Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Muistetaan kaikessa keskustelussa kuitenkin se, mitä Herra antoi esimerkiksi opetuslapsilleen:

"Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Joh. 13:35

Eikä tämä ole keskustelun estämiseksi, vaikka Herramme paluu on varmasti se aihe, johon kaikki lopulta kiteytyy, heti uskon itsensä jälkeen.

Minä toivon myös, että Herra tulisi välittömästi ja uskon, että sen odottaminen pitää ihmistä valmiina tai ainakin suuntaa siihen. Ja toisaalta uskon, että ei myöskään ole mitään estettä sille etteikö Tempaus voisi tapahtua heti. Tästä voi olla montaa mieltä, että ehkä myös maallisten ihmisten kannalta olisi hyvä, että Herra tulisi ja ihmiset saisivat vielä mahdollisuuden valita kenen puoleen kääntyvät. Aikaa on vielä, koska olemme edelleen täällä maan päällä ja moni asia voi vielä tapahtua, ja aikaa on myös Tempauksen jälkeen, olimme täällä tai emme.

Itse katson tämän myötä mitä tahansa päivämäärää mahdollisuutena, jos Herra olisi tullut 17.7., niin varmasti kaikki Häntä odottavat olisivat riemuinneet sydämensä kyllyydestä. Ja onhan aina se mahdollisuus, että puhutaankin vaikka juutalaisen kalenterin 17.7. päivästä, vaikka se kuinka kuulostaisi selittelyltä, mutta totuus on että emme voi tietää täysin varmasti ennen kuin se tapahtuu.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Itseäni ei kiinnosta osallistua mihinkään perussuomalaisia koskevaan keskusteluun koska niissä yleensä haukutaan ja pilkataan sitä ainoaa puoluetta, joka tässä maassa puhuu järkeä. Jos kansa ei halua kuulla järjen ääntä eikä edes inhimillisyyden ääntä niin he ovat agressiiivisesti päättäneet tuhota itsensä. Siksi en edes tainnut lukea tätä ketjua aikaisemmin joten en vastannut kysymyksiinkään.

Profetioista: koska 30 vuoden aikana on tullut kuultua niin monta huuhaa profetiaa niin ei jaksa enää olla kiinnostunut. JOkainen voi lukea Raamatusta että "kukaan ei tiedä päivää eikä hetkeä". Jos silti väittää tietävänsä päivän niin se on hänen itsensä ongelma ei mun.

Suomen kansasta: jokainen meistä varmaan tuntee ihmisiä, joille on turha puhua mitään ehdotusta ja selitystä tai vaihtoehtoa tai järkeä. He ovat vain itse päättäneet kulkea valitsemaansa tietä meni se syteen tai saveen. Näin toimii myös Suomen kansa ja poliitikot. He ovat omassa itsessään pääättäneet että haluavat vappusatasen välittämättä terroristeista tai joukkoraiskaajista tai kuolleista naapureista. Näin ollen heidän pahuutensa on ääri itsekästä ja päättäväistä. Siksi en enää viitsi "puhua heille järkeä". Jos joku ihmettelee miten vappusatanen liittyy terroristeihin niin se johtuu siitä että vappusatasen luvannut puolue haluaa Suomeen lisää terroristeja Suomeen ja jos joku on vappusatasta äänestänyt niin on äänestänut myös lisää terroristeja.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ei päivämäärien seuraaminen ja odottaminen ole mikään jumalanvastainen teko, päin vastoin. Päivämäärien etsiminen on nimenomaan sitä mitä Raamattu kehottaa meitä tekemään, valvomaan ja odottamaan. Nimittäin autuas on se, jonka Herra tapaa niin tekevän, kun hän palaa hakemaan meitä.

Mitä taas tulee tuohon lauseeseen: "Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä".
Tämä lause oli suunnattu tyhmille neitsyille, nimittäin viisaille on suunnattu toinen vastaava lause: Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olkaa Rakkaat ystävät avoimia Raamatun sanalle. Älkää tuijottako lyhyisiin jakeen pätkiin, vaan katsokaa laajemmin, jäsennelkää, älkääkä irroittako mitään kontekstista, älkääkä kuunnelko kliseisiä väittämiä, jotka ovat jääneet kellumaan jonkun lyömäaseena uskovaisten silmiin. Ne sellaiset eksyttää luulemaan... Siksi minulla on yksi lempipaikka Raamatussa:

Jaakob 1:21-24 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti mm.
"Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Joh. 13:35


Aamen, samaa mieltä tässä kohden.

Ja toisaalta uskon, että ei myöskään ole mitään estettä sille etteikö Tempaus voisi tapahtua heti.
No, tässä kohtaa olen eri mieltä kanssasi, sillä jo pelkästään 2.Tess.2-luvun ILMOITUS/VAATIMUS, että "se päivä", eli Herran ilmestyminen, ei tapahdu ennen kuin antikristus, eli synnin ihminen ilmestyy.
Aikaa on vielä, koska olemme edelleen täällä maan päällä ja moni asia voi vielä tapahtua, ja aikaa on myös Tempauksen jälkeen, olimme täällä tai emme.
Myös tässä olen eri mieltä kanssasi. Tempauksen jälkeen ei ole mitään "toista mahdollisuutta", vaikka tämäkin harha aina nousee uudestaan toisilla kristityillä keskusteluun. Sillä "se päivä" on palava kuin pätsi, ja Raamatun selvän opetuksen mukaan tuota viimeisen päivän tapahtumaa verrataan Jeesuksen sanojen mukaan Nooan aikaiseen tulvaan, sekä Sodoman ja Gomorran palamiseen. Kummassakaan näissä esikuvissa ei kukaan muu pelastunut, eikä jäänyt jälkeen odottamaan jotain toista pelastuskierrosta, kuin Nooan arkissa olleet sekä enkelien Sodmasta noutamat Jumalan omat.

Jeesuksen "paluu", eli ilmestyminen ei ole mikään salainen tapahtuma vaan täysin julkinen, niin kuin Raamattu sanoo. Tuona hetkenä fyysisesti elossa olevat Jumalan omat muutuvat Pyhän Hengen voimasta, niin kuin UT kertoo, esim. 2.Kor.3:18, ja puolestaan 2.Piet.3.luku kertoo KAIKEN PALAMISESTA, eikä tänne maan päälle jäämisestä !
Ja onhan aina se mahdollisuus, että puhutaankin vaikka juutalaisen kalenterin 17.7. päivästä, vaikka se kuinka kuulostaisi selittelyltä, mutta totuus on että emme voi tietää täysin varmasti ennen kuin se tapahtuu.
Aamen, emme voi tietää tuota yhtä tiettyä päivää, emmekä tuota tiettyä tuntia jolloin aika loppuu,siltikin jotkun jaksavat ilmoitella "profetioista", joissa varmasti vakuutetaan että se tapahtuu, esim. 17.7.

Pitäisi olla hengellistä näkökykyä ja Raamatun tuntemusta etteivät tuollaiset huuhaat menisi uskoville niin helposti läpi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jarmo kirjoitti mm.
Ei päivämäärien seuraaminen ja odottaminen ole mikään jumalanvastainen teko, päin vastoin. Päivämäärien etsiminen on nimenomaan sitä mitä Raamattu kehottaa meitä tekemään, valvomaan ja odottamaan.
1.Tess.5:1-2 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

Gal.4:10-11 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.

Raamattu ei kehoita meitä etsimään jotain tiettyä päivämäärää, kuten yllä olevat Paavalin kirjoitamat UT:n kohdat todistavat. Vaan Raamattu kehoittaa meitä olemaan joka hetki valmiina, ja myös varomaan ettei kukaan meitä eksytä.

Tämä lause oli suunnattu tyhmille neitsyille,


Tuo lause oli, ja on, tarkoitettu opetuslapsille, sekä kaikille jotka sen voivat Raamatusta lukea, jos ylipäätään edes haluavat lukea.
---------------------------------------------

Matt.24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hyvä AO, 2. Tess. 2. luvun jakeessa tarkoitetaan Herran päivää, eikä suinkaan tempauspäivää. Ne ovat kaksi eri asiaa!
Antikristuskaan ei ole sama asia kuin laittomuuden ihminen. Lukekaa Paavalin sanat ja verratkaa niitä Johanneksen sanoihin pedosta, niin huomaatte, että kyse on kahdesta aivan eri asiasta.
Mitä tulee tempauksen jälkeen pelastumiseen, niin on täysin 100% selvää, että suuri määrä ihmisiä pelastuu tempauksen jälkeen. Lukeaa Luukkaan 12:35-36 ja miettikää miksi siinä käsketään odottamaan kupeet vyötettyinä ja lamput palamassa ja olemaan niiden kaltaisia jotka tempauksissa lähtivät, kun Herra palajaa häistään. Siis PALAA HÄISTÄÄN! Samoin Sakarjan 14. luvussa selvästi osoitetaan että siellä sen jälkeen kun Jeesus palaa Öljymäelle, hän kokoaa omansa siipiensä suojaan samoin osa syntisistäkin jäävät tuhatvuotiskaudelle. Jopa niitäkin, jotka piirittivät Jerusalemia, onnistuvat jäämään. He saavuttavat sen Danielin 1335 päivää ja jäävät autuaiksi, ehkä jopa pyhittyvät aikanaan, kun luetaan Hesekiel 47 ja Jesaja 65 loppuosaa. Vaikka Jeesuksen paluu muuttaa maailmaa kuin yön päivään, niin ei se muuta ihmisiten asemaa kovinkaan paljoa. Ihmisiä edelleen lankeaa syntiin ja joutuu kiroukseen, samalla tavalla kuin pyhittyy ja pelastuu.

Mitä tulee jälleen tuohon päivämäärän etsimiseen ja ennalta tietämiseen, niin mulla on ensinnäkin Raamatusta suora sanoma: Aamos 3:7 Herra Herra ei tee mitään, ellei ensin kerro siitä palvelijoilleen profeetoille. Miksi tämä jae on näin selvä ja ristiriidassa kliseisen lauseen kanssa "siitä päivästä ei tiedä kuin yksin isä"? Siksi koska ne ovat täysin kaksi eri asiaa, eri aikakaudella. Aamos 3:7 on edelleen voimassa mutta kun Herra palaa häistään, profetoiminen katoaa ja tieto katoaa, koska meillä on kaikki koska meillä on silloin Jeesus keskellämme. Siksi siitä päivästä ei tiedä kuin yksin isä, jolloin taivas ja maa katoaa, alkuaineet sulavat, sen jälkeen kun tuhatvuotien kausi on ohi ja saatana päästetään irti. Se on eri aikakausi, eikä siitä tiedetä mitään muuta, kuin sen minkä ilmestyskirjan loppu kertoo.

Toinen asia päivämäärissä on siinä, että maailmassa on vähintää kymmeniä, ellei jopa 100-200 miljoonaa palavasti tempausta odottavaa kristittyä. Jos heistä vaikkapa 10% odottaa päivämääriä ja on ajan hermolla, laskee ja miettii kuten täälläkin meistä moni, niin jaetaanpa vuoden kaikki päivät näiden ihmisten kesken tasan. Miksi siis voitte edes kuvitella, ettei siitä päivästä tietäisi kukaan tai osaisi ennustaa? Mahdotonta!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olet AO hyvin vahva mielipiteissäs ja tulkitset Raamattua hiukan toisella silmällä. Opetuslapsille suunnattua tekstiä ei saa verrata suoraan pelastuville kerrottuna, nimittäin esimerkiksi Getsemanen puutarhan tapahtumia voimme verrata nukkuviin ja valvoviin opetuslapsiin, penseisiin ja palaviin. Emme siis voi kategorioida opetuslapissa suoraan Jeesuksen sanojen suuntaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maaret kirjoitti: 31 Heinä 2019, 10:50
Profetioista: koska 30 vuoden aikana on tullut kuultua niin monta huuhaa profetiaa niin ei jaksa enää olla kiinnostunut. JOkainen voi lukea Raamatusta että "kukaan ei tiedä päivää eikä hetkeä". Jos silti väittää tietävänsä päivän niin se on hänen itsensä ongelma ei mun.
Aamen.

Jeesus sanoi mm. Matteuksessa omilleen näin ;

24:3-5 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta

24:26-27 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

Tuokin Jeesuksen selvä varoitus kieltää sen mahdollisuuden että joku ihminen voisi kertoa oikean päivämäärän lopulle.

Mark.12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Voi voi, älkää halveksuko profetiaa! Älkää nimitelkö profetian saajia vääriksi, ennen kuin tiedätte varmuudella mikä on kaiken taustalla. Voi nimittäin hyvin olla niin, että näin on tarkoitettu käyvän, ikään kuin Joonaan merkkinä. Ennstus, joka ei toteutunut sinä päivänä kun se annettiin. Oulun profetia oli samanlainen, se ei toteutunut, Venäjä ei miehittänyt maatamme silloin. Se vaan, ettei profetia ole edelleenkään kuivunut kalliolle, vaan elää edelleen omaa elämäänsä ja toteutuu kun sen aika on ja silloin profeetta ei jää tyhjän päälle.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minä suorastaan rakastan seurata päivämääriä, koska saan siinä silloin odottaa Jeesusta, kaipaamaani rauhaa ja elämäni onnelllisinta hetkeä kohdata Herrani Jeesus kasvoista kasvoihin. Se päivä on minulle maailmani onnelllisin hetki. Miksi ihmeessä minä siis kavahtaisin niin tärkeän päivän tulemista?

PÄIVÄMÄÄRÄ, on se sitten ihan sama, vaikka huominen, on se päivä kun kohtaan messiaani ja Herrani ja Jumalani! 365 päivää vuodessa sitä päivää odotan.

http://www.pelastussanoma.fi/paivittais ... tekeminen/
Maaret

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja Maaret »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 31 Heinä 2019, 11:42
Maaret kirjoitti: 31 Heinä 2019, 10:50
Profetioista: koska 30 vuoden aikana on tullut kuultua niin monta huuhaa profetiaa niin ei jaksa enää olla kiinnostunut. JOkainen voi lukea Raamatusta että "kukaan ei tiedä päivää eikä hetkeä". Jos silti väittää tietävänsä päivän niin se on hänen itsensä ongelma ei mun.
Aamen.

Jeesus sanoi mm. Matteuksessa omilleen näin ;

24:3-5 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta

24:26-27 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

Tuokin Jeesuksen selvä varoitus kieltää sen mahdollisuuden että joku ihminen voisi kertoa oikean päivämäärän lopulle.

Mark.12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa
Olen pitkälti kanssasi samaa mieltä mutta en tahdo tästä kiistellä kun riitaa tulee muutenkin joka paikassa niin herkästi.
Kukin ymmärtää sanat niin kuin haluaa. Toisille "päivämäärä" on numero ja toisille päivä. Mutta tulkoon kukin sillä autuaaksi mihin uskoo.

Kuitenkaan en halua profetioita halveksua mutta kyllä mielestäni VT on täynnä toteutuneita profetioita ja nykyaika on täynnä toteutumattomia profetioita. Joten siinäkin olisi aihetta saarnalle, että miksi näin on.
Nykyaikainen usko ärsyttää jumalattomia senkin takia että jatkuvasti pitää uskoa johonkin mikä ei toteudu eikä näy. Kun Jeesus ja apostolit saarnasivat niin usko jatkuvasti toteutui ja näkyi. Johtuuko se meidän laiskuudesta tai mukavuuksista , en tiedä enkä jaksa siitäkin enää välittää.

Tänä aikana on suuret linjat menossa Jumalan teoissa joten nää pikkuiset arkiongelmat ei liene kovin tärkeitä? Terrroristit levittäytyy jatkuvasti ympäri eurooppaa ja viimeinen kaaos on vain ajan kysymys. Siinä on kyllä lopun ajat kaikkien näkyvillä jos haluavat nähdä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

-jarmo- kirjoitti: 31 Heinä 2019, 11:37 Hyvä AO, 2. Tess. 2. luvun jakeessa tarkoitetaan Herran päivää, eikä suinkaan tempauspäivää. Ne ovat kaksi eri asiaa!
Antikristuskaan ei ole sama asia kuin laittomuuden ihminen. Lukekaa Paavalin sanat ja verratkaa niitä Johanneksen sanoihin pedosta, niin huomaatte, että kyse on kahdesta aivan eri asiasta.
Mitä tulee tempauksen jälkeen pelastumiseen, niin on täysin 100% selvää, että suuri määrä ihmisiä pelastuu tempauksen jälkeen. Lukeaa Luukkaan 12:35-36 ja miettikää miksi siinä käsketään odottamaan kupeet vyötettyinä ja lamput palamassa ja olemaan niiden kaltaisia jotka tempauksissa lähtivät, kun Herra palajaa häistään. Siis PALAA HÄISTÄÄN! Samoin Sakarjan 14. luvussa selvästi osoitetaan että siellä sen jälkeen kun Jeesus palaa Öljymäelle, hän kokoaa omansa siipiensä suojaan samoin osa syntisistäkin jäävät tuhatvuotiskaudelle. Jopa niitäkin, jotka piirittivät Jerusalemia, onnistuvat jäämään. He saavuttavat sen Danielin 1335 päivää ja jäävät autuaiksi, ehkä jopa pyhittyvät aikanaan, kun luetaan Hesekiel 47 ja Jesaja 65 loppuosaa. Vaikka Jeesuksen paluu muuttaa maailmaa kuin yön päivään, niin ei se muuta ihmisiten asemaa kovinkaan paljoa. Ihmisiä edelleen lankeaa syntiin ja joutuu kiroukseen, samalla tavalla kuin pyhittyy ja pelastuu.

Mitä tulee jälleen tuohon päivämäärän etsimiseen ja ennalta tietämiseen, niin mulla on ensinnäkin Raamatusta suora sanoma: Aamos 3:7 Herra Herra ei tee mitään, ellei ensin kerro siitä palvelijoilleen profeetoille. Miksi tämä jae on näin selvä ja ristiriidassa kliseisen lauseen kanssa "siitä päivästä ei tiedä kuin yksin isä"? Siksi koska ne ovat täysin kaksi eri asiaa, eri aikakaudella. Aamos 3:7 on edelleen voimassa mutta kun Herra palaa häistään, profetoiminen katoaa ja tieto katoaa, koska meillä on kaikki koska meillä on silloin Jeesus keskellämme. Siksi siitä päivästä ei tiedä kuin yksin isä, jolloin taivas ja maa katoaa, alkuaineet sulavat, sen jälkeen kun tuhatvuotien kausi on ohi ja saatana päästetään irti. Se on eri aikakausi, eikä siitä tiedetä mitään muuta, kuin sen minkä ilmestyskirjan loppu kertoo.

Toinen asia päivämäärissä on siinä, että maailmassa on vähintää kymmeniä, ellei jopa 100-200 miljoonaa palavasti tempausta odottavaa kristittyä. Jos heistä vaikkapa 10% odottaa päivämääriä ja on ajan hermolla, laskee ja miettii kuten täälläkin meistä moni, niin jaetaanpa vuoden kaikki päivät näiden ihmisten kesken tasan. Miksi siis voitte edes kuvitella, ettei siitä päivästä tietäisi kukaan tai osaisi ennustaa? Mahdotonta!
Huh-huh. Yllä oleva kirjoitus on sellainen sekametelisoppa ettei paremmasta väliä.

Tiit.3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

Tuossa Tiituksessa oleva "kahdesti" = deuteros on UT:ssa 47 kertaa. Se tarkoittaa mm. toinen kerta kahdesta.

---->Juud.1:5 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet

Heb.9:26 "....mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä."

9:28 " samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat."

Uudessa Testamentissa on käytässä adverbi "hapaks", 15 kertaa, VT:ssa 25+4 kertaa. Hapaks tarkoitaa AINA sellaista joka/jokin tapahtuu VAIN YHDEN AINOAN KERRAN.

Ja, taas "deuteros" on adverbi/(adjektiivi) joka siis tarkoittaa "jälleen", "toinen kerta kahdesta".

Hapaks=kerran sanaa käytettään esim. kun UT puhuu Jeesuksen ilmestyneen KERRAN maailmanaikojen lopulla Heb.9:26 poistaaksen synnin, ja taas deuteros=toisella kertaa Jeesus ilmestyy Häntä odottaviile pelastukseksi Heb.9:28

Näiden kahden adverbin käyttö UT:ssa todistaa että Jeesus TULEE VAIN YHDEN AINOAN KERRAN TAKAISIN, hakemaan Häneen uskovat Kirkkauteensa.

Jeesus EI TULE ENÄÄ TOISEN ( deuteros ) kerran jälkeen,sillä KAIKKI MUU on tulelle talletettu, sillä "se päivä on palava kuin pätsi".

Raamatun,sekä VT:n että UT:n kielioppi todistaa MAHDOTTAMKSI tämän harhaopin että maailmaan jäisi vielä ihmisiä elelemään, saati että heillä olisi vielä tulevaisuudessa mahdollisuus pelastua.

Jokainen palstalainen voi Raamatun hakukoneista itse tarkistaa hapaks = yksi ainoa kerta, seka deuteros=toisella kertaa/ jälleen / toinen kerta kahdesta / viimeinen kerta kahdesta adverbien käytön. Niitä käytetään juuri tietyllä tavalla.

Siitä päivästä, jota ei voi tietää etukäteen, eli Jeesuksen ilmestymisen päivä pelastukseksi niille jotka Häntä odottavat/uskovat, mutta tuomion päivä niille jotka eivat odota/usko, kirjoittaa mm. Malakia 4:1 ;

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

Jumalan Sanan, Raamatun, kielioppi on vahva todistaja että Jeesuksen paluu=tempaus=ylösotto=kirkastuminen=muuttuminen=suuren pasuunan päivä jne. jne. tapahtuu VAIN KERRAN.

Samoin Raamattu TODISTAA mitä tapahtuu kaikille/ kaikelle muulle, ne palavat, eivätkä " jää odottelemaan Jeesuksen kolmatta, neljättä, viidettä ilmestymistä/paluuta"
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Maaret

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Otsikossa on myös aihe "hallitus". Joten lisäänpä erään asian joka tuli mieleeni tässä yks päivä.

Kun Jeesus puhuu siitä viimeisestä tuomion hetkestä jolloin kaikki koottiin valtaistuimen eteen ja toisille sanottiin "ette antaneet minulle juoda". Niin sekin sopii tähän aikaan jolloin Suomi tekee kaikkensa riistääkseen ja kurjistaakseen köyhiään. Moni noista köyhistä on uskovia ja siinä jos eivät auta tuota uskovaa köyhää niin he "eivät anna Jeesukselle juotavaa". Toki meillä on kaikenlaiset avustusjutut mutta kun politiikkaa tehdään siten ettei köyhälle koskaan anneta edes työtä niin se on juuri tuota riistämistä ja juoman kieltämistä. Kaikenlaista vainoamista jota toteutetaan yhä kummallisemmilla ja mielikuvituksellisimmilla lainsäädännöillä. He petaavat itselleen tuomiota.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hassu sana tai ne yhdessä sanaparina: "se päivä" tai "sen kerran" tai "se hetki"... Siis mikä päivä, mikä kerta tai hetki?
Voihan sen aina keksiä milloin minkäkin kukin tahtoo, vaan ei se totuudeksi keksimällä muutu.
Raamattu puhuu usein Herran päivästä ja siitä hetkestä, jos toisestakin Herran päivästä ja siitä hetkestä. Kumpikaan ei silti ole tempauksen hetki, eikä päivä.

Olen pannut merkille, että moni tuntuu pelkäävän niin paljon sitä ns. morsiamen tempausta, että sen jälkeen ei ole enää Jumalalla muuta sanottavaa kuin suurin piirtein maailmanloppu. Se on niille ihmisille maailmanloppu, vaikkei morsiamen tempaus ole kuin uutisviljan ottaminen maasta ja sitten vasta alkaa ne ajat, jossa todellakin aletaan maailmaa lunastaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kol.1:18 Ja Hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; Hän, joka on alku, ESIKOINEN kuolleista nousseitten joukossa, että Hän olisi kaikessa ensimmäinen.

1.Kor.16:15 Mutta minä kehoitan teitä, veljet: te tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ENSIHEDELMÄ ja että he ovat antautuneet pyhien palvelukseen.

Apt.3:26 Teille ENSIKSI Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt Hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

Uutisvilja eli Raamatun "uutinen", tarkoittaa sadon ensihedelmää joka vietiin pappien toimesta Jumalan eteen, jossa sitä heilutettiin tietyllä tavalla.

Tämä on tapahtunut jo!!! Se tapahtui kun Jeesus kuolleistanousemisensa jälkeen näyttäytyi Taivaassa, ollen " ylösnousseiden esikoinen", eli ENSIMMÄINEN, eli vanhahtavalla termillä "uutinen".

Tämän jälkeen, ja ainoastaan sen ansiosta,NYT syntiset ihmiset voivat tulla Jumalan eteen armahdettuina. Kunhan ovat vastaanottaneetJumalan Armon.

Jarmon mainitsema "lunastamien" tapahtuu par´aikaa, eikä vasta joskus myöhemmin. NYT on pelastuksen päivä. Tulee yö, jolloin kukaan ei voi tehdä työtä.

Tämä lunastaminen tapahtuu Jeesuksen verellä;

Ef.1:7 jossa meillä on lunastus Hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

Kol.1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,


//////////////

On valhetta antaa ihmisten ymmärtää että on olemassa jokin toinen kerta vielä pelastua sen jälkeen kun uskovat on otettu Iankaikkisuuteen.

Edellisessä viestissäni kerroin mm.kieliopilliset todisteet, mutta kaikkiahan eivät faktat kiinnosta vaan on mukavampi ja helpompi uskoa itse keksimiinsä tarinoihin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Luulen, että Tempauksen jälkeen on vielä aikaa maan päällä ja ihmisiäkin, koska Ilmestyskirja puhuu lukemattomasta joukosta ihmisiä, jotka tulevat Taivaaseen "siitä suuresta ahdistuksesta" (Ilm 7:9 ja 14) ja tämän jälkeen Herran tuomiot jatkuvat maan päällä vielä pitkään.

Eli tuon mukaan Tempaus, josta Paavali puhuu (1. Tess 4:17), ja jossa uskovat kohtaavat Herran pilvissä, Hänen tullessa meitä vastaan ja jonka jälkeen he ovat Hänen kanssaan aina, ei olisi sama kuin Herran näkyvä paluu.

Luulen, että sen vuoksi Paavali kutsuu sitä salaisuudeksi ja siksi se on myös niin kiistelty aihe, koska se tarjoaa uskoville toivon päästä pois siitä koetuksesta, joka koko maan piiriä kohtaa, ja josta Herra on meidät luvannut pelastaa (Ilm. 3:10). Ja ennen kaikkea, että saamme olla Hänen kanssaan iankaikkisessa rauhassa.

Mutta siis yhtä kaikki, Jeesuksen tuleminen on se maailman onnellisin hetki jokaiselle uskovalle, tapahtui se milloin tahansa, tänään, huomenna, ylihuomenna tai mieluiten heti! :)

Tule Herra Jeesus, sitä minä ainakin kaikissa päivämäärissä odotan!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä olen eläny siinä adventistimaailmassa ja nähnyt vuosikymmenet erilaisia päähänpinttymiä, jotka eivät lähde mihinkään, vaikka kuinka koittaisi kertoa ja puhua asiasta. Ei auta vaikka rautalangasta vääntää, niin ajatusrakennelma ei muutu miksikään. On siis aika selvää, että kunkin ihmisen osaksi on määrätty ajatella tavallaan ja toiset joutuvat sitten häpeään kun eivät kuunnelleet ja toiset taas jotain muuta. Kuitenkin kaikella on tarkoituksensa, sen näen sieluni silmin hengessäni.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ahdistus on kristityn osa. Ahdistus kuuluu ajalliseen elämään, koska synti vaikuttaa maailmassa ja jokaisessa ihmisessä. Myös Jeesus oli ahdistuksessa, myös Hänen seuraajansa ovat aina olleet ja tulevat olemaan loppuun asti, sillä Jeesus sanoi ettei palvelija ole Herraansa suurempi.

Joh.15:20
Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.


Ilm.2:10 " Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Eivät kristityt välty ahdistuksilta.Kaikilla menneiden sukupolvienkin uskovilla on ollut omat ahdistuksensa. Raamattu sanoo mm. Matteuksen evankeliumin luvussa näin ;

24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat Hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. ----> Matteus 25:34 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta,

Matteuksen luvussa 24 selvästi näkyy uskovien olevan myös näissä viimeisissä ahdistuksissa, ja Matteus varoittaa uskomasta vääriä profeettoja.

Jae 26 kertoo ettei Jeesus ole vielä ilmestynyt, mutta jakeissa 30 ja 31 Jeesus ilmestyy ja lähettää enkelinsä HAKEMAAN OMANSA MAAILMASTA.

Mitä tapahtuu ei-uskoville=nukkuville :

Matteus 25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä
25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee!
25:10 ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
25:11 'Herra, Herra, avaa meille!'
25:12 'Totisesti Minä sanon teille: Minä en tunne teitä'.
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.

Matteuksen luvuissa 24-25 puhutaan mm. hyvistä sekä huonoista palvelijoista, viisaista sekä tyhmistä, ja leivisköiden hoitamisesta oikein sekä väärin.

Matt.25:46 ilmoittaa yhteenvetona kaikkien niiden ihmisten lopullisen kohtalon jotka eivät olleet uskollisia, valmiina sinä hetkenä jolloin heidän Herransa palasi. Raamattu ei sano näillä ihmisillä olleen eikä olevan mitään "toista mahdollisuutta".

Luuk.21:11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden
21:28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Myös Luukas selvästi todistaa uskovien olevan maailmassa loppuun asti, kunnes "kaikki tapahtuisi".

Myös Paavali todistaa uskovien OLEVAN AHDISTUKSESSA, eikä niin että me muka välttyisimme siltä, mm;

Room.8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
12:12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
2.Kor.1:4 joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.
1:8 Sillä me emme tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä ahdistuksesta, jossa me olimme Aasiassa, kuinka ylenpalttiset, yli voimiemme käyvät, meidän rasituksemme olivat, niin että jo olimme epätoivossa hengestämmekin,
2:4 Sillä suuressa sydämen ahdistuksessa ja hädässä minä kirjoitin teille monin kyynelin, en sitä varten, että te murheellisiksi tulisitte, vaan että tuntisitte sen erinomaisen rakkauden, joka minulla on teihin.

2.Kor.4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
7:5 Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa.

12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Kol.1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,

2.Tess.1:4 niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä
1:6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,

2.Tess.1:7 ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa



----> Tuo Tessalonikalaiskirjeen 1:7 jae selvästi todistaa USKOVIEN OLEVAN AHDISTUKSISSA MAAN PÄÄLLÄ AINA Jeesuksen ilmestymiseen saakka.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Profetia perussuomalaisista, hallituksesta ja EU:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Niinhän me olemme ahdistuksessa koko ajan, mutta on myös tuleva se suuri ahdistus, jonka tapahtumista Ilmestyskirja puhuu, sitä ei voi sivuuttaa. Ja josta Herra pelastaa omansa, kuten pelasti Nooan koko maailmaa kohdanneesta tuhosta.

Joka tapauksessa, tule Herra Jeesus, se on varmasti kaikkein tärkeintä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin