Raamatun profetiat ja antikristus

Keskustele eskatologisista asioista
Juhani

Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Walid Shoebat : Raamatun profetiat ja antikristus (YouTube). Video on tekstitetty myös suomeksi.
https://youtu.be/INI7Dt6tFfQ

Walid Shoebat tarkastelee Raamatun ennustuksia mielenkiintoisesta näkökulmasta, ei niinkään vain länsimaisesta näkökulmasta, vaan myöskin islamilaisessa näkökulmasta.
”Raamatussa on yli 8000 profetiaalista jaetta, eikö se riitä? Kysymys ei ole siitä mitä me itse ajattelemme, vaan siitä mitä Raamattu sanoo.”

Video herättää monia kysemyksiä. Onko islam antikristuksen järjestelmä ja peto? Onko katolinen kirkko Babylonian portto? Taisteleeko Messias Herran päivänä muslimivaltioita vastaan? Tyyro ja Siidon, tarkoitetaanko ko. filistealaisten alueella nimenomaan juuri Gazaa? Ym.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä sain jo 2007 keväällä selkeän ymmärryksen että peto tulee Islamista, enkä ole asiaan mitään parempaa selitystä sen jälkeen saanut.
olli

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja olli »

Portto on katolinen kirkko. Joulunaikana tuli taas tutkittua asioita, ja mielestäni tämä on tullut minulle nyt aikaisempaakin ilmiselvemmäksi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Portossa on vaan näkyvillä myös protestanttisuus, luterilaisuus jne. jos peto on Islam, niin se selkään on noussut sekä katolisuus että protestanttisuus ja kun siihen lisää ne riettauden malja ja juovuksissa oleminen, niin se näkyy parhaiten juuri näissä sateenkaari uskovissa. Ktaolisuudessa taas enemmänkin nuo kaikki on siellä piilossa, kuten "pikkupoikapapisto" joka jää jatkuvasti kiinni teoistaan. Sopii vaan kysyä että mitä siellä vielä on.
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kirjoitin tänään muutamia esimerkkejä ja ajatuksia, joita olen ymmärtänyt lopun ajoista. Olen ajatellut kirjoittaa selvitystä näistä perusasioista vain itseäni varten. Jos olen ymmärtänyt joitakin asioita väärin, niin pyydän että neuvokaa minua veljet! Nämä lopun ajan asiat ovat hyvin mielenkiintoisia ja haluan tutkia niitä lisää sekä tehdä niistä lisää muistiinpanoja.

Antikristuksen henki 1.Joh 4:2-3, joka on ollut jo kauan täällä:
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Antikristuksia ja vääriä profeettoja on ollut jo kauan:
Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. (2. Joh. 1:7).
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. (Matt.24:11).

Viimeinen lopun ajan antikristus on peto, sekä myös fyysinen miespuolinen henkilö (hän):
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 2. (Tess.2:3-4).

Ja hänen sijaansa nousee kelvoton, joka ei ollut saapa kuninkaan arvoa. Hän tulee keskellä rauhaa ja anastaa juonilla kuninkuuden. (Dan. 11:21 >).
Ja kuningas tekee, mitä hän tahtoo, ja korottaa itsensä ja uhittelee jokaista jumalaa, itse jumalien Jumalaa vastaan hän puhuu kauheita. Ja hän menestyy, kunnes vihan aika on lopussa; sillä mikä on säädetty, se tapahtuu.(Dan.11:36 >)
niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, (2.Tess.2:8).
(Jos olen ymmärtänyt oikein, niin monissa vieraissa kielissä sana ”hän” on artikkeli, jota käytetään miespuolista henkilöstä.)
Antikristus = laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi ja peto. Sekä myös laiton, valhettelija, villitsijä, peto, eksyttäjä, lainrikkoja.
Antikristus ja väärä profeetta ovat molemmat petoja.
Peto1, joka nousee merestä on mahdollisesti antikristus. (Ilm. 13:1>).
Peto2, joka nousee maasta on väärää profeetta.(Ilm. 13:11>)

Peto ja väärä profeetta ovat molemmat kumpikin fyysisiä henkilöitä (lihaa ja verta):
Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. (Ilm.19:20).
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. (Ilm.20:10).

Ilm. 17. Uskonnollinen Babylon eli portto.
Ilm. 19. Taloudellinen Babylon eli pedon valtakunta.

On mielenkiintoista lukea myös Rooman valtakunnasta sekä muinaisista alueista. Esimerkiksi missä sijaitsivat Edom, Lyydia, Puut, Mesopotamia, Tyyro ja Siidon jne.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hyvin oot miettiny asioita Juhani. Liitä vielä tämä ajatus tuohon. Tää on heti portto kuvauksen jälkeen ilemstyskirjan 17 luvussa:
jakeet 9-13 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta; heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
Näky saatiin siis Rooman vallan aikana, joka markeeraa tuota "yksi on" jonka lihavoitin lainaukseen. Sen jälkeen ymmärrämme että petovalta koostuu jostain joka on ollut, jota ei ole mutta se tulee, siinä kohtaa kun Johannes sai tämän. Kyse ei siis ole Roomasta!
Mutta tähän on kirjoitettu suora vihje jakeessa viisi:
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti"
...ja kun katsotaan ketkä hallitsi Levan aluetta ennen Roomaa, niin sieltä löytyy Babylonian exile... ja sitten meillä on annettu kissan kokosilla kirjaimilla Raamatussa suora vastaus, tulee SUURI BABYLON, joka sitten kukistuu.

Arkkipiispa Johanssonhan profetoi jo vuonna 1912 että viimeinen sota ei ole enää poliittinen, vaan uskonnollinen ja ideologinen.
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

jakeet 9-13 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta; heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
Ilm. 17:
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
7 Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
12 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.

Ilm. 13:
1 Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3 Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4 Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"

Lainaan vapaasti osan Walid Shoebatin näkemystä Youtube- videolta :

Nainen istuu helakanpunaisen ja seitsenpäisen pedon selässä. Päät ovat seitsemän vuorta sekä myös seitsemän kuningasta (Ilm. 17:9). Muista! Eivät vain vuoria, vaan myös päitä ja kuninkaita. Kuninkaat eivät hallitse vuoria, vaan kuningaskuntia!
Johannes sanoi: viisi on kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut (Ilm. 17:10). Eli ne olivat Johanneksen aikaan tunnettuja. Johanneksen aikana oli kuudes valtakunta Rooma. Viisi oli jo kaatunut: Egypti, Assyrian, Babylonia, Meedo- Persia ja Kreikan valtakunta. Mikä oli seitsemäs valtakunta, joka tuli Rooman jälkeen? Konstantinopoli, Bysantin valtakunta. Rooman valtakunta kaatui Osmaanivaltakunnan valtaukseen, Muhammed II valtasi Rooman valtakunnan v.1453. Hän oli seitsemäs kuningas ja hänellä oli seitsemäs valtakunta (7.)
Raamattu sanoo, että peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen (Ilm.17:11), eli seitsemäs on itse kahdeksas!
Seitsemäs vuori, pää ja kuningas (7.) oli haavoitettu, mutta sen kuolinhaavan parantui ja se virkoaa jälleen henkiin. Islamin valtakunta (7=8) tulee vielä loppuaikoina.

Herättikö tämä teissä joitakin asioita tai eriäviä mielipiteitä? Bysantin- ja Osmaanivaltakunnan historian tietoja ja paikkansapitävyyttä en ole vielä tarkistanut tai tutkinut. Olen silti ymmärtänyt, että ”tuo yksi”, ei voi olla mitenkään Rooman valtakunta tälläkään erilaisella näkemyksellä katsottuna, vaan ainoastaan islamin valtakunta.
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Mielipiteni Portosta lyhyesti:
Portto on katolinen kirkko, joka surmasi Jumalan pyhiä ja Paavius kuuluu antikristuksen valtakuntaan.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:idea: LISÄKSI

Hoosean (Jeesus) vaimo Goomer (nyky-Israel) on portto, koska se (Israel) käänsi selkänsä Luojalle ja alkoi palvoa baaleja. "Hosea - Ein Prophet Gottes"

https://www.youtube.com/watch?v=4g2tHsV-ap8
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Jyrki, harmi etten voinut katsella videotasi. Kuvaruutuuni tuli vain teksti: "... tämän videon näyttäminen on estetty maassani tekijänoikeusseikkojen vuoksi."

Rooman katolinen kirkko (portto) on juopunut jo vuosisatoja Pyhien verestä (Ilm. 17:3-5). En ymmärrä, että miten tämä Raamatun sanan mukaan voisi liittyä jotenkin myös nyky-Israeliin?
olli

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja olli »

Juhani kirjoitti:Mielipiteni Portosta lyhyesti:
Portto on katolinen kirkko, joka surmasi Jumalan pyhiä ja Paavius kuuluu antikristuksen valtakuntaan.
Ja keitä ovatkaan porton tyttäret ?

Portto on katolinen kirkko, tyttäret siitä eronneita ja edelleen jakautuneita, jotka ovat omaksuneet saman eksytyksen jonka katolinen kirkko (edeltäjineen) on luonut.

Kuten jarmo kirjoitti:
Portossa on vaan näkyvillä myös protestanttisuus, luterilaisuus jne...
Juuri näin. Siinä tytär missä äitikin. Pääosa nykyisistä valtakirkoista ja pienemmistäkin elää siinä äitikirkon luomassa ja kutomassa valheessa, joka on samalla myös se lopunajan suuri eksytys. Sellaisessa, joka on ollut olemassa eräässä muodossaan jo Paavalin kirjeiden aikana, ja jota vastaan Paavali kirjoittikin, mutta katolinen kirkko käänsi nuo Paavalin nuhtelevat kirjoitukset ikäänkuin todistukseksi omalle valheelleen, jota on sitten esitetty jokaisessa kirkkokunnassa tähän päivään asti.

Nykyään sen valheen vastustajat leimataan harhaoppisiksi, vaikka maailmassa ei ole yhtään ihmistä, joka osaisi sen opin perustella, ei yhtään joka sen opin osaisi edes tyhjentävästi selittää. Se pitää vain uskoa, muuten ihminen leimataan harhaoppiseksi... vaikka Raamatussa ei ole sille perusteluja, ja itse asiassa Raamattu sanoo ettei se ole mahdollista.

Se on juuri samanlainen tilanne kuin tarussa keisarin uudet vaatteet. Kukaan ei uskalla sanoa mitään, koska silloin olisi tyhmä tai harhaoppinen.

Tässä opissa on porton tyttärien kanta ja asema juuri sama kuin katolisen äitikirkonkin. Jumala kutsuu omiaan pois Babylonista juuri viimeisinä aikoina, mutta kirkkokunnan vaihto ei olekaan se ratkaisu, vaan eroaminen niin portosta kuin tyttäristä.
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Juuri näin. Siinä tytär missä äitikin. Pääosa nykyisistä valtakirkoista ja pienemmistäkin elää siinä äitikirkon luomassa ja kutomassa valheessa, joka on samalla myös se lopunajan suuri eksytys.
Niin, on paljon väärän profeetan eksyttämiä tyttäriä...

Peto1 nousee merestä (Ilm. 13:1>),
Peto2 nousee maasta (Ilm. 13:11>).

Katolinen kirkko on portto ja paaviutta hallitsee väärän profeetan henki.
Islam kieltää Isän ja pojan (antikristus). Katolinen kirkko ei (väärä profeetta) <neitsyt Maria.

Antikristukset ja väärät profeetat ovat olleet kautta aikojen fyysisiä ihmisiä, joita ohjaa peto (saatana). Heillä on antikristuksen ja eksytyksen henki.

Aikojen lopulla peto (antikristus) ja väärä profeetta heitetään elävältä tulijärveen. Ne molemmat ovat lihaa ja verta sekä heillä on myös "henki".

Olen ymmärtänyt yksinkertaisesti niin, että lopun ajan peto on antikristus ja hänen kumppaninsa on väärä profeetta.

Minun mielestäni, Raamatun ilmoittama lopun ajan antikristus nousee islamista. Ei Roomasta.
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Jarmo kirjoitti,
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti"
Kiitos sinulle Jarmo. Uskon että tiedämme varmasti kumpikin, että missä se "saatanan valtaistuin on".

Babylon merkitsee minulle epäjumalaa, riippumatta siitä, että sijaitsiko/sijaitseeko se sitten Roomassa, Amerikassa tai lähi-idässä.
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Miksi Raamatussa ei ole yhtään mainintaa Suomesta, Kiinasta tai muista euroopan-alueen maista? Rooma- sana mainitaan Raamatussa 17 kertaa. Kiina 0. Vanha testamentti puhuu esimerkiksi Iranin - Persian tai Elamin tuhosta (Hes. 25). Myös Syyria, Irak, Turkki, Esim, filestea ja Gaza. Kaikki Raamatussa mainitut maat ovat Euroopan alapuolella - ei yhtään sanaan Euroopan maista. Tuleeko italia (Rooma) joukkoineen lopulta kumppaneineen Jerusalemin? Vai mikä on totuus?
Itse käännän katseeni viikunapuuhun Jerusalemiin sekä sen vihollisiin.
olli

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja olli »

Juhani kirjoitti:Katolinen kirkko on portto ja paaviutta hallitsee väärän profeetan henki.
Islam kieltää Isän ja pojan (antikristus). Katolinen kirkko ei (väärä profeetta) <neitsyt Maria.
Nyt kannattaa muistaa kuitenkin se, että näennäisesti Islam ei kiellä sen paremmin Jumalaa kuin Jeesustakaan. He ovat vain ottaneet Jahven ja nimenneet Hänet Allahiksi, joka sinänsä on käytössä vain terminä ja tarkoittaa samaa kuin meillä sana Jumala. Useiden muslimimaiden kristityt käyttävät Isästä termiä "Allah", eivätkä he mitenkään korota Islamin jumalaa.

Muslimit eivät myöskään kiellä Jeesusta, vaan pitävät Häntä profeettana.

Kun mietitään tuota jaetta johon viittaat hieman tarkemmin:
1 Joh 2 kirjoitti:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.


Se, mitä tässä sanotaan on, että se joka kieltää sen, että Jeesus on KRISTUS, on antikristus; ja että antikristus kieltää sekä Isän ETTÄ Pojan. Näinollen, se joka tunnustaa Isän, mutta ei pidä Poikaa KRISTUKSENA, ei ole antikristus. Muutoinhan Juutalaiset julistettaisiin antikristukseksi tämän jakeen perusteella.

Lisää:
1 Joh 4 kirjoitti:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
2 Joh 1 kirjoitti:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
On siis täysin selvää, että antikristus on vain se, joka ei tunnusta Jeesusta KRISTUKSEKSI. 1 Joh 2:22 perusteella kuitenkin tiedämme, että antikristus voi olla vain sellainen, joka kieltää sekä Isän ETTÄ Pojan.

Mitä nyt tulee muslimeihin, niin he todellisuudessa kiistävät sekä Isän että Pojan, koska se jumala josta koraani kertoo, ei ole meidän Jumalamme. Allah ei myöskään ei ole Isä, joka rakastaa lapsiaan. Koraani ei yhden yhdessäkään kohdassa mainitse allahin rakastavan omiaan.

Näin Islam täyttää antikristuksen tuntomerkit. Kiistää Jeesuksen olevan kristus, ja myöskään heillä ei ole Isää, vaan jokin "muunneltu jumala".

Mitä taas tulee porttoon, kirjoitit:
Babylon merkitsee minulle epäjumalaa, riippumatta siitä, että sijaitsiko/sijaitseeko se sitten Roomassa, Amerikassa tai lähi-idässä.
Se syy, miksi porttoon liitetään sanat "Suuri Babylon", on se, että Babylonin uskonnot ovat "mystiikkaa". Tällä perusteella ei kuitenkaan pidä tulkita Islamia portoksi !

Kristuksen seurakunta on "vaimo", ja siksi "portto" on suoraan ymmärrettävä haureutta tekeväksi naiseksi... tai haureelliseksi vaimoksi. Portto onkin olevinaan "kristuksen vaimo", mutta oikeasti ei ole.

Se, että portto on babylon kertoo meille, että vaimo, jonka oli tarkoitus olla uskollinen kristukselle, ja joka jopa vaikuttaa olevan kristuksen vaimo, onkin ottanut mystiikkaa mukaan ja siksi tullut haureelliseksi. Tämä mystiikka on periytynyt myös tyttärille, kuten aiemmin sanoinkin. Mutta katsotaanpa näitä jakeita:
16:19 Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
18:3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
Huomaa, että kun maan kuninkaat ovat kanssansa harjoittaneet haureutta, se tarkoittaa sitä että he ovat omaksuneet porton mystiikan ja valheen, jolla portto on johdattanut heidät pois olemasta uskollinen Isälle. Siksi he ovat juoneet Jumalan vihan viiniä, jota voi kutsua myös porton haureuden vihan viiniksi, koska vihan viini on seuraus porton haureudesta.

Jos peto on islam, ja portto on katolinen kirkko, niin porton ratsastaminen pedolla on toteutunut täydellisesti, kun läpi vuosisatojen islam on tunkeutunut Eurooppaan asti, ja katolinen kirkko on vahvistunut maan kunikaiden silmissä ollessaan se "vastavoima" islamin pääsylle Eurooppaan.

Vielä tuosta "maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta" voisi sanoa että vaikka kaikenlainen aneiden, ikonien, rukousnauhojen ja muun krääsän myynti onkin ollut huimaa, ja sehän on juuri sitä haureuden (mystiikan) hekumaa, niin todellisuudessa kaikki tämä on vasta pintaraapaisu siitä, miten paljon maan kauppiaat ovat kirkkojen toiminnasta rikastuneet.

Porton haureus on rikkomus nimenomaan 1. käskyä vastaan, vaikka sitä ei ehkä heti ymmärtäisi. Mutta se sinänsä on oman ketjunsa asia.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

JÄNNÄ KUVA
https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
Juhani kirjoitti:Miksi Raamatussa ei ole yhtään mainintaa Suomesta,
Suomi on idän ja lännen välissä.
Biblia (1776) 1Moos. 49:14 Isaskar on luja aasi, ja sioittaa itsensä rajain välille.
http://www.israelinhuone.com/isaskar.php

Joseph Dumond on seurannut 10 kadonneen heimon liikkeitä. Hän mainitsee Suomen (45:39).

https://youtu.be/EtXbzO4xl_c?t=45m39s
Biblia (1776) 1Moos. 46:13 Ja Isaskarin lapset: Tola, Phua, Job ja Simron.
Osa Isaskarin Tola-pojan jälkeläisistä saattoi asettua näille main Venäjälle:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tula

Lisää aiheesta:

http://www.fkf.net/kadonneet/

http://jarmo10.org/kartat.htm
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Juhani kirjoitti:Jyrki, harmi etten voinut katsella videotasi. Kuvaruutuuni tuli vain teksti: "... tämän videon näyttäminen on estetty maassani tekijänoikeusseikkojen vuoksi."

Rooman katolinen kirkko (portto) on juopunut jo vuosisatoja Pyhien verestä (Ilm. 17:3-5). En ymmärrä, että miten tämä Raamatun sanan mukaan voisi liittyä jotenkin myös nyky-Israeliin?
Tarkkaan ottaen langennut maailma on porttoja pullollaan. Hoosean kirja kertoo Israelin uskottomuudesta Jumalaa kohtaan. Hoosea-videolla oli saksaksi dubattu elokuva. Stoorin käsis on tässä:

http://www.finbible.fi/VT/Hoosea/Raamattu.htm

Löysin alkuperäisen leffan. Alussa ollaan leirillä, jossa nuorille kerrotaan Jumalan rakkaudesta. Hoosean aikaan ajoittuva pätkä alkaa Goomerin tallustellessa torilla tai jossain (31:50). "AMAZING LOVE"

https://ok.ru/video/22867675781
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Jos katolinen kirkko on portto ja islam on peto, niin mistä löytyy väärä profeetta?
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Juhani kirjoitti:Jos katolinen kirkko on portto ja islam on peto, niin mistä löytyy väärä profeetta?
Kuka osaa kääntää? Tässä olisi yksi ehdotus useiden ehdotusten joukossa:
ANTI-CHRIST / FALSE PROPHET BEAST SYSTEM
Mother of Harlots and Her Harlot Daughters

The anti-Christ and False Prophet are not an individual, but a reign or succession of ongoing agents within the Catholic/non-Catholic agencies.

The Papal Reign is the Biblical, historic, and prophetic anti-Christ, the man of sin and lawless one who is drunk with the blood of the saints. The modern Evangelical church falsely teaches an end-time anti-Christ, which is a ‘cloaking device’ created by the Jesuits to conceal the true anti-Christ.

Therefore, the modern Evangelical church IS the False Prophet of Revelation and the Papacy is the anti-Christ and NOT the false prophet as many believe.
https://elijah1757.wordpress.com/2015/0 ... explained/

SIIS. Evankelinen kirkko olisi Väärä Profeetta ja paavius olisi anti-Kristus. Peto olisi vissiinkin rakenteilla oleva maailmanhallitus (one world government). Pekka Lahtinen kirjoitti kirjan "Maailman yhdentyminen".

https://asiakas.kotisivukone.com/files/ ... minen.html
Juhani

Re: Raamatun profetiat ja antikristus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kuten tuolla aiemmin olen antanut kirjoituksissani ymmärtää, että aikojen lopun peto ja väärä profeetta heitetään elävältä (ovat lihaa ja verta) tulijärveen, jolloin kirkko ei mielestäni sovi vääräksi profeetaksi. Kuitenkin on myönnettävä se, että Babylonian henki on siirtynyt Roomaan ja siellä on todellakin paljon vääriä profeettoja, kuten myös muutamia Jeesukseen vilpittömästi uskovia.

Asia olisi helpompi ymmärtää jos Raamatussa lukisi peto ja "väärät profeetat" , mutta kun siinä lukee peto ja väärä profeetta. Eli kyse on vain kahdesta henkilöstä.
Vastaa Viestiin