- "uskonnollisuuden jumala"

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri näin Tuula. Se Vihti hyökkää nyt kovaa. Sillä on tosi kiire. Monasti ihminen ei edes itse tunnista sitä. Mutta kun vähääkään miettii, miksi kaikki yhtä äkkiä alkaa menemään pieleen, joka tasolla, huomaa ja ymmärtää kyllä sen lähteen. Meillä ei siis ole taistelu toisiamme vastaan vaan henki vanhoja vastaan.
Polvistukaa nöyränä rukoukseen, sillä vähäisessä on Herran väkevyys.
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen myös Jarmolle taas! Palstan tila on vakava. Mutta jos ei uskovalla ei ole Kristukselt saatua Hengessä, on hänen myös vaikea nähdä totuutta joka hyökkää henki valloista. Henkivallat on totisinta Totta!
Tuula1

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Amen. juuri noin Sinetti.Huomaan, että sellaisia asioita ja lauluja pulppuaa mieleen, joista ehkä tykkäsin silloin kun en ollut uskossa vuosikymmeniä sitten. ne vain tipahtelee jostakin mieleen ja sitten seisahdan miettimään, mistähän tuokin tuli. henkivallat ovat todellakin totta.nyt kun olemme asuneet hieman toista vuotta tässä uudessa maalaistalossa, niin sinä aikana, mitä tässä ollaan oltu on tapahtunut yhtä ja toista. tosin ne keittiön kaapien aukomiset ovat jääneet ja entisen talon omistajan hahmokin hävinnyt, kun olen sillekkin sanonut aina kun näkyi, että Jeesuksen nimessä katoa.pahahenkihän se vain on eikä muu ja jos se on yrittänyt tulla takaisin niin alan laulamaan golgatan ristiä. radiokaan ei ole pitkän aikaan enää auennut itsestään, joten itse olen noita pommituksia saanut päivittäin katsella täs uudessa talossa. kävi tämän eräs sisar siunaamassa, mutta ei ne äänet ja muut heti kadonneet. halusin vain tuoda julki miten minua on pommitettu viimeisen vuoden aikana ja nyt kun nuo edellämainitut asiat ovat kadonneet niin mielen häiritseminen on alkanut.joten polvirukous on todellakin paikallaan. Kiitos Herralle, mutta Hän suojelee omiaan satoi taikka paistoi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ninnille: Vaikka mä en olis lukenu yhtään ainoaa riviä Ollin tekstejä, niin mä tietäisin mistä on kyse. Mutta kun luen niitä, niin se varmistuu. Mä ymmärrän kyllä mitä Olli ajaa takaa mutten hyväksy siten asiaa lähestyttävän. Minä kristisoin mm. raamatunkäännöstä 1992, en Raamattua. Tässä on iso asiayhteysero. Olli etsii ja inhimillistää Raamatun, joka on alkukirjoituksista saakka kokonaisuus. En hyväksy sellaista! Se horjuttaa koko Raamatun instituutiota ja pilkkaa Jumalan sanaa sillä tavalla että me asetamme itsemme sanan yläpuolelle.
Tuula1

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

lukeeko olli vuoden 1992 käännöstä, vai miksi noin sanot? en myös pidä siitä käännöksestä. mieheni sanoo sitä väännökseksi, sillä senhän on ateistit koonneet muka Raamatuksi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sitten yhden ihan yleisen asian haluan todeta. Huomaatteko että totuus seuraa totuutta ja sanan puolustaja puolustaa Jumalan sanaa vanhurskaudella. Päin vastoin AINA sanan kritiikki puolustaa vieraita voimia. Samoin hedelmät mitä siitä seuraa kun jotain tällaista alkaa tapahtua. Ne ovat hedelmiä jostain kylvetystä ja me näimme kun palstalla kävi paha ilmapiiri, eikä se edelleenkään ole sellainen lämmin kuin ennen. MIKSI? Siksi koska joku aloitti kritiosoimaan ja horjuttamaan Raamatun Pyhyyttä. Onko sellainen tarpeellista?? Kuka siitä hyötyy?? Kysykää itseltänne!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuula1 kirjoitti:lukeeko olli vuoden 1992 käännöstä, vai miksi noin sanot? en myös pidä siitä käännöksestä. mieheni sanoo sitä väännökseksi, sillä senhän on ateistit koonneet muka Raamatuksi.
Miehesi sanoo ihan oikein. Se on väännös kirjaimellisesti, koska sen tekijöiden on ollut pakko vääntää tekijänoikeuslais vuoksi siitä 15% johonkin suuntaan, jotta Bibliaseura saa siihen oikeudet. Kyse ei siis enää ole ollenkaan Jumalan sanasta eikä Raamatusta, muuta kuin ehkä juuri niiden joidenkin vertauskuvien kautta. En ole paljon perehtynyt koko tuohon väännökseen mutta sen minkä olen jo ehtinyt siitä huomata, niin se ei enää edusta sitä miten Raamattua aiemmin on muuteltu.
Tuula1

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

anteeksi vain jos olen joita kuita loukannut. en ole täydellinen
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, en minäkään missään nimessä väitä olevani täydellinen, päin vastoin, me kaikki olemme vajavaisia ja siitä on hyvä lähteä purkamaan omia ajatuksia. Mutta koska Raamattu on minulle ehdoton auktoriteetti, niin minä en salli sitä täällä horjutettavan. Raamattuun perustuu koko meidän uskomme pohja!
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AAAAAMEN!!!!!HALLELUJA!!!
Tuula1

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

täytyy minunkin sanoa nyt tuohon jarmon sanaan ISO AAMEN
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olli nyt sä vaan vahvistit sanomani!
Tuula1

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

minusta on parempi olli, että annat tuon Raamatun tutkimisen tehdä sellaisten jotka osaavat asian. ei olisi pahitteeksi palata alkuseurakunnan ajatukseen. ei ainakaan tule eksyttyä Raamatun sanasta huonoille teille.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sun Olli pitäs mennä sellaselle foorumille kirjottaan, jossa suhtaudutaan kaikkeen skeptisesti ja kilpaillaan omalla viisaudellamme. Sä olet Olli itse sitä tajuamatta äärimmäisen vaarallinen niille ihmisille joilla on nuori usko.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minun oli pakko poistaa Ollin kirjoitus koska se halvensi Jeeusta Kristusta ja panetteli Paavalia.
olli

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja olli »

Tuula1 kirjoitti:minusta on parempi olli, että annat tuon Raamatun tutkimisen tehdä sellaisten jotka osaavat asian. ei olisi pahitteeksi palata alkuseurakunnan ajatukseen. ei ainakaan tule eksyttyä Raamatun sanasta huonoille teille.
Niin, oikein hyvä että mainitsit asiasta.

Nyt on vaan niin, että olen kirjoitellut tänne asioista, joista Raamatun tutkijat ja arvostetut teologit ovat kutakuinkin yhtä mieltä. Et kai luullut minun omin päin pohtineen jotakin asioita ???

Joten sanon sinulle, että ala sinä lukea ihan itse tutkittua tosiasiaa, sen sijaan että elät kuvitelmassa.

Todellakin, asiat on täysin selviä, tutkijat ja kristityt teologit tuntevat ja tunnustavat nämä asiat. Se, että kirkot eivät halua myöntää, että heidän valheelliset oppinsa perustuvat vääristelylle, on se syy, miksi kirkoissa tätä asiaa ei tuoda esiin. Mutta jokainen teologisessa tiedekunnassa opiskellut tuntee näitä asioita varsin paljon.

Fundamentalisti sanoo: kaikki joka on toisin kuin minä ajattelen, on harhaoppia, ja kieltäytyy tutkimasta mikä on totuus. Valitettavasti se on ihan yksi ja sama mitä tutkijat sanovat, jos on etukäteen kantansa valinnut.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siitä alkaa Jumalan viisaus, mihin ihmisviisaus päättyy! Älkää ikinä uskoko viisaisiin tiedekuntiin. Kuunnelkaa sydämenne ääntä ja olkaa fundamentalisteja Jeesuksessa Kristuksessa! Niin minäkin olen ja kehotan teitä kaikki pysymään siinä lujina.
Tuula1

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

jaa olli. en ala tutkimaan Raamattua. luulen, että se menisi paremminkin hutkimiseksi. minua johdattaakin pyhähenki ja kuuntelen esim Juha Ahvion opetuksia, ja Jukka Norvanto opetuksia. maalaisjärjellä ja omalla viisaudella en ala opiskelemaan Raamattua. Luen vain siten, miten Raamatussa sanotaan, enkä itseäni pidä viisaana sanaa lukiessa. paremminkin luen nöyrin mielin sanaa.tuosta teologisesta tiedekunnasta en ole enää varma mitä se edustaa. olihan mäkinenkin sanonut siellä opiskeluaikoina, että ei usko Jumalaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Voi kuinka moni palvoo tiedettä ja ihannoi ihmisviisautta! Ei siis ihme jos Raamatun totuudet alkaa rassaamaan sellaista, johtuen siitä että Raamattu kyseenalaistaa juuri ihmisvoimat ja kykenevyyden seinää vasten. Voimakastuntoinen ihminen, joka ihannoi kaikkea minkä MUUT TUNNUSTAA viisaana ja hienona, seuraa mielellään mukana voittajan tunnossa.
Sen sijaan nöyrä Jumalaa pelkäävä painaa päänsä alas ja sanoo, Herra johda minuna, äläkä saata minua astumaan harhaan.

Minä rukoilin nöyryyttä vuonna 2006 puolen vuoden ajan, koska ymmärsin sen olevan itseasiassa vahvuus.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

TIEDOKSI: Olli on nyt 1pv bannattu
Vastaa Viestiin