Jumalan johdatuksessa 2.

Valvoja: Tuija

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tuo 8.10. olisi Lehtimajan juhlan loppu, juuri ennen ”8. päivän Pyhää Kokousta”, joka päättää siis syksyn juutalaiset juhlapyhät, vähän samaan tapaan kuin Helluntai kevään juhlat. Jostain muistan lukeneeni, että se ei itse asiassa kuuluisi Lehtimajan juhlaan ollenkaan, vaan se todella olisi kuin Helluntai, mutta ilman Omerin laskua.

Tämä palstallakin puhuttu Dana Coverstone oli ilmeisesti saanut lokakuuta koskien sanat ”Solemn Assembly”, joka tarkoittaa juuri tuota Pyhää Kokousta. Jokin merkitys sillä siis on, toivotaan että se olisi vihdoin meidän kokoontumisemne Herran Jeesuksen tykö pilvissä.

Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

8.10.2020 on käsittääkseni päivä, jolloin ihmisen poika tulee mm. katsomaan löytääkö uskoa maan päältä.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Tällöin alakaa lopunajan lopun jakso, joss ihmisen poika etsii viimeisiä kadonneita lampaitaan.
Tämä jakso kestää vuoden ja on osa 8.10.2020 alkavaa 7-vuoden jaksoa.
Aiemmin arvioin että tämä ihmisen pojan tulemus olisi sama kuin Herran päivän tulemus, mutta Herran päivä on se päivä, jolloin nämä lampaat on jo etsitty, jolloin ihmisen pojan tulemus täytyy olla ennen Herran päivää.
Arviossani siis ihmisen pojan tulo on 8.10.2020 ja silloin tapahtuu paljon muutakin merkittävää.

Uskovat eivät ole toistaiseksi kokonaan sisäistäneet lopunajan lopun tapahtumien merkitystä koska se sanoma on ollut salattu, mutta lukittu sanoma avataan osana lopunajan tapahtumia kun tapahtumat etenevät.
Dan. 8:26
Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa."
Dan. 12:4
Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Dan. 12:9
Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.

Siuntion kirkkojokinäyn lopussa on kaksi merkittävää ilmoitusta eli kun Pyhän Hengen kyyhynen ilmaantuu myrsypilvestä ja kun kyyhky on tullut luoksemme viimeisessä kuvassa. Tällöin kyyhky on ensin saavuttanut Jumalan ja viimeisessä kuvassa aloittaa viimeisten kadonneiden lampaiden etsimisen ja ohjaamisen totuuteen.
Ilmeisesti 28.9 tai 29.9 oli jokin juhlapäivä ja 7-päiväinen lehtimajajuhla loppuu 8.10.2020, jolloin niiltäkin osin arvio osuu kohdilleen.

Jeremia 22: jakeet 4 ja 5 kertovat vaihtoehdot lopunajan messiaan työstä, joka alkaa 8.10.2020 kestäen 7-vuotta.
Kyseessä on synnytystuskat, jolloin kun työ on tehty voidaan nähdä syntyykö lapsi ajallaan vai ei.
Messias on tullut kadonneita etsimään - antaen henkensä - joka on koeteltu
ja pelastavalla sinetillä merkittyjen tulee huolehtia siitä, että eivät luovu sinetistään ja sormuksestaan.

Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Viimeiset kivet vielä etsitään alkaen 8.10.2020. (144000 tuhatta eli eksyneiden jäkijoukko )
Sak. 9:16
Ja Herra, heidän Jumalansa, on sinä päivänä auttava heitä, kansaansa, joka on kuin hänen lammaslaumansa; sillä he ovat kruunuun kiinnitettyjä kiviä, jotka kohoavat yli hänen maansa.
:!:


Eero kirjoitti: 02 Loka 2020, 15:14 Tuo 8.10. olisi Lehtimajan juhlan loppu, juuri ennen ”8. päivän Pyhää Kokousta”, joka päättää siis syksyn juutalaiset juhlapyhät, vähän samaan tapaan kuin Helluntai kevään juhlat. Jostain muistan lukeneeni, että se ei itse asiassa kuuluisi Lehtimajan juhlaan ollenkaan, vaan se todella olisi kuin Helluntai, mutta ilman Omerin laskua.

Tämä palstallakin puhuttu Dana Coverstone oli ilmeisesti saanut lokakuuta koskien sanat ”Solemn Assembly”, joka tarkoittaa juuri tuota Pyhää Kokousta. Jokin merkitys sillä siis on, toivotaan että se olisi vihdoin meidän kokoontumisemne Herran Jeesuksen tykö pilvissä.

Tule Herra Jeesus!
Ella
Viestit: 746
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ilm 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkitty kaikista Israelin lasten sukukunnista.
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittynä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta , Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta. Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9. Tämän jälkeen näin, ja katso ,oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä
ja he seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.
10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

Nämä 144000 ovat 8.10.2020 alkavan Harmagedonin eli Googin sodan pelastuvien määrä.
Tämä sota syntiä vastaan tarkoittaa, että sodassa voitokas kääntyy totuuteen ja parannukseen.
Tähän 144000 joukkoon viitataan Joona5:11

Joona 4:
5 Niin Joona lähti kaupungista ja asettui kaupungin itäpuolelle. Hän teki itsellensä sinne lehtimajan ja kävi istumaan sen alle varjoon, kunnes näkisi, miten kaupungin oli käyvä.
6 Mutta Herra Jumala toimitti risiinikasvin kasvamaan Joonan pään ylitse, varjostamaan hänen päätänsä ja päästämään häntä hänen mielipahastaan. Ja Joona iloitsi suuresti risiinikasvista.
7 Mutta seuraavana päivänä, aamun sarastaessa, Jumala toimitti madon kalvamaan risiinikasvia, niin että se kuivui.
8 Ja auringon noustua Jumala toimitti tulikuuman itätuulen, ja aurinko paahtoi Joonaa päähän, niin että häntä näännytti. Niin hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Parempi on minulle kuolema kuin elämä".
9 Mutta Jumala sanoi Joonalle: "Onko vihastumisesi risiinikasvin tähden oikea?" Tämä vastasi: "Oikea on vihastumiseni kuolemaan asti".
10 Niin Herra sanoi: "Sinä armahdat risiinikasvia, josta et ole vaivaa nähnyt ja jota et ole kasvattanut, joka yhden yön lapsena syntyi ja yhden yön lapsena kuoli.
11 Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1855616635



Ella kirjoitti: 04 Loka 2020, 11:48 Ilm 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkitty kaikista Israelin lasten sukukunnista.
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittynä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta , Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta. Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9. Tämän jälkeen näin, ja katso ,oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä
ja he seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.
10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

Nämä jakeen-4 kaupungin ihmismäärä 144000 eli viimeisten pelastuvien joukko saa sinetin kun Harmagedonin 7-vuoden sota on ohitse 8.10.2027
Jakeen-9 palmut viittavat lehtimajajuhlan viikkoon vuteen 2027.
Kun nämä 144000 on merkitty jakeen-3 mainitulla pelastavalla sinetillä, heistä tulee osa jakeen-9 mainittua suurta joukkoa, jota kukaan ei voi lukea.
Sodan jälkeen alkaa valmistautuminen Herran päivään, jolloin 1.5.2029 Jumala palaa ihmisten keskelle ja levittää jakeen-15 mainitun telttamajan pelastuneiden ylle, eli sen jälkeen on vain yksi lauma.
(Joh. 10:16)

Johanneksen ilmestys 7
1 Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1856283999
:!:

Ella kirjoitti: 04 Loka 2020, 11:48 Ilm 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkitty kaikista Israelin lasten sukukunnista.
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittynä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta , Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta. Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9. Tämän jälkeen näin, ja katso ,oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä
ja he seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.
10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jaa-has, ja taas mennään.

Olen antanut nyt siimaa, mutta se katkeaa kyllä hyvin pian. Yllä olevan nimimerkin kirjoitukset heiluvat mielikuvituksen ja huu-haan rajamailla.

Kirjoituksien tulee edes yrittää olla kristinuskon ns. normien mukaisia, näin laveasti ilmaistuna.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 11 Elo 2020, 10:36 Kuinka tuo kasteasia onkaan Raamatussa? Upotuskaste toki, mutta Jeesuksen nimeenkö vai Isän, ja Pojan ja
Pyhän Hengen nimeen? Juuri äsken löysin sivuston, jossa esitetään, että sen tulee olla Jeesuksen nimeen.
https://www.linnunrata.org/miten-pelastua/kaste.php
Olen ollut Raamatusta huomaavinani, että kaikki kansat - siis pakanat - kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
kun taas uskoon tulleet juutalaiset Jeesuksen nimeen.

Ja upotuskaste aina, sen esimerkin näyttivät meille Johannes Kastaja ja itse Jeesus.

Matt 3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä,...
Mark: 1:10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki ...

Näin kastettiin kaikki Johanneksen kasteelle menijät. Nämä eivät olleet valelukasteita.
Viimeksi muokannut Magda-sisko, 05 Loka 2020, 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

Kun viimeinen pelastuvien joukko 144000 on seulottu, on vanhurskaus taytetty :?:


15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Salli nyt; sillä näin meidän sopii t ä y t t ä ä k a i k k i v a n h u r s k a u s".
Silloin hän salli sen hänelle.

Matteus 3
11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
12 Hänellä on v i s k i m e n s ä kädessään,
ja hän p u h d i s t a a p u i m a t a n t e r e n s a
ja k o k o a a n i s u n s a aittaan,
mutta r u u m e n e t hän polttaa sammumattomassa tulessa."
13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1891273648

Jer. 15:7
Minä viskaan v i s k i m e l l ä heidät maan porteilla; minä teen l a p s e t t o m a k s i, minä h u k u t a n kansani, kun he e i v ä t ole t e i l t ä n s ä k ä ä n t y n e e t.

Ilm. 16:5
Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.

Ilm. 19:11
Ja minä näin taivaan a u e n n e e n a. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii v a n h u r s k a u d e s s a.

1. Joh. 2:29
Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

Jes. 28:17
Ja minä panen o i k e u d e n mittanuoraksi ja v a n h u r s k a u d e n vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan.

Jes. 1:21
Voi, kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki! Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus, mutta nyt murhamiehet.

Jes. 1:26
Ja minä palautan sinun tuomarisi muinaiselleen ja sinun neuvonantajasi sellaisiksi, kuin alkuaan olivat. Sitten sinua kutsutaan "vanhurskauden linnaksi", "uskolliseksi kaupungiksi".

:!:
Magda-sisko kirjoitti: 05 Loka 2020, 12:03
Uskon Jeesukseen kirjoitti: 11 Elo 2020, 10:36 Kuinka tuo kasteasia onkaan Raamatussa? Upotuskaste toki, mutta Jeesuksen nimeenkö vai Isän, ja Pojan ja
Pyhän Hengen nimeen? Juuri äsken löysin sivuston, jossa esitetään, että sen tulee olla Jeesuksen nimeen.
https://www.linnunrata.org/miten-pelastua/kaste.php
Olen ollut Raamatusta huomaavinani, että kaikki kansat - siis pakanat - kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
kun taas uskoon tulleet juutalaiset Jeesukseen nimeen.

Ja upotuskaste aina, sen esimerkin näyttivät meille Johannes Kastaja ja itse Jeesus.

Matt 3:16: 16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä,...
Mark: 1:10: 10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki ...

Näin kastettiin kaikki Johanneksen kasteelle menijät. Nämä eivät olleet valelukasteita.
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

(NYT vanhurskauden täyttyessä, täyttyy myös suuttumus)
Jesaja 10
25 Sillä lyhyt hetki vielä, niin suuttumus t ä y t t y y, ja minun vihani kääntyy hävittämään heidät."
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1894193959

(jäännös 144000)
Jesaja 11
11 Ja sinä päivänä Herra vielä t o i s e n kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa j ä ä n n ö k s e n, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1894348577
Viimeksi muokannut NIMESSÄNI, 05 Loka 2020, 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Magda-sisko kirjoitti: 05 Loka 2020, 12:03
Uskon Jeesukseen kirjoitti: 11 Elo 2020, 10:36 Kuinka tuo kasteasia onkaan Raamatussa? Upotuskaste toki, mutta Jeesuksen nimeenkö vai Isän, ja Pojan ja
Pyhän Hengen nimeen? Juuri äsken löysin sivuston, jossa esitetään, että sen tulee olla Jeesuksen nimeen.
https://www.linnunrata.org/miten-pelastua/kaste.php
Olen ollut Raamatusta huomaavinani, että kaikki kansat - siis pakanat - kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
kun taas uskoon tulleet juutalaiset Jeesuksen nimeen.

Ja upotuskaste aina, sen esimerkin näyttivät meille Johannes Kastaja ja itse Jeesus.

Matt 3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä,...
Mark: 1:10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki ...

Näin kastettiin kaikki Johanneksen kasteelle menijät. Nämä eivät olleet valelukasteita.
Kreikan kielessä käytetään mm. prepositioita, apo ja ek näissä Raamatun kohdissa, mitä tulee veteen.

Evankeliumeissa on käytetty apo-prepositiota, joka käytetään mm. kun lähdetään pois joltakin alueelta, esim. pois Galilean alueelta. Tai, voidaan käyttää pois veden luota. Se, että suomenkielisissä käännöksissä on käännetty "vedestä", ei tarkoita että ollaan oltu veden "sisällä", vaan se voi myös tarkoittaa että ollaan oltu veden äärellä, ääressä, tai luona jne.

Novumin sanakirjassa on tuo apo kohassa 528. ja ek on kohdassa 1379., jos joku haluaa katsoa näiden prepositioiden käyttöä Raamatussa.

Myös näiden kahden preposition englanninkieliset vastineet ovat hyvin moninaiset ; apo = from, of, out of, for, off, by, at, in, since, on
ek = of, from, out of, by, on, with

VT:n esikuvissa, ei missään suoriteta "upottamista", vaan valelua, pirskottamista, sivelyä.

Mm. Hes.36:25 " Ja Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne Minä teidät puhdistan.

Ja, jos olisi vielä ollut syys-talviaika Israelissa,eli olisi ollut kylmä vuodenaika, niin ei silloin todellakaan olisi suoritettu mitään veteen upottamisia.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

Jumala v i h m o o puhdistavaa vettä eli Pyhää Henkeä eli totuutta, jotta lopunajan eksyneet kivisydämiset puhistautuisivat lähestyessämme lihasydämisten aikaa.
Vihmominen puhdistaa kaikista saastaisuuksista - kivijumalista, ketkä kääntyvät kohden Jumalaa edeten parannuksessa, jolloin saavat u u d e n h e n g e n sisimpäänsä, joka uusi henki saadaan Pyhän Hengen kasteena.


Hesekiel 36
22 Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
23 Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
25 Ja minä v i h m o n teidän p ä ä l l e n n e puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja u u d e n h e n g e n minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1896468604


Eksyneiden synti on mitattu ja merkitty, jolloin merkintä on tehty omatuntoon.
1. Tim. 4:2
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

NIMESSÄNI kirjoitti: 05 Loka 2020, 14:30 Jumala v i h m o o puhdistavaa vettä eli Pyhää Henkeä eli totuutta, jotta lopunajan eksyneet kivisydämiset puhistautuisivat lähestyessämme lihasydämisten aikaa.
Vihmominen puhdistaa kaikista saastaisuuksista - kivijumalista, ketkä kääntyvät kohden Jumalaa edeten parannuksessa, jolloin saavat u u d e n h e n g e n sisimpäänsä, joka uusi henki saadaan Pyhän Hengen kasteena.


Hesekiel 36
22 Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
23 Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
25 Ja minä v i h m o n teidän p ä ä l l e n n e puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja u u d e n h e n g e n minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1896468604


Eksyneiden synti on mitattu ja merkitty, jolloin merkintä on tehty omatuntoon.
1. Tim. 4:2
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
Aijaa.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kerronpa teille viikonloppuna, eräänä yönä nähdyn näyn, kun heräsin hetkeksi.
Ajattelin etten tätä jaa, mutta nyt tuli tunne, että minun pitää jakaa tämä.

Näin tasaisesti virtaavan veden. Kohta keskelle virtaa muodostui tyhjä pyöreä kohta. Kuin jokin pyöreä astia olisi sinne laitettu.
Vesi alkoi virtaamaan tuohon pyöreään tyhjään kohtaan, täyttäen sen täydellisesti.
Kohta sitä ei enää näkynyt ja vesi jatkoi tasaisesti virtaamistaan.

Koen että tässä kerrotaan meistä, Jumalan muovaamista astioista.
Kun löydämme Jumalan Pyhän Hengen, saamme astua sen virtaan, täyttyen siitä ja olla siinä likoamassa, Pyhän Hengen virrassa lopulta täysinä. Tämä tapahtuu kun kuolemme itsellemme, antaen Jumalalle täyden hallinta vallan itsestä.
Tapahtukoon Sinun Tahtosi, rakas Jeesus Kristus, Jumalani. Saan olla Sinun ohjattavana, sinun virtauksessasi.
Kenelläkään muulla ei ole minuun valtaa, vain sinulla, Herrani.
Amen.

💞👑💞👑💞👑💞
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joh 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

Amen 🙏🙏🙏
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

Tässä ollee kyse kidasta/haudasta ja kun tapahtumien edetessä kita/hauta täytyy vedellä ollaan edetty seuraaviin jakeisiin...
Jakeen 23 alussa on sana "Jos..."
Ja kun sinettisormus nyt ilmoitti näkynsä niin virta on juuri kuohunut kitaan...?
Jolloin seuraavkasi on tapahtumassa jakeen 24 asiat...?


Job 40
23 Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen k i t a a n.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... 1916812762

Raamattuhaku
Hakusana >>> kita*
Löytyi 15 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servle ... site.Bible
:!:
Sinettisormus kirjoitti: 05 Loka 2020, 19:36 Kerronpa teille viikonloppuna, eräänä yönä nähdyn näyn, kun heräsin hetkeksi.
Ajattelin etten tätä jaa, mutta nyt tuli tunne, että minun pitää jakaa tämä.

Näin tasaisesti virtaavan veden. Kohta keskelle virtaa muodostui tyhjä pyöreä kohta. Kuin jokin pyöreä astia olisi sinne laitettu.
Vesi alkoi virtaamaan tuohon pyöreään tyhjään kohtaan, täyttäen sen täydellisesti.
Kohta sitä ei enää näkynyt ja vesi jatkoi tasaisesti virtaamistaan.

Koen että tässä kerrotaan meistä, Jumalan muovaamista astioista.
Kun löydämme Jumalan Pyhän Hengen, saamme astua sen virtaan, täyttyen siitä ja olla siinä likoamassa, Pyhän Hengen virrassa lopulta täysinä. Tämä tapahtuu kun kuolemme itsellemme, antaen Jumalalle täyden hallinta vallan itsestä.
Tapahtukoon Sinun Tahtosi, rakas Jeesus Kristus, Jumalani. Saan olla Sinun ohjattavana, sinun virtauksessasi.
Kenelläkään muulla ei ole minuun valtaa, vain sinulla, Herrani.
Amen.

💞👑💞👑💞👑💞
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos kun Sinettisormus jaoit, tämä on mun mielestä nyt erittäin ajankohtaista sanomaa ja tuo Joh. 7 vahvistaa sitä, siinä on kyse juuri tästä meneillään olevasta Lehtimajanjuhlasta.

Herra, tapahtukoon Sinun tahtosi niin maan päällä kuin Taivaissa! Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Olen ollut hengessä viime päivät herkillä .. Jumala puhunut tämän kaiken keskellä ihmeellisesti, kertoen juuri Hänen Pyhän Hengen toiminnastaan.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

On olo ..että pian on tapahtuva jotain.

Kuin katso7 veljen sanomasta:
Pelastus on nyt lähempänä kuin ennen. Minä tulen tuulissa ja pilvissä sinua hakemaan. Taivas repeää ja Kuninkaitten Kuningas saapuu joukkojensa kanssa sinua noutamaan. Valmista jo itsesi hääjuhliin jotka alkavat pian. Jeesus Kristus Kuninkaitten Kuningas saapuu pian.
NIMESSÄNI

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja NIMESSÄNI »

Virrassa on kyse elävän veden virrasta ja viimeinen päivä lopunjan lopun viimeinen pelastautumispäivä.
Käsittääkseni lopunajan lopun pelastautumisjakson ensimmäinen pelastaumispäivä on kun
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."


Jolloin ihmisen pojan (lopunajan lopun messias) tullessa uskoa osoittavat (144000) saavat juoda.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"


Jolloin elävän veden juojat ovat löytyneitä lampaita, jotka pelastuvat.
Luuk. 19:10
sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä k a d o n n u t on".


Toinen kirkastaminen on lopunajan lopun messiaan aika, jolloin ihmisen poika etenee ja suoriutuu jäljellä olevasta työstään, jolla valmistaudutaan Herran päöivään ja uuden temppeliajan alkamiseen.
Joh.12:
28 Isä, kirkasta nimesi!" Niin taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen v i e l ä k i r k a s t a v a".
29 Niin kansa, joka seisoi ja kuuli sen, sanoi ukkosen jylisseen. Toiset sanoivat: "Häntä puhutteli enkeli".
30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Ei tämä ääni tullut minun tähteni, vaan teidän tähtenne.
31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos.
32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
33 Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
34 Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus pysyy iankaikkisesti; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.
37 Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."






Sinettisormus kirjoitti: 05 Loka 2020, 19:54 Joh 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

Amen 🙏🙏🙏
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

En nyt väitä, etteikö tässä olisi myös hyvää sanomaa, mutta Raamattu ei tunne tällaista ”lopun ajan messiasta”. Juutalaiset toisaalta odottavat häntä edelleen saapuvaksi, koska eivät vastaanottaneet Jeesusta Kristusta, joka on ainut Jumalan poika, Messias. Mutta Kaksi Todistajaa kyllä tekevät työtään lopun ajan keskellä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin