Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olin aamulla pitkään Herran läsnäolossa ja kuvittelin jo, ettei tänäänkään taida näkyä tulla. Olin jo aikeina nousta, kun eteeni ilmestyi kuva, ehkä sivu, jossa oli Raamatun tekstiä, kaksi pitkää jaetta, joita en voinut lukea, mutta niiden alla oli vielä rukous joka alkoi näillä sanoilla:

- "Sinun on valta, voima ja kunnia, ......"

Tämä on todella yksiselitteinen tulkinta, sillä Herra haluaa, että me aterioitsemme ja vahvistumme yhä enempi Hänen sanansa parissa ja anoen rukoilemme ja olemme Hänen läsnäolossaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kunnia Herralle Jeesukelle Kristukselle Taivaassa ja maan päällä!
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala on

”Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät” –Hepr.11:6

Kristittyinä me uskomme Kaikkivaltiaan Jumalan olemassaoloon. Usko Jumalaan syntyy syvällisen henkilökohtaisen kohtaamisen tai kokemuksen kautta. Kun Jeesuksesta tulee totta, silloin hänen kauttaan me tulemme Jumalan lapsiksi. Meidän uskomme miellyttää Jumalaa. Meidän tekomme tai jopa rukouksemme ilman uskoa on turhaa. Se ei auta meitä, jäämme vain palkkaamme ja rukousvastauksia vaille. Kun sinä lähestyt uskon kautta Jumalaa, niin hän lähestyy sinua! Älä siis enää jää toimettomaksi – nyt on aika vahvistua uskossa.

Tule seurakuntaan, vahvistu yhteisestä uskostamme. Lue sanaa ja rukoile Jeesuksen nimessä uskon rukouksia. Silloin sinä tulet näkemään, että Jumala on ja että sinun uskosi voittaa tämän maailman!
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
6. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala loi ; Sanalla kaiken. Jumala sanoi sanan ja se tapahtui. Mekin vahvistumme hänen sanansa kautta ja rukouksemme, joka lähtee suun sanojen kautta ja on Jumalan Sanan ja tahdon mukaista, on vahvaa rukousta, jolla on mahdollisuus toteutua. Sanoilla mekin voimme luoda uutta, kun alamme suullamme puhua asioita todeksi, kannattaa siis myös miettiä mitä suustamme päästämme, onko se Jumalan tahdon mukaista, vaiko sitä mitä maailma edustaa. Työpaikoilla puhumme valittaen kuinka sieltä ja täältä kolottaa ja harmittelemme päättäjien tyhmiä tekoja, Putinia ja kaikkea muuta maailman tapahtumia, kun voisimme puhua jotakin, mistä kasvaisi hyvää hedelmää, tässä meille oppimista.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon jo monta vuotta rukoillu erityisesti yhtä asiaa, että saisin rauhan ja levon. Olen monesti niin henkisesti väsynyt ja usein kutsumus palvelustyökin on uuvuttavaa, vaikka sen tekeminen antaakin taas voimaa, mutta sen murehtiminen uuvuttaa. Kaipaan vaan niin kovasti Jeesuksen luo, jossa vallitsee oikeudenmukaisuus ja rauha, jossa ei tarvitse jatkuvasti pettyä kaikkeen ympärillään. Välillä pettyy itseen ja sitten taas johonkin toiseen. Se uuvuttaa, koska olen monesti rukoillut Paavalin sanoin, päästä Herra minut tästä synnin ruumiista.
Olen valtavasti ihmetellyt mistä jotkut ihmiset saavat positiivista energiaa niin paljon. Heillä näyttää menevän kuin Strömsöössä, ei huolen häivää. Jotenkin välillä tuntee itsensä Aku Ankakasi, joka katselee Hannua jota taas lykästi. Naapurilla on aina ruoho vihreämpää, tiedä häntä sitten? Aarteeni ainakin kerään sinne Taivaskotiin, en tänne maan päälle.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mehän olemme vain ihmisiä, jotka väsymme monenlaisista asioista ja on niin helppoa alkaa puhua sen väsymyksen ja masennuksen ja vihan mukaan. Mutta kun saisimme jotenkin iskostettua alitajuntaamme, että sanoillamme puhumme asioita eläväksi, siis on tärkeää, minkälaisia sanoja suustamme tulee, siinä on Raamattu hyvä ohjekirja. Kyllä minäkin koen usein väsymystä, mutta on parempi olla vaikka hiljaa kun paukuttaa sanoja, joissa ei ole minkäänlaista hedelmää, tällä en tarkoita sinua Jarmo, enkä ketään meistä, mutta näin yleisesti. Ja TOTISESTI, ei ole mitään sen suurempaa, kuin se että Jeesus tulisi pian ja hakisi meidät omansa, sitä tässä odottelen kaiket päivät ja joka hetki. On vaikeaa ja väsyttävää olla tällaisessa maailmassa jonka tekoja ei enää halua allekirjoittaa. Joskus vain puristan silmäni lujasti kiinni jonkun uutisen kohdalla ja huudahdan: EI!!!
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jaakobin kirje 1
1. Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle.
2. Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
3. tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
4. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
5. Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
6. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
7. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
8. kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
9. Alhainen veli kerskatkoon ylhäisyydestään,
10. mutta rikas alhaisuudestaan, sillä hän on katoava niinkuin ruohon kukka.
11. Aurinko nousee helteineen ja kuivaa ruohon, ja sen kukka varisee, ja sen muodon sulous häviää; niin on rikaskin lakastuva retkillänsä.
12. Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
13. Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
15. kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
16. Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
17. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
18. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
19. Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
20. sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...sanoillamme puhumme asioita eläväksi...
Kyllä, näin se menee. On vaan niin vaikeaa olla sille sanalla aina alamainen :( ...ja se väsyttää kun ei aina oikein kykene.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli."
Jaakobin kirje 1

...totisesti, kuinka helppoa onkaan vain kuunnella, olla Sanan kuulija, mutta meidän tulisi olla, SIIS TULISI, myös SANAN tekijöitä, Jumalan tahdon ja sanan mukaisia, sanan tekijöitä. :roll:
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 29 Touko 2016, 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... toki meidän tulee myös levätä, levätä Herran läsnäolossa, mikä sen parempaa, mennä johonkin hiljaiseen paikkaan ja jättäytyä täysin Herran käsivarsille:

Herra on hyvä paimen.

1 Daavidin virsi.
Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu.
2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään;
virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni.
Hän ohjaa minut oikealle tielle
nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,
en minä pelkäisi mitään pahaa,
sillä sinä olet minun kanssani;
sinun vitsasi ja sauvasi
minua lohduttavat.
5 Sinä valmistat minulle pöydän
minun vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet minun pääni öljyllä;
minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua
kaiken elinaikani;
ja minä saan asua Herran huoneessa
päivieni loppuun asti.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...totisesti, kuinka helppoa onkaan vain kuunnella, olla Sanan kuulija, mutta meidän tulisi olla, SIIS TULISI, myös SANAN tekijöitä, Jumalan tahdon ja sanan mukaisia, sanan tekijöitä. :roll:
Amen! ...tais olla jostain Jaakobin kirjasta. Mutta kuitenkin yksi minullekin merkittävimpiä pieniä vaikuttajia, jotka ovat kehoittaneet ja rohkaiseet. Tähän liittyy lapsena kuulemani Adventtikirkon saarna, joka on jostain merkityksellisestä syystä jäänyt korviini kaikumaan. Olin miettinyt jo silloin että miten joku uskaltaa puhua yhtään mitään Raamatusta, koska miten joku voi olla niin varma kaikesta, sanomalla vielä että näin sanoo Herra. Sitten tuli tämä saarna, jossa puhuttiin uskosta ennen kaikkea ja uskossaan saarnaamisesta. Jokainen puhukoon uskonsa voimalla. Siinä saarnamies kehoitti jokaista uskonsa kautta menemään vastuuseen sanoistaan. Jos tahdot hyvää, uskot vääristelemättömään evankeliumiin ja haluat että muutkin löytävät Jeesuksen, niin miksi et voisi sanoa sanat "näin sanoo Herra". Sitten tuo pappi jatkoi vakuutteluaan Raamatulla, että "älkää peljätkö mitä te sanotte, koska minä laitan sanat suuhunne".

Silloin tajusin että kyllä uskossa Jeesukseen Kristukseen uskaltaa profetoida.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

tuula

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja tuula »

:roll: kyllä se vain niin on, että tämä aika, mitä me elämme syö ihmistä ja paljon. monet ovat väsyneitä elämään. olin nuorempana aina elämän iloinen ja vielä muuan vuosi sitten tunsin samoin, mutta nyt en enää. tunnen olevani väsynyt elämään ja olenkin huokaillut Jumalalle, mitä minulla vielä täällä on tehtävää ja että ottaisi poissa. sitä paitsi olen hyvin historiasta kiinnostunut ihminen. olen aina sanonut, että olen syntynyt väärään aikakauteen. mutta Jumala päätti toisin. antaisi vielä sen tehtävän, mitä varten täällä olen, niin hyvä olisi.
tuula

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja tuula »

ja nyt muuten on myös se aikakausi, josta Jeesus varoitti. uskovat väsyessään voivat alkaa lyömään kanssapalvelijoita ja sitten heidän isäntänsä saapuu ja hakkaa heidät. Raamatussa on nyt paljon esimerkkejä, jotka sopii tähän aikaan.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tiedätkö Tuula, minäkin tuskailin aikani Herralle, että mikä on se kutsumukseni, tehtäväni, miksi olen täällä. Kunnes sitten kerran sen ymmärsin, että minähän teen sitä jo, niinkuin monimuukin, sinäkin Tuula, uskovina sitä teemme. Me levitämme ympärillemme sitä RAKKAUDEN SANOMAA, jonka Herralta Jeesukselta Kristukselta saimme, eikö siinä ole kyllin tehtävää? :D
... ja lisään vielä, nyt todellakin Tuula on tuo aika, jolloin väsynyt uskova käy toista uskovaa vastaan, siksi onkin aina vain tärkeämpää vahvistua sanassa ja muistaa levätä Herran läsnäolossa. Sillä meidän pitäisi jokahetki muistaa kuka on tämän kaiken pahan alkuunpanija ja sille ei saisi antaa hetkeksikään valtaa, tässä tullaan punnitsemaan meidän uskovien vahvuus, olemmeko valmiit tähän taistoon?
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 29 Touko 2016, 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kun väsymys minut yllättää, ja lyön päätäni seinään, alan ylistämään Herraa lauluin ja musiikkia kuuntelemalla, sillä paholainen vihaa sitä että ylistämme Jumalaa. Voimme myös ylistää Sanan kautta, omin sävelin laulellen Herran sanaa, näin saatana väistyy, joka meidän murheemme ja väsymyksemme saa alulle, mutta ylistyksen voimalla sen saa katkaistua, toimii, monesti olen se testannut: Suullani ylistän: https://www.youtube.com/watch?v=ocTHpCdWkeU
tuula

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja tuula »

kiitos sinetti kauniista hengellisestä kappaleesta.
tuula

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja tuula »

niin. kaikki uskovathan ovat tavallaan evankelistoja. mutta se itsekkyyden määrä riepoo minua usein ihmisissä, kun puhut Jeesuksesta, niin suoraankin sanotaan, että älä puhu minulle siitä Jeesuksesta. se on ihan vaan satukirjan tuotos jne.
Sinettisormus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ylistys on valtava avain Taivaanvaltakuntaan, se suorastaan avaa taivaat. Daavidkin oli aikanaan ylistyksenjohtaja.
Vastaa Viestiin