Näky; Astian vahvistaminen

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te siskoni ja veljeni!

Toissa yönä, kun heräsin keskellä yötä ja hetkisen olin siinä hereillä, ennen kuin nukahdin uudelleen, sain näyn; jossa käsi kaapi jonkin astaian pohjalta jotakin tahnamaista ainetta sormiinsa. Jostain syystä myös kiinnitin tuon käden sormiin, joissa oli todella hyväkuntoiset ja vaaleat kynnet.
Sitten kuva siirtyi toiseen kuvaan, kuin tuoden toisen astian ylle ja tuo käsi alkoi levittämään tuota tahnamaista ainetta, tuon astian reunoille, kuin vahvistaen sitä. Näiden molempien astioiden olomuoto oli puumainen... tosin en voi sanoa oliko se puuta vaiko savea.

Eilen en kiireiltäni tätä kerinnyt tuomaan, mutta nyt saan jakaa sen teille.
Siunausta päiväänne!


Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 12 Tammi 2017, 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Toinen kirje Timoteukselle 2
1. Vahvistu siis, poikani, siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
2. Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.
3. Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies.
4. Ei kukaan, joka sodassa palvelee, sekaannu elatuksen toimiin, sillä hän tahtoo olla mieliksi sille, joka on hänet palkannut.
5. Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.
6. Peltomiehen, joka vaivaa näkee, tulee ennen muita päästä osalliseksi hedelmistä.
7. Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.
8. Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,
9. jonka julistamisessa minä kärsin vaivaa, kahleisiin asti, niinkuin pahantekijä; mutta Jumalan sana ei ole kahlehdittu.
10. Siitä syystä minä kärsin kaikki valittujen tähden, että hekin saavuttaisivat pelastuksen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, ynnä iankaikkisen kirkkauden.
11. Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;
12. jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;
13. jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
14. Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.
15. Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
16. Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,
17. ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus,
18. jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.
19. Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
20. Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
21. Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

22. Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.
23. Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24. Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25. hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26. ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun Herra vahvistaa meitä jaloa käyttöänsä varten erilaisilla armolahjoilla, saamme olla Hänen Pyhän Hengensä palvelijoita:

http://www.tulta.net/NRK/NRK022.htm
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Heikkouskoinen ja halvempiarvoinen: http://www.kotipetripaavola.com/heikkouskoinen.html
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hilja Aaltosen runo, joka on sävelletty lauluksikin:

Kysytkö palvelushintaa, kysytkö kuinka kannattaa.
Nousetko vastarintaan, jos et ajassa arvoa saa.
Riittääkö että saat olla Jumalan vainiolla.

Mikä on tuonut sun tähän, mikä on vaikutin lähtöösi sun,
riittääkö ajassa vähän, askeleet unohdetun.
Riittääkö riemuksi Jumalan tie, vaikka se itkuihin vie.

Suurta on kutsumusvyötä kantaa, suurta on hengessä palaa.
Armoa kaikkenssa antaa, itkeä itkunsa salaa.
Kerran kerran taivaan kodissa kyynel kyynel on poissa,

Riemuiten astukaa työhön, varisee vaipuvat tähkäpäät.
Päivä jo painuvi yöhön, illan hämyssä vielä näät
korottaa kortta arasti hiljaa, korjata Jumalan viljaa,

Hilja Aaltonen

https://www.youtube.com/watch?v=xweKB6hDWZM
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Eikö vanhassa testamentissa se joku esine päällystetty kullalla vai muistanko väärin. Voisko ajatella että jalo astia voidaan myös noin vertauskuvallisesti kullata eli päällystää Jeesuksella.Eli kun en elä enää minä vaan Kristus minussa niin Jumala näkee meidät kullattuina astioina! Ei kai hän mutten sanoisi meitä jaloiksi astioiksi koska hän käyttää meitä tuodakseen ilmi
Rook 9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen,katso7, veljeni! Amen! Kun olemme valmistetut ja puhdistetut, jaloa käyttöä varten, että Jeesus voi meissä asua, Jeesus meissä, on astiamme vahvuus! Mitä enempi annamme Jeesukselle tilaa itsessämme, poistaen sisimmästämme kaikkea maallista turhaa, sitä vahvempia olemme myös Jeesuksessa. Amen!
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Kuin kaunis savilautanen, jonka sisintä koristaa Jeesus!
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mistä sinettisormus löydät kaikki noi ihmeelliset kuvat! onks sulla joku oma kuvakirja?
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei ole kuvakirjaa, mutta yritän keksiä aiheeseen sopivan sanan, esim: Jeesus. Sitten laitan hakuun googlettamalla sanat: kuvia jeesus.
Avautuu sivusto jossa on kuvia aiheesta jeesus, avaan sen ja etsin sopivaa kuvaa sieltä. Aina ei löydy noita kuvia, mutta yritän sitten muuttaa sen johonkin toiseen muotoon joka tarkoittaa samaa, mahdollisimman perusmuodossa.
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hain tuolla haulla nyt kuvan; kuvia jeesus. Klikkasin sopivaa kuvaa tarkastellakseni sitä paremmin ja kun sen valitsin , kopioin sen linkin ja toin tänne.

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun Rakkaus, joka on Jeesuksesta, pysyy ja täyttää sydämemme, toisiamme kohtaan, tiedämme, että astia on ehyt.
Mutta jos Rakkaus valuu pois, eikä sitä enää sydämestä löydy, on astiakin "rikki".
Tämä ajatus tuossa juuri nousi sydämiini - - -
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... Herra on tänään puhunut omalla hiljaisella tavallaan, Hän on avannut asioita, joita olen välillä miettinyt ja tänään Hän taas näytti, ettei mikään ole sattumaa. Hän avaa TOTUUDEN silmieni eteen! Kiitos Jeesus! Herra, vahvista minun astiaa, tee minusta luomus, joka on sinun suunnitelmaasi.
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Joh 15.1-17
Sinettisormus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle. Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.

Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi".

Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".

Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa." ( 2 Moos. 1-5)

Mooses oli ollut pitkään erämaassa, mutta ei vahingossa. Juuri sitä hän tarvitsi, enemmän kuin mitään muuta. Se oli parasta, mitä Jumala saattoi hänelle antaa. Se oli Jumalan koulu!

Jokainen Jumalan palvelija tarvitsee erämaakoulua. Mooses oli kerran Hoorebin vuorella, Elia Keritin ojalla, Hesekiel Kebar-joen varrella, Paavali Arabiassa, Johannes Patmoksella, Jeesus 30 v. köyhän rakentajan talossa. Jumala voi valmistaa palvelijansa yhdessä hetkessä tai 40 vuodessa erämaassa. Mitä suurempi on tehtävä, sitä pidempi on koulu. Me kaikki olemme Hänen koulussaan.

Mooseksen elämä todisti, että Jumala itse valmistaa astiansa – palvelijansa, johon hän vuodattaa Henkensä. Vain Hän, joka sitä käyttää, pystyy sen myös valmistamaan.

Moni sanoo: ”Minä en kykene mihinkään”. Et kykenekään ennen kuin Jumala on sinut valmistanut.


Lue lisää: http://www.onewaymission.fi.m-serv.koti ... -jalastasi
VainYksinJeesus

Re: Näky; Astian vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Tuosta erämaakoulusta tuli mieleeni...näin jokin aika sitten hyvin vahvan unen.
Se oli jonkinlainen ryhmä missä olin, oli opettaja ja meitä oppilaita.
Opettaja otti jonkun naisen jolla oli jaloissa jotain vikaa.
He tulivat eteemme ja opettaja aloitti rukoilemaan, me muut nostimme kätemme tuota sairasta päin ja rukoilimme myös ja siitä lähti sellainen voima että huomasin yhtäkkiä miten puhuimme kielillä.
Ja olin siitä kielilläpuhumisesta tosi iloinen ja ihmeissäni.

Sitten josakin vaiheessa selitin jollekkin toiselle, miten " olin vielä kesällä luopunut uskosta ja nyt yhtäkkiä olenkin tässä koulussa" tää toinen vaannyökytteli ja ite hämmästelin miten olin vielä päässyt tähän kouluun takas.

Sitten vielä olimme ryhmänä ja joku makasi lattialla siinä keskellämme ja aloin ensin tuntea kädessäni ja erityisesti sormissa ihan outoa voimaa, sitä ei voi selittää, ja musta tuntu heräämisen jälkeen ku.ois oikeestikki tuntunu tuo voima sormissa, mutta siinä unessa yhtäkkiä koin tarvetta laittaa käteni sen maassa makaavan päälle ja nopeesti menin sen luo ja laskin käden päällensä ja kädestä tuntui lähtevän valtava voima.
Sitten varmaan heräsinkin...

Oon tälläsiä voimakkaita unia nähnyt muutamia kertoja, ja näköjään muistan aika hyvin vaikka en tätäkään kirjottanu ylös vaikka piti...
Vastaa Viestiin