Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Keskustele eskatologisista asioista
VainYksinJeesus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Ja miten mä koen että Jarmo oikeen hermostuu jos joku ei olekkaan hänen kanssaan samaa mieltä?? Jos toinen tulkitsee Raamattua hieman eritavalla, niin ärsyttääkö se sua? Tämä, tuleeko yks vai kaks tempausta, ei ainakaan mun kohdalla vaikuta siihen, olenko mä pelastunut ja Jeesuksen oma. Jos ei palstalla voi olla asioista eri mieltä ja tuoda esille miten itse ymmärtää jonkun asian, niin eipä tänne tarvi mitään kirjotellakaan enää jatkossa. Mun nimimerkin voi poistaa täältä pysyvästi. Itsehän tätä ei pysty poistamaan vaan valvojan pitää poistaa. Joten kiitos ja Siunausta jokaiselle :) Sinetillä on mun numero, niin me nähdään vielä kotikokouksissa :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jumalan viha Raamatun mukaan syttyy, laantuu ja sammuu. Kadotus on ikuinen ja lopullinen. Kyllä nää on kaksi aivan eri asiaa.

Byt the way, mä en hermostu ikinä.... ei mua saa suuttumaan. Jos minä sanon että on erittäin itsekästä sanoa noin, niin tarkoitan vain sitä että se on itsekästä ja ajattelmatonta niitä uskovia kohtaan jotka eivät asu Suomessa.
Toiseksi jos joku on vaan eri mieltä kanssani, niin hän on muttei se tarkoita että minun pitäsii taipua siihen. Minulla on vahvat mielipiteet mutta olen joka kerta taipunut mielipiteissäni jos perustelut ovat riittävät. Siitä on paljon esimerkkejä. On vaan yksipuoleista väittää että minä suutun jos en ole samaa mieltä tai jos joku ei ole kanssani samaa mieltä. Ei se niin mene, vaan se on jokaisen oma mielipide vain että se niin olisi, päin vastoin... joku kun ei osaa keskutella asiasta, niin suuttuu ja lähtee ovet paukkuen, kuten aina on mennyt. Tää on se syy miksi en edes tahdo keskutella. Ei ole yhtään kivaa keskustella jos joku ei osaa ottaa kritiikkiä sanan tutkiskelussa vastaan.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:idea: Minulla on toivomus. Pyytäisin osallistujia siteeraamaan Raamattua, jotta voisimme paremmin nähdä mistä kulloinkin on kyse. :roll:
VainYksinJeesus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Joo, no sä voit poistaa mun nimimerkin täältä. En oo aikoihin kokenu että tykkäisin enää kirjotella tänne. Tää vasn nyt vahvisti sen mitä oon jo pitkään miettiny. Siunausta.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

VainYksinJeesus kirjoitti:Eihän se tarkota sitä että ahdistuksen aikana Jumala antais meidän tuntea Hänen vihansa. Eikö silloinkin Jumala ole voimallinen suojelemaan omiaan vaikka olis kuin kovat ajat. Toisissa maissa tälläkin hetkellä on monilla kristityillä todella vaikeeta, miten helppoa meillä onkaan täällä Suomessa heihin verrattuna.
AJATTELEN

Uudenliiton seurakunta (morsian) otetaan ylös, jotta Jumalan alkuperäinen pappiskansa Israel voisi loppuunsaattaa sille säädetyn evankelioimistehtävän. Saarnausporukkaan tullaan valitsemaan kustakin 12 heimosta 12 tuhatta miestä. He toimittavat hommansa ja sitten tulee loppu.
Ilm. 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Revelation 7:4-8 (VOICE) Then I heard that 144,000 would receive the seal, that is 12,000 from every tribe of Israel: Judah, Reuben, Gad, Asher, Naphtali, Manasseh, Simeon, Levi, Issachar, Zebulun, Joseph, and Benjamin.
Biblia (1776) Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu.
Siis "loppu" tarkoittaa tämän pahan aikamme loppua ja 1000-vuotisen rauhan alkua.
Biblia (1776) Ilm. 20:2 Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tiedoksi. Mä en poistele kenenkään nimimerkkejä. On nähty niin monta kertaa kun ihmisiä palaa takaisin, pureskeltuaan ensin.

Eipä taida olla mikään muu asia maailmassa niin itseensä ottavaa, ku uskonnon eriävät mielipiteet!
VainYksinJeesus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Siis anteeks mitä? Eikö täältä oo enää mahollista saada poistettuu ees omaa nimimerkkiäkään? Mulla ei ole tarvetta enää kirjotella tänne, ja tää ei oo mikään hetken mielijohde vaan miettinyt tätä jo pitkään. Keskustelkaa te muut, jotka jaksatte.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon pohdiskellu jo vuosia että mikä pistää uskovan uskovaa vastaan... vain siksi ettemme ole samaa mieltä. Minulla ei ole mitään VainYksinJeesus nimimerkin takana elevaa henkilöä vastaan, vaan nuhtelen kuten Paavali opetti pastoraalikirjeissä tekemään. Ei muuta!

Toinen seikka mikä minua on ylösotossa mietityttänyt myös valtavasti, on tämä sama suuttuminen niille jotka uskovat temapukseen ennen vaivan aikaa ja sitten keksivät kaikki mahdolliset verukkeet miksi he "tahtovat jäädä" tänne vihaan. Sanon tämän hiukan provokatiivisesti koska tänne jääminenhän on kauheaa, kun muut lähtee. MUTTA yhtä kaikki, yhtä välttämätöntä jäävän sielun pelastuksen vuioksi. Pyhä Henki näkee!

Mutta kun eskatologia on aina kumminkin enemmän raamatuntutkimuksen tulosta, niin siitäkin tulee usko että näin sen täytyy mennä. Siihen tulokseen moni Raamatun tutkija on tullut, kuten minäkin kysyn: "ketkä vihittiin" jos temausta ei tule, kerran Luukas 12:35-36 sanoo että odottakaa te kupeet vyötettyinä, koska Herra palajaa häistään ja kumminkin Raamattu puhuu Pyhistä, kun siellä puhutaan Kristuksen Morsiamesta... Hän tulee kaikkine pyhinensä... Ja ketkä temmataan ja missä kohtaa ja miksi...? Miksi et halua olla temmattujen joukossa? Miksi haluat jäädä?
VainYksinJeesus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

http://concordia.fi/second/2012/06/03/k ... tuleminen/
Siinä on kerrottu mistä tämä salainen tempaus-väite on lähtöisin.
Ja turha väittää että mä oikein haluan jäädä vihan aikaan, ei se ole mun halusta kiinni. Mä voin lähteä mielelläni Herran luo vaikka tällä sekunnilla. Mutta vain sillä on väliä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen tulemuksesta.
Ei sillä mitä mieltä mä olen asiasta. Ja kyllähän meidät temmataankin, kun Jeesus palaa takaisin meidät hakemaan.
Rukouspiirissä Jeesus usein Henkensä kautta sanoo, että Hän tulee pian.
Miksi Hän ei esim puhu, että pian tapahtuu tämä tempaus jota te odotatte, salainen tempaus.
Mulle sopii sekin että tapahtuisi salainen tempaus, mutta kumpi on se totuus. Vain sillä on merkitystä.
Sinettisormus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Harmi jos näin kävi, etkä enää halua olla täällä seurassamme .... mutta onneksi sinulla ja minulla on yhteystiedot vaihdettu ja varmaankin näemme myös jatkossa. Ole siunattu siskoni. Kunnioitan päätöstäsi, vaikka se kyllä sydämessäni kirvelee .... Mutta toivon että mietit vielä. Olet rakas ja haluan myös lukea, mitä sinulle kuuluu .... :roll:
VainYksinJeesus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Ei täältä Sinetti niin vaan pois pääse, mutta sulle voin jatkossa kyllä kirjotella. Onhan mullakin sun numeros :) En ole kiinnostunut keskustelemaan jos kaikki on yhtä väittelyä.
Kun tästä tempauksesta puhutaan, niin nekin jotka on ymmärtäneet asian niin että Jeesus on yhden kerran vielä tulossa takaisin ja tempaus tapahtuu siinä samalla, niin jotka tämän on ymmärtänyt näin, ei tarkota etteikö he odottaisi myös Jeesusta. Ihan kuin ne ihmiset rakastaisi Jeesusta vähemmän, kuin ne, jotka uskoo salaiseen tempaukseen ja sen jälkeen vielä tänne jää ihmisiä.
Jokainen joka pysyy Hänessä, ei kadotukseen joudu ja vaikka tässä maailmassa ois millanen ahdistus ja epätoivo, niin Jeesus on voimallinen varjelemaan omansa. Ei Hän meitä yksin ole jättänyt selviytymään niistä koettelemuksista mitä on vielä tulossa. Siunausta Sinetti :)
Sinettisormus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ollaan kuulolla .... :P
Sinettisormus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Täytyypä myöntää, tuo sana, "salatempaus" ihmetyttää minuakin ...... :?:

Ilmestyskirja 1:7: "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen."
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Mitä morsiamen ylösottoon tulee, kellään ei ole syytä pelkoon, koska Raamattu on taivaasta annettu ILOSANOMA. Sääli jos näkemyserot panevat riitelemään. Kukin esittäköön perusteensa kaikessa rauhassa. Mielellään Raamattua siteeraten. Siten on jotain kättä pidempää. Aika sitten näyttää...

https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg

Siunauksin
Jyrki
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

VainYksinJeesus kirjoitti:Siis anteeks mitä? Eikö täältä oo enää mahollista saada poistettuu ees omaa nimimerkkiäkään? Mulla ei ole tarvetta enää kirjotella tänne, ja tää ei oo mikään hetken mielijohde vaan miettinyt tätä jo pitkään. Keskustelkaa te muut, jotka jaksatte.
VainYksinJeesus. Katson Jarmon käsittäneen sinut väärin, kun vertasit Suomen kristittyjen tilannetta sellaisten maiden tilanteeseen, joissa kristittyjä vangitaan, kidutetaan, tapetaan ja murhataan. Toivon ja pyydän, että solmitte rauhan, jotta voisimme jatkaa ajatustemme vaihtoa ja kenties kehittää kykyämme olla toisillemme armolliset. Olemmehan itsekin saaneet vastaanottaa ansiottoman armon.
Joh:
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
VainYksinJeesus

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Niin vähän ite kyllä ajattelinkin ettei varmaan Jarmo ymmärtänyt mitä tarkoitin sillä kommentilla. Koska se on vain tosiasia, mitä muualla maailmassa tapahtuu, ja ne esim vainot, mitä kristityt joutuu kohtaamaan, on jotain niin kauheeta, että monesti oon miettinyt, kestäisinkö ite, jos joutuisin samaa kokemaan. Herralle kiitos, että vielä on täällä saatu elää rauhassa, mutta loputtomiin ei Jumala tätäkään siedä, miten alas syntielämään suomen kansa on vaipunut. Kuka pystyy katsomaan televisio-ohjelmia ilman että tekee mieli oksentaa? Onneks sitä ei oo pakko tuijottaa.
Mutta vielä on saanut täällä puhua Jeesuksesta ja evankelioida ihmisiä, sekään ei välttämättä oo pian mikään itsestäänselvyys.
Ja mä henk.koht. uskon, että ahdistuksen aika on jo alkanut.

Ja tuosta tempauksesta, vaikka sitten tapahtuisi niin, että tulisikin tälläinen tempaus mistä monet puhuu, niin siinä tempauksessa on mukana jokainen Jeesuksen oma. Eikai kukaan väitä, että ne jotka ei nyt usko tätä tempausoppia, niin jäisivät pois sen takia.
Jokainen, joka on Jeesuksen verellä pesty, ja saanut Pyhän Hengen sinetiksi, on matkalla taivaaseen.
Siksi tästä on turha uskovien kiistellä, koska kukaan ei voi toiselle sanoa, että sorry mut sä et pääsekää meijä mukana vaan jäät tänne vihan aikaan, kun et usko tätä tempausoppia.
Tulipa Jeesus nyt tai kymnenen vuoden päästä, niin valmiina pitäisi olla aina, koska eihän me tiedetä vaikka huomenna jäädään auton alle ja tää vaellus tässä ajassa päättyy siihen.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

VainYksinJeesus:
Ja tuosta tempauksesta, vaikka sitten tapahtuisi niin, että tulisikin tälläinen tempaus mistä monet puhuu, niin siinä tempauksessa on mukana jokainen Jeesuksen oma. Eikai kukaan väitä, että ne jotka ei nyt usko tätä tempausoppia, niin jäisivät pois sen takia.
Jokainen, joka on Jeesuksen verellä pesty, ja saanut Pyhän Hengen sinetiksi, on matkalla taivaaseen.
Siksi tästä on turha uskovien kiistellä, koska kukaan ei voi toiselle sanoa, että sorry mut sä et pääsekää meijä mukana vaan jäät tänne vihan aikaan, kun et usko tätä tempausoppia.
Tulipa Jeesus nyt tai kymnenen vuoden päästä, niin valmiina pitäisi olla aina, koska eihän me tiedetä vaikka huomenna jäädään auton alle ja tää vaellus tässä ajassa päättyy siihen.
AAMEN :D
https://www.youtube.com/watch?v=NLjXt7KxD4c
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kuva

Täsmennys. Älköön kukaan luulko, että Jarmo toivoisi kenenkään jäävän vaivanaikaan tai suureen ahdistukseen. Kaiken järkeni ja ymmärrykseni mukaan sellaiset ajat on tarkoitettu jumalattomalle maailmalle, ja varsinkin Jumalan porttovaimolle Israelille. Jumala kurittaa omaisuuskansaansa, jotta se kääntyisi ja alkaisi jälleen palvella elävää Jumalaa.

Käsittääkseni Jaakobin ahdistuksesta jää jäljelle vain jäännös. Tuo jäännös on tärkeääkin tärkeämmässä roolissa. Nimittäin ellei Israelin jäännös tulisi kutsumaan Kuningastaan "hoosianna", 1000-vuotinen maailmarauha ei voisi alkaa. Muistakaamme siunata Israelia/Jaakobia. Hänen sukunsa levisi kaikkiin ilmansuuntiin. Hänen kauttaan ovat kansat tulleet siunatuiksi. Olen varma, että meissä suomalaisissakin on Jaakobin geenejä.
Biblia (1776) 1Moos. 28:14 Ja sinun siemenes pitää oleman niinkuin maan tomu, ja sinun pitää leviämän länteen ja itään, pohjaan ja etelään päin. Ja sinussa pitää kaikki sukukunnat maan päällä siunatuksi tuleman, ja sinun siemenessäs.
5Moos. 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
Dan. 12:1 --- Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
Suomea pidetään Isaskarina.
Isaskarin heimolaiset vaelluksellaan nimesivät paikkoja aivan samoin esi-isiensä mukaan kuin vanerit, Danin heimolaiset. Tola, (Tula ja Tulitsa) on Isaskarin pojan nimi. Sana tola kuuluu vieläkin suomenkieleen. Asiat ovat jollain tolalla.

Mikä mielenkiintoista, jos teoretisoidaan Tola-linjalla on se, että Ruotsin kuuluisimman riimukiven on kirjoittanut Tola-niminen viikinki poikansa Haraldin ja Ingvarin? muistoksi joka kuoli Bagdadissa kullanetsintämatkalla.

Tutkiskelin hieman Isaskarin heimon partialaista aikaa ja silloin Parthiassa vaikutti muiden heimojen muassa tokari tai tokariaanit. Collinsin mukaan To tulisi Tolasta ja kari Isaskarista.

Tokarit (tai osa heistä) asustelivat myöhemmin itäisimpänä indoeurooppalaisena ryhmänä nykyisen luoteis-Kiinan alueella. Tokaarien kieli hävisi siellä heidän sekoituttuaan uiguureihin. Olisivatko tokarit sulautuneet myös suomalais-ugrilaisiin tai ainakin omaksuneet heidän kielensä?
http://www.sinikivi.com/keskustelu-sini ... u-historia

HERALDIIKKA
http://thetencommandmentsministry.us/ministry/emblems/

KADONNEET
http://www.fkf.net/kadonneet/
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4800
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, oon samaa mieltä, että jokainen, joka uskoo Jeesukseen koko sydämestään, on mukana tempauksessa, tapahtui se missä muodossa hyvänsä. Ei tarvitse uskoa tempaukseen, vaan Jeesukseen. Ja tuolla yläkerrassa ei joka tapauksessa ole olemassa aikaa, joten emme voi tietää miltä se tuntuu, sitten kun se tapahtuu.

Mutta varmaa on, että ylösnousemus tapahtuu ja Jeesuksen ylösnousemuksen esimerkin mukaisesti mekin nousemme, ja on niitä, jotka eivät kuolemaa näe (1 kor. 15:51). Ja Ilmestyskirjassa Taivaaseen ilmestyy lukematon joukko ihmisiä Suuren Ahdistuksen ajan keskeltä (Ilm. 7:9-14) eli emme ole täällä näkemässä Jumalan suorittamaa maan tuomiota ainakaan kokonaan. Ja sen jälkeen saamme olla Herran kanssa Hänen hallitessaan maata tuhat vuotta (Ilm. 20:6).

Ruumiin Ylösotto on siis Autuaallinen Toivo meille uskoville ja myös se pistää meidät hylkäämään maalliset tavat ja kilvoittelemaan (Tit. 2:12-13), seuraamaan Jeesusta, tapahtui ylösotto missä muodossa hyvänsä. Ja myös siksi, että emme tarkalleen tiedä milloin se tulee tapahtumaan, mutta tiedämme, että se tulee varkain niille, jotka eivät sitä odota (1 Tess. 5:2-8) eli lihallinen maailma.

Koko aihe on niin kiistelty varmasti siksi, että vihollinen vihaa sitä, ei saisi olla Toivoa, ei Pelastusta, eikä Jumalaakaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Salaseurat on ilmestyskirjan perusta.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Pyytäisin lukemaan ajatuksella.
Joten mihin tempausta tarvitaan jos kerran Jeesus tulee maan päälle? Mutta tempausta tarvitaan, mikäli Jeesus pelastaa sanansa mukaan morsiamensa hädän hetkestä ja tempaus toteutetaan selvän sana mukaisesti siten että toinen otetaan ja toinen jätetään. Näin Raamattu asian selvästi ilmoittaa ja silloin alkaa karitsan häät.

Mutta mitkä häät ne sellaiset on, joissa ei olisi loogisuuden nimissä häävieraita? Täytyy siis tulla suurempi tempaus vielä, koska loogisuuden nimissä, eihän morsiamia ole häissä enemmän kuin vieraita, vaikka millaiset häät olisi.

Luukas 12. luvussa kerrotaan näistä ihan loppuun asti jäävistä, odottakaa kupeet vyötettyinä milloin Herra palajaa häistään. Loogisuuden vuoksi voinen sanoa että miksi Jeesus palaa häistään kaikkine pyhinensä, jos ei ole ensin noutanut morsianta ja häävieraita häihinsä?
http://www.pelastussanoma.fi/paivittais ... askeleita/
Vastaa Viestiin