siinä ei elä itselleen vaan Jeesukselle. Se on kapeampi tie, siinä eletään Hänelle ja kannetaan hengen hedelmää. Siinä Jumalan kirkkaus alkaa kirkastaa. :)
Avatar
Tuija
Viestit: 2863
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Luin tuon aloituksen unen ja se jäi mietityttämään. Sitten löysin tämän ihanan tekstin; http://www.kirjasilta.net/santala/savesta/valajan.html
Jeremian kirjan toisessa luvussa luemme: «Minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä.«

Säiliön maku saadaan vedestä pois sitten, että vesi vaihdetaan saviastiasta toiseen. Lopulta syntyy paras juoma, mitä ihminen voi nauttia janoonsa: puhdas juomavesi. Saviastia imee aina itseensä vedessä olevat sivumaut. Samalla se huokoisuutensa vuoksi «hengittää« ja viilentää sisällä olevan juoman. Se on eräänlainen luonnon jäähdytyslaite, jääkaappi, joka raikastaa veden.


Vettä siirretään astiasta astiaan

Astian tulee olla puhdas,

jotta sitä voisi lainkaan käyttää. Ajan mittaan vedestä laskeutuu hienonhieno sakka astian pohjalle ja sen reunat liettyvät. Juuri tähän viittaa profeetta Jeremia 48:nnessa luvussa: «Surutonna on Mooab ollut nuoruudestaan asti ja levännyt rauhassa sakkansa päällä; ei sitä ole tyhjennetty astiasta astiaan, eikä se ole pakkosiirtolaisuuteen vaeltanut. Sentähden siihen on jäänyt sen oma maku, eikä sen haju ole muuttunut« (jae 11).

Raamattu ei ole missään niin tarkka kuin juuri syntikysymyksessä. Sefanja 1: 12 korostaa: «Siihen aikaan minä tutkin lampuilla Jerusalemin ja rankaisen ne miehet, jotka rauhassa makaavat pohjasakkansa päällä.« Lampuilla tutkiminen merkitsee huolellista työtä. Apostoli Paavali tunnusti: «Me olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa« (2 Kor. 4: 2). Meidän on koettava puhdistus kaikista synnin salateistä. Kaikki elämämme pohjasakka on tuotava valoon.


Minä tutkin lampuilla Jerusalemin asukkaat

«Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty! Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä« (Ps. 32: 1, 2). Elämämme pohjasakka jättää aina salatulla tavalla makunsa kristillisyyteemme. Siksi puhdistautumisen tulee koskea kaikkea syntiä. Jeremia 3: 10 osoittaa, että Jumala tarkkailee parannuksemme vilpittömyyttä: «Juudas, tuo uskoton, ei palannut minun tyköni kaikesta sydämestään, vaan petollisesti, sanoo Herra.« Tarvitsemme kokonaisia kristittyjä, jotka ovat kokeneet puhdistautumisen elämän pohjasakkoja myöten. Vain tällaiset astiat voivat välittää raikasta ja puhdasta vettä, joka tulee heissä «sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.« Miten Vapahtajamme toivoisikaan, että hänen omiensa nahkaleilit olisivat täynnä vettä, ja että he kulkisivat ympäriinsä huutaen: «Vettä, vettä, elävää vettä. Kuulkaa kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen.« Tätä vettä tarvitsemme.

Yhdymme rukoukseen:

Rakas Vapahtajamme Jeesus Kristus. Me annamme sinulle valtuudet tutkia meitä Sanasi lampulla. Herra, näytä meille elämämme pohjasakka, kaikki katkeruuden ja itsekkyyden juuret, jotka vaikuttavat sen, että meissä on niin paljon omaa makua ja niin vähän Sinun tuntemisesi tuoksua. Herra, tyhjennä meidät omastamme ja anna meille uudelleen elävää vettä ylhäältä. Tee meistä astioita, joita Sinä voit käyttää valtakuntasi työssä. Aamen.
Tuo on niin täydellinen vastaus tuohon uneen. Tuo on se minkä tuosta unesta sain ymmärtää ja tuo teksti ilmoitti sen täydellisesti. Kiitos Jeesus.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2863
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Uni - lasillinen vettä

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Se kenelle tuo on tarkoitettu, voi jokainen miettiä sydämessään. Niin moni voi löytää tuosta itsensä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin