Ovi aukeaa ...

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille.

Tätä en teille eilen muistanut kertoa, piti kyllä mutta sitten se vain jäi .. ja jäi.
Siinä aamuisessa rukous hetkessä, kuulin kun mies ääni alkoi rauhallisesti puhumaan.
Ensin häkellyin niin etten saanut aluksi selvää, mutta viimeiset sanat kuulin ja ne jäi mieleen.
Nyt ne teille jaan, tiedä tarkoittaako mitään?
Ääni sanoi:
- " ...... .... .. ovi aukeaa 1.6. "
Jos tuolla on merkitystä, niin tuo ovi täytyy olla joku hengellinen ovi. Mitä sitten tarkoittaakaan?
Vaihtoehtoja on monia .. mutta voimme olla tuolle avoimia ja tarkata tilannetta ja olla sydämeltä valmiita.
Sinettisormus

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä Jarmon uni nousi myös tuosta avoimesta ovesta sydämelleni:
Jarmon uni 10.4.2014

Olin juuri tullut Jäämereltä käsivarren kautta Norjasta jonkun tutun helsinkiläisporukan kanssa ja palasimme Suomen puolelle. Tulimme pikkubussilla tai sen tapaisella jonnekin sinne ylälappiin, koin että varmaan Ivalon seudulle. Saavuimme jollekin portille, johon meillä oli avaimet mutta portin eteen kasatun jäätyneen lumen takia me ei päästy etenemään portista läpi ja sitten tuli ilta. Minut määrättiin vartioimaan avaimet kädessä tuota porttia, pääsin siitä sisälle ja ulos, mutta lumi esti portista kulkemasta suuremmilla ajoneuvoilla, koska lumikasa oli jäässä, eikä mikään lapio pystynyt jäiseen lumeen. Oli pakko odottaa. Muu porukka lähti jonnekin kaupunkiin nukkumaan yöksi ja minä jäin vartioon. Tunsin kuitenkin olevani paljon vartijana unessa, vaikka kyseessä oli vain portti ja jäätynyt lumikasa.

Aamu varhaisella lumi alkoi sulaa ja pehmetä, saatoin jollain lapion tapaisella auttaa kasaa pienemmäksi lapioimalla sitä pois portin edestä reunoilta alkaen. Keskeltä lumi oli vielä ihan jäässä, eikä siihen pystynyt. Kevät lunta oli kuitenkin melkein rinnan korkeudelle.

Sitten paikalle tuli joku paikallinen vanha mies, joka ihmetteli kun olen edistänyt kevään tuloa lapiolla ja sitten hän alkoi auttaa minua. Aamu oli jo tullut ja lumi oli tosi pehmeää. Sitten katsoin isoa kasaa portin edessä ja kokosin kaikki voimani ja kaadoin reunoilta jo täysin sulaneen korkean lumikasan joka ikään kuin pirstaloitui märälle asfaltille ja suli hetkessä pois kokonaan. Sitten sain portin kokonaan auki ja ajoneuvot mahtuivat kulkemaan.

Kun lumi oli sula, niin oikeastaan saman tien kun sain portin auki, saapuivat ystäväni takaisin suuria venäjän lippuja heilutellen ja venäjänkielisiä tervehdyksiä ja iskulauseita toistellen.

Siihen uni päättyi.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos Sinetti taas tuomastasi näystäsi, niitä on niin mukava lukea ja pähkäillä. :) :)

Tuo näky on kyllä henkilökohtainen jollekin....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Eero »

1.6. on myös Helluntain jälkeinen päivä eli jos tämä olisi isommalle porukalle niin silloin voisi tarkoittaa "Taivaan Oven" avaamista Kristuksen Morsiamelle. Helluntai oli se päivä jolloin uskovat alkoivat täyttyä Pyhällä Hengellä ja alkoi Kirkkoaika, eli Morsiamen muodostumisen aika. On siis mahdollista, että jonakin tulevana Helluntaina Kristuksen Morsian on täydellinen ja Herra kutsuu Hänen Pyhän Henkensä omaavat ihmiset luokseen.

Ilmestyskirjassa mainitaan ovi ainakin kolme kertaa. Herra avaa oven uskolliselle Filadelfian seurakunnalle, joka on kirkkoajan seurakunnista toiseksi viimeinen. Tämä seurakunta myös pelastetaan koko maan piiriä kohtaavasta koetuksen hetkestä:

Ilm. 3:8 "Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt."

Ilm. 3:10 "Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat."

Laodikean penseää seurakuntaa Herra käskee puhdistautumaan ja kolkuttaa heidän oveensa, josko joku vielä heräisi ja avaisi. Tämä seurakunta siis ilmeisesti jää koettelemuksen keskelle, mutta voivat myös päästä vielä aterioimaan Herran kanssa:

Ilm. 3:20 "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."

Seurakuntien kuvauksen jälkeen Johannes näkee Taivaassa avoimen oven ja pasunankaltainen ääni kutsuu hänet sinne:

Ilm. 4:1 "Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: 'Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva'."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä mielenkiintoinen seikka tuli vielä mieleen, että pasunan ääni on kuultu Helluntain aikaan kerran aikaisemminkin, Jumalan puhuessa Israelin kansalle ja Hänen antaessaan heille Lain, jota voisi verrata avioliittosopimukseen:

16. Ja kolmantena päivänä, kun aamu oli tullut, alkoi jylistä ja salamoida, ja paksu pilvi laskeutui vuoren ylle, ja kuului ylen kova pasunan ääni, niin että koko kansa, joka oli leirissä, vapisi pelosta.
17. Silloin Mooses vei kansan leiristä Jumalaa vastaan, ja he asettuivat vuoren juurelle.
18. Ja koko Siinain vuori peittyi savuun, kun Herra astui sille alas tulessa, ja siitä nousi savu niinkuin pätsin savu, ja koko vuori vapisi kovasti.
19. Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä.

2. Moos. 19

Eli Paavalin puhuma "viimeinen pasuna" voisi olla viittaus ensimmäiseen ja viimeiseen pasunaan, jossa Jumala puhuu kuuluvasti maan päällä. Viimeisen Pasunan yhteydessä Kristus noutaa Morsiamensa Häihin:

51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

1. Kor. 15

16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

1. Tess. 4
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta kirjeestä Filadelfian seurakunnalle, nousi vahvasti tämä kohta: Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

Kertoo tuosta ajasta, millainen koko maailma silloin on ja kuvastaa hyvin tätä päivää ...
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, toivotaan ja rukoillaan, että se pelastuksen hetki olisi viimein tullut!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se on se kohokohta jota vain odottaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 09 Touko 2020, 16:14 Tämä mielenkiintoinen seikka tuli vielä mieleen, että pasunan ääni on kuultu Helluntain aikaan kerran aikaisemminkin, Jumalan puhuessa Israelin kansalle ja Hänen antaessaan heille Lain, jota voisi verrata avioliittosopimukseen:

16. Ja kolmantena päivänä, kun aamu oli tullut, alkoi jylistä ja salamoida, ja paksu pilvi laskeutui vuoren ylle, ja kuului ylen kova pasunan ääni, niin että koko kansa, joka oli leirissä, vapisi pelosta.
17. Silloin Mooses vei kansan leiristä Jumalaa vastaan, ja he asettuivat vuoren juurelle.
18. Ja koko Siinain vuori peittyi savuun, kun Herra astui sille alas tulessa, ja siitä nousi savu niinkuin pätsin savu, ja koko vuori vapisi kovasti.
19. Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä.

2. Moos. 19
Tuo traditio, että laki olisi saatu vikkojuhlan aikaan eli helluntaina, ei ole totta. Ajankohdan pystyy helposti katsomaan kalenterista, jolloin Israelin kansa pysähtyi Hoorebin juurelle, ja sai myöhemmin Mooseksen kautta Laintaulut.

2.Moos.19:1 kertoo kansan pysähtyneen autiomaan reunaan 15.3., ja Jumala käski puhdistautumaan olemaan kolmannesta päivästä saakka valmiina, eli 17.3. alkaen.

19:13,19 jakeissa mainitaan tuo pasuunan ääni. Ja, tästä alkaen voidaan laskea hetkeä jolloin Mooses, kumppaneineen, nousi sekä laski vuorea ylös sekä alas, vuoronperään.

Jumalan antamassa kalenterissa viikkojuhla, eli helluntai, on määrätty olemaan KOLMANNEN KUUKAUDEN 6.PÄIVÄ.

Eli, tuo juhlapäivä oli jo mennyt ennen kuin Israelin kansa tuli ensimmäistä kertaa Hoorebin vuoren juurelle. Ja, 17.3. alkaen kului vielä viikko ennen kuin Mooses varsinaisesti nousi yksin kohtaamaan Jumalaa, ja saadakseen Laintaulut.

Tämä ensimmäinen "reissu" ylös kesti 40 vuorokautta ja alas Mooses tuli 41. vuorokautena . Nämä saamansa Lakitaulut Mooseshan hajoitti, koska hän vihastui kansan syyllistyttyä epäjumalanpalvelukseen.

Mooses nousee uudestaan vuorelle 43. vuorokautena, ja on taas vuorella 40 päivää ja 40 yötä, samoin kuin edelliselläkin kerralla. Mooses palaa sitten alas taas 41.vuorokautena.

Laki saatiin huomattavasti viikkojuhlan, eli helluntain, jälkeen, eikä siis helluntaina vaikka juutalaisten traditio tälläistä kertookin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos selvennyksestä AO, tiedät varmasti tämän asian paremmin! Silti pasuna kuultiin kun Jumala teki sopimuksen kansansa kanssa ja kuullaan myös kun Herra hakee omansa Kotiin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja siis se mitä yritän tässä sanoa, on mahdollista, että Herra hakee Morsiamensa luokseen juuri sinä ajankohtana kun sen kokoaminen alkoi eli Helluntaina.

Tiedän, että et ehkä vielä odota Herraa saapuvaksi, silti se on mahdollista ja sitä toivoa yritän etsiä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minullekaan ei ole tärkeää nuo päivä määrät, vaikka nyt sellaisen sainkin. Mutta Herraa odottavana takerrun kaikkeen mikä antaa toivoa Hänen takaisin tulostaan.
Me emme tiedä sitä hetkeä .. onko se vuosien vaiko minuuttien päässä, mutta meidän tulee olla valmiita joka hetki.
Mutta Jumala on luvannut myös ilmoittaa omilleen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, se paras mahdollinen asia mitä kuvitella saattaa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Seuraan muutaman yhdysvaltalaisen uskovan sivustoa, joilla he kertovat Jumalan antamia unia, näkyjä, viestejä. Eräs heistä on Elisabeth Marrie.

Laitan linkin hänen uusimpaan viestiinsä. Tuossa Elisabeth kertoo Jumalan antamista tapahtumista, jotka siis eivät vielä ole toteutuneet, lista on pitkä, ja kovaa kuultavaa yhdysvaltalaisille. Eli, paljon täytyy vielä tapahtua ennen kuin me siirrymme Kirkkauteen.

https://latterrain333.wixsite.com/lifel ... prophecies

Listan jälkeen ja Elisabethin kommentoinnin jälkeen, on uusin Jumalan antama viesti. Kannattaa erityisesti tutkia tuota pitkää listaa tulevista vitsauksista. Monet asiat voivat tapahtua lyhyenkin ajan sisällä. Mutta, useampien vuosien ajanjaksosta on kumminkin kysymys.

Kyllä Jumala voi meille suomalaisillekin näistä samoista asioista puhua, ja vahvistaa jo muiden saamien sanomien olevan Jumalalta, eikä vain ihmisten oman mielen tuotetta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mutta siis tämähän se on, että tapahtumia riittää vielä Morsiamen lähdön jälkeenkin tai siitä ne vasta alkavat! Eli kyllä varmasti kaikki profetoitu tulee tapahtumaan, mutta osa ihmisistä on silloin jo Taivaassa, niin kuin Ilmestyskirjassa sanotaan kansojen paljouden saapuvan sinne ”siitä Suuresta Ahdistuksesta”.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

joo. ei ole enää niin mitään kiinnostusta elää täällä maanpäällä. olisin valmis heti lähtemään. nytkin jouko pihon sivuilla joku oli nähnyt, että seuraava lämmin kesä olisi vasta vuonna 2028. aloin miettimään, että oliskohan jollakin vanhaa navettaa, että ottaisin yhden lehmän sinne josta saisin maitoa.noh. tämä kesä näkee miten lyytin käy.
Tuula1

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

no joo. ei tästä minun suunnitelmasta mitään tulisi kuitenkaan. olishan se lehmä kiva, mutta mies taas ei sellaista halua, joten se siitä. täytyy jotakin muuta alkaa miettimään, että nälkävuosista selviäisi, jos täällä meitä pidetään. luotan kuitenkin siihen, että Herra ei meitä jätä ahdistuksen aikaan ja uskon että nälkävuosinakin Hän pitää meistä omistaan huolen.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Ella »

Olen samaa mieltä Tuulan kanssa. Ei mitään kiinnostavaa elää täällä. Olisin myös valmis lähtemään kotiin.

Rukoukseni on tule! Herra Jeesus!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Ovi aukeaa ...

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

olen huomannut, että teen asioita konemaisesti ilman mitään sen kummempaa ajattelematta.tulee vain ajateltua ensimmäisenä, että tämäkin asia pitää hoitaa altapois ja alan sen jälkeen tekemään ja siinä se sitten onkin.tarkoitan tällä nyt esim. töissä käyntiä ja siellä kuinka suhtaudun työhöni. kotonakin ajattelen että esim. tiskaaminen, siivoaminen ne on välttämätön asia. jos en sitä tee, niin siinä ne on vielä huomennakin.joten mielelläni irtisanon työsopimukseni maailman kanssa, jos vain Herra hakisi poissa ja mitä nopeiten.
Vastaa Viestiin