OMER ???

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Vilkaisin pikaisesti netissä tuota "profetiaa", ja siitä oli kaksikin eri versiota, ihan nopeasti katsottuna.

Minusta Jumalan antamassa profetiassa ei ole ristiriitauksia Raamatun Sanan kanssa. En vain pidä tätä Jumalalta tulleena. Voi olla, että olen väärässä.

Pihon sivut ovat esimerkki siitä,kuinka monet "profetiat"ovat keskenään ristiriidassa, jos niitä ajatuksen kanssa tutkii ja vertailee.

En ala väittelemään tästä asiasta. Jumala on näyttänyt minulle, että vielä on hieman työkenttää jäljellä.

Paha tekee enemmän pahaa, ja Jumala tekee vielä suuria pelastustekoja.

Mielelläni luen ja kuuntelen profetioita kunhan ne todella ovat Jumalalta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
tuula

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja tuula »

no mutta uskon, että Jumalalle merkkaa enemmän tuo israelin todellinen ikä ylösotossa. eikös se ole jotakin 5777 ja se vuosia alkaa nyt syksyllä.
tuula

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja tuula »

minua kiinnostaa tuo 1.8. oliko jarmo se omer silloin?
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

väitetään että kuolleen meren kääröissä on kaksi muutakin 50 päivän laskentaa. Ensimmäinen on viinijuhla 50 päivää helluntaista ja siitä 50 päivän päästä on öljyjuhla. Tänä vuonna, kun lisätään 50 päivää helluntaihin saadaan viinijuhla päiväksi 1.8.

Tuossa juttua kuolleen meren kääröissä olevasta lisäyksestä:

http://awakebride.blogspot.fi/2011/06/f ... w-oil.html

-Markku
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Laskenta aloitetaan pääsiäisapatin jälkeisestä päivästä:
3. Mooses 23:15-16 Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri.itten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri.

Tuo 50 päivää vie aina maanantaille. Nyt vaan on tulkinnavarainen juttu, tarkoitetaanko tässä laskea ensin 7 viikkoa ja sitten 50 päivää perään, joka veisi tuonne Markun kertomaan 1.8. päivälle. Ja kun vielä Laulujen laulu 2:10-13 puhutaan viinistä, joka tuoksuaa ja kesästä joka on tullut.

Menee vain hieman hämilleen, että mitä tämä lopulta tarkoittaa, koska olen kyllä aina mieltänyt Laulujen laulu 2:10-13 olevan kesän kynnys ja Omerin laskennan helluntain jälkeinen päivä, ihan kesän kynnyksellä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

tuula kirjoitti:minua kiinnostaa tuo 1.8. oliko jarmo se omer silloin?
Tuo on viininjuhlan päivä. Omer on laskennallisesti Pääsiäissapatin jälkeistä päivästä 50 päivää. Se ei osu juuri koskaan Julianisen kalenterin mukaan samalle päivälle, vaan se lasketaan kesäpäivän seisauksen kohdalla kevätohran löytymisen hetkestä ja siitä seuraavaan uuden kuun hetkeen. Vastaa siitä alkaa raamatullisen vuoden ensimmäinen kuukausi.
Tänäkin vuonna oli aivan siinä ja siinä ettei tuota ohraa löytynyt kuukautta aiemmin ja koko vuosi olisi mennyt uuteen uskoon. Siksi heillä on käytössään viimeisen kuukauden ns. "Adar I" ja "Adar II" kuukaudet, mikäli ohraa ei löydy. Näin se meni juuri tänä vuonna.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Raamatun mukaan ensimmäinen kuukausi on se kuukausi,jolloin on pääsiäinen. Näin siis Raamatun mukaan. Traditiot ovat asia erikseen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Raamatun mukaan ensimmäinen kuukausi on se kuukausi,jolloin on pääsiäinen...
JUURI NÄIN!

Kuten sanoin, ensin pitää löytää villi kevätöhra ja siitä seuraava uusikuu alkaa raamatullisen uuden vuoden kun kuun sirppi näkyy ohuena viiruna taivaalla. Siitä lasketaan 10 päivää ja silloin perheen pää ottaa karitsan ja teurastaa sen 14. päivän iltahämärässä. Se on pääsiäinen, jonka Mooses lanseerasi juutalaisille Jumalan käskystä jo Egyptissä vielä orjuudessa ollessa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Mutta, eihän pääsiäistä tuolla perusteella Egyptissä asetettu ?

Pääsiäistä alettiin viettää Egyptissä ja aina siitä eteenpäin. Tuo Lyhteenheilutus on, eli ns. uutisjuhlahan kuvaa sadon esikoista, eli ylösnousseiden esikoista, eli Jeesusta, kuoleman voittajaa.

Nuo kertomasi muut asiat eivät määrittele pääsiäistä, vaan Jumalan käskysana Egyptissä. Tuolloin ei Jumala vielä puhunut tuosta lyhteenheilutusjuhlasta, tämä käsky tuli vasta Egyptistä lähdön jälkeen aavikolla, ja tätä juhlaa alettiin vasta viettää perille päästyä.

Pääsiäistä vietettiin ainakin 40 kertaa ilman tuota uutisjuhlaa. Vasta kun maa oli, edes osittain, vallattu ja jaettu, voitiin alkaa viettämään tuota uutisjuhlaa. Pääsiäinen ei ollut maahan sidottu.

4.Moos.9:1-5 kertoo, että pääsiäistä vietettiin jo aavikkovaelluksen aikana. Kuinka hyvin kansa noudatti käskyä pidemmän päälle sopiivain arvailla, sillä sehän rikkoi koko ajan Jumalan käskyjä jo erämaassa.

4.Moos. 9:13 kertoo mitä seuraa, jos pääsiäistä ei vietetty, kuolema.

Mutta, kuinka näitä mahdollisia tuomioita rikkomuksista pistettiin täytäntöön, en tiedä.

Sillä pääsiäisen vieton edellytyksenä oli nimittäin YMPÄRILEIKKAUS, jota, niin kuin Raamattu kertoo, ei tehty erämaavaelluksen aikana ollenkaan.

On ristiriitaisuuksia,tai avoimia kysymyksiä, mitä noudatettiin ja kuinka tunnollisesti.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ja, tuo kalenteri jota noudatettiin, tai jonka mukaan juhlia vietettiin muuttui jossain vaiheessa. Jotkut olettavat muutoksen tapahtuneen Baabelin vankeuden aikana ns. kuu- tai aurinko- ja kuukalenterin yhdistelmäksi.

Tänä päivänäkin, ja Jeesuksen aikan oli ainakin kaksi erikalenteri juutalaisilla käytössä, oikea ja väärä.

Evankeliumeissahan tämä ristiriita tulee esille, ja jota on sitten selitetty miten sattuu.

Mm. essealaiset käyttivät aurinkokalenteria, 364 päivää, jota käyttämällä kaikki Jumalan VT:ssä määräämät juhlat PYSYVÄT VUODESTA TOISEEN SAMOILLA PAIKOILLA.

Sama kuukausi, sama päivämäärä, sama viikonpäivä.

Jeesus opetuslapsineen tietenkin toimi oikean kalenterin mukaan, mutta suurin osa kansasta tuohon aikaan toimi tämän ns. sekakalenterin mukaan.

Sekakalenterin ja aurinkokalenterin ero voi suurimmillaan olla koskien samaa juhlaa peräti 25 päivää !

Tuona vuonna kun Jeesus ristiinnaulattiin, kalenterien ero, oli vain yksi päivä. Jeesus vietti aurinkokalenterin mukaan pääsiäistä yhtä vuorokautta aikaisemmin kuin esim. kirjanoppineet ja ylipapisto.

Tuohon aikaa ihmisille tämä ero oli kaikkien tiedossa, mutta aikojen kuluessa se on pääosin unohtunut.

Johannes Kastajaa mm. monet pitävät,mahdollisesti essealaisiin kuuluneena, hänhän oli ylipapillista linjaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Minulle on edelleenkin arvoitus,
mitä te tarkoitatte tuolla sanalla OMER.

OMER = ?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Toisessa Omeria koskevassa ketjussa Tuula kirjoitti näin:
tuula kirjoitti:hei nyt muistin sen norjalaisen profetian vuosia vuosia sitten. siinähän se sanoi, että edellisenä päivänä eli sunnuntaina oli kirkot täynnä, eli tempaus päivä sattuisi sen profetian mukaan olemaan maanantai ja omerhan sattuu 5.6 maanantaille. oho. taidetaan olla lähempänä kuin luulemmekaan tempausta.
Kysynkin nyt,
tarkoitatteko te seurakunnan tempausta, kun käytätte sanaa OMER?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

vanha viesti 24 Heinä 2016, 01:33
Markku_my kirjoitti:väitetään että kuolleen meren kääröissä on kaksi muutakin 50 päivän laskentaa. Ensimmäinen on viinijuhla 50 päivää helluntaista ja siitä 50 päivän päästä on öljyjuhla...

Tuossa juttua kuolleen meren kääröissä olevasta lisäyksestä:

http://awakebride.blogspot.fi/2011/06/f ... w-oil.html

-Markku
Otin vanhan viestin esiin viini juhlista, tänä vuonna tuo on muuten huomenna!

maanantaina omer 2, eli 50+50 päivää pääsiäisestä

https://www.timeanddate.com/date/datead ... ad=50&rec=

omer2 on uuden viinin juhla, voisi viitata esim tähän.....

Matt. 26:29
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Joh. 2:10
ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

--
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

2.7.2018 ja 21.8.2018 , käyttämäni aurinko-kalenterin mukaan. Mutta, Raamatussa ei tuollaisia 2. ja 3.viinijuhlia ole.

Hengellisesti tutkittuna, tuo "3.viinijuhla" kuvaisi tuomiota, ei siis mitään iloista "juhlaa".

Aurinko-kalenterissa tuo 3.viinijuhla osuisi sille päivälle, jolloin Mooses tuli viimeisen kerran alas Jumalan luota saatuaan Lain taulut toisen kerran.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Omer 2 olis laskennallisesti 7 viikkoa ja 50 päivää mutta tuskin se pitää paikkansa, koska loogisempi tuon Mooseksen kirjan iloitus menee sillä tavalla että 7 viikon jälkeen tuo alkaa, eli 49. päivä ja päättyy 50. päivä klo 18:00.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mutta mitä tulee uuden viinin juhlaan, niin siitähän löytyy roppa kaupalla morsiamen ylösoton symboliikkaa:
Mark. 2:22 Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin.
1. Kor. 15:50-54 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
Sitten kuolleet pyhät Jumalan alttarin alla:
Joh.ilm. 6:9-11 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
Selvää sanomaa viinileili on ruumiimme ja viini on henki, aivan kuten Pyhä Henkikin kuvataan viininä.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Tuossa yhes profetiassa tuli viestejä 1000 täyteen tuli voimakkaasti mieleen
2 Piet 3:8Yksi päivä on Herran edessä niin kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niin kuin yksi päivä
Ps 84:11 Yksi päivä on sinun esikartanoissasi parempi kuin tuhat muualla mielummin minä olen vartijana Jumalan huoneen kynnyksellä kuin asun jumalattomien majoissa
Tuli tos meleen se Exitin laulua karavaani kulkee
siinä lauletaan ENSI VUONNA JERUSALEMIIN!
tule Herra Jeesus
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: OMER ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

:D Mä laulan TÄNÄÄN JERUSALEMIIN! :D
Vastaa Viestiin