Eeli x 2

Keskustele eskatologisista asioista
Samuli

Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Poikani tokaisi tänään taas sellaisen kommentin, että jäin sitä miettimään. Tuntui, että siinä oli taas jonkinlainen viesti Herralta.
Hän sanoi että "meillä on kaksi Eeliä." Tarkoitti, että hän tuntee kaksi Eeliä, toinen on ilmeisesti päiväkodista tuttu ja toinen asuu tässä naapurustossa.

Tässä kaksi Eeliä Raamatusta, jotka tuntuivat oikeilta paikoilta.

Ensimmäinen Eeli tuntuu kertovan ajasta ja hetkestä.
15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Ja toinen Eeli kertoo Herran kutsusta. Hän kutsui kolme kertaa. Puhutteleeko nämä palstalaisia?
1.Samuelin kirja:
3:1 Ja poikanen Samuel palveli Herraa Eelin johdolla; mutta Herran sana oli harvinainen siihen aikaan, eivätkä näyt olleet tavallisia.
3:2 Siihen aikaan tapahtui kerran, kun Eeli, jonka silmiä alkoi hämärtää, niin ettei hän voinut nähdä, makasi sijallansa
3:3 eikä Jumalan lamppu ollut vielä sammunut ja Samuel makasi Herran temppelissä, jossa Jumalan arkki oli,
3:4 että Herra kutsui Samuelia. Hän vastasi: "Tässä olen."
3:5 Ja hän riensi Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua." Mutta hän vastasi: "En minä kutsunut; pane jälleen maata." Ja hän meni ja pani maata.
3:6 Mutta Herra kutsui taas Samuelia; ja Samuel nousi ja meni Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua." Mutta tämä vastasi: "En minä kutsunut, poikani; pane jälleen maata."
3:7 Mutta Samuel ei silloin vielä tuntenut Herraa, eikä Herran sana ollut vielä ilmestynyt hänelle.
3:8 Ja Herra kutsui Samuelia vielä kolmannen kerran; niin hän nousi ja meni Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua." Silloin Eeli ymmärsi, että Herra oli kutsunut poikasta.
3:9 Ja Eeli sanoi Samuelille: "Mene ja pane maata; ja jos sinua vielä kutsutaan, niin sano: 'Puhu, Herra; palvelijasi kuulee'." Samuel meni ja pani maata sijallensa.
3:10 Niin Herra tuli ja seisoi ja huusi niinkuin edellisilläkin kerroilla: "Samuel, Samuel!" Samuel vastasi: "Puhu, palvelijasi kuulee."
3:11 Ja Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat.
3:12 Sinä päivänä minä annan toteutua Eelille kaiken, mitä olen hänen sukuansa vastaan puhunut, alusta loppuun asti.
Sinettisormus

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä nosti mieleeni tuon aamuyön mökillä, kun minua jokin ravisteli hereille 2x. Tunsin kuinka joku piti minun oikeasta olkapäästä kiinni ja heilautteli sen 2x. Tuula kirjoitti kokeneensa samaa, liittyneekö juuri tähän Eeli sanomaan, jonka Samuli toi, kiitos sinulle veli, olet siunattu!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No mutta mitä ihmettä... Tiesitkö/luitko joskus kun kerroin minun tyttäreni esikoispojasta, Eelistä? Hän täytti keskiviikkona 1v ja juhlimme huomenna Tampereella hänen synttäreitään. Voisoko tämä olla jotenkin ennalta arvattavaa melkeenpä. Mutta mitä poikasi sillä tarkoitti?

Hänen isänsä nimi on Joona ja tämä Eeli syntyi 28.9.2015 joka oli sen suuren verikuun päivä silloin viime lehtimajanjuhlan aikaan. Suoraa vertausta tuohon minkä sanoit ja kaiken lisäksi kun isän nimi on Joona, niin meillehän annetaan vain Joonaan merkki, eikä muuta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen. Minusta tuntuu että Herran tulemus on aivan pian. Puhdistautukaa, kuten Sinettisormus sanoo.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

No on kyllä mielenkiintoista, että eeli sana tuli esiin monta kertaa, sehän viittaa 9. hetkeen ja samalla tempaukseen.
Sitten on vielä viittaus Joonaankin, huh huh jotain hienoa on tulossa.....
Tule Herra Jeesus!
Samuli

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Samuli »

No mutta mitä ihmettä... Tiesitkö/luitko joskus kun kerroin minun tyttäreni esikoispojasta, Eelistä? Hän täytti keskiviikkona 1v ja juhlimme huomenna Tampereella hänen synttäreitään. Voisoko tämä olla jotenkin ennalta arvattavaa melkeenpä. Mutta mitä poikasi sillä tarkoitti?
Tämä oli varmaan yksi syy miksi kiinnitin tähän huomiota. Nämä tälläiset tupppaavat vahvistamaan, että joku asia on Herralta ja että siihen on syytä kiinnittää huomiota.
Samuli

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tuntuu sitä Herra halusi avata tätä vielä enemmän ja hieman syvällisemmin.

Eli "Meillä on kaksi Eeliä". Tarkoittaa että Ihmiset kautta maan tulevat vielä kaksi eri kertaa huutamaan "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"
Ensimmäinen kerta tulee kun morsian temmataan ja toinen kerta tulee kun juhlaväki temmataan. Ja huom. kolmatta kertaa ei tule!

Sitten Eelin ollessa Jumalan pappina temppelissä hänellä oli kaksi poikaa, jotka olivat kelvottomia ja rikkoivat Jumalaa vastaan. No Jumala nosti sitten pojan Samuelin Hannan "kuolleesta" kohdusta Eelin suvun tilalle. Ensimmäinen profetia, jonka pikkupoika sai Jumalalta oli julistaa tuomio otto isälleen, esimiehelleen, opettajalleen, että Eelin suku tulisi kärsimään.
Eli kaksi kelvotonta (juhlaväki ja sato pellon pientareilta) jalosta puusta ja yksi joka "oksastettiin" jaloon puuhun vähän niin kuin morsian nyt.

Jumala kutsui Samuelia kolme kertaa. Eli nyt on menossa vielä ensimmäinen kutsu. Sitten kun morsian on Herran kammiossa, tulee voimaan toinen kutsu ja kun juhlaväki on ylhäällä tulee voimaan vielä viimeinen eli kolmas kutsu.
Ja huom näistä nyt kelvottomista kahdesta, tulee kelvollisia Jeesuksen armahduksen kautta, kuka sen uskoo sydämessään, hän syntyy Kristuksen kautta kelvolliseksi Jumalan edessä ja on oikeutettu kaikkeen siihen mitä Jumalan lapsille on luvattu.

Näitä kutsuja on kolme. "Kutsu maailman suurimpaan tapahtumaan."
viewtopic.php?f=5&p=5708&sid=8bcdcd7f7c ... 7797#p5708

Herramme on ihmeellinen, armahtavainen ja Hän rakastaa meitä!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Samuli kirjoitti:...Eli "Meillä on kaksi Eeliä". Tarkoittaa että Ihmiset kautta maan tulevat vielä kaksi eri kertaa huutamaan "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Ensimmäinen kerta tulee kun morsian temmataan ja toinen kerta tulee kun juhlaväki temmataan. Ja huom. kolmatta kertaa ei tule!
Osuit täysin asian ytimeen. AMEN!
Samuli

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ilmeisesti Jeesus halusi vielä muistuttaa tästä, koska eilen poikani taas alkoi puhumaan kahdesta Eelistä, kun oltiin autossa ja nyt oli myös vaimo kuulemassa. Viimeksi kun oli puhetta Eeleistä oltiin kahdestaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ristiinnaulittuna Jeesus sanoi ; MATT.27:46

" Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: " Eeli, Eeli, lama sabaktani? " Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? "

Matt.27: 47, 49 ;

" Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä, jotka siinä seisoivat: "Hän huutaa Eliasta".

" Mutta muut sanoivat: "Annas, katsokaamme, tuleeko Elias häntä pelastamaan".


Jeesuksen ristillä sanomat sanat ovat Psalmin 22 alusta ;

Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.(22:2) Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Eeli x 2

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Samuli kirjoitti:Ilmeisesti Jeesus halusi vielä muistuttaa tästä, koska eilen poikani taas alkoi puhumaan kahdesta Eelistä, kun oltiin autossa ja nyt oli myös vaimo kuulemassa. Viimeksi kun oli puhetta Eeleistä oltiin kahdestaan.
Niinhän se peruutustutkakin tekee, kun seinä lähestyy, ääni tihenee ja ilmaisee törmäysvaaran. 9. hetki lähestyy....
Vastaa Viestiin