Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Keskustele eskatologisista asioista
Sinettisormus

Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävin äsken katsomassa Pelastussanomien Päivittäistä sivua, jonne Jarmo oli tuonnut tuon uutisen Lapuan pamauksesta, josta on nyt kulunut 40 vuotta.
Ajatus herätti mielenkiintoa ja kävin kopioimassa; RAAMATUN NUMEROLLISUUS, sivulta, mitä kerrotaan luvusta 40:

NELJÄKYMMENTÄ (40). Luku 40 on täydellisten

lukujen (4 x 10 tai 10 + 10 + 10 + 10) summa tai

kerrannainen. Se kuvaa koettelemusta, koeaikaa

tai koetusta.



Kasteen jälkeen Jeshua paastosi erämaassa 40 päivää ja

40 yötä (Matt 4:1ss.; Luuk 4:1,2). Ylösnousemuksensa

jälkeen Hän näyttäytyi omilleen 40 päivän aikana

(Apt 1:3).



Vedenpaisumuksessa satoi 40 päivää ja yötä

(1Moos 7:4,12).



Patriarkka Jaakobin ruumiin balsamoiminen kesti 40

päivää (1Moos 50:3).



Iisak oli 40-vuotias naidessaan Rebekan (1Moos 25:20),

samoin Eesau ottaessaan kaksi vaimoa (1Moos 26:34).



Israel vaelsi erämaassa 40 vuotta

(4Moos 14:33s.; 32:13; 5Moos 8:2,3; Ps 95:10).



Mooseksen elämä rakentui kolmesta 40 vuoden

jaksosta:

40 vuotta Egyptissä (Apt 7:23),

40 vuotta erämaassa Midianin maassa (Apt 7:29,30) ja

40 vuotta kansanjohtajana erämaavaelluksen aikana.



Mooses vietti vuorella 40 päivää ja 40 yötä

(2Moos 24:18). Luku esiintyy synnintunnustuksen

merkkinä Mooseksen rukoillessa 40 päivää ja 40 yötä

Israelin puolesta (5Moos 9:25).



Luvattuun maahan lähetetyt vakoilijat viipyivät matkalla

40 päivää.



Israelilaiset joutuivat elämään filistealaisten alaisina

40 vuotta (Tuom 13:1),

Otnielin vallan alaisuudessa 40 vuotta (Tuom 3:9-11),

Baarakin vallan alaisuudessa 40 vuotta (Tuom 5:31) ja

Gideonin vallan alaisuudessa 40 vuotta (Tuom 8:28).



Tuomarien aikana oli kaksi 40 vuotta kestänyttä

rauhan jaksoa (Tuom 3:11; 8:28).



Goljat koetteli israelilaisten kärsivällisyyttä 40 päivää,

ennen kuin Daavid asettui linkoineen häntä vastaa

(1Sam 17:16).



Iisebelin vihaa paennut profeetta Elia kulki enkelin

antaman ruuan voimalla 40 päivää ja yötä, kunnes hän

tuli Siinain (Hoorebin) vuorelle (1Kun 19:8).



Niiniveläiset paastosivat 40-päivää, kun Joona saarnasi:

"Vielä 40 päivää, ja Niinive hävitetään" (Joona 3:4).



Kuninkaat Saul (Apt 13:21), Daavid (Juudaa

Hebronissa 7 vuotta + koko Israelia Jerusalemissa

33 vuotta; 2 Sam 5:4) ja Salomo hallitsivat kukin 40

vuotta (1Kun 11:42).



Hesekielin piti kantaa 40 päivää Juudan heimon syntiä

(Hes 4:6).



Poikalapsen saaneen äidin epäpuhtaus kesti 40

päivää ja tytön synnyttäneen kaksi kertaa 40 päivää

(3Moos 12:2-5, vrt. Ps 51:7).



Rangaistaessa sai antaa korkeintaan 40 raipaniskua

(5Moos 25:3, vrt. 2Kor 11:24).



Egypti oli oleva autiona 40 vuotta (Hes 29:9-12).



Luku 40 esiintyy Raamatussa 146 kertaa.
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

".......ja tuo 40 vuotta on aina kansaan kohdistuva valmistautumisen aika."
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mtv:n uutisotsikko 40 vuotta sitten tapahtuneesta Lapuan pamauksesta: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... in/5838650
tuula

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja tuula »

mielenkiintoisia nuo alussa kirjoittamasi vertaukset luvusta 40.
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

tuula kirjoitti:mielenkiintoisia nuo alussa kirjoittamasi vertaukset luvusta 40.
... minulla on kirjanmerkeissä tämmöinen sivusto, jota silloin tällöin mielenkiinnosta selaan; RAAMATUN NUMEROLLISUUS ja sieltä usein valitsen juuri tuon sivun; lukuja raamatussa: http://www.kolumbus.fi/gematria/raamatun.htm
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmon Pelastussanomien Päivittäistä, kertoo asiasta, Lapuan pamaus, näin: http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain.html
Samuli

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kiitos tästä Sinettisormus. Mielenkiintoista erityisesti mitä tuon 40 vuoden jälkeen aina tapahtui. Jonkinlainen uusi alku... jotain suurta? Kutkuttavaa olemme jonkun vaiheen päässä ja kohta siirrymme seuraavaan, mitä se sitten onkaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mun mielestä toi 40 vuotta ei ole mikään "päivälleen juttu" vaan enemmänkin sellanen "kun 40 vuotta on kulunut" juttu. Ymmärrätteks mitä meinaan? ...siis ei ennen, vaan sitten kun se on kulunut...
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Mun mielestä toi 40 vuotta ei ole mikään "päivälleen juttu" vaan enemmänkin sellanen "kun 40 vuotta on kulunut" juttu. Ymmärrätteks mitä meinaan? ...siis ei ennen, vaan sitten kun se on kulunut...
... jooo, ymmärrän, että noin tästä päivästä alkaen... eletään mielenkiintoisia aikoja, joten kannattaa olla mieleltään avoin näinäpäivinä... :roll:
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... niin ja huomenta teille kaikille, Tuula, Samuli, Jarmo ja te muut, siunausta tähänkin päivään! :P
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... olen miettinyt, josko tuo maanantai aamuna nähty näky, vanhasta kaksiovisesta kaapista, jonka sisältöä en vielä nähnyt, mutta olin sitä jo avaamassa, liittyisi tähän, 40 vuotis tapahtumaan... :?:..... ja eilen näin ja kuulin sen piipauksen, jonka jälkeen tuli kuin tv ruutu ja sen vasemmassa yläkulmassa, hyvin pieneksi merkattuna: EU, olisiko ollut jatkumoa toisilleen, kertoen EU:n tulevaisuudesta... onko siellä saralla kohta isoja mullistuksia.. :?:
tuula

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja tuula »

niin. mielenkiintoisia aikojahan me elämme monin tavoin. aivan kummallisia näkyjä näen nykyään. minulla on tapana makoilla sohvalla, kun katselen tv:tä. tuon sohvan vieressä on parvekeovi, jossa lasi. makoilen usein ja katselen myös tuosta parvekeovesta ulos luontoa. olen nyt kolmena iltana nähnyt näyn(ei peräkkäisiä päiviä), että Jeesus tulee tuon parvekelasin läpi hakemaan minua. luin jostakin, että juutalaiseen tapaan kuuluu miehen hakea morsian kotoa. noista kolmesta kerrasta yksi on aika erikoinen näky. siinä näin ensin todella vanhan kuvan. oli pääkalloja päällekkäin. tuli mieleen vainotut kristityt, jotka kuolleet jeesuksen nimen tähden vai oliko nuo pääkallot natsisaksassa kuolleita juutalaisten kalloja. no sitten se näky muuttui. olette kuulleet noista torinon käärinliinoista. tuo käärinliinan hahmo käveli sohvani viereen ja nosti minut ylös. ylläni oli valkoinen morsiuspuku.
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Tuula! Aamen! Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, joka pian on tuleva hakemaan morsiammensa! Halleluja!
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna näin myös näyn ja ajattelin ensin etten sitä kerro, mutta kerronpa kuitenkin, vaikkei se niin kaunis näky ollut; näin kuinka maapinta liikkui ja siitä irtosi multakimpaleita, joiden sisään jäi kuin loukkuun ruskeakuorisia koppakuoriaisia, ne olivat tuon möykyn sisässä sikinsokin, yksi niistä näkyi peräpää mullan sisässä ja pääpuoli ja etujalat heiluen ja rimpuillen ulkopuolella ... outo näky, josko tarkoitti mitään, tai sitten se kertoo jostakin mullistuksesta... :?:
tuula

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja tuula »

kiitos näystäsi sinetti. sinäkin noita näkyjä näet paljon. näin olen käsittänyt. aika merkillinen näky. ehkä se tarkoittaa maanjäristystä kenties tuo näkysi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulle on taas muutaman päivän päässä toistellut lausetta "behaviour"... ja kun mä karsastan aina kaikkea vieraalla kielellä saatua. Se on jotenkin teennäistä, koska Jumalan Henki osaa kyllä Suomeakin.
Mutta mitä tulee tuohon sanaan "behaviour" niin sehän tarkoittaa käytöstäpoihin liittyvää sanaa. Minä taas olen sellanen "rekkamies" tai "raksamies"... eli portsari, joka on nähnyt ja kuullut kaikki kirosanat ja muut ala-arvoiset kuvaukset. No se on tietenkin minuuun tehnyt jonkinasteisen leiman, vaikka minä täällä kirjoitan opitulla korrektilla tavalla. Silti minussa asuu melkoinen luolamies edelleen. Sanoma on varmaan minulle :(
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

tuula kirjoitti:kiitos näystäsi sinetti. sinäkin noita näkyjä näet paljon. näin olen käsittänyt. aika merkillinen näky. ehkä se tarkoittaa maanjäristystä kenties tuo näkysi.
... kyllä noita tulee nähtyä, joskus vähempi, niin kuin tuossa ennen pääsiäistä oli hiljaisempaa ja joskus tulee miltei joka päivä se yksi näky, tuo äskeinen näky, jos sillä on merkitystä, koen sen olevan jotain tulossa olevaa myllerrystä, jää nähtäväksi. Näkyni alkoivat kun kävin uskonkasteella, sitä enne kyllä olin jo saanut enne unia ja rukousvastauksia, jotka toteutuivat. Moni läheiseni ja ystäväni onkin kysynyt niistä, etteikö ne pelota, mutta ei ne pelota, päin vastoin, janoan niitä lisää ja vahvempina profetioina, tätä olen anonut ja sellaisia näkyjä, jotka näkisin silmät auki, todellisin silmin, nyt näen näkyni silmät kiinni, ja usein siinä rukous hetkellä, aamulla kun herään ja joskus nukkumaan käydessä, kun vielä teen iltarukoukseni, mutta tapahtukoon Herran tahto ja antakoon hän minulle sitä, minkä hyväksi tietää minulle, sillä hän tuntee minut paremmin kuin minä itse.
Sinettisormus

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra välillä ojentaa meitä, Jarmo, ja myönnän, että kyllä on syytäkin. Minäkin olen muutaman kerran kuullut noita ulkomaankielisiä sanoja ja ihmettelen aina miksi, miksei Suomeksi, mutta Herralla on varmasti tarkoituksensa, kun vain aina ymmärtäisi, Herra anna meille enenevää ymmärrystä ja viisautta! Kiitos ja Kunnia sinulle, Jeesus Kristus!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Herra välillä ojentaa meitä, Jarmo... Kiitos ja Kunnia sinulle, Jeesus Kristus!
Kyllä mä tiesin että näin on... mutta toin sen silti tänne :) Kiitos huolenpidosta ja ohjeista, Jeesus Kristus!
tuula

Re: Lapuan Pamauksesta 40 vuotta

Viesti Kirjoittaja tuula »

niin. sellaisiakin minä näen,että ihan sivusilmällä jotakin valkoista liikkuu vieressä. eilen illallakin näin televisiota katsellessani, kun yhtäkkiä nenäliina heilahti pöydällä ja jokin valkoinen käveli, jonka juuri ja juuri erotin valkoiseksi. viimekesänähän minulle sattui siellä israelin matkalla sellainen asia. olimme mieheni kanssa yötä Kalervo syvännöllä. hänellähän on siellä sellainen sijoitusasunto, jossa hän antaa yöpyä väkeä. olin sitten laittelemassa lakanoita sänkyihin, kun yhtäkkiä nurkasta lähti jokin massiivisen iso persoona kävelemään toista nurkkaa kohden. sitä ennen tunsin, että koskin johonkin. ja sen seurauksena sain tuon henkilön/enkelin taikka miksi sitä sanoisi liikkeelle.ei näitä juttuja voi julkisesti ääneen puhua. hulluinahan ne minua pitäisi.
Vastaa Viestiin