Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna sain ihmeellisen näyn, jota heti ihmettelin, mikä on tämän tarkoitus? Näin miehen joka seisoi suorana ja hänen yllään oli joko viitta tai pitkä takki, asusteet eivät aivan tätä päivää ja otsalla hänellä oli kuin kaivosmiesten suuri lamppu. Sitten kuulin äänen sanovan: "Mies jota kukaan ei muista, Mortimose."
Minulle siis sanottiin tuon miehen nimi ja noin sen kuulin, MORTIMOSE. Ajattelin heti, ettei tuollaista nimeä olekkaan, mutta kun nousin ylös ja kävin googlettamassa sen, löysin tuon nimen, mutta ne ovat jotain ulkomaalaisia sivuja, josko jotain kiinnostaa tutkia enempi? Ensimmäisenä minua vastaan tuli hautakivi tai muistokivi, jostakin 1800 luvulta, vaatetus hyvinkin sopisi juuri sinne, mutta miksi tämä näytettiin? Ja tämä mies on oikeasti ollut olemassa, vaikken koskaan hänestä ole mitään kuullut, ennenkuin nyt näkyni välityksellä. Tässä pähkäiltävää? :?:
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tällaisen sivun ja klikkasin siitä tuota Mortimosen nimeä,: http://www.ancestry.com/genealogy/recor ... _213153424 .. ja hupsista... eteeni tuli vanha valokuva, joilla oli tuollaiset näyssä olevat lamput päässä, kuvan miehillä, tämä on todella outoa... :shock:
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Löysin tällaisen sivun ja klikkasin siitä tuota Mortimosen nimeä,: http://www.ancestry.com/genealogy/recor ... _213153424 .. ja hupsista... eteeni tuli vanha valokuva, joilla oli tuollaiset näyssä olevat lamput päässä, kuvan miehillä, tämä on todella outoa... :shock:
.... Mortimose H Hinds (1832-1882), ... tosin näyssä ei kerrottu etunimiä, mutta tämä tulee kokoajan eteen. http://findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi/ht ... d=55431443
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vaikea ymmärtää tämän tarkoitusta, sillä mitään henkisyyttä en tässä näyssä näe, enkä voi edes enää rukoilla tämän jo edes menneen miehen puolesta, mutta sen voin tässä nähdä, että Herra voi joskus näin todistaa olemassa olostaan, jollain tällaisella jota emme tienneet olevankaan.
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kerran sain Herralta aivan suomalaisen nimen ja löysin tämän ihmisen Vantaan kotikirkosta ja hän kertoi sähköpostissa minulle, että oli uskossaan erämaa vaiheessa ja oli rukoillut Herran puoleen, että hän virvoittaisi hänen uskoaan ja näin Herra tuon vastauksen antoi, minun kauttani. Hän oli hyvin iloinen että uskaltauduin kuuliaisena ottamaan häneen yhteyttä. Tässä on jotain samaa, paitsi että en voi ottaa tuohon mieheen yhteyttä, mutta uskon sen olevan todistusta, tästä suuresta OLEMASSA OLOSTA.
Samuli

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Lyhyesti: Näyttäisi siltä että hän on saanut 8 lasta, joista 6 on kuollut hyvin nuorina ennen häntä. Syntymäpäivä 10.toukokuuta. Eli n 50 vuotta. Tuo logo tuossa hautakivessä näyttää vapaamuurareiden logolta harppi ja suorakulma ja G kirjain keskellä. Mihin tämä sitten oikein viittaisi... en osaa sanoa.?
Samuli

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä tuli mieleen tästä muutama ilta sitten, juuri kun olin menossa nukkumaan. Ramatun kohtaa en muistanut sillon, mutta nyt siihen törmäsin vahingossa, kun olin tutkimassa muita juttuja.

Ilm. 17
17:7 Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
17:9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
17:10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.

Viittaisiko tämä jotenkin siihen, että lopun ajan ihmisjoukko ei tätä petoa tunnista (koska eivät lue Sanaa) ja se on heille tuntematon, vaikkakin Herran palvelijoille se saattaisi olla päivän selvää kenestä on kyse.
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Samuli ja siunausta sinulle, oli jotenkin osuva sananpaikka tuohon, enkä usko että törmäsit siihen vahingossa, sillä olen oppinut, että mikään ei ole sattumaa ja sinulle osoitettiin tuo sana kahteen otteeseen, olit jo meinannut sen unohtaa, mutta Herra toi sen uudelleen eteesi. Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna sain näky kuvan, jota näytettiin vain hetken, eikä sitä ennen eikä jälkeen tullut muita kuvia, mutta kuva oli selkeä. Taustalla oli kuin kuva New Yorkista ilta valoissa ja tuon kuvan päälle oli asetettu toinen kuva kuin iso tv skriini (en tiedä miten kirjoitetaan :)). Ja tuossa tv:ssä oli vaalea, polkkatukkainen nainen, joka oli hyvin laittautunut ja hymeilevä kuvassa ja jokin punainen asuste päällä.
Ensin ajattelin josko tuo näky olikaan ja siksi toin sen tähän ketjuunkin, omituisuutensa takia, enkä halunut tehdä sille omaa ketjua, mutta mitään muuta ei sitten näytetty, se oli kuin vartavasten annettu ja tuon kuvan asetelmakin siitä kieli. Olen pari kertaa aiemminkin saanut kaksi kuvaa New Yorkista ja silloin se esiteltiin logoina joissa luki: New York. Nyt tuota kaupunkia ei mainittu, mutta tuo tausta kuva muistutti sitä suosittua iltakuvaa New Yorkista valoineen. Minulle nousi tästä mieleeni uutisointi jostain isosta tapahtumasta siellä, tiedämmehän että siitä on annettu paljon ennustuksia, joten tätä voi vain jäädä odottamaan, tapahtuuko jotain?
Herran siunausta ja rauhaa teille kaikille, Jarmolle, Ollille, Jyrkille, Markulle, Samulille, Vanhalle Uskikselle, kiitosvirrelle, ninnille, Tuulalle, Salomolle ja Kalamokselle ja kaikille teille muillekkin joita en nyt luetellut ja teille hiljaisille lukijoille, tulkoon tästä päivästä meille kaikille hyvä, kuin myös tulevista.
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Äsken tuossa googletin kuvia New Yorkista ja siellä tuli vastaan tämä kuva, joka herätti ajatuksia: http://img.yle.fi/uutiset/ulkomaat/arti ... linton.png
Se on kuva Hillary Clintonista New Yorkissa vaalikiertueellaan, 17.4.2015. Juuri tuo sama punainen väri hänen asussaan ja vaaleat ja yhtä lyhäiset hiukset. Näkyni naisen ikää en osannut arvioida joten se sopisi kuvaamaan myös Clintonia, josko näyssä esiteltiin USAN seuraava Presidentti? :P
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvä uskova ystäväni soitti minulle ja kerroin hänelle tämänaamuisen näyn ja hän muisti tuon Hillary Clintonin profetian, joka muutti tämän näkyni tärkeyttä, vahvistaen myös toinen toisiaan.
YLÖSOTTO TULEE CLINTONIN OLLESSA PRESIDENTTINÄ

"JEESUS TULEE CLINTONIN OLLESSA PRESIDENTTI
K. D. palauttaa mieliin profetian 1990-luvun alusta:
Tuleeko Jeesus takaisin silloin kun USA:n presidenttinä on Clinton? Jeesus ilmestyi eräälle kuolevalle suomalais-australialaiselle miehelle 90-luvun alussa. Jeesus sanoi, että kun Hän tulee on Amerikan presidenttinä Clinton. Ja nimenomaan tämän presidentin ensimmäisellä valtakaudella tämä tapahtuu. Jeesus paransi miehen ja mies alkoi julistaa tätä laajasti ja kohta Yhdysvaltoihin tulikin kuin tyhjästä lähes tuiki tuntematon mies: Bill Clinton. Mutta kuten tiedämme - tempausta ei kuulunut." Oliko profetiassa kyse Hillarysta?
myy

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja myy »

Olisiko kyse Ruotsin Kristenbergin kaivoksen tapahtumista, jolloin yhden räjäytyksen jälkeen kaivosmiehet näkivät Kalliossa Jeesuksen. Sitä käytiin kovasti katsomassa. Lopulta se muodostunut asumus ihmiskäsin rikottiin. Mutta silloin ennustettiin että lopulla Jeesus nousee kimmeltävän vuoren päälle. Olisiko näky kaivoslasit päässä ollen muistutus tulevasta
Sinettisormus

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos myy tästä kertomastasi, kuka tietää, ehkä juuri näin ja siinä tulee ja aukenee tämä Jeesuksen tulemus. Siunausta sinulle.
Toivo

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Italiaksi Morti Mosè (lausutaan samalla tavalla kuin suomeksi) tarkoittaisi "kuollut Mooses"

https://translate.google.com/?sl=auto&t ... =translate
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Tuija »

No vau!! Kiitos Toivo. Olet kyllä siunaus täällä. Tuota olen aika ajoin muistanut ja miettinyt, eikö ole ymmärrystä löytynyt. Ei itseltä.. Ei muilta. Mutta koin tuossakin, että sillä täytyi olla tarkoitus. Ja tuo kyllä kuulostaa niin kuin kuulin.
Siis " kuollut Mooses". Ihmeellistä että Jumala on laittanut tämän hetken näitä avaamaan.
Olen hyvin kiitollinen ja kiitän näistä Jumalaa!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Toivo

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Italia on toki lainannut latinaa

Morti Mosis = "Mooseksen kuoleman jälkeen"

https://translate.google.com/?sl=la&tl= ... =translate
Viimeksi muokannut Toivo, 20 Tammi 2023, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Olen täällä aivan ihmeissäni näistä.
Jumala toi sinut tähän hetkeen. Annoit minulle Toivon! Näiden oli tarkoitus ajat ja juuri nyt. Kiitos Jeesus!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos Toivolle käännöstyöstä, Hienoa että Tuija saa nähin vahvistusta🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mooseksen kuoleman jälkeen israelilaiset ylittivät Jordanin Joosuan johdalla ja saapuivat Luvattuun maahan, paljon symboliikkaa ja ehkä profeetallistakin siis kätkettynä yhteen nimeen.

Kiitos Toivo kun avaat näitä Tuijalle ja meille kaikille, tässä voi nyt olla paljon Herramme tarkoitusta tässä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
NO112
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 19:41

Re: Näky; Mies jota kukaan ei muista, Mortimose

Viesti Kirjoittaja NO112 »

Käskyt pitää pitää kuten Jeesus itse opettaa, jos emme pysty, tunnustetaan synnit, käskyjen mukaan. Haluatko antaa elämäsi Jeesukselle, jos kyllä. Niin käydään käskyt läpi ja tunnustetaan synnit, jolloin pyhä henki voi tulla koska kun tunnustamme synnit ja ne julistetaan anteeksi ei niitä enää ole jolloin pyhä henki voi tulla. Jalkojen pesu kuka voi vaeltaa päivän ilman jalkojen tähtäämättä, eli toive lähdetään vaellukseen joka aamu jalkojen pesulla
Vastaa Viestiin