Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
olli

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja olli »

Sinetti, jos ruma ja ilkeä moderaattori huomaisi nuo monet viestisi tuossa aiemmin, hän varmaan muistuttaisi että pitäisi laittaa ne linkit, eikä se viesti saisi olla myöskään pelkkää lainausta... ;)

Tässä katso7 toi esiin toisen termin, eli täyden miehuuden, ja sepä juuri sopivasti osuukin siihen mitä tarkoitin; eli ei se maito / kiinteä ruoka ole ollenkaan niin yksikäsitteinen asia, kuin mitä tuo Sinetin lainaama kirjoitus antaisi ilmi. Se löytyy muuten täältä: http://raamattusivut.fi/?cat=46

Kysymys maidosta ja kiinteästä ruuasta on varsin monitulkintainen. Peruslähtökohtana voidaan pitää kuitenkin sitä, ettei siirtyminen maidosta suinkaan tarkoita valmiutta opettaa, kuten tuo linkki erheellisesti opettaa. Siinä on menty aika monen aidan yli rymisten... ;)

Nimittäin, Paavali antaa varsin selkeän määrittelyn sille kuka tarvitsee maitoa ja kuka ei:
1 Kor 3 kirjoitti:1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
Eli maitoa tarvitsevat ovat lihallisia, ja heidän keskuudessaan on epäsopua ja riitoja. Niin kauan kun ihminen on lihallinen, hän ei siedä kiinteää ruokaa. Lihallisen seurakunnan tunnusmerkeiksi voidaan tunnistaa riidat, epäsovut, puolueet ja puolueellisuudet, kateus, kaunat yms. jotka erottavat seurakuntalaisia toisistaan ja jakavat seurakuntaa.

Jokainen tietää, ettei vauva tule täysikasvuiseksi siinä vaiheessa kun hänelle aletaan syöttää kiinteää ruokaa. Siitä alkaa vasta nuoruus, joka aikanaan päättyy täyteen aikuisuuteen, jolloin ihminen on valmis opettamaan muita.

Maito on nimenomaan valmiita perusoppeja, valmiita siinä mielessä että ne voidaan omaksua pureksimatta. Puhun "kiinteästä ruuasta" koska se on oikeampi käännös kuin "vahva ruoka". Kiinteälle ruualle on ominaista se, että sitä on pakko pureksia, sitä ei voi niellä sellaisenaan.

Vasta kun ihminen on valmis ymmärtämään, että monissa asioissa on paljon eri näkökulmia, joista moni voi olla samanaikaisesti oikea, hän on valmis kiinteään ruokaan. (Jos jossakin asiassa ei olisi kuin yksi ainoa mahdollisuus tai tulkinta, sehän olisi juuri maitoa). Myöskin toisten kristittyjen tuomitseminen tai huonompana pitäminen on merkki siitä että ei vielä kestä kiinteää ruokaa.
Sinettisormus

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Poistettu
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 04 Joulu 2017, 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Poistettu
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 04 Joulu 2017, 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juhani

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Ei toki. Ruoka oli hyvää, mutta sen alkuperä ja pakkausseloste ilmeisesti vain puuttui. :)
Sinettisormus

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Muistutan ettei palstalla ole nyt varsianista moderaattoria. En minä ole, enkä osaa olla mitään sellaista.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

olli kirjoitti:Sinetti, jos ruma ja ilkeä moderaattori huomaisi nuo monet viestisi tuossa aiemmin, hän varmaan muistuttaisi että pitäisi laittaa ne linkit, eikä se viesti saisi olla myöskään pelkkää lainausta........> Myöskin toisten kristittyjen tuomitseminen tai huonompana pitäminen on merkki siitä että ei vielä kestä kiinteää ruokaa.
Oletko nyt tyytyväinen itseesi, oliko tarkotushakuinen, koska hedelmistä te tunnette!
Tuula1

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

miksi sinetin kaikki kirjoitukset olivat poistettu?en ehtinyt niitä lukea.
katso7
Viestit: 1420
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Nyt tämä kiistely on tuotu jo profetiapalstalle. Game over myös minun puolestani.Tämä ei minua enää rakenna . Rukoilin muutosta.
Jaakobin kirje:
3:14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en oo poistanu mitään!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olli on nyt vastuussa tästä mitä nyt tapahtui... Jumalalle!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

En siis syytä ketään oikeesta tai väärästä, vaan tämän kaiken hedelmä on nyt tässä kaikkien edessä. Oletteko nyt kaikki iloisia lopputuloksesta. Huutakoon hep, joka on onnellinen että näin tämä meni.
olli

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja olli »

-jarmo- kirjoitti:Olli on nyt vastuussa tästä mitä nyt tapahtui... Jumalalle!
Voisitko ensin sanoa, mitä olen tehnyt väärin ? En minä ole viestejä poistanut.

Jos olisin ollut moderaattori, olisin varmaan kirjoittanut hieman samansisältöisen viestin sinisellä. Kun toimin moderaattorina, huomauttelin näistä vähän väliä, kun kerran on aivan selkeä ohje että lainauksissa pitää AINA lukea myös linkki, ja myös on aivan selkeä ohje, että kirjoitus EI SAA olla pelkkiä lainauksia. Näitähän olen tänne kirjoitellut, tosin tämä viimeisin oli esitetty hypoteettisessa muodossa, eli "jos mode huomaisi". Näin ollen katson, ettei tuosta nyt ainakaan kenenkään pitäisi vetää hernesoppaa nenään.

"oliko tarkotushakuinen"

No tähän vastaan että KYLLÄ OLI: Tänne ei saa kirjoitella lainauksia ilman lähdetietoa tai -linkkiä, eikä myöskään koko kirjoitus saa olla lainaus. Jos täällä olisin modena, niin olisin takuuvarmasti kirjoittanut sinisellä.

Nythän tuo Sinetin kirjoittama teksti näytti aivan hänen itsensä kirjoittamalta, jopa siinä määrin, että ainakin yksi muu kirjoittaja luuli sitä Sinetin OMAKSI kirjoitukseksi (mahdollisesti muutkin):
Markku_my kirjoitti:Kiitos sinetti hyvistä kirjoituksista tänään
Nuo Markun kiittelemät kirjoituksethan olivat kaikki Sinetin aivan suoraa lainausta sivulta, jonka lähdelinkkiä hän ei laittanut, eikä edes maininnut kolmessa kirjoituksessaan että ne olivat muiden kirjoittamia, puhtaita lainauksia. Tällaiseen tarkisteluun sitä modena joskus joutuu, koska lainaus ilman lähdelinkkiä on tekijänoikeuslain vastaista toimintaa.

Joten jos joku tuollaisesta kirjoituksesta siis hernepurkkia nenäänsä vetää, niin siinä on jotakin muuta takana kuin omat sanani.

Lukekaapa vielä mitä OIKEASTI kirjoitin kun muistutin rivikirjoittajana (joka siis nyt OLEN) Sinettiä Palstan kirjoitussäännöistä: Onko tämä ilkeää, onko tuomitsevaa, onko ilkeämielistä, onko väärin, onko pahantahtoista ???
olli kirjoitti:Sinetti, jos ruma ja ilkeä moderaattori huomaisi nuo monet viestisi tuossa aiemmin, hän varmaan muistuttaisi että pitäisi laittaa ne linkit, eikä se viesti saisi olla myöskään pelkkää lainausta... ;)
Kyllä vai ei ? Mitä kirjoitin väärin ?

Jos taas haluaa lukea asian neutraalisti, niin tajuaa, että "rumalla ja ilkeällä moderaattorilla" tarkoitin itseäni.

Jos haluaa lukea kirjoitustani avoimin sydämin, siinä näkee viestin, jonka tarkoituksena on ohjata kirjoittajaa kohti palstan sääntöjen ja kirjoitusohjeiden mukaista kirjoittelua.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en kysyny mitä joku teki väärin tai ei tehnyt, vaan sitä mitkä ovat nämä hedelmät ja minkä aikaansaamia?
olli

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja olli »

Nooh, se jäänee varmaan arvoitukseksi niille, jotka eivät osaa laskea yhteen 1+1.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vahvaa Ruokaa ja Rakkautta!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon vähän tyhmä ja siks en edelleenkään tajua miks ihmiset ei enää kirjoita ja lähtee palstalta ja vain tuskailee kun täällä on tällainen henki. Varmaan minäkin jätän palstan sitten hetkeksi rauhaan.
Vastaa Viestiin