- "uskonnollisuuden jumala"

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

- "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, heti herättyäni, näin kuvan/näyn, joka oli hyvin selkeä piirteinen.
Arastelin sitä tuoda, sillä se on jatkumoa, tuolle "kortti sarjalleni", se oli kolmas kortti näkyni, mutta luotan teidän aikuisuuteen koetella sitä.

Kuin näkynä eteeni avautui kuva, jossa iso käsi, uitti virtaavassa vedessä, pelikorttia pysty asennossa. Tuo kortti oli taas, tuo hertta kuningas.
Kun tuo käsi uitti tuota korttia, kuulin samalla hyvin rauhallisen mies äänen sanovan: - " uskonnollisuuden jumala."
Sitten näky katosi ja aloin rukoilla ....

Koin, että tämä tarkoittaisi maallisuuden lisääntyvän kirkkoihin. Availin tuolla netissä erästä sivustoa ja siellä kerrottiin juuri tästä ja kuinka esim. uutena piirteenä kirkon piiriin on tullut "Jeesus jooga" https://yle.fi/uutiset/3-8993844 - No, huh! ... sanon minä!

Uskon ja uskonnollisuuden eroavaisuudet: http://www.kotipetripaavola.com/uskojau ... uudet.html

Siunausta päiväänne!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 05 Helmi 2018, 09:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
https://vaestotiede.files.wordpress.com ... .jpg?w=640

Tästä kuvasta nousi mieleeni tuo kuvani, kuinka käsi uitti, tuota hertta kuningasta, näin mekin joudumme, maailman tyrskyihin, mutta Jeesus Kristus voi pelastaa meidät ...
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Evankeliumi Matteuksen mukaan 22
1. Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
2. "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
3. Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
4. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
5. Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
6. ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
7. Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.
8. Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
9. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
12. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
15. Silloin fariseukset menivät ja neuvottelivat, kuinka saisivat hänet sanoissa solmituksi.
16. Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön.
17. Sano siis meille: miten arvelet? Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei?"
18. Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut?
19. Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin.
20. Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
21. He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
22. Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois.
23. Sinä päivänä tuli hänen luoksensa saddukeuksia, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä
24. sanoen: "Opettaja, Mooses on sanonut: 'Jos joku kuolee lapsetonna, niin hänen veljensä naikoon hänen vaimonsa ja herättäköön siemenen veljelleen'.
25. Keskuudessamme oli seitsemän veljestä. Ensimmäinen otti vaimon ja kuoli; ja koska hänellä ei ollut jälkeläistä, jätti hän vaimonsa veljelleen.
26. Niin myös toinen ja kolmas, ja samoin kaikki seitsemän.
27. Viimeiseksi kaikista kuoli vaimo.
28. Kenen vaimo noista seitsemästä hän siis ylösnousemuksessa on oleva? Sillä kaikkien vaimona hän on ollut."
29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
30. Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
31. Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
32. 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
33. Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.
34. Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
35. ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
36. "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
41. Ja fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä
42. sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin".
43. Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:
44. 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
45. Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"
46. Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jeesus sanoi Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
olli

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja olli »

Tuossa Sinetin tuomassa linkissä oli paljon sellaista, joka herätti ajatuksia.

ihan yksi kappale jo toi hyvin esiin sen, mitä olen täällä kokenut:
Petri Paavola kirjoitti:Uskonto manipuloi jäsenensä antaen valmiit opetukset, joita ei saa kyseenalaistaa. Uskontoon liittyy aina pelko ja rangaistus, joka pitää ihmisen otteessaan. Uskonto uhkaa rangaistuksella, jos ihminen luopuu uskonnosta. Uskonto ei perustu Jumalan rakkauteen, vaan ihmisen jatkuvaan uskonnollisten tekojen suorittamiseen, jossa ihminen omien tekojensa kautta ansaitsee uskonnon lupaaman palkinnon. Uskonto kahlitsee ja hallitsee ihmisen arkista elämää syyttäen häntä, jos hän poikkeaa uskontonsa opetuksista tai jossakin tilanteessa ei kykene elämään niiden mukaan.
Minä uskon, mutta uskoni ei ole kaikissa asioissa sama kuin vaikkapa fundamentalisteilla. Raamattu ei opeta kolmiyhteistä Jumalaa, ei perisyntiä, ei Raamatun erehtymättömyyttä eikä sitä että se olisi sanasta sanaan Jumalan antamaa tekstiä, ei sitä etteikö Raamatun tekstiä olisi ajan mittaan manipuloitu, yms.

Nämä asiat, joita olen täälläkin kommentoinut. ovat juuri niitä, joita uskonto on monille opettanut, mutta joille ei löydy Raamatusta perusteluja. Jotkut asiat ovat sellaisia, että totuus on eri kuin uskonnon sanelema kanta. Kuitenkaan täällä ei saa noista asioista puhua, koska täällä pitää uskoa juuri niin kuin uskonto opettaa. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä Raamattu sanoo, tai mikä on jostakin asiasta kiistämätön totuus, jos kerran uskonto sanoo miten asiat ovat.

Oikein hyvä kirjoitus Petriltä.
olli

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja olli »

Mielestäni tämä asia liittyy myös läheisesti lakihenkisyyteen, josta on keskusteltu Palstalla toisaalla:
viewtopic.php?f=12&t=932

Se, että elämme sellaisen konseptin mukaan, joka ei lähennä meitä Jumalaan ja toisaalta estää meitä löytämästä Hänen totuuttaan, on lakihenkisyyttä ja uskonnollisuutta. Esimerkiksi se, että nykyisen UT:n kirjat valittiin useita vuosisatoja Jeesuksen ajan jälkeen, on mielestäni verrattavissa siihen, että etsitään opettajia omaan korvasyyhyyn. Tuolloinhan kirjat valittiin sen opin mukaan, joka aiemmin 300-luvulla oli äänestetty oikeaksi, mutta joka oli varsin erilainen kuin se mitä Jeesus saarnasi. Vain lakihenkinen tai uskonnollinen ihminen voi pitää Jeesuksen omien opetusten etsimistä ja tutkimista vääränä.

Onko mielestänne oikein vai väärin sanoa: "Ihminen, joka pitää ihmisten kirjoittamia ja ihmisten valitsemia oppeja ja kirjoituksia Jumalan erehtymättömänä totuutena, on valinnut uskonnollisuuden jumalakseen" ?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

olli kirjoitti:Onko mielestänne oikein vai väärin sanoa: "Ihminen, joka pitää ihmisten kirjoittamia ja ihmisten valitsemia oppeja ja kirjoituksia Jumalan erehtymättömänä totuutena, on valinnut uskonnollisuuden jumalakseen" ?
VÄÄRIN! TÄYSIN VÄÄRIN. Raamatussa on monissa paikoin opetettu että tämä on Pyhä Sana, jossa kaikki sen sisältö kertoo Jeesuksesta. Näin asian muotoili mm. itse Jeesus Kristus!

Ja se joka väittää että Raamattu on VAIN ihmisten kokoelma kirja kirjoituksia, niin hän halveksuu Raamattua, Jumalan Pyhänä Sanana joten hän halveksuu samalla sen sisältöä, kertomusta Jumalan pojasta Jeesuksesta, eikä siis ansaitse armoa omassa viisaudessaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ollin suurin ongelma on siinä että hän luulee ettei Jumala ole tarpeeksi viisas, vaan tekee Jumalalle rajoituksia ja tästä syystä hän määrittelee Raamatun yksilöihin, eikä siten kuin minä, Sinetti ym. moni joka näkee Raamatun universaalin sanoman, ilman sen sivuja, kirjaimia tai muutenkaan. Raamattu on 3D eikä taida edes riittää. Eräs sanoi että Raamatussa on seitsemän ulottuvuutta. Enkä minä puhu käännöksestä tai painoksesta, vaan RAAMATUSTA, joita on satoja erilaisia, taitaa olla tuhansia. Olli näkee ne virheet ja näkee ne ihmisten aikaansaannoksina ja ynnää yhteen että Jumala ei siis puuttunut niihin, joten Raamattu ei siis ole pyhä. Olli, se on kehäpäätelmä!

Raamattu ei ole sitä miksi sinä sen olet lukenut kannesta kanteen. Se on paljon enemmän!
olli

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja olli »

-jarmo- kirjoitti:
olli kirjoitti:Onko mielestänne oikein vai väärin sanoa: "Ihminen, joka pitää ihmisten kirjoittamia ja ihmisten valitsemia oppeja ja kirjoituksia Jumalan erehtymättömänä totuutena, on valinnut uskonnollisuuden jumalakseen" ?
VÄÄRIN! TÄYSIN VÄÄRIN. Raamatussa on monissa paikoin opetettu että tämä on Pyhä Sana, jossa kaikki sen sisältö kertoo Jeesuksesta. Näin asian muotoili mm. itse Jeesus Kristus!

Ja se joka väittää että Raamattu on VAIN ihmisten kokoelma kirja kirjoituksia, niin hän halveksuu Raamattua, Jumalan Pyhänä Sanana joten hän halveksuu samalla sen sisältöä, kertomusta Jumalan pojasta Jeesuksesta, eikä siis ansaitse armoa omassa viisaudessaan.
En puhunut Raamatusta. Luepa uudelleen mitä sanoin:
"Ihminen, joka pitää ihmisten kirjoittamia ja ihmisten valitsemia oppeja ja kirjoituksia Jumalan erehtymättömänä totuutena, on valinnut uskonnollisuuden jumalakseen."

Puhuin ihmisen tekemistä opeista. Et voi mitenkään väittää, että tämä voisi tarkoittaa Raamattua. Tällaisia ihmisten valitsemia ja kehittämiä oppeja ovat mm. perisyntioppi tai oppi Raamatun erehtymättömyydestä. Näitä ei Raamattu tue. Jos viitsit lukea kirjoitukseni, havaitset että listasin joitakin ihmisten kehittämiä oppeja jo kirjoitukseenikin.
näkymätön ninni

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Minusta on oikein sanoa, että
"Ihminen, joka pitää ihmisten kirjoittamia ja ihmisten valitsemia oppeja ja kirjoituksia Jumalan erehtymättömänä totuutena, on valinnut uskonnollisuuden jumalakseen" !
Kautta aikojen ihmiset ovat Raamatun sanan pohjalta kehittäneet erilaisia oppeja ja "totuutksia", jotka tosiasiassa eivät edes pohjaudu Raamatun Sanaan. Ihmisiä on sidottu, pakotettu, peloteltu ja sivallettu uskonnollisuuden nimissä kautta aikojen... Juuri näin syntyvät lahkot ja eriseurat.
Ja pahoin pelkään, että tällekkin palstalle on käymässä hullusti. Avoin keskustelu häviää pikkuhiljaa... Pelottelun ilmapiiri on jo näkyvissä.
näkymätön ninni

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Tuo Ollin tuoma keskustelu lakihenkisyydestä liitty nyt todella paljon tähän aiheeseen:
viewtopic.php?f=12&t=932

Kiitos Olli muistutuksesta!
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, sisaret ja veljet!
Herra olkoon kanssamme. Älkäämme koskaan päästäkö kättämme irtoamaan Hänen kädestään, vaan uskotaan koko sydämestämme että Hän johdattaa, ohjaa ja neuvoo tänäänkin.
Haluan palata tuohon ketjun aloitukseen, jossa meitä varoitetaan tuosta maallistumisesta. Siitä on tullut uskonto monelle, tuodaan kaikkea maallista ja Jumala itse jää kaiken varjoon.
Meidät jotka vielä uskomme, Jumalaan ja Hänen totuutensa, halutaan pikku hiljaa hiljentää, sillä uskonnollisuuden Jumala nostaa päätään.
Tästä Jumala meitä haluaa VAROITTAA! Olemme menossa yhä kauemmaksi Hänestä.

Siunausta päiväänne! Ottakaamme ne Hengen hedelmät käyttöön, joita Jumala haluaa meidän käyttävän, ei niitä mitkä maailmasta on.
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Tuo pelko, mikä tänne on kylväytynyt, on saatanasta, älkäämme antako sille valtaa, sillä se sitä se juuri odottaa, ilkeästi myhäillen. Jos annamme sille vallan, voimme mitata siitä uskomme määrää itse Jumalaan .. ja maailma meissä lisääntyy. Nostakaa päänne kuin kotkat ja kohottaa ylös!!! Niinkuin Jesaja 40 sanoo!
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuula sisko toi tämän videon tuonne toiseen ketjuun ja koin se sopivan mitä erinomaisemmin, myös tähän saamaani sanomaan/näkyyn:

Tuula:

"Etsikää Hänen kasvojaan lakkaamatta" (PS 105:4)

4 Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä.
5 Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle.
6 Niin kohoaa nyt minun pääni vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan riemu-uhreja hänen majassansa, Herralle minä veisaan ja soitan.
7 Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle.
8 Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani". Herra, minä etsin sinun kasvojasi.
9 Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.
(PS 27)

"Jos minun kansani, joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja teen heidän maansa jälleen terveeksi."
(2 AIK 7:14)
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuossa juuri touhuillessani, kohosi sydämelleni nämä Sanat, jotka tähän alleviivaan teille:

JESAJA 55
1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
JESAJA 55
1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Koen, että jos tuo Sana, ei ihmistä kosketa hänen sydämessä, on tämän usko peittymässä uskonnollisuuteen, muotokieliin ja maailmallisuuteen, hän on erkanemassa Jumalasta! Pitäkää kiinni Jumalan kädestä tiukasti, Hän ei meitä hylkää, jollemme itse luovuta ja irroita otetta Hänestä!

Kuva
http://cdn.simplesite.com/i/f0/44/28597 ... h1280_.jpg
(tämä kuva on minun koneeni taustakuvana ja se kertoo minulle paljon ... sydämeeni)

Herra, Jumala! Laske täällä olevien, kaikkien ylle, Sinun Pyhä Henkesi! Kaikkien, niidenkin jotka vain hiljaa lukevat! Yhdistä meidät! Anna meidän kokea Sinun kauttasi Seurakunta yhteys ja sisaruus yhteys! Vuodata Rakkautesi sydämiimme, vuodata niin, että siitä voimme jakaa muillekkin. Opeta meidät nöyriksi, että polvemme taipuisi Sinun eteesi ja tahtoosi.
Amen.
näkymätön ninni

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Jos voisi kiteyttää lyhyesti mitä on uskonnollisuus, niin mielestäni tässä lauseessa se on hyvin lyhyesti sanottu:
"Evankeliumin salaisuus on, että saamme kaiken ilmaiseksi. Armo raamatullisessa mielessä on sitä, että Jumala rakastaa meitä ilman, että meissä on mitään perustaa rakkaudelle. Tämä koskee kaikkia kysymyksiä, ennen kaikkea syntien anteeksiantamuksen ja Jumalan lapsioikeuden suurta pääkysymystä... Tämä ilmaiseksi on kristityn elämän autuas salaisuus. Mutta myös juuri sitä vastaan luonnollinen uskonnollisuutemme ja meidän järkemme taistelevat" (Ö.Andersen).
Luulenpa että meistä kaikista löytyy hitunen uskonnollistuutta, jos alamme tarkemmin sydäntämme tutkimaan... On paljon sellaisia turhia suoritteita, joita teemme luullessamme miellyttävämme niillä Jumalaa.
Joku sanoi: älä katso, älä tartu, älä maista, älä haista, älä maailman henkeä hengitä. Minä tottelin. Laitoin silmilleni silmälaput, etten katsoisi, panin käteni nyrkkiin, etten tarttuisi, puristin huuleni viivaksi, etten maistaisi, tukin nenäni, etten haistaisi. Pidätin hengitystäni, etten maailman henkeä hengittäisi ja muutuin kukaties hiukan kummalliseksi. Nyt olen jälleen riisuttu ihminen vain ja kiitollinen. Kristus minua auttoi, vapauteen Kristus auttoi" (Erkki Leminen).
Rakensin nojapuut silloin kerran. Nojasin parannuksen ja ihmisen muuttumiseen...
Tein kaikki liikkeet ja käännökset normien mukaan.
Tuli eteeni mutta: telineet pettivät. Pudotessani loukkasin lonkkani. Minä lopetan, tokaisin heti ja onnuin katsomoon.
Ei, sanoi valmentaja, tässä on sinulle puut - nämä ristiin liitetyt, nämä isän antamat ontuvat nojapuut".

"Olen pyrkinyt, olen toivonut, tahtonut, pyytänyt, olen yrittänyt - olen vaatinut, syyttänyt, tuominnut, olen sydäntäni käskenyt: sen on oltava tuollainen eikä tällainen. Olen ylemmäs tahtonut, olen kiivennyt, olen pudonnut, olen huutanut, itkenyt, rukoillut ja joskus kiroillut.

Olen tässä nyt. Olen tällainen enkä tuollainen - olen alhainen. Olen hiljainen ja kuulen läheltä kuiskauksen: "ole sellainen, ole ainoastaan ihminen. Minä tunnen ihmisen, olen lähellä alhaisen".

Saan tuntea jälleen rakkauden, minä tällainen. Olen aivan hiljainen"..

-Erkki Leminen-
Sinettisormus

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Katsoin jurri tämän ohjelma videon ja siinä puhutaan tästä, mikä tämän ketjun Sanoma on: http://www.tv7.fi/vod/player/59026/


Vieraana Jorma Rämö
Henkilökuvat > Isännän pöydässä
Elämän muutos tapahtuu joskus radikaalien ravistelujen kautta. Kun tragedia kohtasi Jorman perhettä, löytyi apu Raamatusta. Jumala päätti puhua Jormalle myös odottamattomalla tavalla.
näkymätön ninni

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Otin tuossa päivittäishartauskirjan taas käteeni ja aloin lukemaan, mitä sanotaan tämän päivän tekstissä. Siinä lukee näin:
Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille - Kristuksen, joka uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät nykyisestä pahasta maailmasta, niin kuin oli Jumalan, meidän Isämme, tahto. Gal. 1:3-4

Sinäkin olet yrittänyt olla hyvä ihminen ja hyvä Kristitty: suorittanut elämää ja uskoa väsyksiin saakka. Ehkä olet polttanut itsesi karreelle hengellisessä painiottelussa ja kaikista kokemuksista huolimatta olet yhä lähtöviivalla - tai oikeastaan vielä pahemmassa tilassa, koska et enää tiedä, mitä vielä voisit tehdä, jotta kelpaisit ihmisille ja Jumalalle. Etkä pääse synneistäsi eroon, vaikka haluaisit. Kaiken seurauksena et jaksa enää oikein halutakkaan. Jos olet tällaisessa tilanteessa, saatat olla hyvässä paikassa. Voit ehkä ymmärtää, mitä Paavali tarkoitti sanoessaan; "Kristuksen, joka uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät..." Ihmisen elämän tärkein asia ei ole, mitä hän ajattelee Jumalasta, vaan mitä Jumala ajattelee hänestä. Eikä se, mitä ihminen tekee Jumalan puolesta, vaan mitä Jumala on tehnyt ihmisen puolesta. Ja Hän on tehnyt puolestamme kaiken. Evankeliumin ydinsanoma on se, että todelliset syntiset saavat todelliset syntinsä todellisesti anteeksi armosta ja lahjaksi.

teksti on Juha Vähäsarjan kirjasta: Lupaus kantaa
Mielestäni tuo teksti sopii hyvin tähän keskusteluun "uskonnollisuuden Jumala"
jouko

Re: - "uskonnollisuuden jumala"

Viesti Kirjoittaja jouko »

Hienot sanat olit löytänyt Ninni.
Juuri näin se on.
Tämä on juuri varmasti monelle Kristitylle asia joka aiheuttaa jatkuvaa ahdistusta.
Taistelu omaa itsessä olevaa pahuutta ja syntiä vastaan jonka lopulta aina häviää.
Se taas aiheuttaa pettymyksentunteen itseensä ja kokee epäonnistuneensa yhä uudelleen.
Ainoastaan Herran Jeesuksen sovitustyöhön turvaten saa sielulleen rauhan ja myöntämällä että itse ei voi pelastusta ansaita.
Tämä elämänsä antaminen Herralle tuo tullessaan sen että ei tahdo enää kulkea vanhoja synninteitä, mutta vapautus tulee vasta lihamme kuoltua.
Niin kauan kuin joutuu asumaan tässä ruumiissa ei pääse vapaaksi sen synneistä, vaikkakin ne ovat Herrassa anteeksi annetut.
Syntiä vastaan taistelu on tehtävämme, mutta tämä tehtävä saa ihmisen myös katalasti siirtymään lakihenkisyydenpuolelle ja taas ajatus sumentuu omavoipaisuuteen.
Sieltä on ikään kuin tultava tarpeen tullen ryminällä alas ja todettava olevansa täysin kykenemätön mihinkään hyvään.
Vastaa Viestiin