Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Keskustele eskatologisista asioista
rauhansoturi

Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ajattelen avata keskustelun. Se on todella epämiellyttävä aihe. Viimeisinä päivinä laittomuus (Sanan yhteydestä irrottautunut laittomuus, eli sanattomuus) pääsee valtaan, niin useimpien rakkaus kylmenee, niin jakautuminen uskovien keskellä alkaa.

Se johtuu, ettei Jumalan Sana ole sydämen keskeisin kohde, eikä oteta vastaan rakkautta totuuteen, niin Jumala lähettää väkevän eksytyksen, koska se ei ota vastaan rakkautta totuuteen. Kun rakkaus kylmenee, eikä enää vaella rakkaudessa ja se luopuu uskosta Jeesukseen. Raamatun mukaan luopumus ensin tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta.

Jumalan Sana suojaa rakkauden kylmenemiseltä. Rakkautta koetellaan viimeisinä vaikeina päivinä, rakastaako vielä Jumalan totuutta. Kun pysyy vahvana maailman loppuun asti, pelastuu. Rakkaus myös suojaa pois väkevältä eksytykseltä, niin pelastuu. Jumalan Sana puhdistaa kaikki ylpeät ajatukset pois ja saa sydämen nöyrtymään terveellä tavalla, niinkuin spitaaliin sairastuneen sotapäälikön Naemaksen tilanne.

Hän nöyrtyi ja sukelsi 7 kertaa Jordanin järveen, niin puhdistui ja paransi spitaalista, niin sama asia pätee Jumalan Sanaan, joka puhdistaa kaikki ylpeät ajatukset pois, niin sydän nöyrtyy.

Tällaista minulla käsitystä on, mitä Raamattu antaa ymmärtämään.

Joh. 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
Viimeksi muokannut rauhansoturi, 12 Syys 2019, 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Tämä on täyttä totta. Kiitos tästä rauhansoturi.
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kiitos, Sinetti! :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sä oot rakas hyvä rauhansoturi tuonut kivan piristysruiskeen palstalle... Ole siunattu!
Tuula1

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Viisaita sanoja. Tätä Raamatun paikkaa minä pelkään eniten ja Rukoilen alituiseen, että Herra ei päästäisi minusta irti, enkä siis eksyisi Jumalan polulta poissa. Aamen.
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kiitos, Jarmo ja Tuula1! :)
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Tulee se aika, jolloin ei kärsi kuulla tervettä oppia. Vielä siitä terveestä opista....

Se terve oppi on Raamattu. Kaksiteräinen miekka on Jumalan Sana, joka tunkeutuu lävitse erottaakseen sielun ja hengen, nivelet ja ytimet ja tuomitsee sydämen ajatukset ja aikeet. Lihassa ei tunnu kivalta se vieroksuminen terveen opin kautta ja se synnyttää synnintuntoa, niin se saa aikaan parannuksen hedelmää. Niin uskonkasvun myötä aistit alkavat kehittyä harjaantumaan ja erottamaan hyvän pahasta. Terveen opin kautta usko on pelastavassa tilassa.

Mutta tulee se aika, jolloin ei kärsi kuulla tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan haalitaan itselleen valheopettajia korvasyyhyyn. Vielä siitä korvasyyhystä.... Koska ei kestä kuulla tervettä oppia kärsiäkseen, koska se on puhdas ja väärentämätön Sana, niinkuin kaksiteräinen miekka, joka tunkeutuu lävitse ja aiheuttaa lihassa epämiellyttäviä vieroitusoireita, siksi käännetään korvat pois totuudelta ja haalitaan valheopettajia korvasyyhyyn omaksi mieltymykseksi ja haluavat kuulla lihan mukaan mieltymystä. Siinä on riski ajelehtia kaikkiin opintuuliin ja eksytyksen kavaliin juoniin.

Minulle tuli ajatusta siitä, että valheopettajat opettavat Raamattua korvasyyhyyn. Se tuntuu viittaavan ihmisviisauden ihannoimiseen ja järjenpäätelmiin, ne nostaa Herran tuntemista vastaan ja eksyttää ihmisiä pois Jumalan sanan totuudesta. Raamattu puhuu, että meidän usko perustuu Jumalan voimaan, joka saa kuulijoissa aikaan. Hengelliset ymmärtävät Hengen opettamia selittäen hengellisesti. Viimeisinä päivinä korotetaan ihmisviisautta, niin siitä luullaan uskon työkaluksi, jonka kautta opettaminen tapahtuu ja se vie pois totuudelta.

2Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Mitä Jumalan tuntemiseen tulee; Johannes kastaja oli Eliaan hengessä ja asetti kaikki kohdilleen ennen Jeesuksen tuloa. Johannes kastaja oli erämaassa huutava ääni. Niin ennen Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikakautta Johannes Kastaja huusi sanomalla; 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle!' ja 'kaikki laaksot täytettäköön ja kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon ja mutkat tulkoon suoriksi ja koleikot tasaisiksi teiksi' - siinä Jumalan tuntemisessa pelastukseksi, niin se valaisee ja antaa ymmärrystä yksinkertaiselle.

Luuk. 3:4 niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan sanojen kirjassa: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'

5 Kaikki laaksot täytettäköön, ja kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon, ja mutkat tulkoot suoriksi ja koleikot tasaisiksi teiksi,

Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Ps. 119:130 Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.



Kristuksen ristin sanoma on Jumalan voima, niin siksi Paavali pidättäytyi ihmisviisaudesta, koska ihmisviisauden kautta ristin evankeliumi on voimaton.

Maailma ei oppinut ihmisviisauden avulla tuntemaan Jumalaa, sillä ihmisviisaudella ei ole mitään tekemistä Herran tuntemisen kanssa.

Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne ihmiset, jotka uskovat Häneen. Evankeliumi on Jumalan voima, niin siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on; "Vanhurskas on elävä uskosta."

1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."



Kun Jumalan aikaansaama usko on Jumalan teko ihmisessä, ettei itsensä kautta - se on Jumalan lahja - ei omien tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Jumala on säätänyt, että pelastuminen tapahtuu uskon kautta Jeesukseen, niin silloin se on Jumalan teko ja lahja ihmisessä, ei ihminen ja hän on Jumalan armon sisäpuolella.

Lyydian kohdalla se oli Jumalan teko ja lahja, kun joen rannalla Paavali puhui Jumalan Sanaa ja Lyydia oli kuulemassa sitä, niin sinä hetkellä Jumala avasi hänen sydämensä vastaanottamaan sen, mitä Paavali puhui ja Lyydia tuli elävään uskoon. Evankeliumi oli Jumalan voima hänessä.

Ap.t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.



Niin sama asia pätee sadanpäällikköön Korneliukseen, joka oli hurskas ja jumalaa pelkääväinen. Jumalan lähettämä enkeli ilmaantui hänelle ja pyysi noutamaan Simsonin, eli Pietarin. Hän on puhuva Korneliukselle Jumalan Sanoja, joiden kautta pelastuu ja koko hänen perhekunta. Kristuksen Sanaa kuullessaan tai lukiessaan saa Jumalalta aikaansaaman uskon Pyhän Hengen voimavaikutuksesta ja tulee uskoon Kristuksen Sanan kautta.

Tämä todistaa, että Sanan kautta Jumala synnyttää ihmisessä uskoa Sanan kautta. Niin se oli Jumalan teko ja lahja hänessä ja hänen perheessä, ettei kukaan kerskaisi.

Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.




Usko on Jumalan voima ja se on Jeesuksen omavarainen usko.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ajattelen, jos avataan yhdessä keskustelun siitä yhdestä Raamatun kohdasta, herättääkä se ajatuksia, mitä se tarkoittaa ilman youtubetta, linkkiä ja lainauksia? Se olisi yksi tapa päästä ymmärtämään, mitä se kohta tarkoittaa. :)

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Sinettisormus

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskon kasvaessa, luovutamme omat voimavaramme Jumalan käyttöön. Olemme Hänelle kiitolliset ja kuuliaiset, siinä, mihin ja miten Hän meitä johdattaa ja ohjaa, se on ojentautumista siihen mikä ei ole näkyvää. Tämä ei tapahdu heti ja monasti se tulee nöyryyden kautta, kun ei enää itse jaksa.
Olemalla läsnäolossa ja rukouksessa Jumalan kanssa, pyhyittämällä joka päivä Herralle omaa aikaa.
Lukemalla Hänen Sanansa Totuutta, että opii tuntemaan Hänet ja Hänen tahtonsa ja lupauksensa.
Kiitollisena palvelee muita. Tämä USKO ei ole käsin kosketeltavaa eikä aina silmin nähtävää, se on näkymätöntä jonka Jumala voi tehdä teoillaan näkyväksi.
Sinettisormus

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En koe enää kuuluvani mihinkään ihmiskäsin tehtyyn seurakuntaan, vaan Taivaalliseen, jonka Päänä on Jeesus Kristus!
Me saamme olla Hänen jalkoinaan ja käsinään.
Sinettisormus

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ok, Sinetti. :)

Siitä Raamatun kohdasta vielä...

Paavali kirjoitti, että hänen julistama evankeliumi ei ole
ihmismielen mukaista.

Gal. 1:11 Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. RK

Jos Jumala olisi säätänyt, että pelastuminen olisi tapahtunut
vain ihmisviisauden kautta, niin pelastuisi. Niin silloin tie taivaaseen
olisi leveämpi, sinne pääsisi kaikki ihmiset ihmisviisauden ansiosta ja
he olisi kerskaillut ihmisviisauden ansiosta, niin se saisi kuulostamaan,
että Jumalaa ei tarvittaisi ja Hän ei olisi mukana pelastustyössä ihmisissä,
vaan ihmiset olisi itse pelastanut vain itseään ihmisviisauden kautta, koska he ovat
ihmisiä ja ihmisyyteen kiteytyy terve maalaisjärki ja ymmärrys.

Niin siksi Jumala näki hyväksi saarnauttaa viisautta hullutukseksi voidakseen etsiä
ne ihmiset, jotka uskovat Häneen.

Se liittyy Jumalan säätämään pelastustyöhön. Että ihminen pelastuu yksin
uskon kautta Jeesukseen, se tarkoittaa, että ihminen ei omista ansioista
pelastu, vaan uskon kautta ja siksi usko on Jumalan voima.

Juuri Raamattu tarkoittaa tätä. :)
1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Minä näen, että Jumala on suuressa viisaudessa säätänyt,
että yksin uskon kautta pelastuu ja se on Jumalan teko ja lahja ihmisessä ja
hän on Jumalan armon sisäpuolella.

Ei itsensä kautta - se on Jumalan lahja - ei omien tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Amen! :)
Sinettisormus

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen <3
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Amen! Olet Rauhansoturi tässä ketjussa tuonut esiin monta tärkeää seikkaa ja en ole tätä näin selkeästi mistään muualta lukenut, että usko meissä on Jumalan teko ja Hänen vaikutustaan. Niin vaikeaa kuin sitä onkin yrittää ymmärtää.

Tekee mieli ylistää Herraa, Hän on jo alusta nähnyt aivan kaiken!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhansoturi

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

:)

Rakkaus ja totuus ovat aina yhtä ja tasaapainottavaa. Pyrin kans siihen. :)
Ananda
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 16:32

Re: Viimeisinä päivinä uskovien jakautuminen

Viesti Kirjoittaja Ananda »

Tuula1 kirjoitti: 12 Syys 2019, 18:01 Viisaita sanoja. Tätä Raamatun paikkaa minä pelkään eniten ja Rukoilen alituiseen, että Herra ei päästäisi minusta irti, enkä siis eksyisi Jumalan polulta poissa. Aamen.
Ei Jumala päästä irti, vaan me päästämme (jos joku). Jumala on jatkuvasti saatavilla. Meidän pitäisi vain kuunnella Häntä enemmän ja useammin. Ja tietysti lukea raamattua.
Vastaa Viestiin