Ekumenian petos

Keskustele eskatologisista asioista
rauhansoturi

Ekumenian petos

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Syy on aluksi seurakunnattomuuden opetuksen, joka ajattaa ja hakeudutaan ekumenian pariin. Seurakunnattomuuden opetus (oppi) ei pohjaudu Raamattuun. Opetusta seurakunnattomuudesta uskotaan, että jokainen Jumalan Hengestä syntynyt lapsi on seurakunnaton ja sen takia liitytään epäraamatullisesti hajaannukselliseen paikallisseurakuntaan. Se ei ole sama raamatullinen ykseys, vaan petollinen opetus.

Ekumenia sana oikoumene tarkoittaa kolme asiaa: maailmaa ja maanpiiriä epäraamatullisen uskontoyhteyden kautta ja maanpiirin eksyttäjää, joka on saatana. Kreikankielen mukaan sana on οἰκουμένη. Se ei todella tarkoita uskovien ykseyttä. Laitan tänne muutamat Raamatun kohdat, missä on se kreikankielen sana oikoumene eli οἰκουμένη. Tämä oikoumene ajaa antikristuksen syliin omaksi kadotukseksi.





Niissä Raamatun kohdissa oikoumene:

Luuk. 4:5 Paholainen vei hänet korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman [oikoumene] valtakunnat. RK

Luuk. 21:26 Ihmiset menehtyvät pelätessään ja odottaessaan sitä, mikä kohtaa maanpiiriä [oikoumene], sillä taivaiden voimat järkkyvät. RK

Apo 17:31 Hän on näet säätänyt päivän, jona hän tuomitsee koko maailman [oikoumene] vanhurskaasti sen miehen kautta, jonka hän on siihen määrännyt. Hän on antanut siitä kaikille vakuuden herättämällä hänet kuolleista."

Ilm. 12:9 Suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, koko maanpiirin eksyttäjä [oikoumene], heitettiin maan päälle, ja sen enkelit heitettiin sen kanssa. RK





Ekumeeninen oppi (ekumeniassa) on juovuttava haureuden henki, joka sokaisee ja vie pois totuudesta. Pahimmillaan se saa ihmisen tietoisesti vastustamaan raamatullista uskoon tulemista ja Raamatun totuutta. He kyllä puhuvat "kristillisesti", mutta siellä on toinen henki, laittomuuden henki (Sanan yhteydestä irrottautuneen sanattomuuden henki). He palvelevat toista kristusta, kuin Raamatun Jeesusta. He palvelevat uskonnollista järjestelmää.

Laodikean henki, josta Jeesus käski siihen langenneita pyytämään Häneltä silmävoidetta, nähdäksensä - ja valkeat vaatteet niihen pukeutuakseen.

Tämä on juuri lopunajan merkki siitä, että he estävät ihmisiä tulemasta elävään uskoon - eli uudestisyntyminen uskossa Jeesukseen. Hengestä syntymisestä puhutaan vähän niissä piireissä. Enemmän kirkon sakramenteista ja kirkon opista, sekä kirkkoon kuulumisesta. Kirkossa jaetaan pelastusta sakramenttiopilla, mutta tällä opilla ei johda elävään uskoon ja Raamatun Jeesuksen yhteyteen. Sakramenttioppi tulee ihmisviisauden perusteella.

Järkeisusko on, niinkuin vankila. Ihmisen on hyvin vaikeaa päästä filosofisesta järkeilystä elävään uskoon. Hengestä syntyminen liittyy sydämen uskoon ja Pyhän Hengen antamaan Jeesuksen todistukseen, eikä se ole mitenkään kiinni älyllisyydestä tai filosofisesta ajattelusta.





Raamatun mukaan jokainen Jumalan Hengestä syntynyt lapsi kuuluu jo heti uskoontulon kautta Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan ja tulee noudattaa Hänen tahdonmukaista kehotusta, jonka mukaan tulee pitää pitää yhteisen kokoontumisen omassa kotipuolessa, omassa kotikylässä ja omassa kotimaalla osoitteineen, missä kokoonnutaan yhteen. Yhteinen kokoontuminen on Hänen tahdonmukaista. Silloin se on se Hänen tahdonmukainen ja raamatullinen ykseys.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. RK

Raamatullinen ykseys:
Echad on hepreankielen mukaan ykseys, siis raamatullinen ykseys. Ykseys alkaa siitä, kun uskoontulon ja Jumalan Hengestä syntymisen kautta liitytään suoraan Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan, eikä kukaan Jumalan Hengestä syntynyt lapsi ole seurakunnaton.

Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, että he olisivat yhtä [ yksi ] niinkuin Jeesus ja Isä ovat yhtä, että ykseyden kautta maailma uskoisi Jumalaan [Joh. 17:21-24]. Se on juuri raamatullinen ykseys.





Raamatullinen ykseys echad niissä Raamatun kohdissa eli Jeesuksen rukouksessa:

Joh. 17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

21 että he kaikki olisivat yhtä [echad], niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä [echad], niinkuin me olemme yhtä [echad]-

23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä [echad], niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.





Joh. 17:20-23 kohtien mukaan Jeesus ennen taivaaseen astumista rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, että he KAIKKI olisivat yhtä [echad], niinkuin Sinä, Isä, olet Minussa ja Minä Sinussa, että HEKIN meissä olisivat, niin että MAAILMA USKOISI, että Sinä olet Minut lähettänyt. Sen kirkkauden, jonka Sinä Minulle annoit, Minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä [echad], niinkuin Me olemme yhtä [echad] - Minä heissä ja Sinä Minussa - että he olisivat TÄYDELLISESTI YHTÄ [echad], niin että maailma YMMÄRTÄISI, että Sinä olet Minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin Sinä olet Minua rakastanut, sanoi Jeesus.





Raamatullisen ykseyden kautta suuri määrä ihmisistä tuli uskoon alkuseurakunnan apostolien aikana. Ensin tuli uskoon 3000 ja siten 5000. Tätä olisi tärkeintä ymmärtää.

Ap.t. 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Ap.t. 4:4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ekumenian petos

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Rauhansoturi! Ihmiset haluavat kovasti hallita toisiaan, siitä tässä kaikessa on minun mielestäni ollut kyse jo sieltä Alkuseurakunnan ajoista lähtien, kun aidosti uudesti syntyneiden kristittyjen uskosta alkoi kehittyä uskonto. Ei enää ollut niinkään kyse Taivaallisen Herramme odotuksesta ja etsimisestä, vaan siitä miten ihmiset saadaan maallisesti järjestettyä ja valjastettua käyttöön. Ihminen on ikävä kyllä sellainen ja sen saman asian jatkumo on nähtävissä nykypäivänä ja aina vain voimistuvana luopumuksena.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Ekumenian petos

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Rauhansoturi, Amen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ekumenian petos

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jeps, amen! Ekumenian perimmäinen tarkoitus onkin sitoa synti uskoon kiinteänä osana, elikkä eksytystä kauheimmillaan.
Vastaa Viestiin