22:38

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Juhani

22:38

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kerron näkemäni unen, koska tunnen että ehkä se ei ollut tarkoitettu ainoastaan vain minulle. Kerron vain sen mitä näin. Pyydän että koettelette sen ensin rukouksen ja Raamatun sanan kautta. Kritiikkiä saa ja pitää myös esittää. Ehkä tämä uni voisi kertoa jotakin myös teille?

Heräsin yöllä johonkin kummaan lukuihin 22:38. Yritin jatkaa untani, mutta mieleeni tulivat edelleen aina vaan numerot 22:38. Ajattelin että jo on kummaa, olen väsynyt ja haluan nukkua. Käänsin edelleen kylkeä, mutta sitten eteeni tuotiin suuri musta taulu, jonka sisällä olivat nämä samat numerot suurina sekä verenpunaisena. Hyvin monta kertaa, niin kauan että minun oli pakko nousta keskellä yötä ylös ja hakea Raamattuni.
Minulla oli hyvin vahva tunne siitä, että minun on etsittävä näytettyä 22 lukua ja 38 jaetta juuri apostoleista. Etsin lukua ja jakeita juuri näin esittämässäni järjestyksessä luvun 22:

Johannes 22:38: Ei. (22 luvun jakeita vain 21).
Luukas 22:38: Niin he sanoivat: "Herra, katso, tässä on kaksi miekkaa". Mutta hän vastasi heille: "Riittää".
Markus 22:38. Ei. (Lukuja vain 16).
Matteus 22:38: Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

Ymmärsin tämän näkemäni sanoman näin:
Herra, katso, tässä on kaksi miekkaa". Mutta hän vastasi heille: "Riittää".
(Jumalan sana on kuin kaksiteräinen miekka…)
Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

Meillä on rakkauden kaksoiskäsky. Jumalan sana on kuin kaksiteräinen miekka. Se pistää terän molemmilta reunoilta suoraan sydämeen ja sillä voi myös satuttaa toista.
Rakastamme Herraa ja hänen sanaansa niin paljon, että toisinaan unohdamme rakastaa myös lähimmäisiämme. Miten voimme rakastaa pelkästään Jumalaa, mutta emme rakastaa myös lähimmäisemme?

Mitä teemme, jos kädessämme on kaksi miekkaa ja kaksi erilaista evankeliumia?
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja katso7 »

22:38
Viimeksi muokannut katso7, 25 Tammi 2018, 23:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Juhani

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Juhani »

katso7 kirjoitti:...arveluttava , kyseenalainen. kun luin viestisi mulle tuli että olet keksinyt sen omasta päästäsi...
Tämän näin. Se on totuus! Kerron sen ihmisten ja Herrani Jeesuksen edessä. Olen loukkaantunut kommentistasi katso7, mutta annan sen sinulle anteeksi.

Ehkä on parempi pitää tulevaisuudessa kaikki asiat itselläni. Silloin en ainakaan loukkaisi ketään lähimmäistäni. Pitäisikö sanoa myös GAME OVER ja jättää tämä palsta??? Sitäkäkö te haluatte? Haluatteko jättää minut yksin? Tämäkö on se todellinen lähimmäisenrakkaus joka täällä vallitsee! Tuomitkoon teidät Herra! Ja ISO PISTE!!!
Viimeksi muokannut Juhani, 26 Tammi 2018, 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juhani

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Juoskaa mun puolestani toteutumattomien profetioiden, päivien ja kellonaikojen perässä...
Hedelmistään puu tunnetaan. Jos puu tuottaa vain hedelmiä eikä oikeaa satoa, niin puu pitää kaataa.
On aika vaihtaa foorumia, koska koko hapatus on hapattanut jo koko taikinan.
Näkemiin ja Jumalan siunausta!
Viimeksi muokannut Juhani, 26 Tammi 2018, 00:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Juhani pyydän sydämestäni anteeksi voitko antaaaminulle anteeksi tein virheen. kun arvostelin näkysi! Älä vain minun virheeni tähden poistu!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle on joskus tuotu myös numeroita eteen ja ne osoittautui myös Raamatun luvuiksi.
Yritin katsoa tuota olisiko se ollut Psalmi 22, mutta siinä ei aivan jakeet riittäneet ...
Sinettisormus

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Itse asiassa tuo Luukas on tuohon hyvinkin sopiva ja puhuit Juhani tuosta lähimmäisen rakkaudesta ja siitä kertoo taas tämä:

36. "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Matt,22.

AAMEN!!!
näkymätön ninni

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Juhanin näky sopii hyvin kaikkeen tähän mitä täälläkin nyt tapahtuu...

Täällä alkaa olla kahtiajakautumista. Toinen on toisen puolella ja toista vastaan...

Toisten uskoa arvostellaan ja omaa pidetään oikeana...

Toisen ääntä ei edes haluta kuulla, koska ollaan niin varmoja omasta kannasta!

Yksi yritetään väkisin vaienntaa, kun hänen mielipiteensä eivät täytä vaatimuksia!

Kysyn nyt oikeasti: Alkaako nämä täyttää jo lahkon tuntomerkit??? Täällä ei kohta hyväksytä toisin ajattelijoita...
Sinettisormus

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle tuotiin juuri vastaan tämä kirjoitus, jossa on ajattelemisen aihetta, mikä on suhteemme Jumalaan, omassa elämässämme? :
HERRA, MEIDÄN RAUHAMME
by David Wilkerson | June 10, 2011


Vahvan suojan vihollisen hyökkäyksiä vastaan antaa Jumalan olemuksen tunteminen ja siihen uskominen sen perusteella, mitä hänen nimensä kertovat. Jumala julisti Hoosean kautta: Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla(Hoos.4:6). Tässä viitataan johonkin erittäin voimakkaaseen. Jumala kertoo meille, että saamme voimakkaan kilven Saatanan valheita vastaan, kun tunnemme Jumalan olemuksen ja luonteen hänen nimiensä ilmaisemalla tavalla.

Tämä johtaa meidät yhden Jumalan nimen luo. Se on Jahve Shalom. Tämä nimi on mainittu Tuomarien kirjassa. Jumalan näyttäytyi Gideonille enkelin hahmossa(ks.Tuom.6:22- 24). Mitä nimi oikeastaan merkitsee? Hepreankielinen nimisana shalom tarkoittaa täydellisyyttä, terveyttä, hyvinvointia. Se viittaa kokonaiseen elämään, sopusointuun Jumalan ja ihmisten välillä, ehjään suhteeseen. Se merkitsee levollista olemista, ei levottomuutta, vaan rauhaa sekä sisäisesti että ulkoisesti, niin hengellistä kuin tunne-elämänkin lepoa. Lyhyesti sanottuna shalom tarkoittaa elämän tai työn täyteyttä. Teonsanana shalom tarkoittaa työn päätökseen viemistä tai lopettamista, tai rauhan tekemistä.

Uudelleen kysyn: Mitä tämä Jumala erityinen nimi merkitsee minun ja seurakuntani elämässä tänään?

Emme voi ansaita shalomia. Emme koskaan saa Herran Shalomia, ennen kuin tajuamme: Tämä on vakava asia. Olen tekemisissä Jumalan Kaikkivaltiaan maailmankaikkeuden luojan ja ylläpitäjän kanssa. Miten voi pitää häntä itsestään selvyytenä? Miksi edelleen panen hänen armonsa koetukselle? Elän himossa, ikään kuin hän olisi kuuro ja sokea eikä näkisi salaisia tekemisiäni. Vapisetko Jumalan Sanan edessä? Oletko valmis tottelemaan kaikkea, mitä se sanoo? Jos näin on, saat kyllä nähdä Jahve Shalomin. Hän tulee luoksesi henkilökohtaisesti Herrana, Rauhanasi täyttäen henkesi yliluonnollisella voimalla kaikkia vihollisiasi vastaan. Et voi ansaita tällaista rauhaa. Se on Jumalan lahja.
En tiedä, kuinka tuo teille avautuu, mutta minulle se ilmoittaa tärkeää asiaa ...
Sinettisormus

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra Siunatkoon tätä foorumia, Pelastussanomaa, antaen meille kaikkinaista yhteyttä ja rakkautta keskuuteemme, niin, että Hän,Jeesu Kristus, on meille kaikessa, Nro:1. Hänen kauttaan vain meillä on yhteys Jumalaan.

Herra siunatkoon meitä ja varjelkoon meitä.
Herra kirkastakoon kasvonsa meille ja olkoon
meille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
meidän puoleenne ja antakoon meille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen.
(4. Moos.6:24–26)

Säilytetään tämä Siunaus Rakkaudella sydämiimme, ottaen tuon Siunauksen todesta ja että me olisimme noita lamppuja, joiden meitä kehoitetaan olla. Että meistä huokuisi tuo Jumalan lasten Rakkaus, Rakkaus, jonka Häneltä olemme saaneet sydämiimme. Mutta jos se puuttuu meistä, emme ole mitään, eikä sanamme eikä tekomme ole mitään. (1.Kor.13.)
Amen.
Sinettisormus

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
näkymätön ninni

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Juhanin tuomaan profetiaan ja Sinetin tuomaan Sanan paikkaan sopii hyvin tämän päivän teksti:
Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. Kol. 3:12–14.

Paavali antaa pukeutumisohjeen. Ensin puetaan päälle hyveet: armahtavaisuus, ystävällisyys, nöyryys, lempeys,
kärsivällisyys ja anteeksianto. Lopun kruunuksi tai vyöksi, joka pitää kaiken koossa, asetetaan rakkaus, täydellisyyden side. Kaunista kuvausta jälleen rakkaudesta, aivan kuten Paavalin tunnetummassa Korinttilaiskirjeen rakkauden ylistyksessä: ”Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali – –”; ”Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku,
ei pöyhkeile – –”; ”Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.” Kuka tällaiseen rakkauteen pystyy? – Herramme kyllä, mutta ei yksikään meistä. Pyyteettömän rakkauden kuvaukset ovat meille silti oleellisia tienviittoja, jotka osoittavat oikean suunnan.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lapsen lailla.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy
Sinettisormus

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, ninni! Allekirjoitan tuon tuomasi täysin! Amen!
Olematon

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Todista rakkautesi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herran Rakkaus on todistettavissa joka päivä Pyhässä Hengessä. Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka on lähettänyt sille, joka Häneen uskoo.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Juhani

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Joo minä uskon edelleenkin, vaikka työnsinkin herneen nenääni.
Anteeksi kaikille, mutta olisiko teillä neuvoa miten saan sen jälleen pois? :)
Tarvitsen tekoja enkä vain kauniita sanoja....
Ehkä myös rukousapua samalla vahvaan selkäsärkyyni.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Eero »

"Ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa." (Gal 2:20a)

Pyhä Henki puhuu meille joka päivä ja yösydännä ja tunnistamme Hänen äänensä kysymällä "kenestä sinä puhut?". Silloin Rakkaus on päällämme ja sen voi todistaa kenelle tahansa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minä olin viime keväänä kaksi viikkoa sairaslomalla selkäsäryn vuoksi ja se oli kaiketi henkistä laatua. Liiallista jännistystä työpaikalla siis. Minulla auttoi se, että pyysin Herraa johdattamaan minut Hänen rauhaansa, ei se siis poistanut kaikkia niitä tillanteita jossa olin stressaantunut, mutta antoi ymmärryksen siitä, että ettei minun tarvitse pelätä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Toivo

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Kiitos Juhani kun jaoit näkysi.
Minulle näillä luvuilla on suuri merkitys.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: 22:38

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Näyttää, että Juhani loukkaantui ja lähti pois. Tai sitten on muuttanut nimimerkkiään. Toivo, hyvä kun rohkaisit. Ehkä Juhani lukee tämän löytämäsi ketjun.
Vastaa Viestiin