Pilvien pälyilijät

Keskustele eskatologisista asioista
VainYksinJeesus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Mä nyt tarkoitin ihan vaan ihmisen itsensä aiheuttamaa syyllistämistä. Jos Herran Henki näyttää mulle asian mistä pitää tehdä parannusta, niin en sano sitä syyllistämiseksi. Parannusta olen tehnyt ja paljon. Mutta pitkään uskossa ollut ei voi asettaa vaatimuksia juuri uskoontulleelle, joka ehkä vasta opettelee tuntemaan Jeesusta. Mielestäni turha täälläkin nyt paasata tuntemattomille ihmisille, kun ei tunneta. Jos sinä olet luonnostaan rohkea ulospäinsuuntautunut niin tuntemattomille puhuminen on sata kertaa helpompaa kuin aralle, ujolle, ehkä kovia kokeneelle ihmiselle. Yleensä tälläinen ihminen tarvitsee ensin Jeesuksen parantavaa, eheyttävää rakkautta ja hoitoa, ennenkuin yleensäkkään on valmis evankelioimaan ihmisiä. Jeesus ei ruoski tälläistä ihmistä, että nyt kadulle siitä evankelioimaan niinkuin nuo muutkin kunnon uskovat tekee.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tarkoitin juuri samaa, mitä nyt kirjoitit VainYksinJeesus. Kirjoitin ilmeisesti vain hieman epäselvästi.
Itse en koe olevani ujo, mutta vasta uskoon tullut, joten en myöskään koe, että minulla olisi mahdollisuuksia katutyössä, koska haen itsekin vasta vastauksia. Siksi kokisin tärkeämmäksi kokemusten vaihtamisen kuin jatkuvan kehoituksen katuevankelioinnista!
Sainkohan tämän kirjoitettua ymmärrettävään muotoon :roll:
Olematon

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Mä uskon esimerkin voimaan. Julistamisen koen itse enempi tuputtamiseksi. Katutyössä kaiketi hyvät teot on se paras julistus. Mä alan kipinöidä ainoastaan silloin, kun olen heikoimmillani.
witness

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja witness »

Tuo mainitsemasi viides evankeliumi on tehokas ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa.

Jeesus on myös uskovien Vapahtaja, eli vaikka jollakulla innostuminen ilman taitamista johtaisikin värikkääseen julistamiseen, voi uutena päivänä jälleen aloittaa puhtaalta pöydältä.

Niin, ja tervetuloa minunkin puolestani 8-)
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

AAMEN, Aamen!!

Tervetuloa joukkoomme olemaan! :)
VainYksinJeesus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Pigeon kirjoitti:Tarkoitin juuri samaa, mitä nyt kirjoitit VainYksinJeesus. Kirjoitin ilmeisesti vain hieman epäselvästi.
Itse en koe olevani ujo, mutta vasta uskoon tullut, joten en myöskään koe, että minulla olisi mahdollisuuksia katutyössä, koska haen itsekin vasta vastauksia. Siksi kokisin tärkeämmäksi kokemusten vaihtamisen kuin jatkuvan kehoituksen katuevankelioinnista!
Sainkohan tämän kirjoitettua ymmärrettävään muotoon :roll:
Joo ymmärsin heti mitä tarkoitit. Se oli oikeastaan vastaus tuolle katso7:lle. :)
Siunausta teidän päiväänne :)
sisar

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja sisar »

Pälyilin tänään pilviä :D


Oli kauniita valkoisia "pumpulipilviä" mutta niiden etupuolella oli tumma, pitkä, krokotiilin mallinen pilvi. (siis krokotiilin sivuprofiili)
Raamatusta löysin vain kaksi kohtaa, ja siinä krokotiili (tai krokodiili) viittasi Egyptin kuninkaaseen:

Hesekiel:
29:3 Puhu ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, farao, Egyptin kuningas - suuri krokodiili, joka makaat virtojesi keskellä, joka sanot: 'Niilivirtani on minun, ja minä olen sen itselleni tehnyt.'

32:2 "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi faraosta, Egyptin kuninkaasta, ja sano hänelle: Nuori leijona kansojen seassa, sinä olet hukassa! Sinä olit kuin krokodiili virroissa: sinä kuohutit virtojasi, sotkit vettä jaloillasi ja hämmensit sen virtoja.

Tuo Hes 29:3 on englanninkielisessä versiossa dragon eli lohikäärme ja Hes 32:2 whale, eli valas (suomen 92 käännös on merihirviö)

Nyt takaisin pilviä pälyilemään :)
Sinettisormus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Krokotiili

Jobin kirjasta luemme kuvauksen krokotiilistä kun Herra sanoo :
Voitko sinä koukullasi pyydystää krokotiilin? Pitääkö siimasi sen kielen aloillaan, sitooko ruokoköytesi sen kidan, lävistääkö atraimesi sen leuan? Rukoileeko se sinulta armoa, yrittääkö se lepytellä sinua? Suostuuko se sinun ehtoihisi, antautuuko se orjaksesi ikiajoiksi? Leikitkö sen kanssa niin kuin l innun kanssa leikitään, annatko sen tyttärillesi narusta talutettavaksi? Käytkö siitä kauppaa toisten pyyntimiesten kanssa, meneekö se paloiteltuna myyntiin kauppiaille? Isketkö sen kyljen täyteen väkärautoja, lävistätkö harppuunalla sen pään? Jos mielesi tekee käydä siihen käsiksi, ajattele, millainen kamppailu siitä nousee, ja jätä se rauhaan! Älä kuvittele turhia: sen pelkkä näkeminen paiskaa maahan kenet tahansa. Ei pahinkaan hurjapää ryhdy sitä ärsyttämään. Kuka voisi mitellä sen kanssa voimiaan! Kuka siis voisi astua minun eteeni vaatimaan palvelusta palveluksesta? Eikö kaikki taivaan alla ole minun?
Puhun vielä sen jäsenistä, sen voimasta, sen ihmeellisestä rakenteesta. Kuka on murtanut sen kaksoispanssarin, kuka on viiltänyt siltä puvun auki? Kuka on avannut ammolleen sen kidan? Sen hampaat herättävät kaikissa kauhua. Sen selkää kattavat panssarikilvet kuin piinkovat sinettirivit. Ne ovat tiiviisti kiinni toinen toisessaan, edes tuuli ei pääse niiden väliin. Ne niveltyvät toisiinsa kuin liimattuina, koskaan irtoamatta.
Kun se aiva:staa, näkyy leimahdus. Sen silmät hehkuvat kuin aamuruskon säteet. ( Job 40 :25- 41 :10)
Oheinen kuvaus voisi sopia myös lohikäärmeeseen tai johonkin hirmuliskoon mutta
sana " leviatan "on käännetty lähinnä vastaavaan eläimeen.
Vapaata kasvatusta voisi verrata tällaiseen petoon: se on äkkiarvaamaton leikkikalu
joka helposti tuhoaa kanssansa leikkivän.
Raamatussa verrataan Egyptiä krokotiiliin : onhan sillekin vesi tärkeä, käyttäy-
tyminen vihollisia kohtaan julmaa kuin krokotiili

- Farao, Egyptin kuningas, minä käyn sinua vastaan! Sinä lojut kuin suuri krokotiili virtasi vesissä ja sanot: "Virta on minun, minä olen sen tehnyt." . Mutta minä isken koukut leukoihisi ja painan virtasi kalat panssariisi, minä tempaan sinut virtasi keskeltä kaikkine kaloinesi, jotka ovat panssariisi tarttuneet. Ja minä viskaan sinut autiomaahan, sinut ja kaikki sinun virtasi kalat. Sinä putoat kuivalle maalle, eikä sinua haeta, ei haudata. Maan petojen, taivaan lintujen ruoaksi minä jätän sinut. (Hes 29 :3 )
Ihmislapsi, viritä itkuvirsi faraosta, Egyptin kuninkaasta, ja sano hänelle: Nuori leijona kansojen seassa, sinä olet hukassa! Sinä olit kuin krokodiili virroissa: sinä kuohutit virtojasi, sotkit vettä jaloillasi ja hämmensit sen virtoja. (Hes 32 :2)

Egyptissä oli epäjumala, jonka tunnus oli krokotiili. Sitä palvottiin, sillä se oli
veden ja hedelmällisyyden jumala nimeltä Sobek.
Krokotiili mielletään yleensä julmaksi, mutta on eräs lintulaji, joka käy nokkimamassa sen hampaankoloista ruoan tähteitä eikä se tee sille pahaa, hammashoitajalleen, muitten on kyllä varottava sen ystävyyttä, vaikka nykyään krokotiiliä jopa kasvatetaan ja sen nahasta tehdään laukkuja ja kenkiä.
http://riittaahvonen.blogspot.fi/
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Sinetti. Sulla on hyvät linkit. Musavideotkin :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nyt kannattaa pilviä pälyillä, nimittäin tänään klo 18:00 on tasan 3 viikkoa enää Omerin laskennan päättymiseen!
Sinettisormus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minun ihana uskova siskoni, jonka kanssa paljon yhdessä liikun, oli ollut perheensä kanssa liikenteessä tuona samaisena päivänä ja kertoi että oli nähnyt myös tuon valtavan krokotiili pilven ja sillä oli ollut suu ammollaan auki. Kaikki muutkin autossa olijat sen näkivät.
Tämä siskoni pyysi, että tuon tämän vahvistuksesi, tuolle, mitä sisarkin näki.
Tuula1

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

pilvimuodostelma viime yöltä. Katselin taivasta, johonka oli piirretty pilvistä, kuin suomen kartta. tuon suomen kartan vieressä oli isot miehen kasvot sivuttain, joka puhalsi suomen karttaa kohden. tuo suomen kartta meni oulun seudulta ja keskeltä niinikään poikki, kun tuo mies puhalsi siihen.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

http://rauha.org/wp-content/uploads/2017/02/pahkina.png
Kuva
Tuula1 kirjoitti:pilvimuodostelma viime yöltä. Katselin taivasta, johonka oli piirretty pilvistä, kuin suomen kartta. tuon suomen kartan vieressä oli isot miehen kasvot sivuttain, joka puhalsi suomen karttaa kohden. tuo suomen kartta meni oulun seudulta ja keskeltä niinikään poikki, kun tuo mies puhalsi siihen.
Shalom Tuula. Oletko kuullut Suomen jakamiseen liittyviä profetioita yms. :?:

JARMO JULKAISEE
Näin sanoo Pyhä Raamatun Sana! TAAS ja tässäkin kohtaa ihmistä vastaan ja morsiamen ylösoton puolesta ja sen vapautuksen edestä tästä tulevasta kurimuksesta. Älkää siis pitäkö halpana näitä lukemattomia vihjailuista Raamatun lehdillä, mitä ylösotto/tempaus merkitsee. Vieläpä sanassa sanotaan, silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan. Jumala näyttää vanhurskautensa ja alkaa pelastamaan toden teolla ihmisiä, siis vasta ylösoton jälkeen.
http://www.pelastussanoma.fi/miekka-suo ... tymisesta/
Tässä kaupungissa kuoli vuonna 1930 mies, jonka kaltaista Piispaa ei Suomella ole ollut koskaan. Turun arkkipiispa Gustaf Johanssonista (1899-1930) ja saarnan jälkeen hänelle ilmestyi suuri enkeli miekka kädessään Turun Tuomiokirkossa vuonna 1920. Enkeli sanoi Johanssonille tuovansa viestin Jumalalta ja aiheenaan Suomen tulevaisuus, näytti miekkaa sanoen: ”kansasi tulee kokemaan kolme tällaisen miekan iskua ja näkemään kolme suurta sotaa jolloin miekka isketään Suomeen, yksi isku on jo tullut mutta kaksi on vielä tulematta. Suomi tulee kestämään nämä kaksi miekan iskua mutta kolmas on uppoava syvälle ja kahvaa myöden, ellei Suomen kristityt palaa takaisin raamattuun ja täyty Pyhällä Hengellä sekä tee parannusta kaikessa missä parannusta voi löytyä”.

Kaksi maailmansotaa on käyty ja Suomi niistä on selvinnyt. Ei tarvitse olla kovin valistunut kun käsittää mitä kolmas miekan isku tarkoittaa eikä käsittää mitä on tapahtumassa tuossa itärajan toisella puolella parasta aikaa. Sieltä on tuleva kokonaisvaltainen Idän Punaisen Pedon nousu jota ei pysäytä enää mikään. Se on oleva ns. Googin sota. Presidentti Putin on näyttänyt jo kasvonsa mutta en väitä että Googin henki hänet valtaisi ja juuri hän olisi se joka on tuon sodan takana mutta Venäjä selvästikin valmistautuu Googin sotaan.

Kun se Googin sota tulee, on turha suomalaisten luulla että selviäisimme siitä ns. Ahtisaari – Halonen politiikkalinjalla koskemattomina. Kun tämä sota tulee, se on kolmas maailmansota Raamatun kirjojen mukaan. Tämä on ihme kun jostain kaukaisuudesta vuosikymmenten takaa Turun tuomiokirkosta tulee viesti jossa enkeli, miekka kädessä on ilmoittanut mitä tulee meille tapahtumaan, Arkkipiispa Johanssonin kautta.
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/ ... omelle.htm

Menneisyys "kummittelee": PÄHKINÄSAAREN RAUHA

https://www.google.fi/search?q=p%C3%A4h ... aren+rauha
Tuula1

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Shalom Jyrki ja kaikki muutkin palstalaiset. Paljon seurailen taustalla tätä palstaa, mutta nykyaika vie voimat, niin että käyn sitten viimeisillä voimilla huutamassa muualla, jossa paljon jumalattomuutta, että saisin viimeisillä voimillani jonkin syntisen omantunnon tuskiin. tämä palsta on kyllä aivan ainutlaatuinen ja Pyhän Hengen voitelema palsta. Kiitos Jarmolle ja Sinetti siskolle palstan Hengestä.Ja Jyrki. en ole nähnyt nyt mitään taivaalla, enkä kuullut edes profetioita. Täytyy kyllä myöntää, että en ole ehtinyt kyllä taivaalle katsella edes. Taivas on siitä mielenkiintoinen paikka, että se on Jumalan ilmoitustaulu ja siellä kokoajan jotakin tapahtuu. Toivon Jeesuksen palaavan mitä nopeimmin. Nytkin yötöissä olen ja täyttä listaa teen. Kirjoituksia kävin tekemässä tuossa 2 viikkoa sitten. aika huonot pisteet napsahti ja en tiedä joudunko uusimaan.Ylioppilaslautakunta niistä kokeista päättää viimekädessä ja sen tuloksia odottelen. Siunattua syksyn jatkoa palstalle.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

katso7 kirjoitti:70000 kristittyä kuoleee vuosittain uskon tähden he evät syyllisttä ketään ja uskovaiset loukkaaantuu yhestä lauseesta. kauhistus x miljoona. ja vieläkö löytyy puolustaujia.te ette kestä todellista vainoa joka oli paavalin heikkous kun häntä hakattiin yötä päivvää?????? kun puhut heikkoudesta mitimitä paavali kävimläpi ja puhu sitten vasta vääreenöksistä<+jolla luulet että et joudu kärsimääm ylkäsi tähden. jokianen jjokaon Kristuksessa Jeesuskessa jouttuu vainottavaksi! onko tää hupilausen siltä se vaikuttaa
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Kiitos tärkeästä huomiostasi Katso7. Tosiaan. Jumalan lapsia tapetaan uskonsa tähden. Rakas lukija. Jos tunnet piston sydämessäsi antamani linkin (Marttyyrien ääni) johdosta, pyydän sinua kurkkaamaan kukkaroosi. Ehkä olet miettinyt miten voisit (lisä)käyttää Luojan suomaa taloudellista varantoasi.

http://www.marttyyrienaani.fi/

Ps. Kiitos hyvästä musiikista. Ei hassumpi kuoro tämäkään: "Worthy Is The Lamb - Brooklyn Tabernacle Choir"

https://www.youtube.com/watch?v=4Gae-n0Pb7Q
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos kun ehdit vastata Tuula. Herra antakoon sinulle voimia arjen aherruksiisi. Ja lautakunta arvostakoon ponnistuksiasi avokätisesti.
Room:
8:18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
"Worth It All - The Brooklyn Tabernacle Choir"
https://www.youtube.com/watch?v=5V78LQtrwvw
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

mautsa kirjoitti: 07 Maalis 2019, 02:14 kysymys teille. tuleeko se viimeinen Hengenvuodatus, vedetäänkö ne "uppotukit" vielä kuiville?. onko ne vielä pelastettavissa vai pitääkö sanoa:Bye Bye Beautiful.
Kiitos kysymästä Mautsa. Kyllähän ihmisiä uskoon tulee. Lännessä vaan on se luopumus. Senkin piti tulla. Vai?
https://www.youtube.com/results?search_ ... n+to+jesus
Biblia (1776) Ap.t. 2:17 Ja pitää tapahtuman viimeisinä päivinä (sanoo Jumala), että minä tahdon vuodattaa minun Hengestäni kaiken lihan päälle: ja teidän poikanne ja tyttärenne pitää ennustaman, ja teidän nuorukaisenne pitää näkyjä näkemän, ja teidän vanhimpanne pitää unia uneksuman.
Biblia (1776) 2Tess. 2:3 Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi,
Vastaa Viestiin