1260+30=1290

Keskustele eskatologisista asioista
paamat

1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

kaikella kunniotuksella teille. antikristus hallitsee 1260-pv.sitten vihan maljat 30-pv= 1290-pv. ylimenokausi 45-pv= tuhatvuotinen valtakunta.
mihin perustuu 7-vuoden vihan aika.
paamat

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

Daniel 9:27:
Mutta hän monelle liiton vahvistaa yhdessä viikossa. Ja puolessa viikossa lakkauttaa uhrin ja ruokauhrin. vanha Biblia. siis Kuka. jokainen pystyy Raamatusta laskemaan 69-vuosiviikkoa, päätyy vuoteen 27-jkr(ajanlasku 3-v jaljessä) silloin voideltiin Pyhin. Jeesus johanneksen kasteella. 3.5-vuotta myöhemmin Hänet naulittiin ristille.. siis viimeisen vuosiviikon puolivälissä.
paamat

nurkkakuntalaisuus

Viesti Kirjoittaja paamat »

jos minä laitan Jarmon sivuille hieman poikkeavan näkemyksen, minkä takia väki vaikenee?, yleensä vaikeneminen tarkoitaa:(minä en tiedä) poistu sinä Meidån sisäänpäåin kääntyneiden oikea oppisten sivulta, sinulla ei ole asiaa tänne. eikö? Kristityn pitäisi pystyä puolustaa asemaansa.
siis missä Kristityn voima, kenelle Jeesus antoi valtansa ja voimansa?, sinulle Kristitty...vaan mitä sinä kristitty teet..voihkit ja lasket päiviä voimattomana vaikka et pysty auttamaan edes itseäsi., saatikka Helvettiin menevää veljeäsi, sinulla ei ole hajuakaan Raamatun armolahjoista,olet täysin pihalla.
pitääkö vielä vääntää rautalangasta: kun Jeesus nousi ylös taivaaseen, Hän antoi kaiken käsky valtansa seurakunnalleen, vaan mitä te teette. Te Kristuksen ruumis jolla pitäisi oleman kaikki valta, te voihkitte laskette päiviä, koska pää saapuu,mutta koska ruumis(sinä) olette täysin pihalla....niin,Kyllä Hän saapuu..Ja Varmasti Saapuu..mutta...

Matteus 25:Matteus 25:1:
"Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
Matteus 25:2:
Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
Matteus 25:3:
Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
Matteus 25:4:
Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
Matteus 25:5:
Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
Matteus 25:6:
Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
Matteus 25:7:
Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
Matteus 25:8:
Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
Matteus 25:9:
Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
Matteus 25:10:
Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
Matteus 25:11:
Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
Matteus 25:12:
Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
Matteus 25:13:
Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.




Matteus 25:31:
Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Matteus 25:32:
Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
Matteus 25:33:
Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
Matteus 25:34:
Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Matteus 25:35:
Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
Matteus 25:36:
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Matteus 25:37:
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
Matteus 25:38:
Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
Matteus 25:39:
Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Matteus 25:40:
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Matteus 25:41:
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Matteus 25:42:
Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
Matteus 25:43:
minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
Matteus 25:44:
Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
Matteus 25:45:
Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
Matteus 25:46:
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Paamat: "Mihin perustuu 7-vuoden vihan aika?"
Yksi näkemys. Jakso on Luojan tarjoama viimeinen mahdollisuus pelastua ennen 1000-vuotista valtakuntaa.
Ilm:
14:6 Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
14:7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ei minua haittaa jos joku tuo poikkeavaa näkemystä! Olen aina sanonut näissä kohtaa, että koittakaa murtaa sanaa, kuin leipää. Koittakaa murtaa myös minun tuomaa sanaa... Olkaa sanan tekijöitä, älkääkä vain sen kuulijoita! En minä suutu jos joku väittää eskatologiaa toisin kuin minä sen oletan menevän.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Minä olen ymmärtänyt Danilein kirjojen lopun kautta sen että kun (en koskaan puhu antikristuksesta, vaan pedosta) peto JULISTAA olevansa jumala, niin siitä on oleva 1290 päivää ja silloin alkaa tapahtua Sakarja 14 tapahtumat, eli Jeesuksen jalat koskettavat Öljymäkeen, joka halkeaa kahtia. Siitä alkaa 45 päivää kestävä ajanjakso jossa Jeesus pistää asiat uudelle tolalle. Ja joka saavuttaa 1335 päviää, elikkä +45 päivää Jeesuksen paluusta, se on autuas, oli hän sitten jumalaton tai ei. Hän saa jatkaa elämäänsä tuhatvuotiskaudella. MUTTA VAIN niillä jotka ovat olleet mukana ensimmäisessä ylösnousemuksessa, heihin toisella kuolemalla ei ole valtaa.

Elikkä Jumalan viha syttyy käsitykseni mukaan heti kun peto seisoo Pyhällä paikalla julistaen jumaluuttaan. Siitä kuluu vielä 3,5 vuotta.

Sen sijaan mitä tapahtuu ennen sitä? Daniel 9:27 puhutaan vuosiviikosta 7 vuotta ja puolesta vuosiviikosta, joka selvästi kuvaa tätä kokonaisuutta.
Dan. 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
Daniel ja ilmestyskirja puhuvat molemmat "hävittäjä" termillä pedosta, joka "hävityksen kauhistus seisoo pyhällä paikalla" jne.

Tästä syystä olen pakotettu ymmärtämään että 3,5-vuotinen vihan aika on tuo pedon julistuksen jälkeinen aika ja ahdistuksen aika on toinen 3,5-vuotinen ennen hävityksen kahistuksen tulemista.
Peto tietysti saa valtansa ilmestymisensä jälkeen vasta ja saa hallita 42 kuukautta, kuten ilmestyskirja sanoo, joka puolestaan on tuo 1290 päivää. Elikkä peto saa täyden vallan julistettuaan itsensä jumalaksi. Tämä on mun näkemys ja murtakaa toki tätä sanaa!
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Jarmo: "Tästä syystä olen pakotettu ymmärtämään että 3,5-vuotinen vihan aika on tuo pedon julistuksen jälkeinen aika ja ahdistuksen aika on toinen 3,5-vuotinen ennen hävityksen kahistuksen tulemista.
Peto tietysti saa valtansa ilmestymisensä jälkeen vasta ja saa hallita 42 kuukautta, kuten ilmestyskirja sanoo, joka puolestaan on tuo 1290 päivää. Elikkä peto saa täyden vallan julistettuaan itsensä jumalaksi. Tämä on mun näkemys ja murtakaa toki tätä sanaa!"
Kiitos Jarmo täsmennyksestä. Noin minäkin uskon. Lisäksi nähdäkseni 70. vuosiviikolla evankeliumi saatetaan loppuun ja monet jumalattomat kääntyvät ja pelastuvat. Käsittääkseni vuosiviikon jälkipuoliskolla Luoja kurittaa omaisuuskansaansa, jotta se luopuisi baaleistaan ja kutsuisi Kuningastaan "hoosianna", jotta 1000-vuotinen rauha voisi alkaa.
Biblia (1776) Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu.
Biblia (1776) Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: herra, sinäpä sen tiedät. Ja hän sanoi minulle: nämät ovat ne, jotka suuresta vaivasta tulivat, ja he ovat vaatteensa pesseet ja ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet.
Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Ilm:
20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
paamat

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

niin siitä on oleva 1290 päivää ja silloin alkaa tapahtua Sakarja 14 tapahtumat, eli Jeesuksen jalat koskettavat Öljymäkeen, joka halkeaa kahtia. Siitä alkaa 45 päivää kestävä ajanjakso jossa Jeesus pistää asiat uudelle tolalle. Ja joka saavuttaa 1335 päviää, elikkä +45 päivää Jeesuksen paluusta, se on autuas, oli hän sitten jumalaton tai ei. Hän saa jatkaa elämäänsä tuhatvuotiskaudella.

mutta mehän ollaan lähes samaa mieltä sillä erolla, että vihanmaljat on 30-pv, 1260+30. annetaanko pedon mellastaa 7-vuotta kun Kristus toimi 3,5-vuotta
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Anteeksi Paamat mutta jo ensimmäinen vihan malja, joka iskee pedon merkin ottaneisiin kestää viisi kuukautta.
Joh.ilm. 9:
1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
11 Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.
12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!" -huutoa tämän jälkeen.
Kyseessä on Pasuuna +malja sekoitus, elikkä Voi-huutopasuuna/malja.
Joh.ilm. 16:
1 Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
2 Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
Jokainen VOI-Huuto pasuuna, sisältää maljan. Olen selittänyt tuota ilmiötä tarkemmin mm.
http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
Parhaiten tuon huomaa siitä että pasuuna osuu vitsauksena aina kolmannekseen ja malja koskee aina kokonaista aihetta. Voi huuto pasuuna sisältää aina maljan. Huomaat kun alat laskea ja lukea tarkkaan loogista kokonaisuutta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Koitin piirtää. Tässä se kutakuinkin on.... ei ole tietenkään pakko olla mun kans samaan mieltä. Punitkaa Raamatulla. Muulla tavalla ei kannata.
maljatjapasuunat.jpg
paamat

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

ymmärtääkseni seitsemäs sinetti = seitsemäs pasuuna=tempaus/vihanmaljat

Johanneksen ilmestys 10:1:
Ja minä näin erään toisen, väkevän enkelin tulevan alas taivaasta; hänen verhonaan oli pilvi, ja taivaankaari oli hänen päänsä päällä, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, ja hänen jalkansa niinkuin tulipatsaat,
Johanneksen ilmestys 10:2:
ja hänellä oli kädessään avattu kirjanen. Ja hän laski oikean jalkansa meren päälle ja vasemman maan päälle
Johanneksen ilmestys 10:3:
ja huusi suurella äänellä, niinkuin leijona ärjyy; ja kun hän huusi, antoivat ne seitsemän ukkosen jylinää ääntensä puhua.
Johanneksen ilmestys 10:4:
Ja kun ne seitsemän ukkosenjylinää olivat puhuneet, yritin minä kirjoittaa, mutta minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Pane sinetin taakse, mitä ne seitsemän ukkosenjylinää puhuivat, äläkä sitä kirjoita".
Johanneksen ilmestys 10:5:
Ja enkeli, jonka minä näin seisovan meren päällä ja maan päällä, kohotti oikean kätensä taivasta kohti
Johanneksen ilmestys 10:6:
ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa,
Johanneksen ilmestys 10:7:
vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.

"Pane sinetin taakse, mitä ne seitsemän ukkosenjylinää puhuivat, äläkä sitä kirjoita". se mitä Johannes näki, oli seitsemäs sinetti, oli myös seitsemäs pasuuna.
1 korintalaiskiirje 52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
jos Johannes näki myös ne vihan maljat seurakunnan ylös-oton jälkeen niin..


johannekseksen ilmestys14: Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15 Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16 Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
17 Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
18 Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".
19 Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
20 Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.
nm:1260+30+45=tuhatvuotinen valtakunta
paamat

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

Raamatulliseen vuoteen kuului se, että kuukaudet perustuvat kuun kiertoon maapallon ympäri, joka kestää keskimäärin 29,5 päivää. Sen mukaisesti israelilaisessa kalenterissa joka toisessa kuussa (parittomissa) on 30 päivää ja joka toisessa (parillisissa) 29 päivää. Tämän mukaisesti kaksitoista kuukautta kestävään vuoteen tulee vain 354 päivää. Koska aurinkovuoden (maapallon kierros avaruudessa auringon ympäri) pituus on 365,24 päivää, syntyy erotusta 11,24 päivää vuodessa. Jotta tämä erotus saadaan tasattua, lisätään israelilaisessa kalenterissa 7 kertaa 19 vuoden jakson aikana 13. kuukausi eli toinen Adar-kuukausi (Adar-beit; helmi-maaliskuussa), vuoteen. Tämä järjestelmä pitää Raamattuun perustuvan israelilaisen kalenterin tasatahdissa myös aurinko­vuoden kanssa.
paamat

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

Anteeksi Paamat mutta jo ensimmäinen vihan malja, joka iskee pedon merkin ottaneisiin kestää viisi kuukautta.

Kunnioituksella. puhutaan viidennestä pasuunasta ei vihanmaljoista. ja seitsemännen pasunan soidessa.....
siis. Joh.ilm. 15-16, sielä on vihan maljat ja seurakunta poissa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Huomautus vielä Paavalin sanoille, "viimeisen pasuunan soidessa". Se ei suinkaan tarkoita tuota kyseistä ilmestyskirjan seitsemättä pasuunaa, vaan se kuuluu juutalaiseen terminologiaan ja lauseen merkitykseen tietyssä tilanteessa. Elikkä viimeinen pasuuna ei tarkoita kronologiaa, vaan tilanteen vakavuutta. Voisi antaa toisenlaisen terminkin tälle ja se kuuluisi jotenkin näin että "ja vakavimman varoitussoiton kuuluessa". Tuo termi sopisi paremmin, eikä se sekoittaisi luulemaan että kyse on Johanneksen ilmestyksestä, jonka tämä sai paljon jälkeen kun Paavali kirjoitti tuosta viimeisestä pasuunastaan.
paamat

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

sopii vaan uskoa, paavalille näytettiin asioita joista ei kertonut, samaa kuin Johannekselle patmoksella, kävihän Paavali apostoileista vähäisimpänä taivaassa. mies joka halusi tappaa jokaisen Jeesuksen seuraajan, kirjoitti kuitenkin puolet uudesta testamentista. aika rankkaa.
raamatussa kun puhutaan pasuunoista, ei sielä ole kuin seitsemän pasunaa. vanha testamentti tukee uutta ja uusi vanhaa. näin Jumalan sana on täydellineen.
Sinettisormus

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ilm.16. - Raamatun vihanmaljat; https://mediakirjasto.sley.fi/mediakirj ... han-maljat
Seitsemän vihanmaljaa: http://www.joukokoistinen.fi/raamattulu ... han-maljat
raamatussa kun puhutaan pasuunoista, ei sielä ole kuin seitsemän pasunaa.
???
Sinettisormus

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen ilmestys 16
1. Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
3. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.
6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.
paamat

Re: 1260+30=1290

Viesti Kirjoittaja paamat »

numeorogiaa:arkkiin meni 8-ihmistä, kahdeksan lukuna tarkoitta uuden alkua, satoi 40-pv, on koetuksen luku. Israel erämaassa 40-vuotta. Jeesus paastosi 40-vrk. toki tiesitte tämän.
vihanmaljat on 30-vrk. ja jos niitä päiviä ei lyhennettäisi, ei mikään liha pelastuisi. vaan mitä tää teille kuuluu Jumalan siunatut, te olette Jumalan lupauksen mukaan turvassa.
sopii erottaa toisistaan Jumalan Viha ja saatanan viha (antikristuksen aika). Jumala ei omiaan vihaansa jätä, mutta antikristuksen vihan tulette kokemaan.
sitten tämä korvausteologia, mistä olen kuullut. Israel on Israel, ja jos olet oksastettu tähän jaloon viinipuuhun....älä kerskaile sillä...
Israel on Jumalan silmäterä, tarkoittaa Israelia, ei vain Juudaa. sillä kutsumustani minä en kadu.
Vastaa Viestiin