seitsemän pasunaa

Keskustele eskatologisista asioista
mautsa

seitsemän pasunaa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 02 Joulu 2019, 03:54

Mihinkä Paavali viittaa?, eikö raamattu selitä itse itseään?. viimeisen pasunan soidessa kuuluu käskyhuuto. puhuuko Paavali kenties eri pasuunasta kuin Johannes ilmestyksessään?. Paavali, apostoleista "halvin" kirjoitti puolet Uudesta testamentista. Mies joka alkujaan vihasi kristittyjä haluten tuhota jokaisen Jeesukseen uskovan, tuli armon perikuva .Johannes joka oli rakkauden perikuva,joutui kuitenkin kirjoittamaan raamatun viimeisen kirjan, sen rankimman .

mautsa

Re: seitsemän pasunaa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 02 Joulu 2019, 04:18

Viettäkäämme jälleen pakanallista saturnalia juhlaa unohtamatta jeesus lasta seimessä makaamassa, vaikka ei Hän sielä enää makaa,eikä ole Hänen syntymä juhlansa. älkäämme unohtako joulupukkia joka lahjat tuo, muistakaa paistaa Kinkku kypsäksi että maistuu hyvältä!, antakaa paljon lahjoja, paljon joulumieltä läheisillenne, muistakaa kertoa perinne joulupukista ja tontuista myös lapsillenne ettei pääse unohtumaan.

AOAOAOAOAO
Valvoja

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO » 02 Joulu 2019, 14:52

Minä luen joulupöydässä Evankeliumeista Jeesuksen syntymästä.
Minä Olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet Minun.

https://www.youtube.com/watch?v=-EUtxAQbeZ8 Virsi 222; Jeesus Kristus Elämämme.

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 06 Joulu 2019, 04:02

joo, yritän kirjoittaa näkemykseni sanoiksi:
Suomen kartta on polvillaan oleva neito.
Israelista suoraan Pohjoiseen pohjoisin maa.
vaakunan jo tiedätte, yhdeksän kadonnutta on ne yhdeksän ruusuketta. suomi leijonalla on miekka (jumalan sana) kädessä.jaloissa islamin sapeli. Juudan vaakunalla ei miekkaa kädessä, koska eivät tunnista messiasta, ei sapelia jalkojen alla???, olemmeko siis Israel?, ehkä, mutta emme koskaan ilman Juudaa, onko täälä israelin pappeja, Leeviä?. jos on, vielä vaikeampi on suomen asema koska Israelin täytyy yhdistyä. on kaksi vaakunaa jotka yhdistyvät. Israel ja Suomi. on myös kaksi lippua jotka yhdistyvät. Israel ja Suomi, pistä vaakunat päällekkäin, mitä näet?.näet Juudan leijonan ja Suomen leijonan yhdistyvän niin että sapeli on molempien jalkojen alla ja Juudan leijonakin pitää miekkaa kädessään, tämä on hetki jolloin toteutuu sana: se olit sittenkin Sinä?, Juudalle totuuden, itkun ja valituksen paikka. tämä sen 3,5 vuoden jälkeen, minkä Juuda eli antikristukselle uskoen hänen olevan Messias, tämä on se vaivan aika, vai pitäisikö sanoa: Jaakobin ahdistus, siis koko israelille, tässä on tempaus hetki johon Paavali viittaa: viimeisen pasunan soidessa (Johanneksen ilmestys), tästä jumala omansa tempaa pois ja mistä alkaa ilmestyskirjan vihan maljat (30-vuorokautta).
jos meni pahasti pieleen?, korjatkaa

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 06 Joulu 2019, 04:28

tarkennan vaikka en opettaja ole:
antikristuksen jälkeen on 30-vrk vihan aika. tämä aika on JUMALAN vihaa, ei sitä antikristuksen vihaa mikä on ennen tätä(1260-pv). sen jälkeen tulee 45-vrk ylimenojakso. Häävieraat on niitä jotka jää tuhatvuotiseen valtakuntaan asumaan tämän ylimenokauden jälkeen.

ja yrittäkää taas kaivaa se seitsemän vuotta raamatusta esiin?. raamatun paikkoja???

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 06 Joulu 2019, 04:47

ja viimeisen vuosiviikon puolivälissä Hän vahvisti liiton, ai kuḱa?. kuka meni Johanneksen kasteelle kolme ja puolivuotta aikasemmin vuonna 27. niinkuin raamattu kertoo: silloin voideltiin kaikkein pyhin, vuonna 30 hänet hakattiin ristille, viimeisen vuosiviikon puolivälissä(Daniel).
ja yrittäkää taas kaivaa se seitsemän vuotta raamatusta esiin?. raamatun paikkoja???

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 06 Joulu 2019, 13:58

mautsa kirjoitti:
06 Joulu 2019, 04:28
tarkennan vaikka en opettaja ole:
antikristuksen jälkeen on 30-vrk vihan aika. tämä aika on JUMALAN vihaa, ei sitä antikristuksen vihaa mikä on ennen tätä(1260-pv). sen jälkeen tulee 45-vrk ylimenojakso. Häävieraat on niitä jotka jää tuhatvuotiseen valtakuntaan asumaan tämän ylimenokauden jälkeen.

Sä lasket mautsa, että 1260+30 =1290 ja +45=1335 vai oonko ymmärtäny väärin? (Daniel 12:10-12 suhteessa Ilm 13:5, josta syystä saat tuon luvun 30)

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 09 Joulu 2019, 17:53

joo.näin olen sen laskenut.
”Vielä kuluu aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Kun pyhän kansan voiman * murskaaminen on päättynyt, silloin tämä kaikki toteutuu.” Dan.7.25 Rev.12.14 (biblia1776). aina ymmärtänyt että "aika" Danielin aikaa, siis vanhan liiton, "kaksi aikaa" on seurakunnan aika (2000-vuotta) ja"puoli aikaa" antikristuksen aika.(viimeisen vuosiviikon toinen puoli, siis 3,5v) tosin Johanneksen ilmestys puhuu samoin uuden liiton aikaan.
voi kai kysyä milloin jokapäiväinen uhri poistettiin?. keille Daniel puhui?.
olen yhdistellyt Danielia ja Johanneksen ilmestystä jossa puhutaan 3,5-vuodesta, 42-kuukaudesta.
meni ehkä pieleen. ei tee tyhjäksi viiseisen vuosiviikon tulkintaani.
muuten Jarmo pisti jauhot minun suuhun.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 10 Joulu 2019, 09:09

Mä oon myös monesti etsinyt syytä yleiseen käsitykseen 7-vuotisesta vaivanajasta. Mä oon ottanu todella opikseni Jaakobin kirjan 1:22 luvun jakeet, jossa nimenomaan käsketään itse tutkia, eikä vain kuunnella mitä joku on sanonut ja tulkinnut. Varsinkin kun tulkitsija on ollut joku kuuluisa pappi tms. jonka sanat otetaan melkeen Jumalan sanana. Meidän pitää itse tutkia ja siksi kunnioitan valtavasti niitä, jotka tosiaan niin tekevät.

Sinettisormus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus » 10 Joulu 2019, 09:53

Jumalalla on meille kaikille oma tärkeä tehtävä ja paikka, jota uskossamme toteutamme. Jotkut ovat tutkijoita ja jotkut niin kuin minä, joka lapsenuskossani kuljen eteenpäin, levittäen Jumalan Rakkautta eteenpäin, yksinkertaisella uskollani, joka perustuu Jumalan Sanan Totuuteen. Mutta mitä teemmekään, emme koskaan saa verrata itseämme toisiin, sillä meidän uskontie on juuri se itselle tarkoitettu ja suunniteltu tie. Ja näin olemme Jumalan silmien edessä kaikki yhtä tärkeitä siinä omalla paikallamme.
Siunaa Rakas Jumala meitä. Vuodata armolahjojasi tänne keskuuteemme ja anna rauhasi, ilosi ja rakkautesi asua täällä kanssamme ja myös siellä missä kuljemme ja siinä työssä mitä teemme. Sen kaiken teemme Sinulle.
Amen.♥️👑
Hagg. 2:23. "Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 29 Joulu 2019, 00:37

joo. Se toimii taas.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 29 Joulu 2019, 00:41

mautsa kirjoitti:
29 Joulu 2019, 00:37
joo. Se toimii taas.
Hyvä!

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 29 Joulu 2019, 03:21

Aamen Mautsa, siunattua Joulunaikaa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 29 Joulu 2019, 06:08

Vaikeaa kirjoittaa ajatuksiaan. Kuitenkin. Hesekiel 37, vaalenneet luut jotka herätetään elämään ennen googia.

Kuolleet luut
1 Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Hengessä ja laski minut keskelle laaksoa, joka oli täynnä luita. Ezek.3.12Ezek.3.22
2 Hän kuljetti minua kaikkialla, niiden ympärillä ja minä näin, että niitä oli hyvin paljon pitkin laaksoa ja että ne olivat hyvin kuivia.
3 Hän kysyi minulta: ”Ihmislapsi, voiko näistä luista tulla eläviä?” Minä vastasin: ”Herra, Herra, sinä sen tiedät.”
4 Hän sanoi minulle: ”Profetoi näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana!
5 Näin sanoo Herra, Herra, näille luille: Katso, minä annan teihin tulla hengen, ja teistä tulee eläviä. Gen.2.7Ps.104.30
6 Minä kasvatan teihin jänteet ja lihan, peitän teidät nahalla ja annan teihin hengen. Niin teistä tulee eläviä, ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.”
7 Minä profetoin niin kuin minua oli käsketty. Profetoidessani kuului ääntä, kuului kolinaa, ja luut lähenivät toisiaan.
8 Minä katselin niitä ja näin, kuinka niihin kasvoi jänteet ja liha, ja niiden päälle tuli nahka. Niissä ei kuitenkaan ollut vielä henkeä.
9 Herra sanoi minulle: ”Profetoi hengestä. Ihmislapsi, profetoi ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljältä tuulelta ja puhalla näihin surmattuihin, että he heräisivät eloon.”
10 Minä profetoin niin kuin hän oli minua käskenyt. Silloin surmattuihin tuli henki; he heräsivät eloon ja nousivat jaloilleen. Heitä oli hyvin suuri joukko.
11 Herra sanoi minulle: ”Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo....

No. missä nää luut makaa?. missä arvelette. Daanin maa, danmark, tanska. Britit, joilla kopio salomonin temppelistä vuoden 1666 palon jälkeen. Japani jonka kirjanmerkeistä löytyy yhtäläiset merkit hebrealaisiin kirjaimiin. Suomi, valtiona,sijaintina,lippuna, vaakunana, tavoiltaan, (sampo, kalevala)=sampo myyttinä kuvaa liiton arkkia, sodat. Suomen itsenäisyydestä vuoteen 1967 jolloin liehui kaksi lippua Juudan maassa rinnakkain, on 50-vuotta,riemuvuosien mitta. Tätä voisi vielä jatkaa..mutta heitän kysymyksen?, Missä on Israel?. Missä on Leevi?. Suomen ja Juudan (nyky Israel) side tulee lujittumaan. ja tätäkin vois jatkaa..

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 29 Joulu 2019, 10:13

Jos joku kuvittelee ilmestyskirjan olevan kronologinen. Erehtyy!, ja erehtyy pahasti.

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 29 Joulu 2019, 13:57

mautsa kirjoitti:
29 Joulu 2019, 10:13
Jos joku kuvittelee ilmestyskirjan olevan kronologinen. Erehtyy!, ja erehtyy pahasti.
Olen mautsa täsmälleen samaa mieltä!

-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 30 Joulu 2019, 14:59

Huomautan tässä eräästä asiasta, joka on mieltäni jo vuosia kaivellut. Itselleni olen asian tehnyt selväksi, saatuani pelastussanoman kesällä 2006, nimittäin sanaparit "täysi luku" ja "sisälle tullut". Tämä lukee tosin Room 11 luvussa mutta on myös kronologisesti tismalleen oikeassa paikassa, kuudennen sinetin ja seitsemännen sinetin välissä.
Joh.ilm. 7:13-14 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Täysi luku on sisälle tullut!
Saarnaaja 1:15 Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi täydeksi laskea.
Job 21:21 Sillä mitä hän välittää perheestänsä, jälkeensä jäävistä, kun hänen kuukausiensa luku on täysi!
Room 11:25-26 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Kuinka paljon sinä ja minä välitämmekään sukulaisistamme ja olemme huolissamme heidän pelastumisestaan. Samalla kun Jumala nimenomaan haluaa pelastaa kaikki perheittäin ja suvuttain. Kuinka paljon me rukouksissamme toivommekaan heidän kääntyvän Jeesuksen puoleen ja sanassa luvataan, että mitä ikinä pyydätte, sen te saatte. Jumala ei syö sanojaan, vaan siksi pelastussanoman tempauksia on kaksi ja pelastuneita riittää vielä Jeesuksen näkyvään paluuseen häistään.
Luuka 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
Sadonkorjuuta Jumala opetti Moosekselle: Ensin tuodaan Herralle uutisvilja, sitten korjataan pääsato mutta on jätettävä pellon reunoille viljaa kulkumiehelle, joka on Jeesus kun hän palaa kaikkine Pyhinensä. Pyhittyneet olemme me, kahdessa tempauksessa ylös nousseet pyhät, eikä kukaan muu. Tule Herra Jeesus!

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 03 Tammi 2020, 22:03

Ajatuksena edelleen. Seitsemäs sinetti on sama kuin seitsemäs pasuuna. Ilmestyskirja on limittäinen, ei kronologinen. Seitsemän pasunaa sisältyy sinetteihin. Vihan maljat sisältyy seitsemänteen sinettiin eli seitsemänteen pasunaan joka on sama.
Tämän voisi kertoa seuraavasti: Jumala vetää ihmisiä puoleensa viimeiseen asti, mutta tulee raja vastaan jolloin Jumala joutuu langettamaan tuomionsa yli ihmiskunnan. Tämä on seitsemäs pasuna, tämä on seitsemäs sinetti, tämä on tempaus ja vihanmaljat heille jotka eivät ottaneet totuutta vastaan pelastuaksensa.

mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa » 04 Tammi 2020, 00:50

Luin Tukholman profetian ja pari ajatusta: vanhassa testamentissa jumala käytti muotoa. Herra Herra. ne vanhanliiton profeetat puhuivat pohjoiselle israelille( vanhassa testamentissa tietyt profetat puhuvat etelälle, toiset pohjoiselle).
Tukholman profetia käyttää samaa erittäin vahvaa Herra Herra sanamuotoa jota käytettiin vain vanhassa testamentissa pohjoiselle israelille joka karkoitettiin maan ääriin.
seuraavana pari lainausta profetiasta.

"Sinä Jumalan valittu kansa, minä sanon sinulle, sinä Jumalan valittu, joka asut Suomen maassa, ja olet minun poikani Jeesuksen Kristuksen morsian, sinä et tule kokemaan ahdistuksen hetkeä niin raskaana kuin kokevat ne, jotka eivät ole minun Poikaani tunnustaneet. Minä suojelen sinua morsian, minä varjelen sinua morsian, ja sinä tulet loistamaan kansasi keskellä, niin kuin lamppu loistaa pimeässä paikassa. Ja sinulle annetaan lohdutukseksi tämä merkki: ”Koiniks-mitta nisuja denarin, ja kolme koiniksia ohria denarin. Mutta sinulta ei turmella öljyä eikä viiniä”.

"Taistelujen päivät ovat tulossa, Israelin veljet, teidänkin aikanne on tulossa."

Ai mikä valittu kansa?. Kuka on morsian?. Israelin veljet?. .

Eero
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero » 04 Tammi 2020, 02:14

Tuli mieleen, että Vanhassa Testamentissa Herra puhuttelee paljon kansoja, niin kuin Tukholman profetiassakin. Siitä voi myös johtua tuo ilmaisu "Herra, Herra".
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://soundcloud.com/heidi-k-pyl/tiel ... enttilaulu

Vastaa Viestiin