Lopunajat mediassa

Keskustele eskatologisista asioista
olli

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja olli »

HerranNimessä kirjoitti:Olen sitä mieltä, ettei näistä väittämistä mikään, ei Jarmon ajatus "sinisestä", eikä sen kyseenalaistaminen vie ketään pois Herramme Jeesuksen Ristiltä.
Näen, että et ymmärrä lainkaan mistä olen puhunut.

Minä etsin sitä, mikä oli Jeesuksen esittämä totuus ja opetuslasten, Paavalin ja muiden julistama oppi. Se, onko siihen lisätty kolmiyhteys tai jarmon "sininen", on aivan sama, ne ovat ulkopuolisia oppeja joille en anna arvoa.

Jos Jeesus, opetuslapset tai Paavali ei jotakin asiaa opettanut, ja joku toinen jotakin uutta opettaa, Paavali vakavasti varoitti että hän olkoon kirottu. Minua ei oikeasti kiinnosta kuinka hienoa mystiikkaa ja kaunista taikauskoa se jälkeen tuotu uusi oppi on, koska se on lisäystä ja/tai väärennöstä.
Gal 1 kirjoitti:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Tuula1

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

joo. minäkin näin eilen illalla, kun sammtuin valot ja menin nukkumaan sinisen valon keittiössä. en tiedä, mistä se tuli. se oli sellanen hempeän sininen valo.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Markku_my kirjoitti:Onhan tuossa samana päivänä myös "puiden uusivuosi" 15. shvat kuun päivä:

http://www.chabad.org/calendar/view/day ... =1/31/2018

Reino savolan sivulla vuosi sitten asiasta:

http://www.reinosav.net/shvat-kuu-15.html

Me kasvamme Kristus puussa....onko hedelmän poimimisen aika?!

Tempauksen läheisyys tuli mieleen!
Puiden uudesta vuodesta tuli aamulla mieleen.........
Johanneksen ilmestys 11:3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
--
Juhani

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Anteeksi kysymykseni. En ymmärrä. Olen löytänyt Raamatustani jo toisenkin säkkipukuisen todistajan, nimeltään Elia.
Juhani

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

-jarmo- kirjoitti:...tämä Ari tulee tekemään suurempia asioita kuin Jeesus ja se on kyl huikeeta.
Tämä on väärää evankeliumia asettaa "Ari" Jeesuksen yläpuolelle!

Jarmo, kehoittaa sinua parannuksen tekoon Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä!!!
Sinettisormus

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
Joh.14.

... ei Jeesus sanonut että meistä suurempia tulisi kuin hän, mutta tuollaisen lupauksen hän sanoi ja uskon että Jarmo viittasi sanomaansa tuohon Jeesuksen lupaukseen, näin sen itse ymmärsin ... Tuo Johanneksen 14 luku tuntui tuossa muutenkin hyvältä luettavaksi tähän hetkeen, kuka Sanaa kaipaa.
Juhani

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Sinetti,
Uskotko sinä Ariin?
Juhani

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kyllä vai ei?
Sinettisormus

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En lähde kommentoimaan, tuohon, minkä Jarmo kokee saaneensa Herralta. Jos me, sinä ja minä, näemme näkyjä ja unia joihin toivoisimme, että muutkin uskovat, miksei Jarmonkin unet ja näyt voisi olla tosia, toivomme, ettei näkyjämme ja uniamme väheksyttäisi. Pitänee muistaa että kaikki mitä näemme, ei ole totta, mutta jotkut ovat vain erityislaatuisia. Ne jää niin hyvin mieleen. Tuo Jarmon uni vahvistuu hyvin Tukholman profetiaan ja vain aika näyttää, mitä tulee tapahtumaan ....
Jos lähdemme tuomitsemaan ja väheksymään, tuo profetia osio on silloin syytä poistaa ..

"Älkää sammuttako Henkeä, älkää väheksykö profetoimisen lahjaa."
1. Tess. 5:19,20
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Juhani kirjoitti:
-jarmo- kirjoitti:...tämä Ari tulee tekemään suurempia asioita kuin Jeesus ja se on kyl huikeeta.
Tämä on väärää evankeliumia asettaa "Ari" Jeesuksen yläpuolelle!

Jarmo, kehoittaa sinua parannuksen tekoon Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä!!!

Jarmo viittasi vaan siihen, mitä tapahtuu säkkipukuisten toiminnan päivinä, nämä teot ovat laajuudeltaan jopa suurempia, kuin
mitä Jeesus itse teki täällä ollessaan. Voima näihin tekoihin tulee Jumalalta, joten he itse eivät ole kenenkään yläpuolella!

Johanneksen ilmestys 11
5 Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.
6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.

--
olli

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja olli »

Tuota vain Joh evankeliumissa esiintyvää Jeesuksen lupausta ei pidä tulkita väärin. Mikäli tämä olisi Jeesuksen antama yleinen lupaus, jolla tarkoitettiin sitä, että monet ihmiset kaikkina aikakausina tekisivät suurempia ihmeitä kuin sairasten parantaminen, 5000 ihmisen ruokkiminen tai kuolleista herättäminen, haluan esittää kysymyksen: Mikä sellainen ihme sitten olisi, joka on suurempi kuin nämä ???

Kukaan elävä ihminen ei ole tähän päivään mennessä tuollaisia "suurempia ihmeitä" tehnyt. On myös päivänselvää, ettei Jeesus sanonut mitään IHMEISTÄ.

Ja tästä pääsemmekin asian ytimeen. Mitä Jeesus tuossa sanoi ??? Luetaanpa:
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
Jokainen meistä tietää, mikä ero on "teolla" ja "ihmeellä". Jokainen kristitty ihminen voi tehdä tekoja, vain Isä voi tehdä ihmeitä. Näitä ei tule sekoittaa keskenään, ja tuoda "vierasta tulta" mukaan !

Se, mistä Jeesus mitä ilmeisimmin puhui, on teoista jotka ovat suurempia - joita voi itse asiassa varsin moni Jeesuksen seuraaja tehdä. Esimerkkinä on lähetysmatkat Afrikkaan, jossa Jumalan puoleen kääntyy kokonaisia kyliä, jopa kymmeniä tuhansia ihmisiä. Nämä ovat "suurempia tekoja" kuin Jeesus teki. Jeesus ei käännyttänyt edes kymmentä tuhatta ihmistä Jumalan puoleen.

Lisäksi Raamatun mukaan, ihmeitä ei tee yksikään ihminen, vaan Jumala voi tehdä niitä käyttäen ihmistä välikappaleenaan. Näin sanamuoto "Ari tekee ihmeitä" on jo itsessään Raamatun ilmoituksen vastainen.

Raamatun mukaan, Jeesus ei itse tehnyt yhtään ihmettä tai tekoa, vaan se oli Isä, joka teki ne ihmeet ja teot Jeesuksen kautta. Jos luet tuosta Joh 14:12 kohdasta pari jaetta taaksepäin, havaitset:
Joh 14:10 kirjoitti:Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Näin ollen, katson että väite siitä että Ari tekisi "suurempia ihmeitä" kuin Jeesus, on varsin kaukana Raamatun ilmoituksesta ja totuudesta. Sikäli kun jarmo sanoo, että Ari tulisi tekemään suurempia tekoja, on taas varsin mahdollinen oletus, koska näitä suurempia tekoja on tehty kautta historian ja tehdään tänäkin päivänä.
Juhani

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Anteeksi Jarmo! Kavahdin, koska ymmärsin että kysymyksessä olisi ihminen joka tekisi suurempia ihmeitä kuin Jeesus.
Kiitos Ollille asian selvityksestä.
Juhani

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Anteeksi, saisinko profetiaa vielä hiukan koetella...
-jarmo- kirjoitti: ARI on saava sellaisen voiman jota ei lihallisessa Jeesuksessa edes oltu nähty
En oikein ymmärrä tätä. Saako Ari suuremman voiman kuin Jeesus, vai mitä tämä tarkoittaa?
olli

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja olli »

Luukas puhuu paljon "voimasta", joka paransi sairaat:
5:17 Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat.
6:19 Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki.
8:46 Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta."

Raamattu sanoo selkeästi, että se voima joka Jeesuksessa vaikutti, oli Jumalan hengen voima. Siksi myös tiedämme, ettei Jeesus tehnyt omassa voimassaan mitään. Tuossakin Jeesus vain tunsi, että voimaa lähti Hänestä, ja muuallakin Hän kertoo tekevänsä vain Isänsä tekoja, eli olevansa Jumalan välikappaleena, kuten sanonta kuuluu.

Annetaan kuitenkin Luukkaan selittää itse oma termistönsä, eli kertoa meille mikä oli se Voima, joka Jeesuksessa vaikutti:
Luuk 22:69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
, tai sama kohta Matteuksen sanoin:
Matt 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä.

Koska kerran Jeesus istuu Isän oikealla puolella, joka on samalla Voiman oikealla puolella, on siis niin Jeesuksen maan päällä ollessa kuin nyt taivaassa ollessaan täysin sama tilanne, eli Isä on Voima, ja toki Isä on antanut Jeesukselle kaiken vallan, mutta Voima on Isä ja Isän.

Meillä ei ole Raamatun tukea väitteelle, jonka mukaan Jeesuksella olisi tälläkään hetkellä "voimaa", joka olisi Hänen omansa eli peräisin Hänestä itsestään, vaan aivan päinvastoin: Raamattu kertoo tarkalleen, että Hän on saanut kaiken vallan ja voiman isältä, jonkin aikaa ylösnousemuksensa jälkeen - siis käyttöönsä, hallitessaan kuninkaana.

Nyt jos ajatellaan tuota jarmon lausetta: "ARI on saava sellaisen voiman jota ei lihallisessa Jeesuksessa edes oltu nähty", niin sitä ei pidä tulkita siten, että Arilla olisi itsessään yhtään sen enemmän voimaa kuin kenelläkään ihmisellä, aivan kuten ei Jeesuksellakaan ollut omaa voimaa enemmän kuin kellään muullakaan ihmisellä. Raamattu ei anna tukea muulle. Ja toisaalta, jos Arissa vaikuttaa Isän henki, joka Jeesuksessakin vaikutti, niin ei se voima ole sinänsä yhtään suurempi, koska vaikuttava Voima on yksi ja sama - se on Isä.

Siksi, vaikka mielestäni tuo jarmon lauseen sanavalinta on hieman väärä, en toki usko jarmon tarkoittaneen, että Arissa vaikuttava Isän voima olisi suurempi kuin Jeesuksessa vaikuttanut (ja vaikuttava) Isän voima. Toki jarmo itse kommentoikoon, jos olen väärässä ?
Juhani

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kiitos Olli!
Voi olla että että kyselen joskus liikaa asioita joita en vielä tajua.
Ilmoittakaa vaan suoraan mulle, jos kyselen tai kirjoitan jotakin loukkaavaa tai sääntöjen vastaista.
Olen tarvittaessa valmis poistamaan kirjoitukseni ihmisten sitä vaatiessa ja pyytämään anteeksi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Juhani kirjoitti:Anteeksi, saisinko profetiaa vielä hiukan koetella...
-jarmo- kirjoitti: ARI on saava sellaisen voiman jota ei lihallisessa Jeesuksessa edes oltu nähty
En oikein ymmärrä tätä. Saako Ari suuremman voiman kuin Jeesus, vai mitä tämä tarkoittaa?
Mä jotenkin arvasin että Jeesuksen ylittäminen kavahduttaa mutta kun Jeesus sanoi että teette suurempiakin tekoja kuin Hän itse. Ja käsittääkseni maailmanhistorian suurimmat ihmeteot tulevat tekemään juuri nuo kaksi säkkipukuista.

Mä taistelin kuukausia itsekin tätä profetiaa vastaan mutta Jumala ei antanut mulle reuhaa koska sen julistaminen on tärkeä siksi koska jonkun joka eka kerran näkee tämän tyypin, niin hänen täytyy osata tunnistaa se ja sano että tuo on se josta se hullu Jarmo sillon höpötti. Jumala hoitaa kyllä sitten lopun.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kuva
Ilm:
11:3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
11:4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
11:5 Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.
11:6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.
Sinettisormus

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Presidentti on taas sitten valittu ja istuva jatkaa ... Tässä tuli vastaan jotain hassua, josta minulle ilmoiteltiin ehkä jo joulukuun lopulla. Silloin näin kuvan/näyn Hertta Kuninkaasta, juuri tuosta pelikortista. Muutama päivä sen jälkeen näin taas pelikortin ja nyt se oli pata/risti Kuningas. Se näytti ensin padalle, mutta sitten alkoi muuttua kuin ristiksi, joksikin niiden yhteiseksi välimuodoksi .... jaaa -a ...
Mutta tänään tuli tämä uutinen: https://www.is.fi/presidentinvaalit2018 ... 43583.html :D
Tämä on Sauli Niinistön ”salaisuus” – tällaista peliä hän pelaa Jenni Haukion ja anopin kanssa
Kuva
https://media.hintaseuranta.fi/prod/i23 ... 00h270.jpg

... vain hauska yhteen sattuma? :roll:
Sinettisormus

Re: Lopunajat mediassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Laitan vielä tämän uutisen Niinistöstä, lähinnä tuon valokuvan takia: https://www.is.fi/presidentinvaalit2018 ... 43505.html
... eikö hän olekkin siinä kuin Kruunu päässään?
Vastaa Viestiin