Jumalan johdatuksessa 3

Valvoja: Tuija

Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tiedän että hän seuraa ja lukee varmasti tämänkin.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1252
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Raamatun mukaan nainen ei ole sovelias papiksi eikä opettajaksi, mutta julistajan ja evankelistan roolia se ei kiellä ja niinkuin näemme, Raamatussa on monta naista ollut Jumalan käytössä.

Jumala on antanut sulle sun armolahjat ja ne on tarkotettu seurakunnan käyttöön. On se seurakunta sitten tämä palsta tai konkreettinen seurakunta niin Jumalan tahto on että todistat ja käytät lahjojasi.

Joten tiedoksi rakas sisko, me ei anneta sun luovuttaa 🙏
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Sanna.. Olet rakas ja rakastettu sisko.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4817
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mulle on monesti Herra sanonut, että Hän on elävä Jumala, joka ei katso henkilöön, eikä tilanteeseen, vaan siihen mitä sydämessä on.

Esimerkki: jos rukoilen autoa ajaessani ja minulla on lakki päässä, onko rukous epäpätevä?

Sinä, joka Tuijaa näillä viesteillä haluat ojentaa, mieti tarkkaan, sillä onko Taivaassa miehiä ja naisia, käydäänkö siellä miehellä tai naiselle. Se on turhuutta syyttää toista täällä maan päällä, sillä sen saman Herra vaatii meiltä edessään, emmekä kukaan ole toistamme ylempänä, joten varo ettei tule päällesi se mitä toiselta itse vaadit.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos rakas Eero veli. Sydämeni vuotaa kyyneleitä sillä olette niin rakkaat. 💖💖💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kuka oletkin, olen valmis antamaan sinulle anteeksi, mutta sanon niin kuin Jeesus:" älä enää syntiä tee".
Jumala on näyttänyt minulle anteeksi annon ja tänä kesänä Hän teki sen täydelliseksi Rakkaus sanomallaan. Haluan sanoa sinulle: olet rakas ja minä rakastan sinua."
Tähän Jumala minua kehoitti. Tuo Rakkaus on minussa Jeesuksen Kristuksen kautta. Itsessä en olisi mitään. Tämä on Hänen Sanoma tähän pahaan maailman hetkeen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

2.Tim.3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.

Tuon ylläolevan jakeen perusteella, Tuija, sinä kuulut jaloon porukkaan ! ;)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos AO! Voi kuinka rakkaita veliä ja siskoja olette!!!
Ja sinä sisko tai veli, voit tulla samaan joukkoon. Sitä Jeesus meiltä odottaa. Hän on todellinen yhteys meissä toisiimme.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Kulkija
Viestit: 188
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Voit ottaa postin merkkinä, että olet tehnyt työtäsi Herralle hyvin. "Iloitkaa ja riemuitkaa.."🤗
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos rakas Kulkija, Kiitos hyvästä ajatuksestasi. Amen. 💖✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Kulkija
Viestit: 188
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Jeesuksen hyvän ajatuksen tuossa halusin toistaa, minäkin muiden lailla. Jokainen sana tänä päivänäkin voimassa ja näitä on hyvä sanoa ääneen uudestaan ja uudestaan, näitä ajatuksia suoraan Jeesukselta, niissä on voima ja totuus. Moni kamppailee hyljättynä ja syrjittynä, on vuosikausia yksin ja tarvitsee lohdutusta ja taivaan tukea. Ja kokemusten ja lääkkeen jakamisen myötä tulee usea lohdutetuksi. Vuorisaarnasta - Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka jonka te taivaassa saatte, on suuri.

Itse opettelen tätä kovasti, iloitsemista ja riemuitsemista!
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen! Oikealla tiellä olet. Sinun sydämestäsi loistaa Kristuksen rakkaus ja lämpö lähimmäistä kohtaan.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1252
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aamen! Joku sanoi jossain hienosti, että jos meillä ei ole uskonelämässämme mitään vaikeuksia, jos meitä ei koskaan vainota tai herjata - niin meidän on syytä kyseenalaistaa uskomme aitous.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo on niin Totta!!!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

https://www.ristinvoitto.fi/opetus/paav ... sasto=Muut

Olen tuosta monesti puhunut omalle kohdalle. Että sairauteni pitää minut Herran edessä nöyränä. Moni on minulle huutanut ettei se ole noin, vaan perillisinä meillä on oikeus myös terveyteen
.. niinpä? 🤔
Paavali oli Jumalan valittu.
Emme voi tehdä kauppaa Jumalan kanssa ja Hänen ajatukset eivät ole meidän ajatuksia.
Tuo teksti muuten tuli yllättävän helposti vastaan kuin tarjottimella ja minusta tuo on hyvä teksti.
Minulle tulee myös aina mieleen Job ja Paavali.
Meidän ymmärrys ei riitä siihen miksi Jumala parantaa toiset ja toisia ei.
Kaikelle on kuitenkin aina selkeä tarkoitus.
Kunpa ymmärtäisimme. Se on jotain mitä et emmekä mekään vielä näe. Jotain suurta siunausta Jumalan tahdon mukaisuudessa ja kuuliaisuudessa.
Paavali iloitsi heikkoudestaan. Kuin ymmärtäen tuon saatanan kiusan ja silti jaksoi sen kaiken kestää. Ilo tuli tuon kaiken ymmärtämisestä.
Juuri tuosta omasta mukavuus alueen irtipäästöstä on myös kyse. Kuinka paljon olemme valmiit luopumaan omasta. Pitää muistaa että kyse on paljon arvokkaammasta kuin mikään maallinen asia. Eli meillä on paljon oppimista. Onko meistä siihen. Tämä maailma on vain ajallista. Mutta taivaan koti ikuista. Tämä on sitä kilvoittelua ja meidän tulee pitää kruunustamme kiinni.
Nousi vielä tämä että ehkä kärsimykset tulee sen mukaan minkälaisiin tehtäviin Jumala meitä kouluttaa. Paavali oli kärsimyksissä heikko mutta Jumalassa todella vahva. Samoin Job.
Olen monasti miettinyt miksi Jumala on tehnyt kilvoittelun niin vaikeaksi.
Muistan muutamia vuosia sitten kaksi unta jossa Jumala näytti koulun joka oli vanhanaikainen puukoulu. Siellä oli paljon luokkia ja eri ikäisiä oppilaita, meitä kaikkia eri ikäluokista. Jotkut etenivät nopeasti ja jotkut putosivat takaisin alemmille luokille, tai kokonaan pois, mutta se tapahtui jokaisen omassa tahdossa. Siellä ei voinut yhtään pinnata eikä luntata. Ymmärsin että noissa unissa näytettiin Jumalan koulua meidän elämässä. Tuo koulu käy yhtä kättä tuon kilvoituksen kanssa. Joskus kokeet on vaikeita ja kaikki ei niistä suoriudu, aivan kuin maallisessa koulussa. Riippuu itsestä kuinka täysillä tuohon asennoituu ja kuinka kuuliainen on noissa tehtävissä ja opin vastaan ottamisessa. Halusin tämän jakaa vielä tämän illan keskusteluun, josko vähän avaisi lisää tuota mitä Jumala meiltä tahtoo.
Mitä pitemmälle suoriutuu sitä vaikeammaksi käy opinnot. Siinä hiotaan timantteja 💎💎💎💎💎💎💎
Vaikeaa ja vaativaa ...
Kun tahtotila on oikea Jumala kyllä Rakkaudesaan ohjaa ja johtaa.
Ei Hän jätä meitä yksin
Kerran näin unen kilpajuoksusta. Siellä oli monen moista juoksijaa. Minä juoksin myös. Kaikki juoksi omaa juoksuaan. Vierelläni juoksi tummaihoinen lihava nainen, ehkä afrikkalainen puvusta päätellen. Olin lähellä maalia mutta palasin aina takaisin päin koska tuolla naisella oli vaikeuksia juoksussaan ja halusin tukea häntä saavuttamaan maalin.
Tiesin että tuossa unessa oli kyse kilvoittelusta ja meidän on mahdollista tukea siinä myös näitä hitaampia ja heikompi.Tuo nainen oli tuollainen afrikkalainen "mama".
Upeita ihmisiä ja iloisia.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Samoja ajatuksia mullakin. Oon rukoillut parantumista, mutta silti olo on huono. Kuitenkin Herra antaa voimaa jaksaa ja selvitä päivästä toiseen.
En enää kovin usein sure sitä jos en parane, kaikki on kuitenkin Herran kädessä. Vaikka tietenkin toivoisin ettei joka päivä olisi pelkkää kärsimystä ja selviytymistä.
Jos Jumala haluaisi nyt mut parantaa niin sitten paranisin. En tiedä milloin se päivä on vai paranenko ollenkaan tässä elämässä. Mutta tälläkin on jokin tarkoitus mitä minä en tiedä, eikä tarvitsekaan, koska luotan Jumalaan, että kaikki menee hänen tahtonsa mukaan.
Jos olisin ollut terve niin olisinko edes uskossa tänä päivänä. Tai mitä sitten tekisin jos heräsin aamulla täysin terveenä.
Rukoilen silti helpotusta olooni, koska en aina jaksa. En jaksaisi päivääkään ilman Jeesusta. En tiedä miksi minulle on tämmöinen taakka annettu.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Rakastettu tuosta vastauksestasi. Se oli minulle erityisen tärkeä. Iloitsen myös että näet asian samoin.
Joskus minulle oikein suututaan kun en pyydä rukousta terveyteni puolesta, koska se kuuluu meille.
Jumala antakoon terveyttä jos Hän katsoo sen minulle hyväksi. Jos me saisimme kaiken mitä tahdomme emme oppisi arvostamaan mitään. Nöyryys ja kuuliaisuus tuo meille Jumalan siunauksia.
Siksi jaksan kestää kuin Paavali ja saan iloita siitä mitä minulla on, vaikkei sitä valheellista makeaa mitä maailma tarjoaa. Heikkouteni on vahvuus Jumalassa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

https://sinettisormus.blogspot.com/2021/?m=0

Tämä näkyy alkoi puhuttaa taas tässä iltapäivässä. Silloin ei ollut tietoa tästä sodasta. Tuota karttaa mietin .. ja sitä vaaleanpunaisen Ruusun 🌸 paikkaa. Siinä lähellä on Mesada. Halusiko Herra kertoa jotain tällä?

.. siis Masada.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Se on tuossa kohdassa ti.14.12 2021...
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Täytyi nostaa tuo pöydälle avoimeksi tarkkailua varten.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin