Seurakunnan tempaus

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen.
Tuona viimeisenä päivänä paitsi Kristus
myös monta vanhan liiton pyhää nousi ylös.
Seuraava ylösnousemusvuoro on
nyt meneillään olevan pakanain armotalouskauden viimeisenä päivänä.
Kristuksen omat nousevat ylös seuraavaksi.

Tässä ylösnousemusvuorossa tapahtuu niin,
että osa siihen osallisista ei ehdi nukkumaan kuolon uneen.
Me elossa olevat vain muutumme silmänräpäyksessä niin,
että saamme katoavaisen ruumiimme tilalle
katoamattoman ylösnousemusruumiin.

Yhdessä hetkessä Kristuksessa kuolleet nousevat ylös
ja meidät elossa olevat temmataan heidän kanssaan yläilmoihin.

Jeesus siis vie omansa Isänsä Kotiin valmistamiin asuinsijoihin,
kun Hän pelastaa omansa
seurakuntakauden jälkeen koittavasta ahdistuksen ajasta.

Seurakunnan tempaus on siis kokonaan toisensuuntainen tapahtuma kuin se,
jossa Jeesus tulee pyhiensä kanssa taivaasta takaisin maan päälle,
josta Jeesus kertoi puheessaan (Matt 24-25)
ja joka puhe ei sisällä ollenkaan mainintaa seurakunnan tempauksesta.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Eot

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja Eot »

Kerron lyhyesti uneni. Olin matkalla junaan perheeni kanssa ja tiesin sen olevan viimeinen juna (tempaus). "Olen odottanut tätä tapahtumaa erittäin pitkään". Katselin kävellessämme kelloa huolestuneena ja totesin, että juna lähtee ja myöhästymme siitä aivan varmasti. Ei ole mitään mahdollisuutta ehtiä ajoissa. Silloin entinen luokkatoverini (ihastukseni - Jeesukseen uskova "tyttö") lukioajoilta tuli mukaan ja kertoi, että juna lähtee vasta noin puolen tunnin kuluttua. Helpotukseni ja riemuni oli sanoinkuvaamattoman suuri. ...
olli

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja olli »

kalamos kirjoitti:Seurakunnan tempaus on siis kokonaan toisensuuntainen tapahtuma kuin se,
jossa Jeesus tulee pyhiensä kanssa taivaasta takaisin maan päälle,
josta Jeesus kertoi puheessaan (Matt 24-25)
ja joka puhe ei sisällä ollenkaan mainintaa seurakunnan tempauksesta.
Kyllä Matt 24-25 puhuu tempauksesta aivan suoraan. Vaikkapa toinen otetaan ja toinen jätetään tai 10 neitsyen vertaus puhuvat tempauksesta. Mitäköhän tuolla lauseellasi tarkoitit ? Sitäkö ettei sitä nimeltä mainita ?
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

olli kirjoitti:
Kyllä Matt 24-25 puhuu tempauksesta aivan suoraan. Vaikkapa toinen otetaan ja toinen jätetään tai 10 neitsyen vertaus puhuvat tempauksesta. Mitäköhän tuolla lauseellasi tarkoitit ? Sitäkö ettei sitä nimeltä mainita ?


Minä ymmärrän Jeesuksen puheen niin,
että kumpikaan noista mainitsemistasi asioista ei liity mitenkään seurakunnan tempaukseen.

Se, että toinen otetaan ja toinen jätetään,
liittyy nimenomaan niihin tuomioihin,
joista tein oman avauksen otsikolla Tuomio.
Tässä tuomiossa, jossa toinen otetaan ja toinen jätetään,
huonosti käy nimenomaan niiden, jotka otetaan.

Kymmenen neitsyen vertaus on taas kuvaus morsiusneidoista - ei siis Morsiamesta eli seurakunnasta,
vaan siitä joukosta, joka on vastassa taivaassa vihittyä Morsianta, siis Karitsan Vaimoa,
joka tulee Yljän kanssa taivaasta takaisin maan päälle ja alkaa hääjuhla.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jumalan Valtakunta on SISÄISESTI teissä.

Jeesukseen uskova ei kuole. Ajallisen elämän päättyessä,uskova siirtyy VÄLITTÖMÄSTI Jumalan Kirkkauteen, ilman mitään nukkumista/odottamista/välitilaa.

Sitten, on ne uskovat, jotka ovat vielä fyysisesti elossa kun aika loppuu, ja HE muuttuvat.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, AO! Tässä sananpaikkaa vahvistamaan sanomaasi. Ajattelin ensin laittaa tuon sanomasi kohdan, mutta en sitten pystynyt, sillä siinä on kaikki niin hyvää:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15
1. Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4. ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5. ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
7. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
8. Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
9. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
11. Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
12. Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
13. Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.
14. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15. ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
17. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
18. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.
19. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
20. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
29. Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
30. Ja miksi mekään antaudumme joka hetki vaaraan?
31. Joka päivä minä olen kuoleman kidassa, niin totta kuin te, veljet, olette minun kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
32. Jos minä ihmisten tavoin olen taistellut petojen kanssa Efesossa, mitä hyötyä minulle siitä on? Jos kuolleet eivät heräjä, niin: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".
33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
34. Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.
35. Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
36. Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
37. Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
38. Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
39. Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
41. Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
42. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43. kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45. Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46. Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58. Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

AOAOAOAOAO kirjoitti:
Jumalan Valtakunta on SISÄISESTI teissä.

Jeesukseen uskova ei kuole. Ajallisen elämän päättyessä,uskova siirtyy VÄLITTÖMÄSTI Jumalan Kirkkauteen, ilman mitään nukkumista/odottamista/välitilaa.

Sitten, on ne uskovat, jotka ovat vielä fyysisesti elossa kun aika loppuu, ja HE muuttuvat.
Jeesukseen uskovan ruumis kuolee.
Ja se herätetään eloon eli tapahtuu ruumiin ylösnousemus.

Eli Kristuksessa kuolleet (heidän ruumiinsa) herätetään tuossa hetkessä eloon
ja sitten heti samassa rytäkässä meidän elossa olevien ruumiis muuttuu samanlaiseksi ylösnousemusruumiiksi,
ja sitten meidät kaikki yhtäaikaa temmataan yläilmoihin Kristuksen tykö.
Paavali (1 Tess 4:16-17) kirjoitti:
Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne,
temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
olli

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja olli »

kalamos kirjoitti: Se, että toinen otetaan ja toinen jätetään,
liittyy nimenomaan niihin tuomioihin,
joista tein oman avauksen otsikolla Tuomio.
Tässä tuomiossa, jossa toinen otetaan ja toinen jätetään,
huonosti käy nimenomaan niiden, jotka otetaan.
On totta, että kreikan ilmaisu antaa mahdollisuuden tulkita tämä lause ikäänkuin toinen otettaisiin vangiksi ja toinen päästetään menemään, mutta jos ajatellaan tätä tempauksena, niin silloin sanamuoto itse asiassa toteutuu - koska ne jotka temmataan, temmataan riippumatta ihmisen senhetkisestä tahdosta - siis voi sanoa: temmataan "väkisin".

Mutta tämä ilmaisu on suoraa selitystä aiemmalle ilmaisulle jakeesta 31: " ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta". Mikään kohta Raamatussa ei puhu ei-pelastettujen kokoamisesta tuomiolle muutoin kuin viimeiselle tuomiolle mutta silloinkin nimenomaan kuolleista nousemisen yhteydessä, josta tämä kohta ei selkeästikään voi puhua a) siksi että pelastetut ja ei-pelastetut eivät tuolloin ole yhdessä ja b) koska ei-pelastetut eivät voi kuolleena olla jauhamassa kivillä tms.

Mihin siis sijoitat tuon ei-pelastettujen elävien ihmisten kokoamisen ?
kalamos kirjoitti: Kymmenen neitsyen vertaus on taas kuvaus morsiusneidoista - ei siis Morsiamesta eli seurakunnasta,
vaan siitä joukosta, joka on vastassa taivaassa vihittyä Morsianta, siis Karitsan Vaimoa,
joka tulee Yljän kanssa taivaasta takaisin maan päälle ja alkaa hääjuhla.
Kyseinen vertaus ei puhu morsiamesta erikseen. Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä että polygamia ei sovi Jeesuksen vertauksiin, joten Ylkä ei voinut käydä noutamassa viittä morsianta häihin - ja jättää viittä muuta morsianta ottamatta häihin - se olisi ollut aivan järjetön vertaus. Esittämäsi tulkinta on kuitenkin eräs mahdollinen tulkinta sikäli, että mikäli tempauksia olisi kolme - ensimmäinen jossa morsian temmataan, toinen jossa viisaat morsiusneidot temmataan ja kolmanteen erään pääsevät sitten nuo tyhmemmät morsiamet - jotka - kuten huomataan - viisastuivat virheestään.

Tavalla tai toisella tulkittuna - molemmat kohdat puhuvat tempauksesta, ja lisäksi jae 31 puhuu siitä.
olli

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti: Jeesukseen uskova ei kuole. Ajallisen elämän päättyessä,uskova siirtyy VÄLITTÖMÄSTI Jumalan Kirkkauteen, ilman mitään nukkumista/odottamista/välitilaa.

Sitten, on ne uskovat, jotka ovat vielä fyysisesti elossa kun aika loppuu, ja HE muuttuvat.
kalamos kirjoitti: Jeesukseen uskovan ruumis kuolee.
Ja se herätetään eloon eli tapahtuu ruumiin ylösnousemus.

Eli Kristuksessa kuolleet (heidän ruumiinsa) herätetään tuossa hetkessä eloon
ja sitten heti samassa rytäkässä meidän elossa olevien ruumiis muuttuu samanlaiseksi ylösnousemusruumiiksi,
ja sitten meidät kaikki yhtäaikaa temmataan yläilmoihin Kristuksen tykö.
Tämä on taas sellainen asia joka jakaa uskovia paljonkin, enkä kyllä ole keksinyt miksi. Asialla ei nimittäin ole uskovan kokemuksen kannalta juuri mitään merkitystä.

Jos kuollut siirtyy samantien kirkkauteen Jeesuksen luo, tai jos hän on tiedottomassa tilassa hetken ennen sitä, molemmissa tapauksissa kokemus on sama, eli että ensimmäinen asia jonka ihminen havainnoi, on se, että hän on Jeesuksen kanssa.

Jos painottaa enemmän Jeesuksen sanoja "viimeisenä päivänä" Johanneksen evankeliumissa, niin sitten yleensä ihminen kannattaa tuota kalamoksen esittämää versiota, jos taas painottaa saman evankeliumin keskustelua Martan kanssa viimeisenä päivänä herättämisestä, silloin ihminen yleensä tulkitsee tuon siten, ettei voi olla tiedottomassa tilassa.

Jos tarkkaan katsotaan, niin kumpikaan ei itse asiassa kokonaan sulje pois kumpaakaan vaihtoehtoa. Paavali taas tuntui olevan sillä kannalla että hän kuollessaan pääsisi saman tien Jeesuksen tykö, joten jos sen katsotaan ratkaisevan asian, niin silloin pitää vielä pystyä ratkaisemaan miksi Jeesus sitten lupasi herättää "viimeisenä päivänä"... mutta se ei taas ole tämän ketjun aihe joten siitä joskus toiste, mutta sanotaan nyt vaikka niin, että jos on sitä mieltä että Jeesus herättää vasta "viimeisenä päivänä", niin kuka osaa kertoa koska sitten on se "viimeinen päivä"; tempaus kun ei sellainen viimeinen 24h päivä ihmiskunnalle eikä maapallolle nimittäin ole.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Ylösnousemusvuoroja on useita,
mutta ylösnousemus tapahtuu aina viimeisenä päivänä.


Vanhan liiton aikakausi päättyi Kristuksen ylösnousemiseen.
Tuona viimeisenä päivänä paitsi Kristus
myös monta vanhan liiton pyhää nousi ylös
kuin uutislyhteenä lopullisesta elonleikkuusta.

Seuraava ylösnousemusvuoro on
nyt meneillään olevan pakanain armotalouskauden viimeisenä päivänä.
Tässä ylösnousemusvuorossa tapahtuu niin,
että osa siihen osallisista ei ehdi nukkumaan kuolon uneen.
Me elossa olevat vain muutumme silmänräpäyksessä niin,
että saamme katoavaisen ruumiimme tilalle
katoamattoman ylösnousemusruumiin.
Ja sitten meidät temmataan ja viedään Isän Kotiin, jossa tapahtuu vihkiminen.

Kuten Jeesus lupaa Filadelfian seurakunnalle,
meidät pelastetaan koetuksen hetkestä,
joka tulee yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
Mutta tuona ahdistuksen aikanakin moni kääntyy,
ja tulee sitten surmatuksi, kun ei ota pedon merkkiä.
Ja niin sitten seuraava ylösnousemusvuoro onkin heillä.
Jeesukseen uskoneet ja pedon merkistä kieltäytyneet nousevat ylös
tuon ahdistuksen aikakauden viimeisenä päivänä.
Tuona viimeisenä päivänä myös tapahtuu se,
kun Jeesus kokoaa valitut eli Israelin jäännöksen,
joka on selvinnyt elossa ahdistuksen läpi.
Ei siis suinkaan ole kysymys seurakunnan tempauksesta
siinä vaakasuuntaisessa siirrossa, jossa tapahtuu näin:
Matteus (24:31) kirjoitti:
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa,
ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jos jään auton alle tänään, ja kuolen, niin tämä päivä on minun " viimeinen päivä", ja pääsen välittömästi Kirkkauteen.

Sitten on "SE", " viimeinen päivä", jolloin kaikki luotu katoaa, lakkaavat olemasta, kun Jeesus ilmestyy Kirkkaudessaan, " alkuaineet kuumuudesta hajoavat".

Jonka esikuvana on mm. Lootin perheen tapaus, jolloin toiset otettiin ja toiset tuhoutuivat.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Jos jään auton alle tänään, ja kuolen, niin tämä päivä on minun " viimeinen päivä", ja pääsen välittömästi Kirkkauteen.


Herra siunatkoon ja varjelkoon sinua tänäkin päivänä,
ettei näin tapahuisi.

Mutta tosi on, että kun uskova ihminen kokee ruumiillisen kuoleman,
niin ei hänen sielunsa/henkensä kuole vaan se menee kirkkauteen.
Mutta ruumis jää kyllä maan päälle ja maatuu.

Tämän meneillään olevan armotalouskauden viimeisenä päivänä se sitten herätetään eloon
eli tapahtuu ruumiin ylösnousemus.
Jos kuitenkin olet ruumiillisesti vielä elossa seurakunnan tempauksen hetkenä,
niin sinun elävä ruumiisi muutetaan ylösnousemusruumiiksi.
Ja sitten meidät kaikki, niin ruumiin ylösnousemuksen kokeneet
kuin elossa olevatkin muuttuneen ruumiin saaneet
temmataan yhtäaikaa Kristuksen tykö ja viedään Isän Kotiin, jossa tapahtuu vihkiminen.
Meistä tulee yhtä ruumista Kristuksen kanssa.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2200
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kirjoitit:

"Tämän meneillään olevan armotalouskauden viimeisenä päivänä se sitten herätetään eloon
eli tapahtuu ruumiin ylösnousemus. "

En oikein tiedä, mitä tuolla tarkoitat. Sillä miksi fyysistä ruumista pitäisi uudestaan alkaa "herättelemään", että se sitten saman muutettaisiin joksikin toiseksi ?

Kun ihmisen sielu/persoona/henki pääsee Kirkkauteen, niin se saa ns. "henkikehon" , uuden ulkomuodon, sellaisen kuin Jumala haluaa antaa, " niin kuin enkelit Taivaassa".

Tämä tapahtuu niin nyt kuoleville, mutta pelastuville, kuin "viimeisenä päivänä" Kirkkauteen siirtyville.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Kirjoitit:

Kun ihmisen sielu/persoona/henki pääsee Kirkkauteen, niin se saa ns. "henkikehon" , uuden ulkomuodon, sellaisen kuin Jumala haluaa antaa, " niin kuin enkelit Taivaassa".

Tämä tapahtuu niin nyt kuoleville, mutta pelastuville, kuin "viimeisenä päivänä" Kirkkauteen siirtyville.


Tuo "henkikeho" ei taida olla ihan suoraan mistään kohtaa Raamattua.
Mutta Raamatusta löytyy ilmaisu "taivaallinen ruumis".

Nyt ennen tempausta ruumiillisen kuoleman kokeneet Jeesuksen omat
saavat tuossa hetkessä taivaallisen ruumiin.

Mutta tämä taivaallinen ruumis ei ole sama asia kuin ylösnousemusruumis,
jonka me saamme ruumiin ylösnousemisen hetkellä,
jota hetkeä seuraa välittömästi tämän ketjun aiheena oleva Seurakunnan tempaus.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Sinettisormus

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
1. Kor. 15.
Sinettisormus

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
2. Kor. 3.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Seurakunnan tempaus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Sinettisormus kirjoitti:
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
1. Kor. 15.
Tuossa kohdassa puhutaan todellakin seurakunnan tempauksesta.
Siis kuolleet ruumiit nousevat ylös
ja meidän elossa olevien ruumis muuttuu silmänräpäyksessä,
ja sitten meillä kaikilla on ylösnousemusruumis
ja meidät kaikki yhdessä temmataan Jeesuksen tykö.
Sinettisormus kirjoitti:
Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
2. Kor. 3.


Tämä kohta puhuu ihan tästä tällä hetkellä vallitsevasta olotilasta.
Me, jotka jo olemme syntyneet uudesti/ylhäältä Hengestä
saamme katsella Häntä peittämättömin kasvoin.
Ja me muutumme katsellessamme Herran Kirkkautta Sanan peilistä.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Vastaa Viestiin