Jumalan johdatuksessa 2.

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen AO.
Tuo valkoinen kertoo sen vanhurskaudesta. Jumalan ovi joka pian avautuu. Saan tarttua tuohon valkoiseen vanhurskauden kahvaan, mihin se johtaneekaan..
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. jatkan tuota blogia kuitenkin .. vielä ..
Tänään on tapahtunut asioita joita en voi vielä availla. Siitä kertoi tuo viime öinen oveni. Näyttää että alkaa taas valoa pilkistää ..
Kun sydän on avoin .. näkee niitä pieniä asioita joilla Herra herättelee.
Tytär tuli käymään. Katsoi tuon tietokoneeni päälle. 👍👍
Nyt taas blogi toimii !!! Jes!!! Ei tarvitse kirjoittaa HTML tilassa. Ja sain myös auki lasten osion : Lasten paras ystävä,johon en enää päässyt kirjoittamaan.
Kiitos Jeesus! Tänään on ollut hyvä päivä. 💖👑💖
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Ihminen tekee työn, mutta Jumala antaa kasvun. Pyhä henki tekee tiet suoriksi, viedä sanaa sinne missä ihmiset ovat. Sopivia aikoja tulee itsestään, ei niitä tarvitse erikseen etsiä. Jumala antaa myös kylväjälle armoituksen, tehdä työtä viisaasti. Jos taito puuttuu, ei intokaan ole hyväksi. Kylväjän tulee ensin kasvaa itse. Kasvu vaatii oppimista. Opetus saadaan Jumalan sanasta, Raamatusta. Pyhä henki on paras opettaja.

Jumala avaa tien
jota kylvävän on helppo kulkea"
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2211
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

1.Kor.9:24

Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Ella
Viestit: 748
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jes 52:7 Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen joka julistaa rauhaa,
ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Angelicus
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Tämä meissä on kainilaisuutta, että katsomme toisen uhria kadehtien. Ahkeroitakoon vaan kaiken hyvän eteen pelästymättä sitä tosiasiaa, että joku toinen saa enemmän ja parempaakin aikaan. Jollekin me itse saatamme olla se parempi. Minä esim. en ole kovin hyvä askartelemaan kortteja tms., mutta tiedän omatkin avuni ja kiitän Herraa siitä. Ei ole keltään muulta pois se, jos jonkin asian osaa ja hallitsee suvereenisti. Eteenpäin siskot, pöytä on puhadas!
Viimeksi muokannut Angelicus, 27 Loka 2020, 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Solissa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Olispa mukava itsekin pelastua ja yksinkertaisesti uskoa
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4829
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mitäs jos oletkin jo uskossa? Jos uskot että Jumala on olemassa, niin silloin olet?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Eero kirjoitti: 28 Loka 2020, 12:06 Mitäs jos oletkin jo uskossa? Jos uskot että Jumala on olemassa, niin silloin olet?
Pitäisi saada kuitenkin varmuus, en elä uskovaisen elämää esim, Kateus, katkeruus ja tietyntyyppinen viha ovat sellaisia asioita varmaan mitkä estää uskoontulon
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4829
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eivät ne estä uskoa, kaikki me olemme tuota joka tapauksessa, siksihän Jeesus ristille meni.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



Herran Rauhaa ..

Tänään. aamulla herättyäni, sain nähdä heti kaksi kuvaa.
Näin kuvan lipusta joka liehui tangossa. Sen värejä en nähnyt.
Kohta näin toisen kuvan, jossa oli kolme viiriä kolmessa tangossa, niidenkään värejä en nähnyt.
Nyt ehdin töitteni jälkeen niitä tutkia, mitä Raamattu kertoo lipuista ja löysin siihen sopivaa tekstiä:
Lippu on viestintäihme

Paikallinen sanomalehti kertoi lipuista artikkelissaan, kutsui lippua viestintäihmeeksi ja mainitsi: ”Lippu on ehkä yksinkertaisin tapa ilmoittaa läsnäolosta”. Lipun symbolinen merkitys on vahva. Sillä ilmaistaan voittoa ja hallintavaltaa. Lippu lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta. Se nostaa taistelutahtoa. Värikkäät lippukulkueet kiinnittävät väistämättä katsojien huomion. Lippu puhuu selvää kieltä silloinkin, kun yhteisiä sanoja ei ole.

Artikkelissa lipun kerrotaan olevan myös vanhin viestintäväline. Niin se on! Jumalamme, ikuinen ja ajaton, ilmoitti itse olevansa meidän lippumme jo Mooseksen aikaan (2. Moos. 17:15). Hän osoitti tämän viestintäihmeen voiman. Raamattu puhuukin monessa kohdin lipuista. Herra kehottaa nostamaan lipun merkiksi turvapaikasta; ja leiriytymään omalle, lipun osoittamalle paikalle. Jumalan lipun nähdessään vihollinen pakenee!

Lippu on esirukoilijoille voimallinen ase. Erityisesti vähäpuheisille suomalaisille lippu sopii oivallisesti ”kättä pidemmäksi” rukoustilanteissa. Pimeyden vallat vapisevat, kun rukousliput nostetaan julistamaan Jumalan voittoa!

Viime vuosina moni rukoilija on saanut kutsun Herralta ottaa liput käyttöön. Monia on kutsuttu valmistamaan profeetallisia lippuja. Monet rukousryhmät ja seurakuntien tilaisuudet ovat vapautuneet, kun ylistysliput liehuvat Jumalamme nimessä. Herra varustaa näin lopunajan armeijaansa.

Suomen lipun saa nostaan salkoon muulloinkin kuin virallisina liputuspäivinä. Nostetaan siis siniristilippu liehumaan kaikissa mahdollisissa tilanteissa! Lipun nosto on rukous tämän maan puolesta.

Anna seuraavien Raamatun kohtien kutsua sinut tarttumaan lippuun, kun rukoilet:

4. Moos. 2:2

Ps. 20:5

Ps.60:4

Laulujen Laulu 2:4

Jes. 11:10

Jes. 31:9

Jes. 49:22

Jes. 62:10

Jer. 4:6

Rukoilijat – tehdään paikallislehden antaman vinkin mukaan ja nostetaan liput ilmoittamaan läsnäolosta: ”Herra on paikalla. Hän hallitsee!”

Marita Rautio
PSALMIT 60
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Todistuksen lilja"; Daavidin
laulu, opetettavaksi,
2. kun hän taisteli Mesopotamian aramilaisia ja Sooban aramilaisia vastaan ja Jooab palasi ja voitti Suolalaaksossa edomilaiset, kaksitoista tuhatta miestä.
3. Jumala, sinä hylkäsit meidät, sinä hajotit meidät ja olit vihastunut. Auta meidät ennallemme.
4. Sinä saatoit maan järkkymään ja halkeilemaan, korjaa sen repeämät, sillä se horjuu.
5. Sinä olet antanut kansasi nähdä kovia päiviä; olet juottanut meitä päihdyttävällä viinillä.
6. Mutta sinä olet antanut lipun niille, jotka sinua pelkäävät, että he kokoontuisivat sen turviin, jousta pakoon. Sela.
7. Että sinun rakkaasi pelastetuiksi tulisivat, auta oikealla kädelläsi ja vastaa meille.
8. Jumala on puhunut pyhäkössänsä! Minä riemuitsen, minä jaan Sikemin ja mittaan Sukkotin laakson.
9. Minun on Gilead, minun on Manasse, Efraim on minun pääni suojus, Juuda minun valtikkani.
10. Mooab on minun pesuastiani, Edomiin minä viskaan kenkäni; Filistea, nosta minulle riemuhuuto.
11. Kuka vie minut varustettuun kaupunkiin? Kuka saattaa minut Edomiin?
12. Etkö sinä, Jumala, hyljännyt meitä? Et lähtenyt, Jumala, meidän sotajoukkojemme kanssa!
13. Anna meille apu ahdistajaa vastaan, sillä turha on ihmisten apu.
14. Jumalan voimalla me teemme väkeviä tekoja; hän tallaa meidän vihollisemme maahan.

Jesaja 13:2 Pystyttäkää viiri paljaalle vuoren laelle, korottakaa äänenne heille, viittokaa kädellä heitä menemään sisälle ruhtinasten porteista.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2082
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Eero kirjoitti: 28 Loka 2020, 12:06 Mitäs jos oletkin jo uskossa? Jos uskot että Jumala on olemassa, niin silloin olet?
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Joh.11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" 11:27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

Room.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

Ystävä hyvä, voit rukoilla tämän rukouksen uskoen, että Herra Jeesus on sovittanut ristillä kaikki sinun syntisi:

"Tarvitsen sinua, Jeesus. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä sinua vastaan. Kiitos, että olet kuollut ristillä ja kärsinyt syntieni rangaistuksen puolestani. Avaan tällä hetkellä elämäni oven sinulle ja vastaanotan sinut Herrakseni ja Vapahtajakseni.
Kiitos, että olet kuullut rukoukseni, antanut syntini anteeksi ja ottanut minut omaksesi. Kiitos, että nyt kuulun sinulle ja sinä minulle. Opeta minua elämään omanasi. Aamen
."
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2082
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Herran Rauhaa ..

Tänään. aamulla herättyäni, sain nähdä heti kaksi kuvaa.
Näin kuvan lipusta joka liehui tangossa. Sen värejä en nähnyt.
Kohta näin toisen kuvan, jossa oli kolme viiriä kolmessa tangossa, niidenkään värejä en nähnyt [/quote]

Voisiko näky liittyä veneilyyn tai purjehtimiseen? Tuossa lopussa sanotaan jotain lippujen määrästä .


Eli kolme viiriä?

http://vuosaarenurheilukalastajat.fi/liputusohje/

Viirit (Tämä toiselta sivustolta)

21. Viirejä ovat arvojärjestyksessä

- perälipusta johdetut viirit ja liput
- liittojen ja yhdistysten vahvistetut liput ja viirit
- henkilö-, vene- ja ns. varustamoviirit.

Näiden lisäksi on käyttöön yleistynyt erilaisia tunnus- ja mainosviirejä.

22. Viirit nostetaan pääsääntöisesti styyrpuurin saalingin alle tai moottoriveneessä vastaavaan paikkaan. Paapuurin saalinki on merkinantosaalinki, jonne nostetaan viestiliput (Q-lippu, A-lippu yms).

Viirejä voidaan pitää ylhäällä koko purjehduskauden ajan noudattaen kuitenkin ao. yhdistyksen sääntöjä.

Veneessä pidetään sen kulussa ollessa nostettuna vain niitä viirejä, joita veneen päällikkö on oikeutettu käyttämään.

Kerrallaan pidetään nostettuna enintään kolme viiriä, ja niiden on oltava puhtaita ja ehjiä.



Kuva

Pauhatkoonpa elon meri, purten kestää sen

"Pauhatkoonpa elon meri"

"Pauhatkoonpa elon meri, purtein kestää sen.
Turvan antaa pyhä veri, siksi pelkää en.
Purtenani ompi armo, armo ikuinen.
Turhaan uhkaa meren tarmo, viima vihainen.
Johdossa saan olla Herran, Taivaan Kuninkaan.
Hänpä voitti meren kerran, Hältä avun saan.
Vaaroja on paljon kyllä, mutta pelkää en.
Taivashan on meren yllä, Hallitsija sen.
Puhdistaahan myrsky purren, painot pudottaa.
Kulkisinko sitten surren, vaikka aaltoaa.
Rauhan ranta silmiin siintää. Sinne ikävöin.
Sinne mielen aina kiitää - päivin sekä öin."
Aatu Heiskanen (1886-1941
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2082
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Solissa kirjoitti: 28 Loka 2020, 13:10
Eero kirjoitti: 28 Loka 2020, 12:06 Mitäs jos oletkin jo uskossa? Jos uskot että Jumala on olemassa, niin silloin olet?
Pitäisi saada kuitenkin varmuus, en elä uskovaisen elämää esim, Kateus, katkeruus ja tietyntyyppinen viha ovat sellaisia asioita varmaan mitkä estää uskoontulon
Jeesus tuli syntisiä pelastamaan, ja uskovallakin on kilvoittelua juuri noilla alueilla.


KR 1933/-38
Room. 5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
1Joh. 3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
1Joh. 4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



Olkoon Rauha kanssanne.

Tänään kun aamusta heräilin ja aloin rukoukseen, näin nopean kuvan kädestä, joka oli ensin nyrissä, mutta avatui kuin vastaanottamaan, olemaan avoin Jumalansa edessä. Tämä puhutteli minua kovin. Sillä käyn rukoustaistelua aiheeseen sopivan asian/ asioiden puolesta.
Herra avaa meidän pelokkaat sydämet Sinun puoleesi, kuule huutomme!
Niin moni kamppailee särkynein sydämin, ruhjeentuneina Saviastioina. Mutta Sinä, Jeesus Kristus heidät voit parantaa, pelastaa ja vapauttaa! Sinä voit muovata kauniin uuden ruukun, juuri Sinun jaloa käyttöäsi varten!
Herra, eheytä nämä ruukut, Sinä tiedät heidät kaikki.

Tämä Nehemian Sana nostettiin tähän eteeni

1 LUKU.
Nehemia saa sanomia Jerusalemin kurjista oloista. Hänen rukouksensa.

1.1Nehemian, Hakaljan pojan, kertomus.
Kislev-kuussa, kahdentenakymmenentenä vuotena, minun ollessani Suusanin linnassa,
2.tuli Hanani, eräs minun veljistäni, ja muita miehiä Juudasta. Ja minä kyselin heiltä juutalaisista, siitä pelastuneesta joukosta, joka vankeudesta palanneena oli jäljellä, ja Jerusalemista.
3.Ja he sanoivat minulle: "Jotka vankeudesta palanneina ovat jäljellä siinä maakunnassa, ne ovat suuressa kurjuudessa ja häväistyksen alaisina; ja Jerusalemin muuri on revitty maahan, ja sen portit ovat tulella poltetut".
4.Tämän kuultuani minä istuin monta päivää itkien ja murehtien, ja minä paastosin ja rukoilin taivaan Jumalan edessä.
5.Minä sanoin: "Oi Herra, taivaan Jumala, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi,
6.olkoon sinun korvasi tarkkaavainen ja silmäsi avoin kuullaksesi palvelijasi rukoukset, joita minä nyt päivät ja yöt rukoilen sinun edessäsi palvelijaisi, israelilaisten, puolesta, tunnustaen israelilaisten synnit, jotka me olemme tehneet sinua vastaan; sillä minäkin ja minun perhekuntani olemme syntiä tehneet!
7.Me olemme pahoin tehneet sinua vastaan; emme ole noudattaneet käskyjä, säädöksiä ja oikeuksia, jotka sinä annoit palvelijallesi Moosekselle.
8.Muista sana, jonka sinä annoit palvelijallesi Moosekselle, sanoen: 'Jos te tulette uskottomiksi, niin minä hajotan teidät kansojen sekaan;
9.mutta jos te palajatte minun tyköni, noudatatte minun käskyjäni ja seuraatte niitä, niin vaikka teidän karkoitettunne olisivat taivaan ääressä, minä heidät sieltäkin kokoan ja tuon heidät siihen paikkaan, jonka minä olen valinnut nimeni asuinsijaksi'.
10.Ovathan he sinun palvelijasi ja sinun kansasi, jotka sinä vapahdit suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi.
11.Oi Herra, tarkatkoon sinun korvasi palvelijasi rukousta ja niiden palvelijaisi rukousta, jotka tahtovat peljätä sinun nimeäsi! Anna tänä päivänä palvelijasi hankkeen menestyä ja suo hänen saada armo sen miehen edessä."
Minä olin näet kuninkaan juomanlaskija.:

1.
Herra, kädelläsi
asua mä saan,
turvallisin käsi päällä maan.
Siellä kaikki saavat
uuden sydämen,
rauhan annat haavat sitoen.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
turvata voin yksin Jumalaan.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
tahdon laulaa hänen teoistaan.

2.
Herra, kädelläsi
iloita mä saan,
se on rikas käsi antamaan.
Siellä armahdusta
meille tarjotaan
eikä kadotusta milloinkaan.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
turvata voin yksin Jumalaan.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
tahdon laulaa hänen teoistaan.

3.
Herra, kädelläsi
itkeä mä saan,
kohonnut ei käsi kostamaan.
Sitä naulat pisti,
pahuus ihmisten,
anteeksi soi risti kaiken sen.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
turvata voin yksin Jumalaan.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
tahdon laulaa hänen teoistaan.

4.
Herra, kädelläsi
uneen painan pään,
kutsut ystäväsi lepäämään.
Käsi minut kantaa
uuteen elämään,
ikirauhan antaa, valoon jään.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
turvata voin yksin Jumalaan.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
tahdon laulaa hänen teoistaan.

Jeesus Kristus, on meidän ainoa apu, Hän on tie totuus ja elämä!
Ottakaa vastaan.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom.

Eilen illalla kun kävin nukkumaan ja rukoilin tapani mukaan ensin, näin pitkästä aikaa siinä ilta rukouksessa kuvan. Yleensä näen niitä aamuisin .. illalla harvoin.
Mutta se oli hieno kuva.
Näin edessäni kuin maisema kuvan jossa oli erämaassa suuri kallio. Tuon kallion keskusta oli merkitty kehyksin, ja kehyksistä nousi mieleeni Raamatun paikka jossa kehoitettiin oppimaan menneistä.
Noilla kehyksillä oli toinenkin tehtävä. Ne näyttivät kalliosta kohtaa josta pulppusi valtavasti vettä ja tämä nostatti tuon Raamatun kertomuksen Mooseksesta ja Israelin kansasta kun olivat erämaassa.
Kansa oli uppiniskaista ja valittivat kaikesta vaikka Jumala heitä suojelu ja tarvitsi. Tuo kohta oli se kun kepillä iskettiin kallionkiveen ja vesi alkoi tulla pulputen.
Tänäänkin olemme napisijoita emmekä aina näe mitä kaikkea hyvää Herra on varannut osaksemme.
Meidän tulee olla avoimempia sydämeltämme, että osaisimme kohdata ja ottaa tuon kaiken hyvän vastaan.
Juuri tässä on monen, eräs suurimmista ahdistuksista. On ollut vaikea oppia luottamaan siihen, että Herran on minun kanssani, kun ei elämässäni näy mitään ihmeellisiä asioita. On vain pientä arkea ja vaivannäköä. Eihän voi olla mahdollista, että Herran suloinen läsnäolo on todellista elämässä, joka on elämää mitättömyydessä, hengellisessä köyhyydessä ja jossa on niin monia epäonnistumisia ja pettymyksiä.
Vuosia kestäneen hiljaisuuden ja kärsimyksen jälkeen tulee Jumalan aika. Emme saa lähteä vaatimaan Jumalan tekoja ennen hänen aikaansa. Emme myöskään määrää millaisia ne teot ovat. Tänään, ennen Jumalan tekojen aikaa, odotamme kärsivällisesti ja teemme lähimmän velvollisuutemme. Emme anna periksi epäuskolle.

Biblia (1776)
4Moos. 20:11 Ja Moses nosti kätensä ja löi kahdesti sauvallansa kallioon, niin juoksi siitä paljo vettä, ja kansa ja heidän karjansa saivat juoda.

Rinnakkaisviitteet (Biblia (1776))
2Moos. 17:6 Katso, minä seison siellä sinun edessäs kalliolla Horebissa: ja sinun pitää lyömän kalliota, ja siitä pitää vedet juokseman, niin että kansa siitä juoda saa. Ja Moses teki niin Israelin vanhimpain edessä.
Ps. 78:15 Hän halkasi kalliot korvessa, ja juotti heitä vedellä yltäkyllä.
Ps. 105:41 Hän avasi kallion, niin vesi vuoti, ja virrat juoksivat kuivaa myöten.
Jes. 48:21 Ei heitä jano vaivannut, kuin hän johdatti heitä korvessa, hän antoi heille vuotaa vettä kalliosta; hän halkasi kallion, ja siitä vuosi vesi.
1Kor. 10:4 Ja kaikki yhtäläistä hengellistä juomaa juoneet; sillä he joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; mutta se kallio oli Kristus.

KR 1933/-38
4Moos. 20:11 Niin Mooses nosti kätensä ja iski kalliota kahdesti sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda.
Angelicus
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Amen! Jumala on sanonut, etteivät meidän ajatuksemme ole Hänen ajatuksiaan. Kaikella on aikansa, jos meistä se olisi nyt, Jumalan ajankohta onkin toinen, -parempi. Me poloiset vaan tahdomme olla sellaisia ’kaikki mulle heti nyt’-henkisiä. Näin se on, aivan tavallinen arki on ihan hieno asia, niinkuin tavislaulussakin sanotaan:” kun sen oikein oivaltaa”.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom.

Tänään herättyäni ja rukoiltuani, sain nähdä kasvot valkoisessa pilvessä, tai oikeastaan vain kasvojen osan jossa näkyi silmät.
Herralta tätä pyysin että avaisi jos olisi Häneltä.
Raamatussa on viestejä tästä.

Jumala on jälleen ilmestyvä kirkkaudessaan. Silloin Hän ei peitä kasvojaan. Hänen eteensä tuodaan kaikki kansat ja kansakunnat ja ihmiset. Sinäkin, minä, me kaikki olemme siellä. Kuinka meidän silloin käy?
Psalmin pyhä vuori ei olekaan vain se Siion, jolla kerran kohdattiin Jumala, kun Hän kätki kirkkautensa pyhään pilveen ja antoi lähestyä itseään uhrien veren suojissa. Se on myös se lopullinen Luvattu maa, johon Jumala johdattaa kansaansa.

"Herran kasvot" merkitsevät sitä, että Jumala katsoo meihin päin ja meillä on persoonallinen yhteys häneen. Herran kasvoista säteilee rauha, ilo ja elämän tarkoitus. "Kasvoista" puhutaan siksi, että Jumala voidaan tuntea, vähän niin kuin joku ihminen tuntee ystävänsä, kun näkee hänen tutut kasvonsa. Siksi Herran siunauksessa sanotaan "Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen". Jumala on näkymätön. Hänen kasvonsa meille ovat ne näkyvät asiat, joissa hän kääntyy meidän puoleemme, että me voisimme uskoa häneen niitten kautta.

Näin Hän lohduttaa omiaan ..
Solissa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Nii omiaan,, me loput varmaan mennään kadotukseen, voi kun taas ahdistaa!
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Solissa, kaikki jotka rakastavat, Jeesusta Kristusta ja uskovat Hänen sovitustyönsä, ovat Hänen omiaan.
Rakastatko Jeesusta? Uskotko että Hän meni ristille sinunkin syntiesi vuoksi?
Jos uskot ja rakastat, olet Hänen omansa. Kaikki muu tulee kasvun myötä.
Muista, että Jeesus rakasti sinua ensin.
Vastaa Viestiin