Talentit

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, 13.8. kuunnellessani täällä mökillä Jumalan palvelusta, minulle avautui jotain hyvin tärkeää ja uskon että se tarkoituksella avattiin, sillä Herra antoi siitä "merkin".
Tuo aihe oli ; Uskollisuus!"
Muistan kuinka viime toukokuussa näin unen; lopunajan kilvoittelu. Siinä oli tuo vanha evankelista, joka sanoi minulle:
-" sinua olenkin odottanut sillä minulla on salaisuus sinulle.."
Evankelista kuiskasi sen minulle mutta en tiedä mitä se oli. Aiemmin kun tuo evankelista oikeasti kävi meillä, hän sanoi minulle että tulen olemaan lamppu monelle ja lähtiessä sanoi:
- "Ole uskollinen..."
Minä nyökkäsin hänelle hymyillen:
- "olen uskollinen Jeesukselle Kristukselle. "
Vähän aika sitten sain tuon ajatuksen rukoillessani:
- " Tarkista Profeetta Eeli taivas kertymäsi "
Tänään tuo kaikki avautui, kun pappi avasi Matt.25 ja sieltä Talentum jotka Herra jakoi palvelijoilleen kun lähti pitkälle matkalle.
Hän joka sai vähiten laittoi talenttinsa maahan eikä uskaltanut käyttää sitä.
Noissa talenteissa on kyse Jumalalta saaduista lahjoista, joita olemme armossa Häneltä saaneet. Käyttääksemme niitä yhteiseksi hyväksi.
Olemmeko uskollisia Herralle ja käytämme Häneltä saatuja armolahjoja eli talenttejamme?
Tämä oli se tärkeä asia joka meidän tulee tarkistaa ennen Herramme Jeesuksen takaisin tuloa ja ottaa lahjamme käyttöön.
Amen !

Ps. Niin tuo "merkki" josta tiesin tämän itselleni saaduksi, oli tämä, kun pappi kertoi esimerkin noista talenteista, että kun tiedämme vaikka hyvän Marja paikan, emme hautaa tuota tietoa paikasta itsellemme vaan jäämme sen yhteiseksi hyväksi. Olimme mieheni kanssa tuosta puhuneet monasti tällä viikolla, ettemme halua salata hyviä Marja paikkoja itsellemme vaan kerromme niistä muillekkin, sillä ei se ole pois meiltä... tämä oli se merkki. :D
näkymätön ninni

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Mietinkin tänään sinua Sinetti, kun keräsin mustikoita tuosta meidän takapihalta. Että onkohan sinetti saanut paljon mustikkaa Kainuun korvesta. :)
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Miten sitä talenttia käyttaa jos sanomaan ei tule vastausta ei kai sitä talenttia nyt voi käyttää ku siihen mihin se on tarkoitettu
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Talentteja eli lahjoja käytämme sen mukaan kuinka niitä olemme saaneet. Niin kuin tuossa Matt.25 kertomuksessa. Tuo kertomus on vertauskuvallinen ja se kertoo selkeästi siitä kun Herramme ylösnousi taivaaseen ja me aloimme saamaan sieltä noita armolahjoja.
Kaikilla on jotain lahjoja joillakin enemmän, tuon 5 Talentun verran ja jollain vain tuo 1 talentit, mutta niitä tulee käyttää, ei haudata. Kaikki ei edes tunnista lahjojaan, mikä on sinällään harmi.
On tullut aika että Herramme on tulossa tuolta pitkältä matkaltaan ja tarkistaa kuinka talenttimme olemme käyttäneet Niin kuin tuossa Matt. 25:sä.
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... niin ja ninnille, ei ole mustikoita poimittu ainakaan vielä mutta lakkaa on n. 16 kg. :)
näkymätön ninni

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Namm...Olettepa saaneet komian lakka saaliin! Lakkahillo onkin makoisaa herkkua! Leipäjuuston päällä nam! :D

Ja koen, että olet oikeassa tuosta "talentit" profetiastasi! Pitäisi vaan rohkaistua enemmän käyttämään noita "talenttejaan", mitä kullekkin on suotu!
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mulla olis tiedossa hyviä marja paikkoja jos jotakin kiinnostaa
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
olli

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja olli »

Pysytäänpä ketjun aiheessa. Meillä on kaikkea diipadaapaa varten ihan oma ketjunsa.
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... no niin... tuo marja asia oli tuon papin esimerkki, mutta löydämme lisää tuolta Matt. 25:stä.
Mutta toteutuuko niitä meidän elämässämme? Olemmeko antaneet tai annan meni vettä janoiselle? Yö sijan väsyneelle? Vaatetitko köyhän? Kävitkö sairaan tai vangin luona? Näitä löytyy tuossa sanassa ja Jeesus kyseenalaistaa ne eteemme. Ne ovat myös talentteja joita voimme toteuttaa. Mutta noita asioita tulee tehdä aidolla rakkaudella. Ei vain siksi että niin on kirjoitettu. Sydän tulee olla siinä täysillä mukana.
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Matt.25.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4808
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minusta hyvää pohdintaa Sinettisormus! Varsinkin tuo "minä olin outo", luulen että tiedän mitä Jeesus tarkoitti sillä. Se koskettaa itseäni, sillä varsinkin työelämässä monet tuntuvat oudoksuvan minua, koska olen herkkä, mutta puhun asioita suoraan ja "kielellä jota he eivät ymmärrä". Ja usein on selvinnyt että näillä ihmisillä on pinnallinen kuori jolla he peittelevät jotain.

Muutoin sitten taas itsensä kanssa sinujen kanssa tulen toimeen enemmän kuin hyvin. Että ei niitä "mansikkapaikkoja" kannata peitellä, Herra jakaa niistä kuitenkin tasaisesti kaikille :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Itse asiassa tämän vertauksen kohdalla olisi syytä lukea Matteuksen evankeliumin loppujakeet (Matt 28:18-20): se on selitys tähän vertaukseen. Jeesus jätti omilleen tehtävän palatessaan Isänsä luo. Aikanaan tulee myös tilinteko tästä tehtävästä. Millainen on oma osamme silloin: tulemmeko Jumalan eteen kymmenen, neljän vai yhden talentin kanssa?

Tuon ajan Lähi-idässä oli paljon maatiloja, joiden omistajat asuivat muualla, usein suurissa kaupungeissa, myös pääkaupungissa Roomassa. He jättivät omaisuutensa luotettujen palvelijoiden – itse asiassa yleensä orjien – hoitoon. Tämä vertaus oli siis otettu sen ajan arkielämästä.

Isäntä antoi rahat kunkin palvelijan kykyjen ja lahjojen mukaan (jae 15). Ei siis vaadittu mahdottomia: yhden talentin saanut ei olisi selvinnyt viidestä talentista, mutta sitä ei häneltä vaadittukaan.

https://www.sley.fi/luennot/Raamattu/UT ... tt25ph.htm
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

On hienoa, jos ihminen saa edes kaksi talenttia kokoon, mutta vähempikin riittää.
– Jokainen voi kohdallaan miettiä mikä on minun talenttini ja onko se käytössä?
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olemmeko Uskollisia Herrallemme, me kyllä ilmoitamme uskovamme Häneen, mutta entä tuo Uskollisuus, Hänen takaisin tuloonsa asti? - http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2006-06-01
Sinettisormus

Re: Talentit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

16. Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Matt.28.

Jeesus jätti omilleen tehtävän palatessaan Isänsä luo. Aikanaan tulee myös tilinteko tästä tehtävästä. Millainen on oma osamme silloin: tulemmeko Jumalan eteen kymmenen, neljän vai yhden talentin kanssa?
Vastaa Viestiin