Lopunajat mediassa 3

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa 3

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Oon AO:n kanssa aavistuksen erimieltä mutta mielenkiintoista aikaa eletään tässä ja juuri nyt joka tapauksessa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tänään tuli radiosta kappale ”Viimeinen kevät” ja kuuluttaja esitti toiveen että ei nyt kumminkaan. Mä sanoisin, että ainut varmuus on se, että lähtö voi olla mikä hetki tahansa, ei kannata tuudittautua ajatukseen, että vielä on aikaa. Herran kädessä se kaikki lopulta on!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Spring82
Viestit: 215
Liittynyt: 13 Huhti 2020, 08:15

Re: Lopunajat mediassa 3

Viesti Kirjoittaja Spring82 »

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tästä muuten tuli mieleen, että oot Mautsa oikeassa, Jeesuksen Toinen Tulemus voi hyvin todennäköisesti olla juuri syysjuhlien aikaan, Hänen fyysinen paluunsa kaikkien Pyhiensä kanssa, jolloin Hänen jalkansa koskettavat Öljymäkeä, halkaisten sen kahtia. Tämä voisi hyvinkin olla Lehtimajan juhlan täyttymys eli Jumalan Maja meidän keskuudessamme, toisin sanoen Herra itse asuu taas ihmisten parissa.

Tätä ennen olisi sitten Tempaus, jossa Herra hakee oman väkensä Kotiin Taivaaseen odottamaan näkyvää paluuta. Aikaa ja hetkeä emme ehkä tiedä, mutta sen otollisen ajanjakson voimme Hengessä aavistaa, koska Herran lapset eivät ole pimeydessä ja Herra ei tule heidän päälleen yllättäen, niin kuin varas! Eli valvokaamme ja olkaamme raittiit Hengessä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja se tuli vielä mieleen, että eihän Tempauksen odottaminen ole mikään oma uskonhaaransa ja vaikka se jakaakin uskovia keskenään, niin ei sen pitäisi, koska se perustuu haluun olla Herran kanssa yhdessä iankaikkisesti, niin että lopulta mikä tahansa hetki olisi toivon mukaan se oikea hetki. Ja sitä mahdollisuutta sitten etsitään.

Ja jos Raamatusta etsii todisteita toivolle, niin ainakin sieltä on löydettävissä Jeesuksen omat sanat siitä, että Hän on luvannut tulla noutamaan meidät sinne missä Hänkin on. Sekä Paavalin saama "salaisuus", jossa tuo Autuaallisen Toivon hetki yllättää vielä (kohtuullisen?) normaalia elämää elävän maailman. Sitten on ainakin Ilmestyskirjassa Jeesuksen lupaus siitä, että Hän pelastaa uskolliset siitä koetuksen hetkestä, joka on käy yli koko maan piirin. Ja vaikka tämä tosiaan jakaa uskovia, niin mun mielestä sitä pitäisi nimen omaan katsoa toivon näkökulmasta, ei siitä milloin on riittävän paha hetki.

Mun mielestä se Autuaallisen Toivon odotus on Johanneksen Ilmestyksen lopussa ilmaistu kaikkein selkeimmin:

Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

Ilm. 22:20
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Lopunajat mediassa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero. Juuri näin.
Sinettisormus

Re: Lopunajat mediassa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tekee päättäjät nyt mitä vaan virheitä tai salassa meiltä, kaikesta voidaan nyt syyttää korona virusta, sen piikkiin on hyvä piilottaa asioita.
😒😕🤔😡😠
Vastaa Viestiin