VEIKKAUS

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

"Vain veikkaamalla voit voittaa" !


Kun tällä palstalla ollaan kovin tuonne Taivaaseen jo lähdössä, niin mitä jos jokainen halukas kertoisi oman arvionsa/uskomuksensa/toiveensa siitä, että "milloin nyt viimeistään täältä lähdetään" ?

Yksi kysymys;

A. Kuinka monta vuotta maksimissaan olemme täällä maan päällä ? Voit täsmentää vastaustasi esim. laittamalla "aikahaarukan".
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Oho ! Onpas mielenkiintoinen aihe ! Pakko vastata.

A. 2028-2037
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nyt on ilmassa lievä pilkkaamissävy!!! Tällaista emme voi hyväksyä tällä palstalla.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

En laita tänne mitään pilkkaamismielessä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
näkymätön ninni

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Ei kuulu meikeläisen katekoriaan esittää arvailuja ajasta ja hetkestä! Taivaaseen ollaan joka tapauksessa menossa. Sinne iankaikkiseen elämään matkalla.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

AOAOAOAOAO kirjoitti:En laita tänne mitään pilkkaamismielessä.
Millä selityksellä väität tämän olevan profetiaa kunnioittavaa ja pastoraalikirjeiden mukaista sävyisää ja muita uskovia kunnioitavaa tekstä, noudattaen eritoten Jeesuksen sanoja, valvokaa ja odottakaa, sillä minä tulen pian?
"Vain veikkaamalla voit voittaa" ! Kun tällä palstalla ollaan kovin tuonne Taivaaseen jo lähdössä, niin mitä jos jokainen halukas kertoisi oman arvionsa/uskomuksensa/toiveensa siitä, että "milloin nyt viimeistään täältä lähdetään" ?
Elikkä tässä ei ole mitään muuta näkyvissä muuta kuin tempauksen odottajien pilkkaa! Perustelen sen helposti, jos luet omaa tekstiäsi lauseet "oman uskomuksen ja toiveen siitä milloin..." Koska me tiedämme ettemme me uskottele mitään, emmekä me toivoskele päivää, vaan odotamme joka päivä ja rukoilemme joka päivä pääsevämme ja jo 10 vuotta sitten rukoilimme täältä pois pääsyä temmattuina.

Se ei ole meille kenellekään veikkauskysymys, eikä mikään visti, eikä harrastus, vaan todella vakavamielinen ja hartain toiveemme.
olli

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja olli »

Pääset perille, kun Iskä sanoo että nyt lapset lähdetään. Mielestäni se riittää.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

olli kirjoitti:Pääset perille, kun Iskä sanoo että nyt lapset lähdetään. Mielestäni se riittää.
Loistokommentti!!! :D
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tosiasia on se, että tätä " veikkaamista" tapahtuu eri muodoissa, mm. kun puhutaan ajan merkeistä, ja mitä ne kulloinkin tarkoittavat.

Lasketaan verikuita ja omereita, tehdään arvioita mitä kulloinkin on ollut esim.sanomalehdissä tai uutisissa.

Jarmo, sinä saat uskoa aivan kuten haluat. Mutta, kestä se etteivät kaikki ole kanssasi samaa mieltä.

Sanon sinulle, että menee vielä vuosia ennen kuin me täältä pois pääsemme.

Kun esim. Sinetti saa Jumalalta taas ilmestyksiä tai unia, niin pian vedetään " johtopäätöksiä", että "pian lähdetään", tai jotain vastaavaa. Siinä ei ole mitään väärää sinänsä, kunhan ei jouduta sellaiseen mielentilaan josta Paavali varoitteli/rauhoitti 2.Tessalonikalaiskirjeessään uskovia, "etteivät järkkyisi".


Vielä,Jouko Pihon sivuilla oli aiemmin kommentointi mahdollisuus, mutta ei ole ollut aikoihin. Jos siellä kysyi perusteita joillekin kirjoituksille, esim. että oliko Jumala tästä kirjoittajalle kuinka puhunut, niin ei vastausta kyllä saanut.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toki minä uskon mihin uskon, lasken mitä lasken, luotan mihin luotan ja niin tekee minun lisäkseni kaikki, joka ikinen. Se on meidän kaikkien ikioma oikeus! Mutta mitä tulee mielemme järkkymiseen Tessalonikkalaiskirjeen mukaan, niin eiköhän meillä ole jo valmiiksi paljon esimerkkejä mm. USA:n profeetasta joka 2012 ennusti Jeesuksen paluuta ja sai aikaan valtavan aallon, ihmiset möivät omaisuuksiaan ja irtisanoutuivat työpaikoistaa. Minulla ei koskaan ole ollut pienintäkään aikomusta "järkkyä"!!! Enkä näe sellaista tällä palstalla, erästä AOAOAOAOA lukuunottamatta, jolla hieman läikkyy joskus ;)
VainYksinJeesus

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

En osaa veikata mitään, mutta valmistaudun siihen että tulee tosi kovat kristittyjen vainot. Meillä on täällä Suomessa ollut vielä asiat tosi hyvin. En voi uskoa että säästyisimme siltä mitä maailmalla tosiuskovat joutuu kestämään.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Ei minuakaan toteutumattomat odotukset järkytä, vaan silloin jatketaan siitä mitä tehdään joka hetki, odotetaan Herran paluuta, sillä se voi tulla millä hetkellä hyvänsä. Pidän siitä, että tuodaan esiin profetioita ja muita löytöjä tempaukseen ja odotukseen liittyen, ne innostaa ja vahvistaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Markku_my kirjoitti:Ei minuakaan toteutumattomat odotukset järkytä, vaan silloin jatketaan siitä mitä tehdään joka hetki, odotetaan Herran paluuta, sillä se voi tulla millä hetkellä hyvänsä. Pidän siitä, että tuodaan esiin profetioita ja muita löytöjä tempaukseen ja odotukseen liittyen, ne innostaa ja vahvistaa.
AMEN, Markku veli. Juuri tällä tavalla Jeesusta odotetaan. Liitän tuolta tempauksesta tähän erään pätkän omaa tekstäni, suokaa se anteeksi:
Herraansa odottava ei koskaan ole sellaisessa asemassa, jossa olisi toivoton tai joutuisi sen vuoksi onnettomaan asemaan, ellei pilkkaajia lasketa, jotka ovat lopulta ne kaikkein huonoimpaan asemaan joutuvat.
Koko Raamattu on pullollaan opetusta, jossa kehotetaan odottamaan ja valvomaan. Tätä odottamisen ja valvomisen sanaa vaan vääristellään aivan samoin kuin mitä tahansa. Mutta kaikenkaikkiaan miten sanaa odottaminen ja valvominen voi vääristellä. ME ODOTAMME HERRAA JEESUSTA, emme sadan vuoden, emmekä kymmenen vuoden päässä, VAAN NYT!

Sen sijaan ne jotka siirtelevät Herran tulemusta koko ajan "riittävän kauas" tulevaisuuteen, heillä täytyy olla siihen jokin muu syy kuin ajan merkit tms. Minä olen kuitenkin tullut uskoon 1976 ja nähnyt jo herran odottamiseta siitä saakka, kun isoisä oli aivan samanlainen kuin minä nyt ja hän odotti Herraa Jeesusta jo 1967 kun alkoi kuuden päivän sota. Muistan lapsena ne rukoukset joita hän ääneen minun kuullen rukoili.
Tämän aidon Herramme Jeesuksen odotuksen rinnalla olen kaikki nämä vuosikymmenet nähnyt myös sen toisen "odotuksen" joka siirtää aina muutaman vuosikymmenen päähän Herran tulemista, MUTTA samalla kuuluttaa odottavansa ja valvovansa. Tässä piileekin se toinen puoli!!!

Matteus 22:3-5 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'. Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tämä sana tuli vielä aiheeseen, ojennukseksi ja vakavaksi muistutukseksi:
Malakia 1:5-7 Ja teidän silmänne saavat nähdä sen, ja te sanotte: "Herra on suuri Israelin rajojen ulkopuolellakin". Poika kunnioittakoon isää ja palvelija herraansa. Mutta jos minä olen isä, missä on minun kunnioitukseni? Ja jos minä olen Herra, missä on minun pelkoni? sanoo Herra Sebaot teille, te papit, jotka pidätte halpana minun nimeni. Mutta te sanotte: "Miten me olemme pitäneet halpana sinun nimesi?" Siten, että tuotte minun alttarilleni saastutettua leipää. Mutta te sanotte: "Miten me olemme sinut saastuttaneet?" Siten, että sanotte: "Herran pöytä on halpana pidettävä".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuossa Malian kirjassa papit olivat tuoneet halpoja uhrieläimiä, sokeita ja raajarikkoisia, kuolemaisillaan oelvia eläimiä uhrattavaksi Jumalalle tarkoitetulle alttarille. Tämä kaikkinainen profetioiden halpana pitäminen, Jeesuksen odottaminen ja tempauksen halpana pitäminen on tätä samaa.
Samuli

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Niinpä. Morsian odottaa ylkäänsä joka hetki. Ja kuulemme Hänen äänensä, kun Hän meidät kutsuu luokseen. Ja siitä ei kaiketi voi muuta sanoa kuin, että se hetki tulee pian ja yllättää monet.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, Samuli ja täytyy vielä kaikille muille eräänlaiseksi lohdutukseksi muistuttaa että morsian on kutsumusosuus. Tästä tein jutun tuossa noin viikko pari sitten Getsemanen puutarhan tapahtumien johdosta. Siellähän tosiaan kävi niin, että Jeesus kutsui nimeltä niistä yhdestätoista vain kolme, Pietarin ja Sebedeuksen pojat, elikkä ilmeisesti Johannes ja Jaakob.
Näistä kolmestahan puhutaan että Jeesuksen kiintymys heihin oli muita suurempi. No se selittää kyllä jotain = morsian!
Samuli

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Veikkauksen suosituimpaan peliin Lottoon on tulossa uudistus.

Symboliikkaa taas kerrakseen. Herra voi käyttää vaikka Veikkausta tuodakseen sanomansa kuuluville.

Uudistus pähkinänkuoressa:
Lotossa on jatkossa 39 numeron sijaan 40 numeroa.
Lotossa arvotaan seitsemän varsinaista numeroa ja yksi lisänumero. Toinen lisänumero siis poistuu.

Päävoiton todennäköisyys on jatkossa 1:18,6 miljoonaan. Ennen uudistusta se oli 1:15,4 miljoonaan.
Lottoon tulee uusi voittoluokka 3 ja lisänumero oikein. Tuloksella voittaa 2 euroa.
Loton Tuplausta pelaavilla on jatkossa tuplausnumeron osuessa riviin 3 oikein -voittoluokka, jonka voitto on 2 euroa.
Lottorivin hinta pysyy yhdessä eurossa. Tuplauksen hinta nousee 25 sentistä 30 senttiin.
Uudistetun Loton myynti alkaa 27. marraskuuta ja ensimmäinen arvonta suoritetaan 3. joulukuuta (kierros 48/2016).
Loton kestopelien pelaamista aletaan rajoittaa 24.9.2016 eli kymmenen viikkoa ennen ensimmäistä uudistetun Loton arvontaa.
https://www.veikkaus.fi/#!/?show-news=y ... laa-peliin

Room.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
Hoos:
14:10 Kuka on viisas ja ymmärtää nämä? Kuka taitava ja käsittää nämä? Sillä Herran tiet ovat suorat: vanhurskaat niillä vaeltavat, mutta luopiot niillä kompastuvat.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No jopas Samuli löysi hienosti tuon yhtälön. Luku 40 vuotta päättyy pitkä erämaavaellus.
Ja pisteenä I:n päällä:
Seurakunta on jakautunut kahteen osaan, penseät ja palavat. Toinen poistuu!
Samuli

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jeps morsian poistuu ja samalla tulee tuomio, eli ahdistus alkaa tosissaan. Ja yksi "lisänro" jää Ja tämmöinen viesti on lähes koko kansan luettavissa, kun ajattelee kuinka paljon täällä veikataan. Itse kuulin tämän radiosta.
Vastaa Viestiin