Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinetti

Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Tämä on profetia jonka haluan ehdottomasti tuoda tänne, sillä tämä profetia on toteutunut jo pitkälle:

Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

90-vuotias norjalaisnainen sai näyn vuonna 1968 ja sen kirjasi ylös Emanuel Minos, mutta harkinnan jälkeen hän ei pitänyt soveliaana julkaista näkyä sen radikaalin sisällön vuoksi. Olosuhteet olivat aivan erilaiset siihen aikaan ja siksi asia unohtui 25 vuodeksi.

Emanuel Minos löysi kellastuneen paperin, johon oli ottanut ylös näyn ja pelästyi lukiessaan mitä nainen oli nähnyt.
Tässä 90-vuotiaan naisen näky vuodelta 1968:

"Minä sain nähdä maailman karttana. Minä näin Euroopan - maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Minä näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta, juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle. Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut. Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään. Tänä rauhanaikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa. Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940.

Minä näin kristittyjen keskuuteen tulevan vertaansa vailla olevan välinpitämättömyyden, lankeemuksen tosi ja elävästä kristillisyydestä. Aikana ennen Jeesuksen paluuta kristityt eivät tule olemaan avoimia tutkistelevalle julistukselle. He eivät tule kuuntelemaan synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista, katumuksesta ja parannuksesta. Tilalle tulee toista laatua oleva julistus, jonkinlainen onnellisuutta tavoitteleva kristillisyys. Pitää menestyä ja päästä eteenpäin. Kyseessä ovat aineelliset asiat tavalla, mitä Jumala ei koskaan ole luvannut. Kirkot, vapaakirkot ja rukoushuoneet tyhjenevät yhä enemmän. Ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen julistuksen sijalle tulee viihde, taide ja kulttuuri sinne, missä pitäisi olla herätys, hätä ja parannuskokouksia. Tämä tulee tapahtumaan suuressa määrin juuri ennen Jeesuksen toista tulemista ja onnettomuus murtautuu päällemme.

Norjaa kohtaa vertaansa vailla oleva moraalin hajoaminen. Ihmiset tulevat elämään niin kuin naimisissa olevat olematta naimisissa. Yhteen muuttaminen ennen avioliittoa lisääntyy suuressa määrin. Tämä tapa tulee hiipimään kristillisiin seurakuntiin ja tätä ei vastusteta aktiivisesti. Myös synti luontoa vastaan suvaitaan. Aivan ennen Jeesuksen paluuta näytetään TV-ohjelmia, joita emme ole koskaan ennen nähneet. TV tulee täyttymään niin hirvittävästä väkivallasta, että se opettaa kansaa murhaamaan ja tekemään lopun toisistaan. Kaduilla kävelemisestä tulee turvatonta. Kansa tulee omaksumaan sen, mitä he näkevät, eikä silloin tule olemaan vain yhtä vaihtoehtoa televisiossa, vaan tarjonta tulee olemaan laaja. Televisio tulee toimimaan juuri niin kuin radio. Voimme ruuvata ohjelmasta ohjelmaan, jotka tulevat olemaan täynnä väkivaltaa, ja kansa pitää tätä viihteenään. Pahimmat ajateltavat murha- ja väkivaltakäsikirjoitukset lavastetaan näytettäväksi ja tämä leviää yhteiskuntaan.

Sukupuoliyhdyntäkohtauksia tullaan näyttämään. Kaikista intiimimmät asiat, jotka kuuluvat avioliittoon, näytetään ruudussa. Tämä tulee tapahtumaan ja sinä tulet näkemään sen toteutumisen. Ne lait, jotka meillä nyt on, tullaan rikkomaan ja kaikista epäsiveellisintä tullaan näyttämään silmiemme edessä.

Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.

Siitä tulee lyhyt sota. Kaikki, mitä olen sodasta kokenut, on vain lastenleikkiä verrattuna tähän. Se alkaa tavallisena sotana, mutta se tulee leviämään ja se päättyy atomipommeihin. Ilma tulee saastumaan niin, ettei sitä voi hengittää, ja tämä kohtaa monta maanosaa. Amerikka, Japani, Australia - rikkaat maat. Vesi tulee pilaantumaan. Emme voi viljellä maata siellä. He, jotka ovat jäljellä rikkaissa maissa yrittävät paeta köyhimpiin maihin, jotka eivät ole vahingoittuneet. Siellä heitä kohdellaan niin kuin me kohtelemme heitä täällä, eivätkä ole halukkaita ottamaan meitä vastaan.

Minä olen iloinen siitä, etten tarvitse kokea tätä, mutta kun aika lähestyy, sinun on rohkaistava itsesi ja matkustettava ympäri ja varoitettava ja kerrottava kansalle mitä minä olen nähnyt.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuossa on eräs mielenkiintoinen ja äärimmäisen ajankohtainen kohta, joka on antanut monille hieman väärän kuvan. Katsos, kun siellä lukee näin:

"Kansaa köyhistä maista virtaa Eurooppaan. He tulevat myös Skandinaviaan ja Norjaan. Kansa ei pidä siitä, että he ovat täällä ja tulevat olemaan kovia heitä kohtaan. Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt. Tämä tapahtuu aivan ennen Jeesuksen paluuta - ja ennen kuin kolmas maailmansota syttyy."

Tämän näyn saaja on varmasti nähnyt kaiken aivan oikein mutta kirjoittaja itse on intialainen ja ns. ulkomaalainen Norjassa. Hän näkee kirjoittaessaan asiat hieman eritavalla.
En halua nyt kuulostaa saivartelijalta mutta katson tätä kauempaa, eri perspektiivistä.
Kirjoittaessa mikä tahansa kertomus saa erilaisen sävyn, riippuen siitä, mitkä ovat omat arvot jne. joten koen tämän näyn olleen kliinisempi tuossa kohtaa jossa sanotaan "Heitä tullaan kohtelemaan yhä enemmän kuin juutalaisia ennen sotaa. Silloin meidän syntimme mitta on täyttynyt."
En usko että nuo muut synnit ovat millään tavalla Jumalan mitan täytteeksi yhtään sen täyttävämpiä. Kysymys on vain siitä että SIINÄ KOHTAA Jumalan mitta on tullut täyteen. Noiden ulkomaalaisten massoittainen siirtyminenhän on erinomainen ajanmerkki, joten siinä kohtaa, silloin Jumalan silmissä syntiemme mitta on tullut täyteen.

Mitä ajattelette tästä sanomastani?
Sinetti

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Noin minäkin sen ajattelen, kaikki synti mitä maailmassa on tapahtunut, se täyttyy tuona ajankohtana. Tänään näen tuon hyvinkin kuvaavana, noiden pakolaisten myötä, joka on nyt jotain aivan ennennäkemätöntä, näin eurooppalaisen silmin ja mihin tuo kaikki vielä johtaa, sillä uskon, että kaikkein pahinta emme vielä ole edes nähneet, se muistuttaa meitä myös siitä, että Jeesus tulee pian, ja mikä riemu se onkaan meille, jotka Häntä odotamme.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Noin minäkin sen ajattelen, kaikki synti mitä maailmassa on tapahtunut, se täyttyy tuona ajankohtana. Tänään näen tuon hyvinkin kuvaavana, noiden pakolaisten myötä, joka on nyt jotain aivan ennennäkemätöntä, näin eurooppalaisen silmin ja mihin tuo kaikki vielä johtaa, sillä uskon, että kaikkein pahinta emme vielä ole edes nähneet, se muistuttaa meitä myös siitä, että Jeesus tulee pian, ja mikä riemu se onkaan meille, jotka Häntä odotamme.
Tismalleen noin... Me elämme ERITTÄIN milenekiintoista kevättä. Uutiset suorastaan vyöryvät päälle päivä päivältä lähemmän sitä hetkeä jonka itse Jeesus meille on Luukkaan kautta hienosti rohkaisemalla kertonut "Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
Sinetti

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Sitten vielä tämä Krimin profetia, senkin koen tänään hyvin tärkeänä:

“Kun kuulette, että venäläiset ovat vallanneet Krimin, te tiedätte, että Messiaan ajat ovat alkaneet, että Hänen askeleensa jo kuuluvat. Ja kun kuulette, että venäläiset ovat tulleet Konstantinopoliin (nyt Istanbul) teidän tulisi laittaa sapattipuku päällenne, älkääkä ottako sitä pois, sillä se tarkoittaa, että Messias on tulossa millä minuutilla tahansa."

Totisesti, Venäjä on nyt Krimin valloittanut ja Turkinkin kanssa välit kohtalaisen huonot. Jeesuksen tulo on lähempänä kuin moni haluaa uskoa.
Peacemaker

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Moi...

Jos olette seuranneet Syyrian seutua niin sinne on jo kokoontunut ja kokoontumassa lisää eri valtioiden sotajoukkoja...näin Raamatun profetiat lopunaikojen tapahtumista toteutuvat yksi toisensa jälkeen...

Samaa sotatoimien kokoontumista tapahtuu muuallakin esim. Itämerellä ja Baltiassa sekä Suomen /norjan Venäjän vastaisella rajalla.

Myös tyynellämerellä etelä korea, pohjois korea, venäjä, Kiina, Japani, vietnam, filipiinit, Indonesia jne on hyvin herkässä tilassa..
Sinettisormus

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Peacemaker kirjoitti:Moi...

Jos olette seuranneet Syyrian seutua niin sinne on jo kokoontunut ja kokoontumassa lisää eri valtioiden sotajoukkoja...näin Raamatun profetiat lopunaikojen tapahtumista toteutuvat yksi toisensa jälkeen...
AA-MEN!!!
Peacemaker

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Minusta ajankohtainen raamatunpaikka...

NÄKY KOSKEE LOPUN AIKAA
16.2.2016 16:26 Juhani Räsänen

Katso, minä teen sinulle tiettäväksi, mitä on tapahtuva vihan ajan lopussa, sillä näky koskee lopun aikaa...

Ja kun... ...jumalattomuuden määrä on täysi, on nouseva häikäilemätön kuningas, juoniin perehtynyt.

Hänellä on valtava voima, hän tuottaa tavatonta tuhoa, menestyy kaikessa mitä tekee ja tuhoaa maan mahtavia ja pyhien kansaa.

Viekkaan älynsä vuoksi hän menestyy petollisissa toimissaan ja kasvaa sydämeltään ylpeäksi ja tuhoaa monia rauhankin aikana.

Myös ruhtinaiden ruhtinasta vastaan hän nousee, mutta käden koskematta hänet murskataan.

Lähde: Dan. 8: 19, 23-25

http://juhaniraesaenen.puheenvuoro.uusi ... opun-aikaa
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Peacemaker kirjoitti:Ja kun... ...jumalattomuuden määrä on täysi, on nouseva häikäilemätön kuningas, juoniin perehtynyt.

Tulee mieleen yksi ainoa nimi, Vladimir Putin
Sinettisormus

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:
Peacemaker kirjoitti:Ja kun... ...jumalattomuuden määrä on täysi, on nouseva häikäilemätön kuningas, juoniin perehtynyt.

Tulee mieleen yksi ainoa nimi, Vladimir Putin
Totisesti, kuvaus sopii hyvin juuri Putiniin.
Peacemaker

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Raamattu on hieno kirja :D
Sinettisormus

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Peacemaker kirjoitti:Raamattu on hieno kirja :D
Totisesti, Aamen! :D
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

[quote=Tulee mieleen yksi ainoa nimi, Vladimir Putin[/quote]

Tsaari Putin...

Muistatko Jarmo näkysi, missä sanottiin, että "se on iivana julma" ?

-Markku
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aivan, se oli tosi voimakas uninäky. Siis unessa nähty näky.

Ensin minulle näytettiin jonkin kivirakennuksen pohja, siinä olevat lattiakivetykset ja siinä oli kulmaliput, ikäänkuin rakennustyömaa olisi alkamassa. Tämä siis vuodelta 2006, jolloin sain näyn.
Sitten unessa minulle sanottiin että tämä tässä on kirkon pohja, jonne asettuu Iivana Julma. Sitten sama toistettiin TODELLA VOIMAKKAASTI sanoin, "MUISTA, SE ON IIVANA JULMA, VAIKKA MUUT SANOISIVAT MITÄ".

En sitten tiedä mitä tämä merkitsee mutta jotenkin tuo lause "muut sanoisvat mitä" tarkoittaa että monia spekulaatioita tulee ja siksi pitää uskoa tuohon sanomaan, mitä se sitten onkin. Sehän me nähdään tai sitten ei nähdä, vaan temmataan pilviin ja tuuliin. Mutta joku lukee tämä ja tajuaa viestin, "vaikka muut sanoisivat mitä, niin se on Iivana Julma".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Täytyy sanoa että hieman minä arastelen tuoda omia profetioita omalle keskustelupalstalle. On monta kertaa käynyt mielessä joku mutta aina tökkii pikkusen vastaan, koska pelkään tosissaan sanaa ylpeys ja itsekeskeisyys. Minun näkyni, minä sain sen jne.

Juttelen täällä mieluummin vain muiden saamista profetioista. Mutta tarpeen mukaan kysyttäessä sitten... kerron omia.
Jee123

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja Jee123 »

Noni kerro Jarmo , mitä näkyjä olet nähnyt ? Mitä tiedät suomen profeetasta ? Ja voithan olla väärässä kyseisestä henkilöstä että juuri se Ari olisi se Ari jota jota jumala tarkoitti ?

Et tunne oli niin vahva missä tai miten nyt sait sen Ari tiedon saatto hämätä ja tuli astian makua kokemaan.

Sanoit joskus että tiedät et se profeetta on saanut saanut maksaa kalliin hinnan. Ja joutu menettää rakkainpansa ja ja katsomaan viellä että se tapahtui ja on saman kohtalon kärsivä itsekin. Mistä tiedät tämän kaiken ?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

En puhuisi ollenkaan vahvasta tunteesta, pikemminkin se oli heikko ja omituinen, joka oli sellainen että se koko todistusmaailma oli syötetty minuun jo vuosien aikana erilaisin kokemuksin, jotka laukaistiin minulle yhtenä muistikuvana. Tämän jälkeen minä sain päätellä ihan itse ja pyritsellä eroon siitä, jos kykenisin. Toki hylkäsin kymmeniä kertoja ja haukuin itseni vaikka miksikä vainoharhaseks pölvästiksi ja yritin päästä eroon ajatuksista.
Tämä homma kesti kuukausia ja vasta joskus kolmen neljän kuukauden kuluttua väsyin epäilemään asiaa.
Eikä tämä edes ollut tässä koko homma, vaan aina kun taistelin ajatuksiani vastaan, niin hyvin lempeällä kädellä minulle todistettiin elävässä elämässä mikä on totuus. Minä en päässyt eroon, kunnes hyväksyin tämän tosiasian, jonka jälkeen sain kuin kerta kiellon päälle niistä kaikista konkreettisimman vahvistuksen kädestä pitäen eräältä uskovalta ja en voinut uskoa silmiäni kun sen sain ja kaikenlisäksi tämä lopullinen todistus oli saanut kymmenien ihmisten todistamana alkunsa jo vuonna 1979, joten vaikea oli enää olla uskomatta saamaani.

Kuten sanoin jo tuolla Suomi24:lla, että minulle ei ole minkäänlaista merkitystä sillä, uskooko edes YKSIKÄÄN. Ainoa millä on merkitystä, on sillä että olen saanut kertoa kerrottavani ja se sanoma on jo laajalti kuultu. Se on kuultu juuri niin laajalti kuin sen pitikin. Jumalan suunnitelmat ovat sellaisia.

Minun ei ole tarvetta lähteä todistelemaan asiaa, koska se ei ole koko homman ydin. Jumalan oli Pyhän Hengen välityksellä vain saatava joku tietty ihminen äänitorveksi. Silloin kun minä kipuilin, minä suorastaan huusin Jumalalle, että maailmassa on 7 miljardia ihmistä, miksi minulle. En halua tällaista. En edelleenkään haluaisi olla kaikkien vihattuna ja sylkykuppina. Elämä olisi suhteellisen paljon ollut helpompaa tavisukiksena.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuota vuonna 1979 saatua todistusta en halua mainostaa, koska se lähentelee jo kaikkein eniten inhomaani asiaa, itsensä korottamista. Saatte uskoa sen tai olla uskomatta :(
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minäpä kerron yhden uskonvahvistuksista ja sitten perustelen, miksi useimmat uskonvahvistukset ovat yleensä aika pieniä.

Kaksi tyttöä kävi Toivonlinnan lukiota ja asuivat kämppiksinä siellä tyttöjen asuntolassa. He olivat rukoilleet yhdessä ja pyytäneet vahvistusta epäuskolleen ja epäilyksilleen, onko Jumala oikeasti olemassa, vai onko tämä vain pelkkää perheiden perinnejuttua, koska molemmat olivat vanhojen adventistisukujen lapsia ja siksi olivat yhteisössä. He pyysivät että jos Jumala antaa heille molemmille tänään jotain, niin he uskovat.
Siitä he sitten nousivat saman tien ja lähtivät ruokalaan, koska oli ruoka-aika. Portaikossa keskitasanteella alas tullessa, heitä vastaan tuli poika, jolla oli kaksi appelsiinia käsissään, toinen vasemmassa ja toinen oikeassa. Kohdatessa poika heitti yllättäen molemmat ilmaan, siten että kumpikin tyttö saivat oman appelsiinin syliinsä tismalleen samaan aikaan. Tytöt katsoivat hölmönä toisiaan ja olivat ihan äimänä. Eivät tienneet mitä sanoa, koska eihän tätä juttua voisi kukaan uskoa. Niin se vain oli.

Usko ei siis ole uskoa, jos se perustuisi voimallisiin juttuihin, vaan usko pitää tulla kuulemisesta ja kuten Jyrkin kanssa kävimme keskustelua, niin olihan opetuslapsissakin yksi, jolle pelkkä sana ei riittä, vaan hän vaati saada koskea haavoja. Sitten Jeesus ilmestyi ja sanoi Tuomaalle, pane kätesi niihin.
olli

Re: Norjalaisen naisen näky vuodelta 1968

Viesti Kirjoittaja olli »

Luuk 17:6 kirjoitti:Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
Usko on mielenkiintoinen asia. Usein ajattelemme että me joko uskomme tai sitten emme usko. Se on hienoltakuulostava ajatus, jolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Yhtä hyvin voimme sanoa että meillä joko on rahaa tai ei ole. Mutta tässäkin on mietittävä oletko ostamassa uutta Porschea vai tikkukaramellia. Hyvin harva on sellainen jolla ei sitä rahaa ole kertakaikkiaan yhtään.

Olemmeko kenties rasisteja ? Tässä video joka pistää miettimään asiaa:
https://www.facebook.com/eddyrapuluchuk ... 091861311/

Videolla näemme onko ihminen rasisti vai ei. Jos pakoon juossut henkilö olisi ollut jotakin muuta kuin arabiksi pukeutunut mies, voisi olettaa ettei tapahtuman olisi reagoitu samalla tavalla. Voisi myös olettaa etteivät videolla näkyneet ihmiset ainakaan normaalisti tunnustaisi ajattelevansa rasistisesti. Mutta ihmisen reaktiot todella paljastavat, mitä heidän ajatusmaailmaansa kätkeytyy. Toki tähän löytyy muitakin psykologisia selityksiä, mutta harvemmalla meistä on pohjaton reppukauhu.

Tähän videon tuomaan ajatukseen sopivat hyvin rinnastettavaksi myös meidän suhtautumisemme profetiohin ja näkyihin. Kun joku "heittää" profetian meitä kohti, onko ensi reaktiomme juosta karkuun, tyrmätä profetian esittäjä, julistaa asia ihmisten kuvitteluksi, vai tutkiskella se niin kuin Raamattu meitä kehottaa.
1 Tess 5:19-21 kirjoitti:Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
Mutta tässä kohtaa tulee vastaan ihmisen oma luonne. Jos olemme epäileviä, kuten Tuomas, se ei tarkoita ettemme olisi valmiita ottamaan vastaan sitä mikä on hyvää. Jos taas uskomme kaikki miettimättä ja tutkimatta asiaa sen tarkemmin, voimme helposti joutua eksytykseen. Toisin sanoen, usko ei tarkoita herkkäuskoisuutta; Tuomas osoitti uskoa siihen mitä Hän oli oppinut Jeesuksesta, ja hänelle tuotu uusi asia joka ei sopinut siihen kuvaan joka hänellä oli Mestarista. Siksi hän ei halunnut ottaa vastaan sitä mikä ei ollut hänen aiemman kokemuksensa ja uskonsa mukaista.
Apt. 17:11 kirjoitti:Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Kun itse tutkimme profetioita tai näkyjä, meidän tulee tehdä se rukoillen ja pyytäen Pyhän Hengen avaavan asiaa meille. Jos tutkimamme profetia tai näky ei sovi mielestämme siihen mitä Henki tai Raamattu meille kertoo, voimme tuon asian hyljätä ja pysyä siinä mitä olemme jo saaneet; asian tutkiminen ei heikennä meitä uskossamme. Jos taas asia vahvistaa uskoamme, se on hyvä.
Hebr. 11:1 kirjoitti:Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Uskoa ei voi mitata sillä pidämmekö jotakin profetiaa tai näkyä Jumalalta saatuna vai jonakin muuna. Usko sen sijaan vaikuttaa siihen miten lähdemme tutkimaan sitä; olemmeko valmiita tutkimaan sitä Jumalan antamalla varustuksella; vai omassa voimassa; eli tyrmäämmekö profetian huuhaana, tuomitsemmeko sen esittäjän tai lähdemmekö kiljuen karkuun ?

Usko on meille jokapäiväinen työkalu, joka antaa meille oikean suhtautumisen asioihin. Se on luottamusta siihen että Jumala pitää meistä huolen tilanteessa kuin tilanteessa, ja ennen kaikea siihen että olemme avoimia ottamaan vastaan uusia asioita Jumalalta.

Toiset ovat vahvempia uskossa, toiset heikompia. Mutta kuten lihaksetkin, uskokin vahvistuu käyttämällä - aivan kuin Jarmon kertomuksen tyttöjen kohdalla - ja jollei uskoa käytä, se surkastuu.
Vastaa Viestiin