Kristus on tulossa!

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Pi_O

Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Näin toissa yönä unta, että näin unta ylöstempauksesta.
Uni oli henkilökohtainen, mutta nyt minun täytyi tulla se kertomaan kokonaisuudessa tänne, koska se avaa myös muiden silmiä.

Näin unta, että vuokrasin auton ja se oli aivan romu. Lähdin sillä ajamaan, ja autoon tuli sisälle pari vierasta nuorta miestä pummimaan kyytiä. Sanoin heille, että nyt ei onnistu, koska tämän auton ohjaus ei tottele sitten yhtään. Auto ei yksinkertaisesti ollut tieliikennekelpoinen. Palautin auton ja nämä nuoret miehet nurisivat, koska en tarjonnutkaan heille kyytiä. Sitten siihen tuli eräs miespuolinen tuttavani ja hän nuhteli näitä nuoria miehiä, kun he yrittivät saada minua ajamaan hengenvaarallista autoa.

Lähdin kävelemään autolta poispäin ja käsiini tarrautui kaksi orpotyttöä. Ilmeisesti 5- ja 7-vuotiaita. Menin heidän kanssa johonkin seurakunnan kerhohuoneeseen. Siellä oli istumassa ja tekemässä käsitöitä eläkeikäinen ja eläkeiän kynnyksellä olevat naiset ja yksi papparainen nitkutti kävelykeppinsä kanssa ympäri huonetta. Istuuduin tyttöjen kanssa sohvalle.
Sillä samalla hetkellä meidät peitti harmaa hernerokkasumu ja tunsin nousevani ilmaan.

Nousu jatkui ja näin Kristuksen joukkoineen.
Huusin riemusta Hallelujaaa!

Näin, että tytöt nousivat kanssani ilmaan, ja hekin huusivat ilosta. Eläkeiän kynnyksellä oleva nainen huusi riemusta myös ja pomppi niin, että välillä hänen pää pilkisti hernerokkasumusta, mutta hän ei päässyt korkeuksiin.

Sitten unessa heräsin, ja tajusin nukahtaneeni kerhohuoneen sohvalle. Kysyin eläkeikäiseltä naiselta, että huusinko unissani? Hän sanoi, että huusin, ja oli selvää, että huusin riemusta, kun olin vihdoin vapaa.

Sitten heräsin oikeasti. Olin tainnut huudahtaa myös oikeasti.
Näitä lapsia en tuntenut, mutta unessa tunsin hyvin mainitsemani naiset. Todellisuudessa en ole heitä koskaan tavannut.

Johanneksen ilmestys 3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

Amen, tule, Herra Jeesus Kristus!
Solissa

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Ystäväni joka on uskossa sanoi että Jeesus on tulossa 3- 4 vuoden kuluttua,, toiset sanoo viimeistään vuonna 2028,toiset että ensi vuonna viimeistään huhtikuussa

Voi meitä jotka jäämme tänne,, olkaa onnellisia te jotka pääsette tempaukseen,, paljon on tänne jääneitä
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

”Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan.”Näin Jeesus sanoi häneltä apua pyytäneelle ihmiselle.
Meille on annettu valinnan mahdollisuus. Suosittelen valitsemaan elämän Kristuksen yhteydessä. Se on ihan kuin ostopäätös, ostatko banaanin vai appelsiinin. Kun olet valinnut banaanin, se on ostoskorissa, maksat sen kassalla ja viet kotiin, mutta appelsiini jää kauppaan.
Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? Epäilen tässä perkeleen kuiskauksia siitä, että appelsiini olisi sittenkin parempi vaihtoehto. Niinhän se ihmisellä menee: menetän jotain, jos valitsen uskon. Ja se on juurikin perkele, joka tuollaista uskottelee.
Solissa

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Solissa »

😢😭😭😭😭😭
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Jeesus ei juossut rikkaan nuorukaisen perään ja pyytänyt anteeksi näitä sanojaan: ” Mene ja myy kaikki ja seuraa minua.” Miten rikkaan nuorukaisen elämä jatkui, siitä ei meille kerrota. Toivoisin, että hän edes myöhemmin olisi tehnyt oikean valinnan.
Onneksi en ole evankelioimistyössä kokopäiväisesti, olisin varmaan jo saanut burnoutin...
Pi_O

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Solissa,

Johanneskin itki:
Ilm. 5:5 Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
Job 19:25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.


Kevätkesällä näin uninäyn ja kirjoitin sen tänne.
Linkki:
viewtopic.php?f=4&t=1419&p=29925&hilit= ... %B6#p29925

Näkyäni on tukenut mm. tubettaja Rapture Puzzle eli kaikki kristityt eivät lähtisikään samalla kertaa. Hän on itse sanonut videoillaan, että hän jää mielellään vihan aikaan viemään työnsä loppuun, jos se on Jumalan tahto. Siksi valitsin hänet tähän lähteeksi. Hän on lisäksi hyvin tuottelias tubettaja.

Lisää selvitystä aloituksen unen merkityksestä:

Tuossa unessa oli autoilun tarkoitus osoittaa, että vaikka haluaisimme auttaa jotakuta niin aina se ei ole mahdollista. Joskus meitä jopa syyllistetään siitä. Sillä, jos olisin tässä tapauksessa "unohtanut itseni" ja auttanut näitä nuoria miehiä niin olisin vaarantanut meidän ja muiden tiellä kulkevien hengen.
Vastaavasti, kun ylöstempaus tapahtui niin riemu oli niin suuri, etten ole koskaan huutanut niin paljoa. En ilosta enkä säikähdyksestä. Silloin siis todella unohtuu kaikki muu paitsi Kristus ja Isä. Nyt sain esimakua tunteesta.
Itse en olisi huomannut katsoa ympärilleni, mutta noustessani ylös tunsin, että jotain lähtee minun mukana ylös ja katsoin, että mitä. Tuo 7-vuotias tyttö piti minusta yhä kiinni, eikä noussut siis minun takia vaan myös Kristuksen kutsusta.

Jokainen, jolla on henkilökohtainen suhde Kristukseen ja Isään, saa ikuisen elämän ilossa ja rakkaudessa.
Kukaan muu ei voi sinua auttaa siinä, muuten kuin jakaa sinulle Evankeliumia.

Se on hyvin yksinkertaista. Ei omilla voimilla vaan Kristuksen :D

Jeesus sanoi:
Johannes 16
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.



"Pyhän Hengen läsnäolo ilmenee katumuksen ja Hengen hedelmien muodossa (Gal. 5:22-23), kuuliaisuutena Jumalan käskyille ja tahdolle, haluna rukoukseen ja ylistykseen, ja rakkautena muita kristittyjä kohtaan. Nämä ovat todisteena siitä, että Pyhä Henki on uudistanut kristityn sydämen ja hänet on sinetöity pelastuksen päivään saakka."
https://www.gotquestions.org/Suomi/sine ... Henki.html
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Solissa kirjoitti: 28 Marras 2020, 18:06 Ystäväni joka on uskossa sanoi että Jeesus on tulossa 3- 4 vuoden kuluttua,, toiset sanoo viimeistään vuonna 2028,toiset että ensi vuonna viimeistään huhtikuussa

Voi meitä jotka jäämme tänne,, olkaa onnellisia te jotka pääsette tempaukseen,, paljon on tänne jääneitä
Löysin kirjahyllystämme vanhana kirjan: Modersohn Ernst Ihmisen pojan päivinä - Kertomus tulevaisuudesta. Vuodelta 1951 oli, Suomen LÄhetysseuran kustantamana. Löysin sen antikan sivuilta, vuodelta 1948., 3€ hinta. Lohdullinen kertomus siitä, miten tänne jääneille annetaan mahdollisuus pelastukseen. Niin, siitäkö herätys vasta alkaakin, jäljelle jääneistä?
Pi_O

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Angelicus kirjoitti: 29 Marras 2020, 17:33 Niin, siitäkö herätys vasta alkaakin, jäljelle jääneistä?
Apostolien aikana oli ensimmäinen Pyhän Hengen vuodatus, joten olisiko se ollut ensimmäinen herätys? Sen jälkeen herätyksiä on tapahtunut joka päivä. Joka päivä ihmisiä tulee elävään uskoon Pyhästä Hengestä. Näin itse asian koen.

Mielestäni Jeesuksen kertomus viidestä viisaasta ja viidestä tyhmästä kertoo Kristukseen uskovista (Matt. 25:1-13). Viisailla on Pyhä Henki öljynä ja tyhmillä on hurmahenki tms. Kaikki selvästi odottavat Jeesusta Kristusta noutamaan eli ovat kristittyjä. Muut uskonnot eivät odota Kristuksen pelastavan heitä.

Jäljelle jääneet huomaavat, että heillä ei ollut Pyhää Henkeä. Uskon, että he ryhdistäytyvät ja kääntyvät pois hurmahengistä. Lopunajan julistajat lienevät just näitä, eivät ns. tuhlaajapoikia (Luuk. 15:11-32) jotka ovat liottaneet itseään maailman synnissä.

Eräänlainen herätys se sekin...

Selvennystä vielä aloituksen unesta:
Nuo tytöt symboloivat Jumalan armoa ja täydellisyyttä. Eli siksi minuun liittyi viimeisen koettelemuksen jälkeen armo ja täydellisyys, jotta olisin valmis taivaaseen Isän eteen. Omin voimin ihminen ei voi ansaita armoa tai täydellisyyttä vaan se on viimehetken lahja Jumalalta.
Tuula1

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

no en tiedä, kuuliko muut niinkuin torven ääntä tänään illalla. se oli lyhyt niinkuin kutsu. olin töissä ja ajatukset aivan muualla. sitten kuulin sen äänen ja kävelin ihan sairaalan käytävälle katsomaan, mistä se tuli se ääni. jos se ei ollut torvi niin sitten se oli joku muu. kysyin minun kollegalta, joka taitaa olla islam uskoinen, että kuuliko hän niinkuin torven ääntä niin sanoi, että ei kuullut
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Asia voi olla näin niin kuin Pi_O sanot, mulla on sellanen fiilis, että Jumala on pidätellyt täyttä herätystä ihan näille viime metreille saakka. Ja jos mietitte ketä siinä herätellään valvomaan, niin se on ensijaisesti kaikki Kristityt valmomaan Herransa tuloa. Ei herätys mun nähdäkseni ole juuri se hurmahenki, joka mulle siitä tulee ainakin ensimmäisenä mieleen, vaan se on Oikea Henki Kristuksessa. Se on myös iloa ja riemua Kristuksessa, yksityisesti sekä sitä samaa velien ja siskojen kesken, mutta ei hyppimistä ja pomppimista uskomattomien edessä, niin kuin esimerkiksi hare krishnat tekevät.

Heräjä Valvomaan sisäinen parannuksen teon kautta - ensin puhdistus, sitten herätys jokaisessa sisällisesti ja sen hedelmien myötä koko Seurakunnassa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pi_O

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Näin Eero asian näen, että Pyhä Henki on se öljy, josta liekki saa voimaa. Mitä enemmän ollaan kuulolla niin sitä suuremmalla liekki palaa. Jos joutuu odottamaan pitkään niin liekki menee ns. säästöliekille.

Nyt nämä uninäyt Kristuksen tulosta ovat lisääntyneet huimasti ympäri maapallon, joten "herätys" on alkanut.

Tuula1, en kuullut nyt, mutta joskus olen kuullut. Uskon, että kyseessä oli just tuo "herätys" eli lampun säätämistä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Tule Herra Kristus! Tuntuu että on tapahtunut hyvin paljon tässä joulukuussa hengellisesti.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Pääsisipä itse tuohon joukkoon mukaan!
Pi_O

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Solissa, sen päättää Isä ja Kristus!

Hienoa nähdä, että olet ottanut uskonaskeleita eteenpäin!

Sak. 1:3 Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot: Kääntykää minun tyköni, sanoo Herra Sebaot, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot.

Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
Pi_O

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Tilannekatsaus:

+ Unessani näkemäni auto, jossa ohjaus ei toiminut oli tummansininen pikkuauto. Lituska, en tunnistanut, ehkä Honda Civic?!
* Todellisuudessa 28.12.2020 vuokraamani auto oli tummansininen farmariauto. Auto sammuili välillä risteyksiin, ja ohjaus tietysti muuttui siksi välillä raskaaksi kesken ajon. Onneksi se sammuili vain 10 km/h nopeuksissa eikä 100 km/h nopeuksissa. Lisäksi auto sammuili ja moottorin vikavalo syttyi vasta sitten, kun auto pitikin palauttaa. Soitin vuokraamolle, että uskallanko ajaa enää autolla niin vuokraaja sanoi, että aja vaan auto tänne. Epäili puolavikaa. Eli ajoin auton heti takaisin, kun auto muuttui epävakaaksi ajaa. Siis aivan samoin kun unessa.

+ Unessa auton palautuksen jälkeen minun käsipuoleen tarttui 2 orpotyttöä, jotka kuvastivat Jumalan armoa ja täydellisyyttä.
* Todellisuudessa tuo ohjaus reistaili, koska auto sammuili ja auton palautus oli viattomien lasten päivänä.

+ Unessa hetkeä ennen tempausta tuli sankka sumu.
* Todellisuudessa 31.12.2020 - 1.1.2021 välisenä yönä oli sankka sumu.

+ Unessa tunsin nousevani ilmaan.
* Todellisuudessa vuodenvaihteesta lähtien minulla on välillä ollut huimausta tms. oiretta. Todennäköisesti kyse stressistä johtuvasta korkeasta verenpaineesta. On seurattu lääkärissä. Normaalitilassa ihanteellinen verenpaine, mutta stressaavan uutisen jälkeen nousee nopeasti erittäin korkealle ja pysyy korkealla pitkään. Koska verenpaine nousee vain stressistä niin lääkehoitoa ei ole edes tarjottu. Muuten kun on terveet elintavat ja BMI noin 20 eli muita terveysriskejä ei ole.

+ Unessa vapaus lopulta koitti.
* Todellisuudessa huomenna on Loppiainen. Olisiko jo aika mennä tapaamaan Kristusta? Kiitos mielelläni, Aamen!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Pi_O katsauksessa! Huomenna on hyvä päivä katsailla taivaalle todellakin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

oho. Pi_o kiitos unestasi. Minulla on ollut juuri auton kanssa ongelmia. minulla yleensä ei ole ongelmia ollut mutta nyt toissa aamuna kun juuri teille kirjoitin, että nyt lähden töihin niin tiedättekö mitä? minä en saanut autoa käyntiin klo 5 aamulla. starttasin sitä ainakin ½ tuntia ja soitin sitten töihin, että en tule töihin. keksin, että pää kipeä. no tosipuheessa se kyllä olikin sen auton takia. mieheni tuli töistä sitten klo 6:30 ja yhdessä sitä sitten ihmeteltiin. sanoin, että auton pitää lähteä käyntiin ja että sen pitää olla luotettava, koska minulla pitkät työmatkat jota ajan päivittäin. nyt oli ne 3 päivän vapaat ja hain tänään tuoreemman auton. velkaa tuli 2 ja ½ tuhatta, kun entisestä en saanut kuin 400 euroo. oli kyllä mielenkiintoinen yhteensattuma unesi kanssa. mieheni latasi siitä akun ja teki mitä kaikkea se tekikään en tiedä. tänään aamupäivällä se meni sitä starttaamaan ja se lähti käyntiin. autolle tuli nopea noutaja, sillä en halua että se tekee työnantajan pihalle vaikka yövuoron jälkeen saman tempun.
Pi_O

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Tuula1, toivottavasti ei Kamuxista!

Mä ostin auton sieltä. Auton piti olla just katsastettu ja niin edelleen. Se olikin todella paha romuauto, ja lopuksi Kamux lupasi sen sitten korjata. Heidän toimesta moottoriöljyt valuneena ajoivat (siis kuivalla moottorilla) sen huoltoon ja tuloksena oli tietysti moottorivaurio. KRIL suositti Kamuxia vaihtamaan moottorin heidän laskuun. Kamux ei suostunutkaan sitä vaihtamaan, vaikka olivat aiemmin niin luvanneet niin KRIL:lle ja poliisille. Itse tietysti ehdotin kaupan purkua, kun autossa oli paljon muitakin vikoja, mutta siihen Kamuxilta vastatiin jyrkkä ei.

Siksi olen nyt liikkunut aika paljon vuokra-autoilla.
Tuula1

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

:shock: :( no ostin kamuksista
Tuula1

Re: Kristus on tulossa!

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kamalaa. ties vaikka on tuokin sitten täys romu. minulla ei ole vara pelleillä noiden romujen kanssa.
Vastaa Viestiin