VEIKKAUS

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4805
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, Herran siunausta tälle palstalle! Itse olen miettinyt kovasti maailman tapahtumia, olkoonkin että sota olisi tulossa, niin en nää sen mitenkään olevan ristiriidassa hengellisten asioiden kanssa, päin vastoin. Joku voisi tietenkin kysyä, että eikö vuonna 1939 ajateltu samoin ja varmasti ajateltiin. Mutta silloin olikin vielä juutalaisten kansainhajaannus voimassa.

Tämä nyt edelleen pitäen mielessä mitä Jarmo sanoit odottamisesta ja sen laadusta. Jossakin "internetin palstalla" esitettiin mielestäni ihan hyvä ajatus siitä miten Raamatun profetiat saattavat toteutua, kun on siis kiistoja erilaisten koulukuntien välillä: ovatko profetiat historiallisesti jo toteutuneet, ovatko ne luonteeltaan kirjaimellisia, symbolisia vai hengellisiä ja niin edelleen. Ajatus oli, että kun raamatullinen profetia saa lopullisen täyttymyksensä, niin se täyttyy yhtä aikaa kaikilla tasoilla. Ja se on varmasti aikamoista rytinää se! Tätä voisi soveltaa muihinkin koulukuntakysymyksiin, nehän ovat lopulta vain ihmisen aikaansaannosta ja Jumalalle ei ole mikään mahdotonta ja Hän on tahtonsa Raamatussa ilmoittanut.

Samalla tavalla kuin esimerkiksi matematiikka on ihmisen yritys ymmärtää Jumalan luomaa maailmankaikkeutta (loppukädessä hallita sitä), niin siksi erilaiset laskennalliset päivämäärän asetukset ovat myös vastapuolelle tärkeitä. Koska aika on lyhyt. Siksi niitä tulee ja menee ja siksi niihin ei pitäisi takertua, vaan odottaa aina. Päivää ei tiedä kuin Isä, joka lähettää Poikansa hakemaan Morsiamen Hääjuhlaan. Mutta Viisas Morsian tietää odottaa kun Hetki on käsillä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tää on hieno huomio mnkä tuot esille:
HerranNimessä kirjoitti:...ovatko profetiat historiallisesti jo toteutuneet, ovatko ne luonteeltaan kirjaimellisia, symbolisia vai hengellisiä ja niin edelleen. Ajatus oli, että kun raamatullinen profetia saa lopullisen täyttymyksensä, niin se täyttyy yhtä aikaa kaikilla tasoilla. Ja se on varmasti aikamoista rytinää se! Tätä voisi soveltaa muihinkin koulukuntakysymyksiin, nehän ovat lopulta vain ihmisen aikaansaannosta ja Jumalalle ei ole mikään mahdotonta ja Hän on tahtonsa Raamatussa ilmoittanut...
Olen täysin samaa mieltä että kaikki toteutuvat näillä kaikilla kolmella tavalla. Ja vielä huomautan että vain harva huomaa, että Raamatussa on kolme sisäkkäin rakennettua tasoa, joka tarkoittaa että profetioissa on kolme tapaa toteutua. Ja ne ovat fyysinen, vertauskuvallinen ja hengellinen.

Aika huikee esimerkki ja siksi mm. Raamatussa valitus ajankohdatkin täytyy osua sanassa kerrotuille ajanjaksoille. Esikerkiksi jos on uutisvilja, niin ei sen korjuuaika vaan ole syksy, vaan kevät. Tässä kun moni ajattelee just että "niin, niin mutta kun se on hengellinen kevät". Kaikki tasot täyttyvät jos kerran profetia on täydellinen.

Meillähän on monta vanhan testamentin profetiaa, joissa on täyttynyt jo sen fyysinen toteuma, esimerkiksi Danielin vuosiviikot ja Danielin kaksisarvinen kauris ja yksisarvinen oinas, Aleksanteri Suuressa. Sen vertauskuva on täyttymättä ja se viittaa tämän päivän USA:n ja Irakiin ja Iraniin, jossa USA on lopussa se oinas jonka yksi suuri sarvi hajoaa itsensä kautta sisältä neljään osaan. Se on titenkin vielä toteutumatta, mutta kun katsoo Tumpia ja Clintonia, suhteessa maan levottomaan tilanteeseen, jossa poliisivsltiomaiseen suuntaan vie Trump ja Clinton taas kauemmas vielä liberaaliseen suuntan, johon etelä ei enää halua, niin siitä vasta vielä soppa syntyy. Syntyyy uudet valtiot: Alaska, Hawaji sekä pojoinen demokraattinen ja eteläinen republikaaninen valtio. Tämä on tietysti oma näkemykseni vaan...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mutta se minulla on paljonkin sanottavaa, kun olen tällaista sanomaa saanut julistaa, jossa toinen otetaan ja toinen jää että tämä on kaikesta huolimatta suurta armoa kaikki. Sillä vain morsiamen lähdöllä on suuret seuraukset. Ilman sitä taphatumaa, jossa toinen otetaan ja toinen jää, niin mitään ei tapahtuisi, kukaan ei heräisi penseydestään ja sokeasta rakkaudestaan tähän maailmaan. Vain morsian pelastuisi ja kaikki muut menisivät kadotukseen.
Mutta koska Jumalan suunnitelma on pelastava, ei tuomitseva, niin se antaa mahdollisuuden myös niille, joiden oletettiinkin lankeavan heti. He saavat ns. toisen mahdollisuuden, joka heidän on sitten kyllä käyetettävä heti, eikä odottaa vielä tilaisuutta. Mutta sekin tilaisuus annetaan, mutta se ei enää ole niin helppo homma, koska siinä sitten odotat ja koitat saavuttaa hävityksen kauhistuksesta sen 1335 päivää täyteen.

Tästä syystä minä haluan sanoa meille kaikille, joilla on pelko lapsistaan, että siihen aikaan joutuminen säikäyttää TODELLA PAHOIN mutta sitten ensimetreistä saakka, siunaukset seuraavat niitä, jotka osoittavat halunsa seurata Jeesusta. Siski siis ei meidän tarvitse pelätä heidän puolestaan, vaan enneminkin myötäelää sitä hetkeä kun huomaavat jääneensä. SE KUITENKIN ON HEIDÄN PARHAANSA VUOKSI. Emme me voi heitä ottaa mukaamme, koska se ei käy Jumalan suunitelmiin. Jokaisella meillä on henkilökohtainen elämämme, niin isinä, äiteinä kuin lapsina. Roolimme on silti vaan kantaa huolta. Se on sitä ihan samaa minkä Jumala kokee meidän eksymisistämme ja itsemme vahingoittamisissamme.

Parasta vaan elää siinä TÄYDESSÄ LUOTTAMUKSESSA että Jeesus hoitaa asiat jokaisen henkilön mukaan omalla tavallaan pelastukseen ja sinne Pietarin kalaverkkoihin.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4805
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, olen samaa mieltä, siitä mitä kirjoitat Morsiamen lähdöstä. Itse sain jokin aika sitten omakohtaisen kokemuksen tuosta huolehtimisesta. Juttelin isäni kanssa maailman menosta, en harmi kyllä ole saanut tilaisuutta aivan suoraan kysyä, mitä hän Jeesuksesta ajattelee. Joka tapauksessa, hän on hyvin ymmärtäväinen ja lempeä ihminen ja olen kanssaan monissa asioissa samoilla linjoilla, mutta puhe sodan uhasta sai hänet erittäin huolestuneeksi ja hän suorastaan kielsi, että mikään uhkaisi maailman rauhaa tällä hetkellä. Tai ei ainakaan sillä tavalla kun on joskus kylmän sodan kuumimpina vuosina uhannut. Hän on varmaan osittain oikeassa, mutta luulen että hän huolehti läheisistään ja eritoten sukulaispojistaan, jotka ovat aivan armeijaiän kynnyksellä.

No, sanoin sitten lopulta, että "vain Herra Jeesus Kristus Taivaasssa voi tämän hulluuden lopettaa" ja hän oli kyllä samaa mieltä. Mieleni olisi tehnyt sanoa, että "pyydä Jeesusta Kristusta sydämeesi, niin Hän antaa sinulle Rauhan". Mutta en tässä vaiheessa halunnut tuputtaa uskontoa, mutta toivon että kipinä heräisi, jollei se ole siellä jo. Herra poistaa pelon sydämistämme.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

En haluaisi sanoa tätä mutta kun se vaan on niin että Totuuden Henki asuu vanhurskaassa ja henkemme todistaa sydämessämme Totuuden Hengen sanomaa. Siitä johtuu että meissä on jotain mikä laittaa maallistuneet ihmiset aina takajaloilleen. Ei ole kiva olla sitä mieltä että Suomi joutuu Venäjän hyökkäyksen kohteeksi ja sen miehittämäksi. On aivan selvää että olisi kivampi jos ei joutuisi ja saisimme elää yltäkylläistä elämää elämeämme loppuun sakka... joka toisaalta johtaa kadotukseen. Jumala ei anna Rakkaudessaan niin käydä!
Ongelma on siinä että vain pieni ryhmä on sitä ns. "hyvää maata" johon siemen heti tarttuu ja pysyy siinä, kasvattaen hyvää hedelmää. Näin ei vaan ole kaikkien läheistemme laita, vaikka he olisivatkin erittäin hyväsydämisiä. Minullakin on täsyin aggressiivisesti Jumalan kieltävä ateistinen lapsuuden ystävä, joka on muuten niin hyväsydäminen, huomaavainen, antelias ja kaikki parhaat ulkopuolisen silmin jonkun uskovan parhaat puolet omaava henkilö. Sitten sen vaan erottaa joistain asioista, Israelvastaiusuus ja puolestaan taas homo- ym. Islam-suvaiutsevaisuus ja heti perään taas kristillisvastaisuus. Näm äkaikki näkyvät sitten heti siinä että mikä on sydämen tila. Siellä on joku näyttelevä henkiolento, joka esittää jotain jota ei ole. Itkuisen ikävää sanoa näin. Tiedän että minun ax. voimoni, jota edelleen Rakastan, hän on jonkin erittäin voimakkaan vartijahengen alla, eikä hän mitään voi sille. Hän pysyy pienessä vankilassaan juuri niin kauan kuin on määrätty.
Meidän pitää vaan rukoilla paljon, olla luottavaisia ja katsoa Kristukseen Jeesukseen vapahtajaamme, rukoilla lakkaamatta sovintoveren voimaa näihin läheisiimme, jotka ovat meille Rakkaita mutta samalla me ymmärrämme etteivät he ole vielä käyneet läpi sitä mikä tuleman pitää.

Olkaamme rauhassa, kärsivällisiä ja pitäkää se rukous yllä 24/7 koko ajan. Jeesus ymmärtää ja näkee tuskamme ja sen epätietoisuutemme, joka toimii rukouksena ja vetoomuksena Hänelle pelastaa kaikki nuo läheiset. Sillä kun te jotain mitä ikinä tahansa rukouksessa pyydätte, te sen saatte!
Sinettisormus

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle nousi Jarmo tämä vahvasti mieleen, jota olemme jo täällä vähän aika sitten harjoitelleetkin, ja hyväksi ja vahvaksi on havaittu.
Ala rukoilemaan ex-vaimosi puolesta, toistuvasti rukoile, sido ja päästä, sido ja päästä, sido .....
Herra on antanut meille tämän vahvan sananpaikan, kuin avaimena:
Matt. 16:19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Tätä voitte kaikki käyttää tilanteissa, joissa koette, että ihminen on pahan kahleissa, eikä näin pääse näkemään totuutta. Mutta tehkää sitä toistaen. Älkää heti luovuttako. Minäkin sidon ja päästin meidän pilkkaajaamme ja tulos on nyt näkyvissä. Herra piti lupauksensa tuon sanan kohdalla. Hän on antanut meille valtavan avaimen! Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4805
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, rukoilen usein isälleni ja muille läheisilleni Herran johdatusta. Luulen, että isäni kohdalla se kipinä voisi ottaa tulta helpostikin ja olen joskus ajatellut että ehkä minun tehtäväni on sytyttää se. Toimia Herran työssä välikappaleena. Mutta en tiedä miten sen vain tekisin, toivottavasti aika ei lopu kesken. No toisaalta, en tiedä vaikka usko olisikin isäni sydämen salaisuus minulle vielä.

Minun mielestäni juuri niinkuin Sinettisormus sanoit, että ihmisen silmät pitää saada avautumaan. En tiedä onko se uskossa kasvamista, että silmät yhtäkkiä avautuvat näkemään. Minun kohdallani se lopulta poisti pelon.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hyvät ystävät, mä olen rukoillu monien ihmisten kanssa ex. vaimoni puolesta. Mä olen tehny valtavasti rukoustyötä vuosien varrella. Me ollaan jopa molemmat tyttäreni yhdessä piirissä Rauno Helpin ja tämän vaimon kanssa rukoiltu sen saman asian puolesta. Sen puolesta on eri puolilla rukoiltu eri henkilöiden toimesta ja jatkan sitä edelleen. Olen saanut unessa monia rukousvastauksiakin, jotka ovat aivan kyynelsilmin ihania mutta ne liittyvät aina ylösoton jälkeiseen aikaan. Hän jää ja me lähdetään mutta se on se hetki kun kaikki muuttuu. Siksi olen vain kärsivällinen ja luottavainen.
Sinettisormus

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se on valtavaa kasvua, kun ihmisen silmät avautuu totuuteen. Minulla kävi samoin, että pelko sai väistyä!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4805
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Herra tule pian, tule hakemaan meidät pois! Ja niille, jotka jäävät, anna vahva johdatus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, Halleluja, sanos muuta Sinetti! Olen minäkin ymmärtänyt se että se on kuin oikeasti syntyisi uudelleen. Itse en ole sellaista sillä tavalla kokenut, koska olen ns. syntymäuskova. Paavalihan näistä kertoo orjuudesta ja vapaudesta sekä vapaaehtoisesta orjuudesta, jotka tämän ympärillä toimivat vertauskuvina.
Minä olen laille orjana syntynyt ja sitten vapautunut siitä uskoon tultuani. Kun taas uskosta osattomana syntyneet ovat vapaana ja tulevat vapaaehtoiseen orjuuteen, hyvälle isännälle. Molemmat ovat sama lopputulos.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: VEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

HerranNimessä kirjoitti:Aamen! Herra tule pian, tule hakemaan meidät pois! Ja niille, jotka jäävät, anna vahva johdatus!
Amen! Tule tosiaan pian, koska se aika joka alkaa meidän lähdön jälkeen on Jumalalle suuri verkkoapaja!
Vastaa Viestiin