Pilvien pälyilijät

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sun täytyy nyt kuitenkin muistaa että tämä oli sun mielipide asiasta ja toisilla saattaa olla toinenkin näkemys niistä dippailuista.

Paavali kuitenkin kehottaa ihmisiä profetoimaan ja anomaan profetoimisen lahjaa. Puolestaan koko Raamattu on täynnä numerolgiaa ja salatiede on sitten jokaisen omissa käsissä arvioida mikä on salatiedettä. Ainakin Daniel profetoi että sinetit avautuu viimeisinä päivinä ja me eletään niitä päiviä, joten salatietoa Jumala nyt juuri ihmisille avaakin. Luehan Daniel 12 luku niin huomaat mitä siellä puhutaan sinetein salatusta tiedosta, ihan samoin kuin Hesekiel ja ilmestyskirja. Monet näitä tutkivat ja tieto lisääntyy... jopa numeraalinen tieto kun moni laskee pedon lukua... eikä siinä kaikki, laskee monia muitakin, kuten vaikkapa vuosiviikkoja.

Kaikki sellainen mikä on sinulle kummallista, se ei välttämättä ole meille kaikille samanlainen käsite.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

purified kirjoitti:Mutta harvemmin pilvien pälyilijät todistaa kenellekkään uskostaan kadulla. Heillä ei ole hätä hukkuvista sieluista. He eivät tee evankeliumin työtä vaan seisovat pellon reunalla pilviä ja tuulia ihmetellen.
Mistä olet saanut moisen päähäsi? Tuohan on täysin pilvestä temmattu ajatus!
purified kirjoitti:Tekisi mieli kysyä tällaiselta ihmiseltä, että koska olet todistanut tai kertonut evankeliumia jumalattomille?
Minä olen varmasti pilevenpälyilijän arkkikoomikko sitten, varsinainen pilviveikko oikeen mutta samalla voin sanoa että olisko viimenen kerta kun olen jumalattomille julistanut Jumalan sanaa, niin ehkä sellainen 20 minuuttia, ehkä vain 15 minuuttia sitten. Sitä edellisen kerran jotain 35 minuuttia sitä ennen jne.
purified kirjoitti:Tai koska viimeeksi voitit sielun Jeesukselle?
Vain yksin Jumalalla on tieto siitä saldosta!
purified kirjoitti:Heilää on suurempi kiinnostus salatieteeseen kuin hukkuvien sielujen tavottamiseen. Jos he näkisivät sekunnin helvettiin niin he lopettaisivat dippailunsa ja painuisivat itkien polvilleen Herran eteen anomaan sieluja ja voimaa voittaa heitö Kristukselle. Samainen Daniel sanoo kaiken tämän keskellä, että ne jotka monta vanhurskauteen saattavat loistavat kirkkaana.
Tämä oli jälleen kehäpäätelmä, jolla ei ole yleispäteviä perusteluja. Tosin toki tunnen ja tiedänkin sellaisia jotka sopivat kuvaukseesi. Heillä tosiaan ei ole tarvetta muuta kuin etsiä toisista vikoja. Minä en halua etsiä niinkään kenestäkään vikaa, vaan etsiä Jeesuksen suoraa pikatietä kotiin.
purified kirjoitti:Ei profetioiden avautumisessa ole väärää. Avautuu jos avautuu. Mutta yksikään sielu ei pelastu lukujen pyörittelyllä. Minä matikan opena tiedän sen.
Tässä on linkki Raamatun lukuarvojen tutkimuksia varten jokaiselle, http://www.gen.fi/Biblestudy/studydetails.html?id=85 koska Raamattu pitää sisällään jokaiselle jotakin yksilöllisesti, sillä siitä vasta alkaa Jumalan viisaus, mihin ihmisviisaus päättyy.
Sinettisormus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minäkin olen pilvien pälyilijä, sille en vain voi mitään, joskus niitä katsellessa puhun kielillä, seisoen keskellä pihaa ja saattaa se muuttua kielillä lauluksikin, siinä kokee valtavaa RAKKAUDEN tunnetta Jumalan puolesta. Mutta kyllä minä voin silti tehdä Herralle työtäkin, ei kaikki aikani siihen mene, vaikka pilviä pälyillessä koenkin sen olevan minun ja Herrani yhteistäaikaa, ihanaa läsnäoloa Herrassa! Amen! :roll:
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ymmärrän hyvin mistä tuo "pilvien pälyily" tulee Purified, mutta ei se, että odottaa Jeesusta Kristusta tulevaksi ja tarkkailee ajan merkkejä, tarkoita sitä että tekisi sitä pelkästään, niin kuin Jarmo tuossa toteaa. Tietenkin niitäkin löytyy, mutta silloin on joku heidän silmänsä sokaissut.

Käskihän Herra itse valvomaan, se on yksi meidän tehtävistämme, mutta ei ainut.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tiätteks mä kerron erään huokmion. Saatana on ihan älyttömän taitava meidän jallittamisessa pois polulta. Ainakin se voi horjuttaa meitä jokaista jatkuvasti. Tässä nimittäin just ajatukseeni pantiin miettiä uudelleen kaikkea edellä puhumaamme ja katsomaan kuinka usein käy niin että pata soimaa kattilaa ja huomaamme ehkä vasta aivan liian myöhään että käy niin kalpaten meille Raamatun valossa, kun malka näkyy kymmenen metrin päähän silmässämme kun suurennuslasilla kaverin silmää toljotamme.
Mä tiedän kun olen hairahtunu niin monesti ja joutunut palaamaan lähtöruudun kautta taas palvelukseen. Kun alamme etsiä pahuutta, kuten minä 2000 luvulla, niin se johtaa siihen etten muuta teekään kuin etsin vikoja muista. Tässä kohtaa äitini pysäytti ja ohjasi kauniisti minut sille kapealle tielle, joka on kuitenkin tikkusuora Jeesuksen viitoittama tie. Älä etsi vikoja, koska luulet sen olevan hyvä kun tiedät muiden tekemät virheet, mutta et tajuakaan kun jo tuomitset muita ja syyttelet ihimisä Loppujenlopuksi vain pata soimaa kattilaa.

Minä olen niin mieluusti pilvien pälyilijä ja KIIHKEÄ sellainen, haluan Jeeusksen luo tänään, huomenna, ylihuomenna ja ihan heti kun se vaan sopii Jumalan pirtaan. Mä oon valmis aina, joka sekunti! MUTTA mä teen työni täällä, julistan hyvää sanomaan ja lohdutan kun ihmisillä on hätä sielustaan.

Ennen kaikkea nautin teistä kaikista ystävistä. Olemme Kristuksen ruumis!
Sinettisormus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AA-MEN!!!!
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen!
Meillä kaikilla on täällä omat tehtävämme, jotka nivoutuvat tavalla taikka toisella yhteen.
http://raamattu.fi/1933,38/Room.14.html
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja katso7 »

ai oma tehtävä<+ kun Pyhä <hnehko tulee tehin te tulette olemaan minun todistajiani. menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapiskeksi
toiseksi uskon päämäärä on sielujen pelastus. tavalla taikka toisella oleemme sovituksen viran viejiä hukkuville totuus on se että suurin osa ahmii mutta ei jaa sitä hukkuville. oelmme myrkyävvällömerellä sitä et saa tyyntymään vaikka kuinka haluisit . ei aina voi puolustautaua joskus pitää nöyrtyä ja kysyä itseltään onko mennyt 10 v kun viimeksi olen todistanut hukkuvalle siis kysyä Jumalalta ei ihmisten mielipidätää. hengellinen holocaust on kenossa ja natseja on turha syyttää missä se Jumal oli silloin ns. uskovien sydämessä jotka katsoi kun toiset kaasuttttiin jos vielä löytyy puolustautujia .....ei kaikkea vastuuta mitä raanatussa on voi mustaöla tussilla yliviivata tehkää niin ios haluatte mutta teillä ei ole silloin koko Jumalan sanaa. kyllämon järkyttåvää tää kermaleivoskristillisyys jos haluatte ahmikaa vaikka 300 hengen kermakakku sillä ete kasva vesi ja leipä kasvattaa ei kermaleivos.....ihan turha ihmettelelläettä maailma hukkuu
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jos luulet Jumalan sanan joka on kuin tuli kermaleivoksena olet pahasti eksyksissä! Jeesus ei ole mikään kakku et voi leikata sitä haluamaasi palasiin! Tee niin jos haluat älä ihmettele jos jos te pysytte minussa te kannatte paljonn hedelmää. ei kaikkea voi väärentää-älä tee tyhjäksi Jumalan sanaa. joka pilviäpälyy ei leikkaa joka tuulta tarkkaa....
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
witness

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja witness »

Vuorotyö taitaa pitää meikäläisen ruodussa; on nukuttava ja pyrittävä säännölliseen elämänrytmiin, että jaksaa näin keski-ikäisenä.

Uskoontulostani on 37 vuotta, mutta pointti on, että olisin yhtä tosissani tänään. En ole trakujen jakelija ja ehkäpä liiankin kriittinen näkyjen, unien ja ilmoitusten suhteen - ehkä siksi, kun ihmisen alitajunta ja sielu tuottaa kohinaa kaiken aikaa. Tällä en halua vetää mattoa kenenkään jalkojen alta tai huokailla ketään vastaan, sillä uskon vilpittömyyteen ja ihmisen pienuuteen itsessään.

Jonkun kerran olen maininnut jossakin seurakunnassa omalle kohdalle kirkastuneesta asiasta, mutta kokemus on ollut, että ne on niitä 'naisihmisten' juttuja ja päälle on saarnattu sivutolkulla copypastea Raamatusta. Ehkä sellaisiin paikkoihin sitten mennään vain kuuntelemaan, ei jakamaan. Tärkeintä kuitenkin on, että pitää huolta oman sydämensä puhtaudesta, ettei sinne pääse katkeruuden juuri tekemään tuhoaan.

Siunausta jokaiselle meille erilaiselle. <3
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Meitä ihmisiä on joka lähtöön, niin kuin pitääkin olla, mutta Pelastuksia on vain yksi. Sitä kohti on katseen oltava koko ajan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
witness

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja witness »

HerranNimessä kirjoitti:Meitä ihmisiä on joka lähtöön, niin kuin pitääkin olla, mutta Pelastuksia on vain yksi.
Hyvä sana!

Aamen, totisesti!
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Joka lähtöön no kuka se sinussa asuu En elää minä vaan Kristus minussa....
Leonard Ravenhill; voi suruttomia siionissa! David Wilkeson sano kirjasta joka rakastat sitä tai heität sen suuttuneena seinään?
Miksi herätys viipyy!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kristus ja Hänen Tahtonsa minussa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
VainYksinJeesus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Oon Herralle sanonut, että haluan myös palvella Häntä. Se mistä ite haaveilen, on se että Herra johdattaisi vielä tosiuskovan puolison ja saisin hänen kanssaan evankelioida ihmisiä.
Mutta muilta uskovilta en kaipaa jotain syyllistämistä siitä, jos en pääse puhumaan tuntemattomille Jeesuksesta ja vieläpä saa heitä antamaan elämäänsä siinä hetkessä Jeesukselle.
Sunnuntaina menin vapaaseurakuntaan, kävelin vanhan miehen ohi joka näytti juopolta.
Katsoimme toisiamme siinä silmiin.
Kävelin ohi, mutta pysähdyin ja mietin uskallanko mennä pyytämään häntä mukaan siihen srk:n.
No käännyin takas ja menin hänen luo. Mutta heti kun hän kuuli mun puhuvan Jumalasta ja pyytävän mukaansa seurakuntaan, käänsi hän päänsä ja sanoi vaan ettei lähde.
No joku tietysti vähän parempi uskova olisi puhunut ihan toisella tavalla ja sitten tää mies oiski varmaan halunnu tulla uskoon ja niin ois taas yksi sielu pelastunut. Mutta en ite ikävä kyllä ole tälläinen parempi uskova joka osaa puhua oikealla tavalla.

Mutta itelle tuli surullinen olo ja kun vielä seurakunnan ovelta vilkaisin tuohon mieheen näin kun hän katseli sinne mun suuntaan..

Mielestäni pitää myös muistaa ennenkuin ruvetaan syyllistämään uskovaa, kun hän ei tee niin ja näin, että jotkut saattaa olla niin alussa uskontiellä, että itekkin vasta opettelee tuntemaan Jeesusta, ja voi olla niin ujo, että ei suutansa saa auki.
Jeesus tuntee jokaisen henkilökohtaisesti eikä Hän syyllistä tälläistä ihmistä, että mikset nyt mene puhu ihmisille.
Minua ei esim. Kovin helpolla saisi jonnekkin puhujapöntön taakse kertomaan todistusta. Siihen tarvitsisin todella rohkeutta.
VainYksinJeesus

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Oon ite ymmärtänyt, että mun itseni pitää saada tuntea Jeesus, niin läheisesti ja henkilökohtaisesti, ja kun todella tunnen Hänet, niin mulla tulee hirvee halu saada puhuakin Hänestä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oon kanssasi aivan samaa mieltä VainYksinJeesus, olet saattanut silti herättää tuossa miehessä kipinän, joka saattaa lopulta pelastaa hänen sielunsa. Se oli rohkeasti tehty, mulla oli tänään vähän vastaava tilanne, mutta jätin tilaisuuden käyttämättä. Se harmittaa. Samoin, uskovien ei tulisi syyllistää toisiaan, vaan kannustaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja katso7 »

sanotko jos pyhä henki osoitta sinulle synnin sen syllistämisekssi olette täysin harhassa pyhä henki osoittaa synnin josta ei ole parannusta tehty ei me missään atuomaattikoneessa olla saatana syyttää anteeksianenntuista synneistä. syyllistää löydät raamatusta hyvin kirpaiseviavia lauseita sanotko niitä syyllistämiseksi. eiks olis aika avata raamaatu eikä aina vain nähdä ihania enkeleitä ympärillään. 70000 kristittyä kuoleee vuosittain uskon tähden he evät syyllisttä ketään ja uskovaiset loukkaaantuu yhestä lauseesta. kauhistus x miljoona. ja vieläkö löytyy puolustaujia.te ette kestä todellista vainoa joka oli paavalin heikkous kun häntä hakattiin yötä päivvää?????? kun puhut heikkoudesta mitimitä paavali kävimläpi ja puhu sitten vasta vääreenöksistä<+jolla luulet että et joudu kärsimääm ylkäsi tähden. jokianen jjokaon Kristuksessa Jeesuskessa jouttuu vainottavaksi! onko tää hupilausen siltä se vaikuttaa
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jos haluatte kasvaa lopettakaa Jeesuksen pitämien kermaaleivoksena. Hän on tulta täynnä oleva sana: kyllä siinä kerma sulaa.syö kermaaa se kykllä sulaa??????
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Pilvien pälyilijät

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Millainen on hätä hukkuvista sieluista, kun on aikaa ja tahtoa kerta toisensa jälkeen tietämättä totuutta, tuomita muita evankelioimisen laiminlyönneistä?
Tämänkin ajan voisi käyttää esim. kertomalla todistuksia omasta evankeliointityöstä.
Jakamalla omia onnistumisia ja kertoa epäonnistumisista, kokemuksia.
Näin saisimme kukin parempia eväitä ja mahdollisesti enemmän sitä rohkeutta omaan evankeliointityöhön..ja parhaassa tapauksessa saisimme vinkkejä, miten välttää suurimmat karikot..

Ps. Purified. Lukiessani laittamasi linkin tekstiä niin, ymmärsin sen kuvitteelliseksi tarinaksi, mutta en tunne yhtäkään niin hölmöä maanviljelijää, joka toimisi kuvailemallasi tavalla ;)
Vastaa Viestiin