Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te rakkaat siskot ja veljet!
Tänä aamuna kun olin läsnäolossa ja juuri nousemassa ylös, näin kuvan hyvin pitkästä ja tiheästä pensas tai puuaidasta. Se näytti että se olisi ollut havua, mutta en voi varmaksi sanoa. Sitten minut, kuvan katsoja, vietiin aivan lähelle aitaa, sen lähipäähän kiinni, aivan kuin jatkoksi.
Ymmärsin että siinä olin joukon jatkona ja seisoimme kuin yhtenä tiiviinä rintamana. Olen ymmärtänyt ja niin minulle on monesti näytettykkin, että ihmistä vertaukuvallisesti voi kuvata puuna.
Tulee aika ja se on jo nyt, että meidän tulee olla tuollainen tiivis rintama, kun puolustamme uskoamme Jeesukseen Kristukseen. Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 12 Syys 2016, 14:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne. Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.

On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi."
Ef. 4:1-4 [kr92] [kr38]

Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 11 Syys 2016, 09:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun.

Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä Isä olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.

Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut. Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä.” (Joh. 17:20-26)

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje roomalaisille 12
1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13. Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos näistä sanoista SInetti.
Siunausta myös kaikille!
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä päivänä korostuu uskovien elämässä se, että keskinäinen yhteys ja riven vahvuus tulee olla vahva. Itsesämme emme sitä tee, mutta Kristus meissä taistelee puolestamme! Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Korkeimman suojelus Psalmi91: https://www.youtube.com/watch?v=2P6y4LH7uXk

PSALMIT 91
1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olkaa rohkeat, pitäkää hyvästä kiinni, älkää vastatko pahaan pahalla. Rohkaiskaa arkoja, tukekaa heikkoja, auttakaa sorrettuja, kunnioittakaa kaikkia ihmisiä. Rakastakaa ja palvelkaa Herraa Pyhän Hengen voimassa iloiten.”

13. Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuulliset, olkaa väkevät.
14. Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa.
1.Kor.16.
näkymätön ninni

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Sinetti tästä rohkaisevasta ketjusta!

Tuo Joh:17 on aina valtavan vaikuttava!!!
näkymätön ninni

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aikanaan rippikoulun kytyäni (1985) sain uskovalta tädiltäni rippilahjaksi raamatun. Raamatun etulehdelle tätini oli laittanut tekstin:

.... 14.6.-85 ....-kummilta
Room. 12:9-21

Siispä rakas kohta Raamatun Sanasta on myös tuo Room.12!!!
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos ninni sinulle kommenteistasi ja siitä että olet edelleenkin täällä. Nyt on hyvin tärkeää, että olemme vahvat ja pidämme yhtä Jeesuksessa Kristuksessa. Ole siunattu, siskoni ninni!
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuunelkaamme ja ottakaamme vastaan Herran Rauhaa: Halleluja, tunnet sydämeni...! : https://www.youtube.com/watch?v=qHKHLRidM4k
Salome1972

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Tähän toivotukseen keskinäisestä rakkaudesta ja yhteydestä yhdyn minäkin!
Käyn usein lukemassa kirjoituksianne, vaikken useinkaan ehdi kommentoida niitä. 15.9. illalla olin kovasti tämän keskinäisen yhteyden tarpeessa ja kävin lukemassa täältä, olisiko mitään uutta. Sille päivälle ei ollut, eikä kenenkään tuoretta kommenttia mistään. Facebookissakaan ei uskovilla kavereilla ollut mitään toimintaa. Äitikin on sairaalassa, eikä hänelle voi soittaa. Tunsin itseni totaalisen yksinäiseksi. Olin oikein ahdistunut. Kokemus oli kuitenkin tarpeellinen, koska huomasin, että keskinäinen uskovien yhteys on jotain, mitä ei voi järjellä selittää, Pyhän Hengen antamaa yhteyttä Jeesuksessa. Enhän tunne ketään teistä, muttei sillä ole väliä. Olette silti rakkaita ja tunnen yhteyttä kanssanne. Tähän tekis mieli vielä sanoa: Halleluja! Ja sanonkin! :D
Sitten onneksi joku (anteeks mutten muista nimimerkkiä) kommentoi A-studion avioliitto-ohjelmaa. Olin onnessani. Pelkästään se että joku täällä ilmaisi raamatullisen mielipiteensä, riitti tuomaan keskinäisen yhteyden tunteen. Tätä yhteyttä ei maailma ymmärrä. Kiitos teille kaikille, ihan kaikille!
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinulleniin ihanasta kommentistasi, Salome siskoni, olet niin RAKAS, niin kuin te kaikki muutkin, niin RAKKAITA, siskoja ja veljiä. Eilen koin sellaisen ryöpytyksen, että tänään olen kuin selkääni saanut ja hyvin väsynyt. Mutta tiedän, että kaiken tämän keskellä Jumala RAKASTAA minua, niinkuin teitä kaikkia muitakin, Häneen uskovia. Millään muulla ei ole tässä kohtaa väliä, kuin rauhoittua Hänen RAKKAUTEENSA ja kylpeä Hänen läsnäolossaan, sillä lihassa taistelu väsyttää, mutta näin Herra opettaa jättämään asioiden hoito Hänelle. Hän kyllä voi! Tässä näemme, kuinka tärkeää on myös se että te kaikki käytte täällä keskustelemassa, ettei kukaan täällä itseään yksin väsyksiin keskustele, jaetaan näitä yhteisiä asioita. :roll:
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen onnellinen siitä, että taistelu pahuutta vastaan, täällä Pelastussanomissa vain tiivistää rintamaamme, aivan kuin tuo aloituksen näkykin näytti.

Enkeli - : https://www.youtube.com/watch?v=FKoz7mMxIic
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minusta on ihanaa ja niin jotenkin YLI- överi siunauksellista kun tämä palstamme keskustelijoiden joukko ikäänkuin vain tiivistyy ja pyhityy, pyhittymistään, samalla kun näemme aidan taakse, mitä siellä tapahtuu. Se on kauheaa katsella.
Mutta muistakaa oikeesti se, etten minä koe palstan haltijana mitään omaa hyvää, olen yhtä hyvä ja huono kuin kuka tahansa teistä, sillä te itsekin tiedätte että KAIKEN TAKANA ON HERRAMME JEESUS, joka meitä Hänen omiaan ohjaa ja Hän nämä kaikki tänne meille yhteiseksi siunaukseksi loi.
näkymätön ninni

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Nyt kerrankin kun minulla on Herran antamaa aikaa istua tässä koneen ääressä naputtelemassa, niin muistui mieleen poikani sanomat sanat vahvistuksessi tähän ketjuun. Hän ei tosin itse tiedä tästä ketjusta mitään...

Juuri sinä päivänä kun kävin kommentoimassa tähän ketjuun tuota sinettisormuksen saamaa näkyä: "Pitkä ja tiheä pensasaita".
Poikani totesi: "Äiti on kyllä tosi kauniistit ja vahvasti tehty tuo pensasaita." Koin että siinä oli taas Herralta saatu sanoma vahvistuksesi meille ja tähän ketjuun!

Anteeksi että tuon sen vasta nyt, mutta ehkä tämä oli tarkoitettu näin!

Meidän Herramme Jeesus Kristus olkoon meidän kaikkien kanssa!
Sinettisormus

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos ninni, tuosta viestistä. Herra käyttää myös ihanasti lapsiamme, tuoden heidän kauttaan sanomaansa. Jostain syystä Herra halusi sen kuitenkin tulevan tänään perille! Totisesti Saamme kiittää Herraa tästä meidän VAHVASTA ja KAUNIISTA YHTEYDESTÄMME täällä, joka tulee Jeesukselta Kristukselta!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 04 Loka 2016, 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samuli

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Amen Herran ajoitus on täydellistä :) ja näillä epämukavilla sairauksilla tms. saattaa olla jokin tarkoitus niin kuin tässä tapauksessa. Ei ole sattumaa, Se on Herran johdatusta. Tästä voisi päätellä, että rivimme ovat kauniit ja suorat ja että nyt ne tulee tiivistää vielä entistä tiiviimmäksi. Itse asiassa mieleeni tuli, että tämä näky saattaa ajoittautua myös siihen hetkeen kun, olemme Hänen luonaan ylhäällä ja meitä valmistetaan taas siihen hetkeen, kun tulemme takaisin alas Hänen kanssaan. Ja täytyy sanoa, että nämä lasten kautta tulevat viestit lämmittävät sydäntä jotenkin erityisesti.
näkymätön ninni

Re: Näky; pitkä ja tiheä pensasaita

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Huomasin tätä ketjua taas uudestaan lukiessani, että sinettihän on tuonut tähän ketjuun kaikki mun lemppari kohtani Raamatun Sanasta!
Kiitos Sinetille!

Joh:17. Room:12. Psalmi:91

yksi vielä kuitenkin puuttui:

1. Tessalonikalaiskirje 5

1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.
12 Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,
13 sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.
14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.
15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
16 Olkaa aina iloiset.
17 Rukoilkaa lakkaamatta.
18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
25 Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.
26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.
27 Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille.
28 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.
Vastaa Viestiin