Mikä on ANTIKRISTUS ???

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sana antikristus on saanut niin suuret mittasuhteet Paavalin kirjoittamien, vain parin raamatunpaikan vuoksi.
Suosittelen lähestyä termiä antikristus, lukemalla ja sisäistämällä ihan erikseen ensin, mikä on antikristus!!

Ajatelkaas, että Paavali kirjoitti juurikin Johannekselle antikristuksesta, muttei käyttänyt sitä termiä missään muualla. Miksi ja mitä se pointti meille voisi keroa? Se kertoo sen ainakin ettei Johanneskaan koskaan puhunut antikristuksesta ja sekin kertoo jälleen jotain. Miksi siis hypetetään antikristuksesta, jos asiasta ei edes ilmestyskirjassa puhuta tällä termillä? Herää kummallinen kysymys ja tätä minä olen ihmetellyt ja alkanut purkaa tätä tämän kaavan kautta.

Katsotaan sitten nuo kohdat missä ne mainitaan ja mitä niissä puhutaan ko. antikristuksesta.

Raamatunpaikka 1.
1. Paavalin kirje Johannekselle 2. luku ja konteksti kokonaan:
18-23 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
Raamatunpaikka 2.
2. Paavalin kirje Johannekselle 1. luku ja konteksti kokonaan:
7-9 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Kuten huomaatte, niin tässä puhutaan jatkuvasti pelkästään niistä jotka kieltävät Jeesuksen, eikä mistään muusta! Siksi Johanneskaan ei liittänyt tätä antikristusta petoon muuta kuin siten että nuo ovat kaikki Jeesuksen kieltäjät antikristuksen hengessä, eikä siinä mitään dramaattista ole sikäli.

Sana antikristus on niin jotenkin mystinen sana ja käsite, että kristillinen maailma on pukenut sille vaatteet jotka eksyttävät katsomaan väärään suuntaan. Varsinainen laittomuuden ihmisen ilmestyminen jää heiltä tästä syystä huomaamatta. Näin minä asian näen.
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mielestäni tämä asia että Jeesus Kristus on lihaan tullut myös meissä uskovissa. Eli jos me kiellämme että Jeesus Kristus on lihaan tullut meissä olemme antikristuksen hengen alaisina.
En elä enää minä vaan Kristus minussa!
2JOH 1:9..joka siinä opissa pysyy hänellä on sekä Isä että Poika Yksikään henki joka ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi ei ole Jumalasta
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jarmolle ;

Ei Paavali kirjoittanut Johannekselle noita lainaamiasi Raamatunkohtia, vaan apostoli Johannes kirjoitti ne seurakunnille.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Paavalin kirje Johannekselle???
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ai anteeksi... totta. Olen aina kuvitellut että nuo oli Paavalin kirjeeet kun nettiraamattu on sellainen ettei niitä näe samalla tavalla kuin kirja versiossa. Mutta anyway, se ei muuta asiaa muutenkaan. Paavali puhui laittomuuden ihmisestä ja Johannes pedosta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nettiraamatussa mä haen aina sanahaulla ja sitten se antaa nuo paikat. Eihän niitä muuten tahdo löytää.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Itseasiassa kauan sitten kun luin noita paikkoja ekoja kertoja, olin pannut merkille että ne olis Johanneksen. Olen joskus kauan sitten kirjoittanutkin niistä Johanneksen lausumina mutta sitten jostain syystä onnistuin käsittämään että Paavali kirjoitti nuo Johannekselle. Ei se iso asia ole kumminkaan vaikka meni miten nämä kirjoittajat, koska noiden jakeiden sisältö kontekstissaan oli se merkittävin asia. Muutenhan Johannes olisi ilmestyksessään puhunut nimenomaan antikristuksesta luvussa 13 jossa hän kertoo näistä KAHDESTA pedosta, ensimmäinen peto ja toinen peto.

Siis Johannes olis puhunut 13. luvussa antikristuksesta ja väärästä profeetasta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oon siinä mielessä samaa mieltä kuin Jarmo, että ei pidä etsiä antikristusta, vaan Kristusta. Sama pätee mun mielestä erilaisiin katastrofeihin ja Jumalan tuomioihin. Ne ovat Hänen säätämiään asioita, mutta ne eivät ole se pääsyy, vaan pääsyy on aina Kristus.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Katso7:lle ;

Kirjoitit ; " Eli jos me kiellämme että Jeesus Kristus on lihaan tullut meissä olemme antikristuksen hengen alaisina. "

On parempi puhua Puolustajasta, eli Pyhästä Hengestä, kastettuihin tulleena , Joh.14:16-17, kuin puhua Kristuksesta "lihaksi tulleena" ihmisiin.

"Ja Minä olen rukoileva Isää, ja Hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe Häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette Hänet, sillä Hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva."

Miksikö ?

Koska termi Kristus, eli Messias, viittaa Vanhan Testamentin profetoimaan inkarnoituvaan Jumalaan, josta mm. Jes.9:5 kertoo.

Jumala inkarnoitui VAIN YHDEN AINOAN KERRAN, niin että syntyi ihmiseksi naisen synnyttymänä.

Raamattu puhuu "ainosyntyisestä" Jumalan Pojasta Joh.3:16, siis YHDEN KERRAN SYNTYVÄSTÄ, eli INKARNOITUVASTA, eli LIHAKSITULEVASTA JUMALASTA.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi AINOSYNTYISEN Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Eli, Jumala, joka on Henki, tuli lihaksi, eli inkarnoitui, ei siis tullut lihaan vaan lihassa. Kuulostaako saivartelulta ? ---->

---> 1.Joh.4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta
( Huom. Novumissa kohta on käännetty oikein; " lihassa tulleeksi" )

vrt. 1.Tim.3:16 Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: JUMALA (joka) on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.

On tärkeätä ymmärtää ero "lihaan" ja "lihassa" välillä.

Niin kuin saatana( henkiolento) meni Juudakseen, eli "lihaan", = ihmiseen........tulee myös lopussa saatana menemään "lihaan" eli johonkin tiettyyn ihmiseen, jonka suun kautta julistaa olevansa "jumala".

Jeesus, joka on Jumala, meni ei "lihaan", eli ei mennyt ihmisen lihaan, vaan Pyhä Henki meni Neitsyt Mariaan, jossa Jumala valmisti itselleen "lihan", eli ihmisruumiin, synnittömän.

Jumala ei käyttänyt tämän "lihallisen ruumiinsa" valmistamiseen mitään Mariasta, eikä tietenkään Joosefista, koska Maria oli neitsyt, eikä siis yhtymistä ollut tapahtunut.

Jumala ei voinut käyttää Marian munasoluja koska ne olivat SYNTISENÄ KÄYTTÖKELVOTTOMIA, eikä Joosefin siittiöitä, nekin syntisiä.

Naisten munasolujen syntisyys paljastuu mm. siinä, että ne KUOLIVAT yksi kerrallaan JOKA KUUKAUSI, aiheuttaen kuukautisvuodon joka puolestaan saastutti naisen. Täsät seurasi ns. puhdistumispäivät, ja puhdistumisen jälkeen määrääty uhri.

Samoin kaikkeen kuolleeseen koskeminen saastutti ihmisen, ja kuukautisvuoto oli tällaista "kuollutta verta", joka saastutti.

Munasolut eivät olisi kuolleet jos ne olisivat olleet synnittömiä, sillä kuolemalla on valta lihaan vain synnin kautta. Mutta, koska syntiinlankeamuksessa ihminen saastui, niin ihmisen koko liha joutui kuoleman alaiseksi, koska oli tullut syntiseksi, myös ne munasolut, ja kaikki ihmisen solut.

Ennen syntiinlankeamusta Eevalla EI OLLUT KUUKAUTISIA, vaan Eeva oli koko hedelmällinen, ja jos tuolloin olisi tapahtunut yhtyminen Aadamin kanssa, ja raskaus olisi alkanut, olisi myös syntynyt lapsi ollut Pyhä, synnitön. Mutta, näinhän ei tapahtunut. Vaan tuli lankeamus, ja syntisyys, ja sen palkkana kuolema.

-----> Kuinka sitten Jumala toimi valmistaessaan itselleen synnittömän Pyhän ihmiskehon, eli "lihan" ?

Jumala loi taivaat ja maan veden kautta. Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan, eli Sanan kautta, eli Hengen kautta.

Kun Jumala alussa loi ihmisen käytti Hän maata, ja Raamattu kertoo että maa oli KASTELTU. ( 1.Moos.2:6 )

Jumala valmisti ihmisen maasta, VEDEN kautta, VEDELLÄ, ja puhalsi Oman Henkensä ihmiseen, eli Hengen kautta, Hengellä.

Henki/Sana+Vesi+maa ----> IHMINEN ----> Jumalan Kuva.

----> Kun Pyhä Henki YHDEN AINOAN KERRAN meni Mariaan, inkarnoituakseen, eli tullakseen ihmiseksi, käytti Jumala jälleen kerran Vettä, jota Mariassa oli.

Jumalan inkarnoituminen = lihassa tuleminen = Pyhä Henki + Vesi ---> JEESUS . Jumala sekä Ihminen. Jumalan Poika.

Jumala, "Isä" = Jumala ei-inkarnoituneena ja Jumalan "Poika" = Jumala ( Isä ) inkarnoituneena.

-----------------------------------

Raamatun ensimmäisessä luvussa kerrotaan mitä kaikkea Jumala loi.

Mutta, on KOLME asiaa, joita ei Jumalan sanota luoneen, vaan Ne mainitaan, ikään kuin Ne olisivat jo olleet olemassa.

Henki ja Valkeus ja Vesi.

Jeesus sanoi ( Joh.14:6 ) ; "Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä".

Johannes Kastaja sanoi ( Joh.1:4-5 ) ; Hänessä oli Elämä, ja Elämä oli ihmisten Valkeus. Ja Valkeus loistaapimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Jeesus sanoi; ( Joh.8:12 ) " Minä Olen maailman Valkeus".

Jeesus sanoi ( Joh.3:5 ) ; Totisesti, Totisesti, Minä sanon sinulle; " jos joku ei synny Vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan Valtakuntaan".
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eero kirjoitti:Oon siinä mielessä samaa mieltä kuin Jarmo, että ei pidä etsiä antikristusta, vaan Kristusta. Sama pätee mun mielestä erilaisiin katastrofeihin ja Jumalan tuomioihin. Ne ovat Hänen säätämiään asioita, mutta ne eivät ole se pääsyy, vaan pääsyy on aina Kristus.
Niin, ihan yksinkertaisesti... miksi odottaa antikristuksia, kun meidän on katsottava Jeesukseen Kristukseen. Se on se suurin syy, miksi minua on aina puistattanut ajatella sitä kun hypetetään antikristuksista ja jopa joku puhuu, että vain morsian osaa nähdä kuka on antikristus. Kammottavia lauseita ihmisistä, jotka odottavan messiasta, Jeesusta tempaamaan meidät ennen vihaa maan päältä.

Mun kutsumus ei ainakaan ole koskaan ollut seurata antikristuksen, ilmestymisiä, sen tulemisia ja menemisiä. Hyi! Sen sijaan minua on aina kiinnostanut Jeesuksen paluu ja ajat jossa se tapahtuu. Pikkupoikana jo luin Matteus 24. lukua silmät tapillaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Matt.24:4-5 "Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta".

Matt.24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Matt.24:29-30 "Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella".

Jeesus käski olla varovainen, ja tarkata ajan merkkejä. Eräs näistä merkeistä on antikristus, laittomuuden ihminen. 2.Tess.2
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen AO, oon samaa mieltä tuosta mitä puhut lihan ja hengen suhteesta, ja myös Isä Jumalan ja Jeesuksen suhteesta, Jeesus ihmisenä oli Jumala maan päällä. Ihmisen liha on syntinen ruumiin kuolemaan saakka, mutta henki on joko Jumalan tai tämän maailman jumalan eli saatanan.

Herramme syntymisestä tähän maailmaan oon ajatellut jotenkin niin, että ihmisen syntiluonto tulisi isän puolelta eli Aatamista tai siitä, että lapset "siitetään synnissä" (en tiedä onko tämä oikein ajateltu), mutta että Marian puolelta Hän olisi ollut "normaali" ihminen. En ole ajatellut munasoluja, mutta nyt tästä tuli mieleen, että Jeesuksen ruumishan oli kuolemalle altis ja Hän joutui myös taistelemaan syntiä vastaan kuten mekin, mutta eli siitä huolimatta täysin synnittömän elämän:

"15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä." (Hepr. 4)

En tiedä olivatko Jeesuksen kiusaukset enemmän hengellisiä kuin ruumiillisia, mutta tuossa raamatunkohdassa kyllä sanotaan, että "kaikessa". Eli jos ajattelen oikein, niin tuosta kohdasta voisi päätellä, että Jeesuskin oli altis synnille ja kuolemalle, mutta Pyhän Hengen avulla ja siitä siinneenä pystyi voittamaan viettelykset, koska Hänen henkensä oli alusta lähtien Isästä, synnitön. Hän tuli tekemään tänne sen mihin ihmiset eivät pystyneet, elämään synnittömän elämän ja täysin viattomana uhrina oli arvollinen Isän silmissä hyvittämään meidän syntimme ja sai täten voiton kuolemasta.

Antikristuksesta, pedosta ja laittomuuden ihmisesta ajattelen, että ne eivät voi tärkeydessään ohittaa Kristusta missään vaiheessa. Eikä niitä kannata seurata liikaa, ettei se käänny vahingossa pahan ihannoinnin puolelle, niin kuin maailma siis ihannoi pahuutta, koska se on "salaperäistä" ja "mystistä" ja "kiinnostavaa". Mutta silti Herra ilmoittaa myös näistä asioista ihmisille ja myös joku tulee aikanaan pedon luvun laskemaan, jos tällainen viisaus annetaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero : "että Jeesuksen ruumishan oli kuolemalle altis"

-----> se TEHTIIN "ALTTIIKSI" , kun Jeesus ristiinnaulittiin, sillä näin LAKI määräsi.

-----> Jumala siis TEKI tuossa ristiinnaulauksessa ITSENSÄ LIHASSA SYNNIKSI, ja jonka, siis synnin, Hän myös Itse ristiinnaulitutti, ja kantoi Lain edellyttämän tuomion, ja Lain tuomitsemana KUOLI. Yhden ainoan kerran.

Mutta, Jumala myös herätti uuteen elloon/ elämään tuon tuomitsemansa, Hengellään.

Tuossa "prosessissa", Jumala teki KAIKEN ITSE ;

Hän oli syyttäjä.
Hän oli syytetty.
Hän oli Tuomari. Vanhurskas.
Hän oli tuomittu. Synti.
Hän oli elävä/elossa oleva.
Hän kuoli. Oli kuollut, lihassa.
Hän teki uudestaan eläväksi.
Hän elää.

Eero : "mutta että Marian puolelta Hän olisi ollut "normaali" ihminen. " -----> Maria oli ihminen, ja syntinen niin kuin KAIKKI ihmiset. Ei syntisestä voi syntyä synnitöntä, eli Pyhää.

Ps.51:5 " Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."

Jeesus oli ENSIMMÄINEN IHMINEN, sitten Aadamin ja Eevan luomisen, Jumalan Kuviksi, synnittöminä, eikä syntisinä.

Syntiinlankeamuksen jälkeen, EI OLLUT SYnTYNYT YHTÄKÄÄN IHMISTÄ, siis ihmistä joka olisi Jumalan Kuva. Vasta Jeesuksen synnyttyä, vuonna 4224 jälkeen luomisen, tämä tapahtui ensimmäisen kerran.

Siihen saakka, alkaen lankeamuksesta, oli syntynyt "pedon kuvia", eli syntisä ja kuolevia ihmisiä.

Mm. Evankeliumeissa olevat Jeesuksen syntymiskertomukset kertovat, millainen tämä syntynyt/syntyvä Lapsi on/olisi.

----> Jes.9:5 Sillä Lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on Herraus, ja Hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen AO, oon samaa mieltä Jeesuksen luonteesta ja teoista, jotka Hän teki meidän edestämme, kärsi koettelemukset ja kantoi kaikkien meidän syntimme. Kiitän Herraa siitä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Antikristus lihassa on vastakristus, joka parodioi Jeesusta. Se on aivan eri asia kuin se, mistä Johannes puhuu alkuperäisessä kirjoituksessaan antikristuksen hengestä joka vastustaa Jeesusta Kristusta. Joka paikka on täynnä antikristuksen hengessä vaeltavia. Sen näkee kaikkialla minne menee. Antikristuksia on joka paikassa.
Sinettisormus

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo. Näin ykkösenä nousee esimerkiksi "Hitler", joka ei ollut antikristus, mutta häneen tuli vahvasti sen henki ja sen hedelmän näki koko maailma, sillä se tahtoi tuhota pois kaikki juutalaiset. Saatanalla on pyrkimys juuri tuohon juutalaisten tuhoamiseen ... tosin muutakin ..
Kerran näin näky kuvan, (n. pari vuotta sitten) jossa Euroopan maan alla, levisi vahvasti musta verkko. Tiesin sen olevan pahuus, ehkä juuri tuo antikristuksen henki. Se saattoi kuvata mm. islamin leviämistä Eurooppaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jep Sinetti, amen! Juuri näin..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinetti, tuo näky on ikävä kyllä toteutunut. Herra pelasta meidät pahasta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

https://i.pinimg.com/originals/58/44/74 ... 717400.jpg
Kuva
-jarmo- kirjoitti:Antikristus lihassa on vastakristus, joka parodioi Jeesusta. Se on aivan eri asia kuin se, mistä Johannes puhuu alkuperäisessä kirjoituksessaan antikristuksen hengestä joka vastustaa Jeesusta Kristusta. Joka paikka on täynnä antikristuksen hengessä vaeltavia. Sen näkee kaikkialla minne menee. Antikristuksia on joka paikassa.
Juuri näin. Mm. paavit ja paavius ovat edustaneet merkittävää ja pitkäkestoista antikristillisyyttä. Paavi = Jumalan Pojan sijainen (Vicarius Filii Dei) = vastakristus = antikristus.

https://www.google.fi/search?q=vicarius ... 6&tbm=isch
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä on ANTIKRISTUS ???

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Muuten hyvä mutta Paavin pitäisi kieltää sekä Isö että poika ja niinhän se ei tee.
Vastaa Viestiin