Jumalan johdatuksessa 2.

Valvoja: Tuija

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Biblia (1776)
Ps. 4:9 Minä makaan ja lepään juuri rauhassa; sillä sinä Herra yksinäs autat minua turvassa asumaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

On ollut kumman sulkeutunut olo.
Rukoilla ja tehdä Jumalan tahdon mukaisesti. En elä enää minä, vaan Kristus minussa. Hän ohjaa minua Hänen tahtonsa mukaan. Se on nöyryyttä. ❤️👑👑👑❤️
Olen viime päivät hokenut Hänelle, että ottakoon minusta täyden hallinta vallan.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Jes. 26:20 Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuohon edelliseen näkyyni tämä Hesekielin sana:

1:4 Ja minä näin, ja katso: myrskytuuli tuli pohjoisesta, suuri pilvi ja leimahteleva tuli, ja pilveä ympäröitsi hohde, ja tulen keskeltä näkyi ikäänkuin hehkuvaa malmia, keskeltä tulta.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hab. 2:1-3: ”Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja
tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni
vastaa. Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: “Kirjoita näky ja
piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea.” Sillä näky
odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän,
eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu,
eikä se myöhästy.”
Chosen

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Chosen »

Aamen!
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa Herrassa, Jeesuksessa Kristuksessa.

Olkoon Hän tänäänkin täällä kanssamme.
Aamulla rukouksessa ollessa näin kaksi kuvaa, jotka Herra minulle äsken avasi.
Kiitos Jeesus!
Näin ihmisen huulet. Kohta niitä kohti tuli lusikka, joka antoi ravitsevaa ruokaa, ei enää vastasyntyneen maitoa.
Kohta näin toisen kuvan, jossa oli hyvin mustaa ja kosteaa maata, multaa. Ja tuli myös kädet jotka tulivat sitä muovaamaan, ne väänsivät maata kuin pulla taikinaa vaivaten.
Ihmettelin tuota kuvaa pitkään, kunnes Herra tuli ja avasi sen minulle.
Se ei ollut kuivaa eikä köyhää maata, vaan hyvin mustaa ja ravitsevaa kuin Jumalan sana.
Eikä se ollut kuivaa kuin erämaan multa tai hiekka, vaan siitä näkyi kuinka se oli märkää, se tihkui kosteuttaan kun kädet sitä muovasi.

Näin meidänkin, kun ravtsemme itsemme tuolla ravinteikkaalla Jumalan sanalla ja pian käy maa kosteaksi, jossa on hyvä kasvaa. Se luo uutta. Kuin herätyksen aaltona se luo uutta.

JESAJA 35
1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
lilja.
2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.


Jesaja:
55:1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
55:2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

LAINATTU TEKSTI: https://newhopemissionchurch.fi/aika-lo ... en-kengat/

Kuva


Aamulla rukouksessa näin sellaisen sotilaan maihinnousu kengän. Olen tuon kuvan saanut ennenkin ja aika ajoin se tulee vastaan. Tänään minulle annettiin taas muistutus tuosta kengästä, josta puhutaan efes.6.
Se on alttiuden kengä joka kuuluu Jumalan sota asuun ja se tulee pukea päälle joka päivä.
Löysin tuon sopivan tekstin saamaani kuvaan.

Aika löytää sopivat alttiuden kengät

heinä 16, 2020

Ystävämme näki hiljattain unta, joka tapahtui seurakuntaympäristössä. Seurakunnan sisällä oli valtaisa kasa kenkiä ja jotkut seurakunnan jäsenet yrittivät kuumeisesti löytää omiin jalkoihinsa sopivat kengät. Uni oli yksityiskohtaisempi, mutta pyysin lupaa kirjoittaa unen aihealueesta tämän verran tässä blogissa, koska tämä unen kohta alkoi puhua minulle.

Heti kun kuulin tästä unesta minä ymmärsin, että elämme aikaa, jolloin on todella tärkeää löytää sopivat alttiuden kengät jalkoihimme. Kengät ovat vertauskuva hengellisestä palvelutehtävästä. Meidän täytyy ymmärtää, että hengellinen palvelutehtävä on hengellinen oli tehtävä ihmisten silmissä miten pieni tai miten suuri. Pääasia on, että teemme kaiken uskollisesti kuin Herralle eikä ihmisille (Kol 3:23). Uskolliset palkitaan!

Olen kuullut, että muinaisessa israelilaisessa kulttuurissa oli todella merkittävä asia, kun joku antoi sinulle kengät. Kenkien antaminen merkitsi kutsua yhteiselle matkalle. Meidät uskovat on kutsuttu matkalle Herran kanssa ja jokaiselle meille on varattu omat, sopivat kengät tuota matkaa varten – ja nämä hengelliset kengät on tarkoitettu pidettäviksi jaloissa aina.

Miksi unen seurakunnassa oli niin iso kasa kenkiä tarjolla, josta etsiä? Miksi ihmiset olivat lähteneet ja jättäneet kenkänsä seurakuntaan? Miksi he eivät olleet lähtiessään huomanneet olevansa paljasjaloin ja että kengät puuttuivat? Mitä hengellistä merkitystä kengillä voi olla?

On uskovia, joilla ei ole kenkiä hengellisissä jaloissaan arjessa lainkaan, toisella taas on liian pienet kengät ja kolmannella liian isot. Toivon, että mahdollisimman moni voisi löytää ne itselle parhaiten sopivat.

1. Paljasjalkainen kristitty. Paljasjalkainen kristitty oli lähtenyt seurakunnasta ilman kenkiä, puhuu minulle siitä, että ehkä me olemme unohtaneet alttiuden kengät rauhan evankeliumille (Ef 6:15). Me huolehdimme vain omista jokapäiväisistä asioistamme emmekä elä Kristukselle jokapäiväisessä elämässämme. Tai sitten kuljemme paljasjaloin seurakunnan ulkopuolella ja laitamme alttiuden kengät jalkaamme vain tullessamme seurakuntaan – ja saatamme jopa valikoida, mitkä kengät jalkaamme laitamme. Jos nyt huomaat, että sinä olet se henkilö, jolla ei ole sinulle sopivia alttiuden kenkiä jaloissasi, tee parannus ja pyydä Herraa antamaan sinulle omat sopivat kengät niin että voit täyttää Jumalan antaman tarkoituksen elämässäsi. Se antaa sekä sinulle että ennenkaikkea Jumalalle suurta iloa. (Neh 8:10)

2. Pienikenkäinen kristitty. Jokin aika sitten huomasin uutisartikkelin, jonka otsikossa mainittiin, että suomalaiset käyttävät liian pieniä kenkiä. Miksi juuri suomalaiset tekevät niin? Uskon, että kyse on laajemmastakin ongelmasta, joka on totta myös seurakuntaympäristössä. Ei ehkä niinkään luonnollisessa mielessä, vaan enemmänkin hengellisessä. Luonnollisessa maailmassa, jos joku käyttää jatkuvasti liian pieni kenkiä, hän ei kykene kävelemään kunnolla ja jalkoihin tulee rakkoja, känsiä ja liian pienten kenkien tähden myös muuta kipua. Ajan mittään jalkojen rakenne alkaa kärsiä liian pienten kenkien tähden, eivätkä jalat viihdy kengissä. Liian pienet kengät voivat pitkällä tähtäimellä vahingoittaa ja hankaloittaa hengellistä vaellustasi.

Hengellisessä mielessä, jos tyydyt liian pieniin kenkiin, ne estävät vaellustasi ja astumista täysillä palvelutehtävään. Voit ehkä ajatella, että parempi olla nöyrä, antaa tilaa toisille ja vetäytyä pois palvelemasta Herraa, mutta tämä ei ole oikein. Muista Matt 25 ja vertaus palvelijoille uskotuista talenteista. Palvelijoiden Herra ei ollut tyytyväinen löytäessään palvelijan, joka oli kaivanut saamansa talentin maahan voidakseen varmistua siitä, että hänen Herransa saisi ainakin omansa takaisin milloin tahansa takaisin tulisikin. Vertauksessa tehtiin tosi selväksi että tämä palvelija ei todella tuntenut Herraansa. Sinun ja minun tulee siksi laittaa talentit käytäntöön, asioida lahjoillasi, voidaksesi lisätä niiden arvoa ja määrää. Herrasi on tyytyväinen, jos näin teet.

3. Isokenkäinen kristitty. Seurakunnassa voi myös olla toisentyyppistä ongelmaa kenkien kanssa. Joskus me yritämme laittaa jalkoihimme liian suuria kenkiä. Tällä viittaan tilanteeseen, jossa me ajattelemme ainoan tavan palvella Herraa olevan puhujanpöntön takaa. Nuo kengät ehkä näyttävät tosi tyylikkäiltä, mutta jos tehtävä ei ole meille tarkoitettu, me liikkeelle lähtiessämme saatamme kompastua ja kaatua pelkästään kenkien takia. Hankkiudutaan eroon liian suurista kengistä ja pyydetään Herraa auttamaan niin että saamme jalkoihimme sopivat kengät.

Sinä todella tarvitset juuri sinulle sopivia kenkiä. Kun olet sellaiset saanut jalkoihisi, huomaat miten iloinen olet, kun kengät sopivat jalkoihisi ja voit kävellä – ja juostakin – niiden kanssa. Ja kuka tietää, kun kasvat kristittynä, nuo sinulle nyt liian suuret kengät, ovatkin sinulle juuri sopivat kun aiemmat kenkäsi ovatkin jo käyneet liian pieniksi. Siinä tapauksessa jalassasi olleet isot kengät olivat sinulla jalassa liian aikaisin kun hengelliset jalkasi eivät vielä olleet ehtineet kasvaa kenkien mittoihin.

Toivon, että ymmärrät miten tärkeää on löytää ne sopivat alttiuden kengät hengellisiin jalkoihisi, ei liian pienet, ei liian isot vaan sopivat, koska niillä on paras kulkea.

Tärkeintä on se tosiasia, että sinulla on alttiuden kengät rauhan evankeliumille jaloissasi aina ja ettet koskaan kulje ilman niitä. Alttiuden kengät saavat sinut palvelemaan ja asioimaan sinulle uskotuilla lahjoilla ja kyvyillä niin seurakunnassa kuin sen ulkopuolella. Ja mitä enemmän asioit, sitä enemmän sinulle uskotaan ja sinun palvelutehtäväalueesi laajenee Herraa palvellessasi. Näky edellyttää, että sinä kykenet juoksemaan sen kanssa.

Hab 2:2 (33/38): Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: “Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea”.

Pastori Leena
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Ella »

Amen! Kiitos!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille.

Tänä aamuna rukouksessa olessa, sain nähdä kolme kuvaa.
Ensin näin valkoisen, ison moottoriveneen syvissä vesissä. Ymmärsin että joudumme joskus noihin vesiin, mutta meillä ei ole siellä hätää, sillä Jeesus siellä on meidän kapteenimme. Hänessä emme huku.
Sitten näin kuvan liikenneympyrästä. Näin sen yläpuolelta katsottuna. Siinä se oli ristin muodossa edessäni. Suuri ympyrä keskellä.
Mietin tuota kuvaa ja näin sydämessäni kuinka siinä liikkuu ihmisiä maailman neljästä eri suunnasta. Keskellä oli tuo ympyrä joka edusti siinä ikuisuutta, ikuista elämää Jumalan kanssa, Hänen taivaallisesta kodissaan.
Sitten kuva muuttui. Se ei ollut enää liikenneympyrä vaan liikenneneliö.
Muistin Ilmestyskirja 7 tekstin:

Ilmestyskirja:
7:1 Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
7:2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."

Herra, Jeesus Kristus, Jumalamme. Kiitos että olet kanssamme, etkä laske meistä irti, kun meillä on tahto olla Sinun kanssasi.
Amen.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen miettinyt pitkään, pari kuukautta, että lopetan Bloggerissa olevan Sinettisormus blogini.
Jostain syystä tuntuu että on aika lopettaa se.
Olen nähnyt mieleni kuvissa, että kirjoitan sinne sanat : The End"
Mutta onko tämä Jumalasta? Ehkä Hänellä on jotain muuta mihin minun tulee alkaa keskittymään..? Hiljetä tällä kirjoitus puolella.
Rukoilkaa tämän puolesta että Herra vastaisi tähän, antaisi varmuuden.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään on entisestään vahvistunut, että jätän blogini ainakin pitkälle tauolle, tai voi se jäädä lopetus sivuksikin bloggerissa. Jään odottamaan Jeesuksen tuloa.
Näin viime yönä unta, jossa selailin läpi joitakin hengellisiä tekstejä. Heräsin välillä ja aina kun nukahdin, uni jatkui samana jossa tutkin noita tekstejä. Se oli sitä samaa unta koko yön ..
Äsken nousi mieleeni Raamatun sana, joka voisi kuvastaa untani. Käyn sen etsimässä..
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joh.21:24 Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

Tämä minulle äsken nousi, kuin vahvistamaan sitä että voin sanoa : Se on täytetty.

Amen.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra päättäköön jääkö tuo viimeiseksi tuolla toisessa blogissani.
Täällä voin olla vielä.kanssanne, kunnes Hän tulee.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huomenna ehkä käyn tekemässä tuon tauko/ päättämis sivun.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Anna Herran ohjata rakas sisko ja niin Hän tekeekin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

En ehken laittaisi tuota the endiä, vaan kenties jonkun Raamatunjakeen, joka viittaa lopettamiseen. Esim. psalmin 23 ...saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. Eli jokin viitteellinen, mutta ei kuitenkaan täysin lopetuksesta kertova. Jokin sellainen, jonka jälkeen voi vielä kirjoittaa joitain huomioita tästä maailmanajasta; kenties varoittavaa, mutta myös lohduttavaa, evankelioivaa.
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ka ... psa+23%3A6
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Vaikutti hieman "villiltä" tuo 444-profetiakirjoitus. Liian paljon infoa, mielestäni, että pitäisin sitä Jumalan puheena. Ehkä enemmänkin kooste aiemmin julkisuudessa olleista profetioista.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viime yönä, heräsin hetkeksi, siinä klo.1. maissa. Herättyäni, näin siinä vuoteellani kuvan valkoisesta ovesta. Sen kahva oli metallinen ja käsi osa kuin valkoista posliinia. Se oli koristeellinen kahva. En ole tätä ehtinyt mitenkään tutkia, mutta toivon sen olevan oven, joka pian avautuisi johonkin uuteen. Ehkä Herra näin halusi minua hädässäni lohduttaa ...💖👑💖
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kyllä tuo "valkoinen ovi" vaikuttaa Taivaan ovelta, ei minkään maallisen asian ovelta. Kaunis näky.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin