Uni - piiloutuva pahuus

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te rakkaat!

Näin parisen viikkoa sitten unen, jossa maan alla asui kauhea pahuus. Käärmeitä vilisi siellä täällä maan pinnalla. Varoittelin kyllä ihmisä niistä.
Mutta suurempi huoleni oli se, mitä tiesin olevan maan alla. Minä tunnistin ne ja sillä ei ollut minuun varsinaista otetta, mutta tiesin sen hyvin pahaksi.
Ne oli kuin jätti käärmeitä, mutta valtavan isoja. Ne elivät valtavissa maan onkaloissaan ja luolissaan.
Ne olivat melko vaaleita ja värittömiä, koska elivät pimeässä ja niillä oli valtava pää ja kauhistuttavat hampaat. Se pystyi todella nopeasti syöksymään pinnalle ja nielemään ihmisen aivan hotkaisten. Ne olivat valtavia petoja.
Niillä oli myös ajatus toimintaa ja ne väijyivät sopivaa hetkeä, hyökätä ihmisen kimppuun. Koin sen paholaisen verkostoitumiseksi, väijyen piilossa, tehden hyökkäyksiään kun sitä ei osannut varoa ...

Nyt olen tuota unta pari päivää miettinyt, ja koen ja näen , kuinka pahuus todella hyökkää odottamattomasti näinä päivinä. Joka puolella kuulee ikäviä uutisia, surua, itkua ja väsymystä. Pahalla on kiire ja se hyökkää nyt todella väellä ja voimalla ja odottamatta, ja siitä tuo uni kertoi.
Meidän tulee olla entistä vahvempia ja valvoa, sillä väsymys ja antaumus saattaa meidät uhrin tilaan .

Herran Rauhaa ja Siunausta teille!
Voimistakoon Herra meitä!
Siunattua Juhannusta!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 23 Kesä 2017, 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen ilmestys 12
1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
3. Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;
4. ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
5. Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
6. Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12. Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
13. Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
14. Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
15. Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
16. Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
18. Ja se asettui seisomaan meren hiekalle.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen ilmestys 13
1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minua tuossa unessa ei pelottanut, sillä tunnistin tuon pahuuden, eikä sillä ollut minuun valtaa ja tunnistan tuon sanoman nyt hereillä ollessakin.
Rukous pyyntöjä satelee, kauheisiin ihmis tilanteisiin, ja tuntuu ettei enää sanat tahdo riittää. Siksi on entistäkin tärkeämpää olla todella lähellä Herraa, joka hetki.

Saatana haluaa niellä meidät: https://worldchallenge.org/fi/newslette ... 3%A4-sinut
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

saatana : http://www.luterilainen.net/saatana/
Paras puolustus saatanaa vastaan on elää mahdollisimman lähellä Kristusta, joka on voittanut kaiken pahan vallan.
katso7
Viestit: 1422
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jes 28:12 Hän joka sanonut heille TÄSSÄ ON LEPO ANTAKAA VÄSYNEENLEVÄTÄ, tässä on levähdyspaikka mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.
Room 6 niin Pitäkää siis itsenne synnyllile kuolleina mutta JUMALALLE ELÄVINÄ KRISTUKSEN kanssa
Minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja scorpioneja ja kaikkea vihollisen valtaa eikä mikään ole teitä vahingoittava
Virtoja erämaasta 23.7.2017....Pietarin piti välittää vain siitä valoisasta polusta joka kimmelisi pimeydessä ja säteili Kristusta.mikään muu ei olisi kuulunut Pietarille Kun Herra kutsuu sinua tulemaan vesien yli älä irrota katselttasi Hänestä.aaltoja mittaamalla et voita.TUULEN VOIMAA tutkimalla ET KASVA voimassa.vaaroja enteilemällä JOUDUT niihin.vaikeuksiin pysähtymättä ne voittavat sinut . Nosta silmäsi vuoria kohti ja kulje eteenpäin muuta tietä ei ole.
Tässä osa tekstistä
Jos et muuta jaksa lepää ja sano sydämessäsi sana JEESUS.
Lakkaa katsomassa maailmaa ja katso täytettyyn työhön Auttakaamme niitä jotka ovat kauhun vallassa Jeesuksesta joka elää meissä. En elä enää minä...
etsin vaan elävää leipää ja katselen kirkkautta joka ainoa on Jeesus Kristus
Sinettisormuksen lainaus on täydellinen
Viimeksi muokannut katso7, 24 Kesä 2017, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4816
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen. Herra on voittanut ja kuten Jarmo neuvoi nuhtelemaan pahan henkivoimia, että Herra on verellään lunastanut tämän maan ja kaiken mitä siinä on. Vihollinen on kuin ei-toivottu vuokralainen, joka ajetaan iankaikkisesti yön selkään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te rakkaat !
Tämä perkeleen kiemurteli alkaa käydä jokapäiväisemmäksi.
Lauantaina jätin ensi kerran tuon shofarin väliin klo 21.
Ja heti, samana iltana, alkoi hyökkäys, liekkö liittyi tuohon väliin jättöön.
Olin kutsunut erään ihmisen rukoushetkeemme ja sain numeron muualta. Luotin, että se on oikein. Lähetin kutsun ja vastaus oli: " en tiedä mistä olette numeroni onkineet, mutta sovitaan ettette enää lähetä minulle kutsuja ".
Voi kuinka pahoihin tuosta mieleni ja ihmettelin tämän käytöstä, onhan hän kuitenkin uskova ja ollut kokouksessamme, mutta ei vielä meillä.
Ensin ajattelin että en vastaa tuohon enää mitään, vaan jätän hänet rauhaan niin kuin toivoi, mutta siinähän se perkeleen harjoittava tekijä olisi ollut.
Aamulla tuo viesti vaivasi kuitenkin yhä joten päätin laittaa vielä pientä selittelevää ja anteeksipyytävää viestiä ja se olikin hyvä.
Selvisi, että numero jonka sain, oli väärä ja salattu numero. Nainen oli Pohjanmaalta ja siis pikkuisen kaukana minusta. Kutsumani henkilö on taas mies ja aivan tuttu kylänmies. No, asia onneksi kuitenkin selvisi vaikka ymmärsin jälkeenpäin kuinka perkele halusi hajoittaa joukkojamme.
Sitten, nyt tänä aamuna, ennen kuin heräsin, näin unta, jollaisia en ole nähnyt vuosiin.
Unessa tarvitsin asuntoa ja sain asunnon jonka joku oli hylännyt jo parin päivän jälkeen.
Pian minulle selvisi syykin. Olin käymässä nukkumaan kun makuuhuoneessani olevan vessan ovi aukesi itsestään. Ymmärsin heti että asunnossa kummittelee.
Sitten huomasin että tuo ilkeä demoni oli muuttanut minun kaula ristini jossa on Jeesus, ensin ylösalaisin ja kohta näin että ristin tilalla roikkui pelkkä leikki nukke.
Aloin huutaa tuolle demonille jota tosin en nähnyt mutta tiesin ja tunsin sen olemassa olon. Käskin sen palauttamaan ristini ennalleen. Sillä Jeesus Kristus on minun Herrani ja minua ei demonit määrää.
Kävin joka huoneessa julistamassa Jeesuksen nimeä ja kun tulin takaisin makuuhuoneeseen noin siellä rauhoittuneen ja ristini oli palautunut entiselleen.... onneksi myös uneni päättyi, huh!!
Tajusin heti, etten ole näitä unia nähnyt vuosiin, joten hyökkäykset ovat siis nyt todella vähä vahvistuneet ja alkavat lisääntyä. Olkaa tarkoinna, sillä se tulee nyt koettelemaan meitä nyt monin tavoin sillä se tietää aikansa olevan vähissä ...
Onneksi minäkin kyseenalaistin tuon tekstiviestiini saaman vastauksen, enkä jättänyt asiaa siihen, vaikka mieleni loukkantuikin ja sehän oli sen vihtiksen tarkoituskin.
Jeesuksessa Kristuksessa meillä onkuitenkin Rauha ja Siunaus!!!
Olette Siunattuja!
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Saatan, se valehteleva lohikäärme taistelee Jumalaa vastaan ja yrittää eksyttää niin monta Jumalan lasta kadotukseen kuin suinkin. Käärmeen pyrkii vahingoittamaan Jumalan lapsia. Käärme on mestari valehtelemaan, mustamaalaamaan, lietsomaan riitaa ja kapinoimaan.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus on syntisten ystävä, Jumalan hylkäämien ja yksinäisten matkakumppani, häväistyjen ja loukattujen ystävä. Jeesuksen valta on kärsimykseen kätkettyä, hiljaista valtaa. Juuri siksi hän voi meitä kiusattuja auttaa.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kerronpa tähän jotain Juhannukselta, joka kovin mieltäni ilahdutti. Koskien miestäni.
Olimme hänen siskonsa syntymäpäivillä. Ja tämän mies oli nauttinut vettä väkevämpää ja se on hänellä aivan ongelma joka alkaa vaikuttaa jo terveyteen. No, tämä mies alkoi puhumaan tästä uskostani, mutta minä en olisi saanut vastailla hänelle :) ... sieltä tuli aina hys, hys, kun jotain yritin vastata. Hän kysyi että saisiko tulla jokin päivä juttelemaan kanssani ja tottahan siihen suostuin mutta pyysin että hän tulisi selvin päin.
Hän kysyi ettei miehelläni olisi mitään sitä vastaan, eikä hänkään sitä vastustanut.
Sitten kerroin, että meillä on 2.7. rukousyhteys hetki, että hänkin olisi tervetullut, kuin myös hänen vaimonsa. Mutta hän halusi ensin vain keskustelua.
Kerroin, että hänellä on vain ihmispelko suurimpana, että mitä muut ajattelevat ja hän myönsi tämänkin.
Sitten mieheni yllätti, hänkin KUTSUI heitä meille tuohon rukoushetkeen, pariin kertaan ja minä hehkutin, että kuulitko, miehenikin kutsui sinua sinne.
Kun olimme lähdössä kotiin, mieheni sisko sanoi minulle, että tuo miehensä sinne, eikä edes kerro mihin ovat menossa.
Sanoin, että hän voi tulla itsekkin, mutta siihen hän ei suostunut ... saa nähdä kuinka tuossa käy :)
Mutta se, että miehenikin jo ottaa osaa KUTSUA, oli minulle se iso asia! Halleluja!!! Ehkä sittenkin .... :)
tuula

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja tuula »

minulla on jäänyt useampana päivänä kuuntelematta tuo shofarin nauha työni vuoksi. olen niin kertakaikkisen väsynyt ollut töitten takia. kuuntelen taas tänään kun ei ole nyt töitä ja kyllä olen huomannut pahan hyökkäyksen taas nykyään. sekin jonkin tason kummittelu on palannut taas tänne taloon joka oli poissa jo kauan.viimeyönä näin unissa, että olin käymässä virossa ja petin muka miestäni, vaikka minua ei voisi tosipuheessa edes baareissa ja miehissä kulkeminen kiinnostaa milläänlailla. pyysin Herralta anteeksi sitten aamulla unta.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiedätkö tuula, olet ollut mielessäni jonkun aikaa. Puhuit joskus alkuvuodesta (ehkä), että näit tuon kuvan jotakin paikasta, maalta, jossa oli peltoa ja sanoitko sähkölinjaa ... sitten näit sen suuren valon välyksen jossakin kulmassa ... nauroin kuitenkin silloin, että kuvailet hyvin samanlaista seutua kuin missä asustelemme. No, nyt kun olimme siellä mökillä, tuli sinne ikävää viestiä jossa naapurimme navetta paloi, se oli suuri palo.
Poika oli kostanut huume päissään isälleen ... ehkä avioeron vuoksi ja sitten yritti vielä tuhota omankin elämänsä liikenne onnettomuudessa, tuo kaiken tekemänsä jälkeen. Onneksi poika kutenkin selvityi. En voi kertoa tätä liian yksityiskohtaisesti, mutta perhe tarvitsee nyt paljon rukousta.
Heillä on nykyään tällainen uusperhe.
Todella, tuo paikka oli vähän niinkuin kuvailit, sellaisessa kulmapaikassa, ja varmasti se aiheutti suuren valon .....
Voi Herra, Jeesus Kristus, Sinä voit, auta tätä perhettä ja tätä särkynyttä poikaa ja anna heille anteeksiantoa, kaikesta maallisesta menetyksestä huolimatta!
En tiedä, oliko tuula näkysi tähän, mutta muistin sen heti, kun kuulin tapahtuneen.
Tässäkin näkyi järkyttävä ja hirvittävä perkeleen työskentely .. :oops:
tuula

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja tuula »

muistan, kun äitini kertoi kun olin lapsi niin näki enne unia. en tiedä, kuka ne hänelle antoi ( viime aikoina olen nähnyt unen, jossa äitini tuli hakemaan minua taivaaseen)joten uskon, että Jumala antoi nuo unet. nyt nuo enne unet ovat annettu minulle. jos se uni siis oli tarkoitettu sinulle. hyvä kun kerroin sen silloin. Kiitos Jeesus, että autat tuota kovia kokenutta perhettä. Annat voimaa ja lohdutusta. sekä käännät pahan hyväksi.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pyysin tuon perheen äitiä (nykyistä) rukoushetkeemme, hän on uskova, onneksi.
Mutta kaiken tapahtuneen jälkeen karttaa nyt sosiaalisia tilanteita, ovat kovin väsyneitä ja rikkinäisiä tällä hetkellä.
Lupasi kyllä vastaisuudessa tulla noihin yhteisiin hetkiimme, nyt hän vain toivoi meiltä paljon rukousta ja sitä olenkin jo tehnyt, heti kun kuulin tapahtuneen ...
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... minä muuten olen nyt soittanut tuota shofari musiikkia lauanain jälkeen, jollei ole mitään todellista syytä olla soittamatta ja tänään soittelin heti aamustakin.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Tänään, näin pitkästä aikaa aamusta näky kuvan, jota tässä olen pitkin päivää mutustellut, mitä lie tarkoittaa?
Kuva oli vähän epäselvä ja vaikea kuvata sitä, mutta yritän.
Näin ihmisiä maassa makkamassa, valtavissa riveissä ja noita rivejä oli paljon. Heillä oli päällys vaatteet yllään, mutta kaikki makasi maassa, en tiedä, olivatko kuolleita vaiko eläviä.
Nuo ihmisrivit oli kovin suoria ja niitä oli paljon ...

Ajattelin ensin jättää tuon kertomatta, oli se niin ihmeellinen kuva, mutta jospa se jollekkin herättelee ajatuksia ...
Siunausta päiväänne!
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Googletin tuossa tuota näkyäni ja minua tuli vastaan tämä Raamatun jae, joka on tuohon hyvin pysäyttvä:

Jer. 9:22
Puhu: Näin sanoo Herra: Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla, niinkuin lyhteitä leikkaajan jäljessä, eikä ole niitten korjaajaa.

... eli meidän tulee ehkä lukea tuo koko 9 luku Jeremiasta, tiukkaa sanomaa. http://www.finbible.fi/38alaviite/Jeremia/Jeremia_9.htm
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... nuo ihmiset todella makasivat niin tiuhissa ja suorissa riveissä, ettei maata heidän altaan juuri näkynyt, he olivat todellakin siihen levitetty kuin "lanta". ... ja osa heistä makasi hieman nousevassa rinteessä.
Sinettisormus

Re: Uni - piiloutuva pahuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PS. TEIN TÄMÄN PÄIVÄN NÄYSTÄ OMAN ALOITUKSEN.
Vastaa Viestiin