Näky; Vanha Tuulimylly

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te rakkaat ystäväni, siskoni ja veljeni!
Tänä aamuna herätessäni, sain kuvan vanhasta tuulimyllystä. Se oli kaunis kesäinen kuva, ja tuo mylly oli sellainen puinen, pieni mylly, joita noissa kotimaisissa elokuvissakin olemme nähneet. Se oli maalattu punavalkoiseksi, mitkä ovat näin uskovan silmissä hyvät, symboliset värit. Tuo kuva oli rauhallinen, eikä siivet myllyssä liikkuneet mihinkään, oli siis tyyntä.
Minulle kuitenkin nousi tuosta myllystä, vanha sanonta: "taistella tuulimyllyjä vastaan". Eli, koen sen taisteluksi totuutta vastaan ja Jumalan Sanaa vastaan. Tässä onkin työ sarkaa meille uskoville.
Siunattuja olette, Jeesuksessa Kristuksessa!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulle tulee mieleen pysähtyneestä myllystä odottava hetki. Nimittäin tuo mylly jauhaa jyvät jauhoksi mutta on nyt laakereillaan odottamassa jyviä.
Morsiamen mentyä tuo mylly saa tuulta ja jyviä tulee jauhettavaksi. Jotenkin koen että elämme koko ajan sellaista pysähtyneistä aikaa, jossa koko Taivas odottaa vain sitä yhtä pasuunaa ja pilvellä istuvan käskyä "leikkaa maa".
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen ilmestys 7
1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen ilmestys 8
1. Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.
2. Ja minä näin ne seitsemän enkeliä, jotka seisoivat Jumalan edessä, ja heille annettiin seitsemän pasunaa.
3. Ja tuli eräs muu enkeli ja asettui alttarin ääreen pitäen kultaista suitsutusastiaa, ja hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantavaksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle alttarille, joka oli valtaistuimen edessä.
4. Ja suitsukkeiden savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen.
5. Ja enkeli otti suitsutusastian ja täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle; silloin syntyi ukkosenjylinää ja ääniä ja salamoita ja maanjäristystä.
6. Ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän pasunaa, hankkiutuivat puhaltamaan pasunoihin.
7. Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
8. Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,
9. ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
10. Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
11. Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
12. Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.
13. Ja minä näin, ja minä kuulin kotkan, joka lensi keskitaivaalla, sanovan suurella äänellä: "Voi, voi, voi maan päällä asuvaisia niiden jäljellä olevain pasunain äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa!"

Nämä sanapaikat sopivat tähän niin hyvin, etten voinut jättää pois kumpaakaan, näissä on tuo, mistä Jarmo mainitsi.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Täälläkin tuntuu tuo pysähtyneisyys, kaikilla meillä, on valtava odotus sydämissä, että Jeesus pian tulisi ja noutaisi meidät pois täältä, ihanaan Taivaan kotiin!
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totuuden vyö

Ensimmäiseksi sotilas sitoo paidan ja housut totuuden vyöllä, jonka tehtävä on pitää vaatteet kiinni, niin etteivät ne liehu vapaana ja takerru miekkaan väärällä hetkellä. Totuus ei pala tulessakaan. Jos pysymme totuudessa, ei kukaan voi todistaa meitä vastaan. Totuudessa pysyminen tarkoittaa samalla pysymistä Herrassamme, koska hän itse on totuus (Joh. 14:6).

Totuuden vyö ei ole mikä tahansa varuste, vaan se kuuluu Jesajan profetian mukaan myös Messiaan varustukseen:

"Vanhurskaus on hänellä varustuksena ja uskollisuus {totuus, KR33/38} vyönä hänen uumillaan." (Jes. 11:5)

Jos siis Herramme tunnetaan totuuden vyöstä, olkoon se tällöin meidänkin tunnusmerkkimme. Kun paidan liepeet on vyötetty lujasti kiinni totuuden vyöllä, ei viholliselle jää tartuntapintaa vahingoittaa meitä tarttumalla repsottaviin 'vaatteisiin'.

http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2008-02-13
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vain ne, jotka ovat vahvistaneet mielensä Raamatun
totuuksilla, tulevat kestämään viimeisessä suuressa
taistelussa.

Kristitty taistelee niin omaa pahaa luontoaan kuin ulkopuolisia pahuuden voimia vastaan. Tämän todellisuuden ymmärtäminen luo tasapainoa koko hengelliseen elämään.
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Maan päällä on siis ollut taistelu Jumalan ja Saatanan; hyvän ja pahan välillä aina sen alkuajoista lähtien. Koska kaikki hyvyys, rakkaus ja oikeudenmukaisuus ovat heijastus Jumalan luonteesta, on loogista, että yksi Saatanan päätarkoituksista on esittää Jumalan luonne väärässä valossa. Jeesus kutsuikin Paholaista valehtelijaksi ja valheen isäksi (Joh. 8:44). Pääpettäjä aiheuttaa kaiken kurjuuden maanpäällä ja syyttää siitä sitten Jumalaa. Tällaisia syytöksiä Jeesuskin sai osakseen. Itseään täynnä olevat oppineet väittivät, että Jeesuksessa on paha henki (Joh. 8:48). Jeesus tuli kuitenkin osoittamaan Jumalan todelliset tarkoitusperät. Kristus, Jumalan Poika on heijastanut Taivaan Isän luonnetta jo ennen maailman luomista halki ikuisuuksien. Hän sanoikin: ”Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän” ja ”…jo ennen kuin Abraham syntyi – minä olin (alkutekstin mukaan: Minä Olen)” (Joh. 14:9; 8:58). Jeesus ilmoitti tässä olevansa sama Jumala, joka ilmestyi Moosekselle ja kertoi nimekseen ”Minä joka Olen” (2.Moos. 3:14). Jumalan Poika myös oli se, joka julisti Siinailla ihmiskunnalle Lakinsa niin, että salamat leimahtelivat ja ukkonen jylisi (2.Moos. 20:18).
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha Tuulimylly

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Vastaa Viestiin