Jumalan johdatuksessa

Valvoja: Tuija

Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tästä tuli mieleeni muisto lapsuudesta. Isäni harrasti kilpahiihtoa nuorena. Ja palkintona lusikka kolmelle ensimmäiselle.
Se oli juhlahetki kun saimme katsella isän saamia palkintoja. Lusikoita oli monen kokoisia. Jokaiselle perheen jäsenelle sopiva.
Niin on tässä "isossa perheessä" jokaiselle sopiva lusikka.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rakkaudellisen elämänohjeet: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2011-03-20

Tämä oli yksi teksti, mitä tähän tuli eteeni. Hyvä tämäkin, mutta tuo hartaus teksti meni tämän edelle. Mutta nyt voin jakaa tämän tuolla samaisella lusikalla jälkiruuaksi. :P Tai ehkä santsaus kierros! Vieläkö mahtuu ? :D
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämän päivän näky kuvani oli hyvin puhuttelevaa. Eli tuo blogi teksti tänään.
Olemme saaneet perinnöksi " tuon lusikan " jolla voimme jakaa ravintoa sitä janoaville, nälkäisille, mutta kuinka moni käyttää tuota lusikkaa? Onko se siellä laatikossa käyttämättä? Uskon että täällä nuo lusikat on käytössä ja saamme auttaa toisiamme ravinnon saannissa .. siis sen henkisen. 🍽🍴🥄 .... pöytä on katettu!
Maria

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Hei Sinettisormus, rohkaisuna sinulle ja muillekin meille lukijoillesi, sillä oli tarkoituksensa, että avasit tämän lusikka aiheen tänään.

Sopiiko, että lainaan (puhe löytyy alta) tähän sen mitä Hilja Aaltonen on sanonut? Mitä hän Herran tuloa odotellessa iloiten ja riemuiten oli ajatellut?
Jos se sopii, niin olen kirjoittanut ylös jotakin siitä puheesta tähän, mikä meitä voi myös estää, kun näemme toisen, joka on ruuan tarpeessa.
Minua tämä puhuttaa usein monella tavoin, mutta ehkä Hiljan kertomana se antaa myös meille ymmärrystä siitä, että vihollinen on myös tietoinen siitä, miten vähän aikaa hänellä on.

"Minä olen pyytänyt yhtä, saada olla valjaissa matkassa. Siihen saakka kun valjaat riisutaan sillä kädellä, joka ne nuoruudessani ylleni puki. Ja ei vain olla kantamassa valjaita. Vaan olla ase, aseiden rinnalla. Joka saisi nähdä, mitä Jumalan voima Suomen Siionin pelloilla saa aikaan.
Mitä se vaikuttaa.
Ja kun näissä kivuissa olen ollut, kyllä vihollinenkin tietää millä tavalla se sitten tahtoo aseensa tylsyttää."

Saattoi Sinettisormus olla myös niin, että sinun tehtäväsi oli myös varoittaa, ettemme ole aseet tylsänä, kun Herra lähettää ovellemme etsijän. Että olemme niin kuin Jumalan työntekijä Hilja kauan sitten 70-luvun lopussa/80-alussa.

"Vietin illat, vietin aamut näiden kirjojen edessä. Ja Jumalan Sana ja palvominen, se väistyi hiljaa taka alalle."

"Kello kävi. Aika ryöstettiin. Ja nämä kirjat, nämä tieto, merkillisellä tavalla lumosi mieleni, sieluni, ja sammutti henkeni. Eihän teille näin ole käynyt kallis Jumalan kansa?"

Tuon kaiken seurauksena Hiljalla ei ollut annettavana sitä, mitä janoinen etsijä häneltä haki yhtenä päivänä.

Mitä hän on pyytänyt Jumalalta sen jälkeen, kun Jumala otti Hiljan "kiinni".

"Ja minä olen pyytänyt Herra, anna minun puhua sitä Jumalan vanhanaikaista murretta, todistajan paikalla.
Oikein sitä murretta, jossa Golgatan ihana rakkauden kieli, että se kuuluu sellaisena, kun minä olen sen oppinut silloin kun itse sain tulla Jumalan lapseksi."

Ja hän myös saarnaa rohkeasti siitä:

"Katsokaa ystävät, ei Golgatan veren evankeliumia, Ei saa muuttaa nykykielelle.
Kallis juhlakansa, siinä täytyy olla se veren tuntu, ja se veren sävy. Se ihmeellinen kipinä, joka koskettaa pimeydessä olevaa sydäntä. Ja tuo sinne sen kointähden, taivaallisen kointähden, armon tähden, Jeesuksen viidessä haavassa. Anteeksiantamuksen Kristuksessa Jeesuksessa."

Tästä voitte kuunnella tuon puheen kokonaisuudessaan:
https://youtu.be/L7Ub3kF8cAo
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Kiitos Maria tuosta ihastuttavasta viestistäsi. Tunsin kuinka Henki nousi ylleni.
Minä rakastin Hilja Aaltosen ajatus maailmaa ja koen että hänellä on meille vieläkin paljon annettavaa, vaikkei enää olekkaan täällä keskuudessamme.
Edes mennyt evankelista, Jorma Tapanainen, 92 vuotta, kävi kotikokouksissamme ja ihastui meihin täysin. Hän oli Hilja Aaltosen hyvä ystävä ja puhui Hiljasta usein.
Koin olevani muiden kanssa hyvin onnekas, kun saimme Jorman kuin taivaan lahjana opettamaan meitä, ja lahja hän olikin.
Nyt tämä Marian teksti nostaa valtavaa Henkeä ja tunnen kuinka ilon ja rakkauden kyyneleet täyttävät sydäntäni. Minut on kuin yllätetty, hyvällä tavalla.Kiitos Jeesus!!!
Minun täytyy vielä oikein ajatuksella imeä tuota tekstiäsi itseeni, siinä on valtavaa lohtua, jopa profetaalisuutta.
Henki puhuu tässä Hiljan sanoin.
Olet Siunattu ja rakas siskoni Maria ja kiitän Herraa sinusta, että Hän toi sinut luoksemme.
Olen Sanaton ja minä jään tutkimaan tuota ihmeellistä kommenttiasi.
Pyros

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Maria kirjoitti: 11 Helmi 2020, 12:24
Ella kirjoitti: 11 Helmi 2020, 12:10 Kiitos kun jaoit! Tuo on aivan tähän päivään sopiva. Ihmisillä on Jumalan sanan nälkä! Toiset ovat nääntymäisillään.
Ja etsivät "korviketta" pahalle ololleen.
Nääntymäisillään kuvastaa hyvin tätä aikaa. Myös seurakunta kaipaa Sanan julistustusta, joka vie nälän. Hyvä rukousaihe tämä lusikka tähän päivään. Aamen!
Aam. 9:11
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.
Maria

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos, minäkin olen nyt sanaton. Kiitos kauniista sanoista. Herran siunausta! ❤
Maria

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Pyros kirjoitti: 11 Helmi 2020, 21:29
Maria kirjoitti: 11 Helmi 2020, 12:24
Ella kirjoitti: 11 Helmi 2020, 12:10 Kiitos kun jaoit! Tuo on aivan tähän päivään sopiva. Ihmisillä on Jumalan sanan nälkä! Toiset ovat nääntymäisillään.
Ja etsivät "korviketta" pahalle ololleen.
Nääntymäisillään kuvastaa hyvin tätä aikaa. Myös seurakunta kaipaa Sanan julistustusta, joka vie nälän. Hyvä rukousaihe tämä lusikka tähän päivään. Aamen!
Aam. 9:11
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.
Aamen!!
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä tapahtui jotain ihmeellistä joka avautuu ajan kanssa. Tällä on tarkoitus.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Aamen! Pyydän ja rukoilen, mitä Jeesus haluat puhua tämän sanan kautta?
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Maria

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Niin Herra, kuinka usein mietin, saatko sinä kannatella Jeesus meitä, vai kannattelemmeko me itse itseämme. Voi Herra, sinun käsiisi annamme itsemme tänäkin aamuna.
Kiitos sanastasi, joka virvoittaa meitä tänäkin päivänä. Herran eteen tuomme taas itsemme ja läheisemme, sekä jokaisen tämän maan kansalaisen.
Voi Herra puhdista meidät tästä kaikesta liejusta, joka ympäröi meitä nyt enemmän kuin koskaan.
Voi Herra anna, ettemme likaa vaatteitamme ja tahraa itseämme enempää. Ettemme likaa itseämme tämän ajan valheisiin. Ettemme uskottele itsellemme, olevamme vain ryppyotsaista kirkkokansaa, josta et edes sinä enää huoli. Sinä kyllä meistä aina huolit. Sinä rakastat meistä jokaista. Täydellisesti. Kiitos siitä Herra!
Herra, me tarvitsemme ja janoamme Sinua. Janoamme pelastuksen ja Golgatan sanomaa. Janoamme elävää vettä. Janoamme sitä leipää, jota syötyämme, me saamme vatsamme täyteen. Herra me kaipaamme Hengen täyteyttä. Me janoamme Sinua Jeesus Kristus, joka voit ottaa pois synnin taakan, joka voit antaa meille sovituksen veri haavoissasi.
Herra sinun täydellinen sovitustyösi saakoon puhutella meitä tänään. Älköön mikään estäkö, älköönkä mikään tulko meidän ja sinun välillesi Herra, Sinun ja minun välille. Älköön mikään tulko Sinun ristinkuoleman ja täytetyn ristintyön, pelastuksen ja minun välille Herra! Herra anna meidän elää sitä todeksi tänäkin aamuna. Anna Herra sinun nimesi olla väkevä tänäkin päivänä. Tule Herra rakkaaksi tässä maassa niillekin ihmisille, jotka eivät sinua vielä tunne.

Kiitos Jeesus, että sinä kutsut tänäkin päivänä.
Sinä kutsut Golgatan täytetyn työn tähden. Sinä sanot, tule ja seuraa minua. Minä rakastan sinua!
Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minulle rakas. Minä tahdon pelastaa sinut, ota vastaan syntien sovitus. Minä tahdon antaa sinun syntisi anteeksi. Minä tiedän sinun kuormasi. Minä tunnen sinun haavasi. Katso minä olen ne kantanut. Tule minun tyköni. Kaikki on jo tehty valmiiksi sinua varten. Jos vain tahdot, minä olen valmistanut sinulle pelastuksen tien. Elämän tien! Tule ja seuraa minua! Tule ja seuraa minua!

Kiitos Jeesus. Kiitos, että olet elävä Herra. Jää siunaamaan meitä nimesi tähden. Aamen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen tälle keskustelulle! Herra on kuullut meidän rukouksemme palstan puolesta. Kiitos Maria ja muutkin sanoistanne, ne tuovat Herran Virvoittavaa Vettä, oikein tiukkuvat!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Marian kannattas harkita oman blogin avaamista täällä kun tuota ajatusta tulee runsaasti. Hienoa ja Herra Jeesus olkoon kanssamme täällä ja minne ikinä menette.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Herra olkoon kanssamme!

Eilen kun kävin vuoteelleni ja olin siinä pitkään hiljaisuudessa ja rukouksessa, niin juuri ennen nukahtamistani, sain nähdä kuvan. Olin juuri miettinyt, että en ollut pitkään aikaan saanut nähdä ilta rukous hetkelläni kuvaa. Nyt sen sain. Näin kuin kahden ihmisen kädet, jotka olivat tarttuneet vanhaan avaimeen ja yhdessä sitä pyörittivät, mutta mitään ei tapahtunut.
Ajattelin, että tuon avaimen täytyi olla suuri kun yhtäaikaa sitä pystyivät pyörittämään.
Mietin tuota kuvaa kunnes lopulta nukahdin.
Aamulla taas olin rukouksessa, mutta nyt en saanut mitään kuvia. Kyselin Herralta sitten siitä illalla saamasta kuvasta ja melkein samassa minun annettiin muistaa Raamatun paikka:
Jumala sanoi:

”Sinä päivänä minä kutsun palvelijani Eljakimin, Hilkian pojan, ja hänen ylleen minä puen sinun pukusi, hänen vyötäisilleen sidon sinun vyösi, hänen käteensä annan sinun valtasi, ja hänestä tulee isä Jerusalemin asukkaille ja koko Juudan sukukunnalle. Hänen olalleen minä ripustan Daavidin huoneen avaimen. Hän avaa, eikä kukaan sulje, hän sulkee, eikä kukaan avaa. Minä isken hänet vahvaksi naulaksi lujaan paikkaan, hänen korkea arvonsa tuottaa kunniaa koko suvulle.” (Jes. 22:20–23)

Tässä puhutaan Daavidin huoneen (eli valtakunnan) avaimesta. Daavidin aikana Israel oli maantieteellisesti laajempi ja sotilaallisesti vahvempi kuin missään myöhemmässä vaiheessa. Se oli myös hengellisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan myöhemmin koko kuningasaikana. Näistä syistä Daavidin valtakuntaa pidetään Vanhassa testamentissa ihanteellisena valtakuntana, todellisena Israelin kulta-aikana. Jumala antoi Daavidille myös lupauksen Messiaasta, joka kerran syntyy hänen sukulinjastaan, ja joka perii Israelin hengellisen kuninkuuden (Jes. 9:5–6). Tästä syystä Daavidin valtakunnalla tarkoitetaan Raamatussa paitsi maallista myös hengellistä valtakuntaa, jonka Jumala perustaa Messiaan, Jeesuksen varaan.

”Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: ’Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa: Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.” Ilm. 3. 7 -8. KR. 33/ 38.

Saamme nyt keskustella rukouksessa Kristuksen kanssa. Saamme olla Isän edessä kuin pieni lapsi. Voimme tuoda kaikki murheemme Isälle. Myös Isä iloitsee lastensa iloisista asioista. Niistä kun oppisimme kiittämään Häntä. Saamme pyytää, mitä tarvitsemme. On muistettava kuitenkin, Kristuksella on valta avata tai sulkea ovia. Hän antaa vastauksia rukouksiimme. Mikäli Jeesus tahtoo, Hän antaa sitä mitä pyydämme. Hän tietää mitä tarvitsemme. Jos rukous on Jumalan tahdon mukainen, rukousvastaus on myönteinen. Ovi avataan. Jos taas rukouksissa pyydämme sellaista, mitä emme välttämättä tarvitse. Jeesus sulkee oven. Rukousvastaus viipyy…silloin meitä koetellaan. Koetellaan, jatkammeko hellittämättömästi pyytämistä ja olemmeko uskollisia palvelijoita, vastamäestä huolimatta? Kasvamme uskossamme ja saamme kokea siunauksia. Saamme siunauksia ylhäältä, mutta siunausta on olla, vastoinkäymisten syvyyksissä. Meitä kasvatetaan taivasta varten, ei tätä aikaa varten. Ovi aukeaa aikanaan, mutta se saattaa olla, toiselle suunnalle, kuin itse tahdoimme. Olemme täällä oppilaina, kuten opetuslapset olivat Jeesuksen maanpäällä ollessa. Jumalan sana ja kuritus, kaikki on armoa meille ja meidän parhaaksemme. Sulkeutuneet ovet ovatkin siunaukseksi. Meistä tämä ei tunnu hyvältä. Jumala tietää mikä on parasta, ja Hän antaa vain parasta. Jumalan lahjat ovat kaikki priima tavaraa, parasta laatua.

19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
Matt.16.

”Siunattu isämme Daavidin valtakunta, joka nyt tulee!” (Mark. 11:10)
Maria

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos Jeesus
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa ...

Mietin, josko tätä teille tulen jakamaan, mutta koen tämän tänäpäivänä tärkeäksi asiaksi.
Olen viimepäivinä saanut nähdä ja myös itse henkilökohtaisesti kokea, kuinka sielunvihollisella eli saatanalla on kiire ja sen aseet ovat koventuneet. Se syöksee täysillä kaikkea sitä uhkaavaa päin ja meidän tulee oppia tunnistamaan se, ettemme suotta ala vältellä lähimmäisiämme tai jopa luopua heistä.
Olen nähnyt kuinka uudessa seurakunnassa alkoi tapahtumaan pahoja asioita, kaupungissa, jossa oli hengellisesti hyvin kuivaa ja rikollisuus rehottaa.
Mutta tuon seurakunnan tulo otettiin hyvin vastaan ihan tuolta katutasolta ja joka kerta kävijämäärät vain lisääntyy.
Saatanakin tuon huomasi ja alkoi toimia kaikella mahdollisella tavalla että tuo seurakunta kaatuisi heti alkuunsa, sillä eihän se omastaan halunnut irroittaa. Mutta näyttää että Jumala on vahvasti tuossa mukana ja ihmiset siellä lisääntyy.
Itse sain kokea nyt viikonloppuna vahvan hyökkäyksen vihulaiselta. Viikonloppu oli muutenkin hyvin kiireinen ja aloin olla hyvin väsynyt.
Mieheni serkku tuli kylään ja meiltä jatkoimme sitte kolmistaan toisen serkun luo. Näin olimme sopineet.
Olin ensin ajatellut etten lähde, sillä minulla oli riittämiin tuota ohjelmaa tässä viikonlopussa, mutta lähdin sitten kuitenkin kun minua vartavasten sinne toivottiin.
Ilta alkoi oikein hyvin, mutta sen edetessä, ollessamme vielä toistamiseen kahvipöydässä, aloimme keskustelemaan maailman menosta. Koronaviruksista, Trumpista ja kaikesta muusta tämänpäivän maailman tapahtumista.
Lopulta nostin näitä uskon asioita siihen mukaan ja kuinka Raamatun ennustukset ovat käymässä toteen ja ne selittävät sitä, miksi kaikkea nyt tapahtuu.
Tämä toinen serkku, jonka luokse tulimme, oli jollaintasolla uskova ja oli minun kanssa samaa mieltä, mutta tämä serkku joka tuli ensin meille, ei usko sitten vähää. Hän kyllä ylisti Budhaa ja muslimeja, mutta Raamattu tuntui olevan sana josta hän kiehahti.
Hän julisti kuinka Raamattua on vuosituhansia muutettu, eikä voi tietää onko sen sanoma enää totta ja josko on koskaan ollutkaan. Lopulta hän huusi naama lattiaan kohti:
- " Enkä ole koskaan Jeesusta nähnytkään!"
Minun olisi mieleni tehnyt sanoa että minä olen nähnyt Jeesuksen, mutta mitä se olisi enää auttanut.
Tämä serkun reaktion olisin kyllä ymmärtänyt, koska hänellä ei ollut uskoa nimeksikään, mutta mieheni käytöstä en ymmärtänyt, kun puolusti tätä kokoajan vierellä ja oli tämän kanssa samaa mieltä ja lopuksi niittasi tilanteen, kuin minua henkisesti lyöden ja huutaen:
- " Siellä Raamatussa lukee myös; nainen vaietkoon seurakunnassa, mutta silti noita naisia on tullut nykyään paljon julistamaan!"
Se oli minulle kova lyönti. Yritin vielä siinä hiljaa selittää, mutta ne menivät jo kuuroille korville.
Myöhään illalla kun tulimme kotia ja tämä kanssamme liikkunut serkku myös lähti kotiaan, avauduin miehelleni:
- " Sinä sitten näytit minulle, mitä mieltä olet julistus työstäni ja löit todella loukkaavasti tuolla sanonalla; Nainen vaietkoon seurakunnassa!"
Mieheni vain vastasi kyllästyneenä:
- "Haista home ..."
Ei siis minkäänlaista anteeksi pyyntöä eikä katumusta. Tilanne jäi tuohon ja kävimme nukkumaan.
Aamulla kun heräsin, rukoilin Jumalaa apuun, mitä teen tämän asian kanssa, sillä olihan minua kohti käyty vahvoin asein. Sitten ymmärsin, että tuo oli saatanan hyökkäys minua kohtaan, mieheni kautta ja se halusi tuhota meidät. Sain ajatuksen sydämelleni, jonka ymmärsin Jumalan vastaukseksi ja se oli myös vahva ase, niin kuin oli ollut hyökkäys minua kohtaan. Kysyin Herralta, voinko oikeasti käyttää noin vahvaa asetta, eikö siinä ole hieman liikaa? Mutta tämän päätin sen kuuliaisena toteuttaa. Olihan saatanan asekkin kova joten siihen vastattiin takaisin myös kovilla.
Kun olin noussut ylös ja mieheni tuli siihen vierelle, yrittäen puhua kaikkea muuta kuin mitään ei olisi tapahtunut, otin asian kuitenkin uudelleen esiin:
- " Sanoit minulle että naisen pitää vaieta seurakunnassa, mutta tiedätkö, että se saattoi tarkoittaa siihen aikaan myös sitä, että naisten piti olla hiljaa seurakunta salissa, eikä juoruilla ja sitäpaitsi, Jeesus ei tuota maininnut koskaan, vaan antoi lähetyskäskyn kaikille Häneen uskoville, miehille ja naisille; Menkää ja julistakaa!"
Sitten kävin hakemassa toisesta huoneesta, kirjahyllystä meidän valkoisen vihkiraamatun ja se oli se Jumalalta saatu ase ja vastaus mikä minun tulisi toteuttaa tässä hetkessä.
Vein tuon Raamatun kaksin käsin mieheni kasvojen eteen ja sanoin:
- " Sinulla on tulet tuolla pannuhuoneella uunissa ja koska pidät tämän kirjan Sanomaa vääränä, ota tämä ja polta se!"
Mieheni meni hyvin totiseksi ja kieltäytyi tuosta kehoituksestani ainakin kolmasti:
- " EN!!! Anna minulle anteeksi."
Hyväksyin hänen anteeksipyyntönsä, jota häneltä ei normaalisti missään tilanteessa tule, vaikka olisi tehnyt kuinka ikäviä asioita minulle, mutta nyt kuulin hänen pyytävän anteeksi ja se oli paljon se ja sanoinkin:
- " No nyt et enää minulla hometta haistattanut ..."
Tuo Jumalan antama vastausase siis toimi, vaikka sitä ensin epäröin käyttää. Lopulta ymmärsin, että tällä kaikella oli myös tarkoitus varmasti myös miehelleni. Jumala asetti hänet kasvunpaikalle, kovin asein. Sillä tuon Raamatun polttaminen olisi voinut tarkoittaa myös liittomme loppua, olihan se meidän vihkiraamattu. Minulla oli tuon kaiken jälkeen "takki" hyvin tyhjä, mutta tiesin olevani VOITTAJAN PUOLELLA!
Olkaa siis lujat uskossanne, sillä saatanalla on nyt vahvat aseet, mutta Jumalan vastaukset on vahvempia! Luottakaamme Häneen!
Amen.

Aiheeseen sopivaa tekstiä:
Jos olet Kristuksen ruumiin jäsen, valmistaudu vastustamaan raivoavaa vihollista. Et ehkä halua edes ajatella sitä, saatikka sitten hyväksyä - mutta jos olet koko sydämestäsi päättänyt seurata Jeesusta, saatana on merkinnyt sinut hävitettäväksi. Ja hän tuo tulvimalla elämääsi kaikenlaisia vaikeuksia.

Apostoli Pietari varoittaa: "Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan" (1Piet.4:7). Hän siis sanoo: "Nyt ei ole syytä kevytmielisyyteen. Teidän on oltava raittiit hengellisissä asioissa. On kysymys elämästä ja kuolemasta."
LUE LISÄÄ LINKISTÄ:
Saatana haluaa niellä sinut: https://worldchallenge.org/fi/newslette ... 3%A4-sinut
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

LUKEKAA TUO WILKERSONIN LINKKI TUOSTA; SE ON NIIN TÄYDELLINEN TEKSTI TUOHON MITÄ MINULLE TAPAHTUI JA MITÄ MEILLE USKOILLE TAPAHTUU VAHVISTUEN NÄINÄ PÄIVINÄ!
Kerroin tuon oman tapahtumani esimerkki tapaukseksi.
Tuula1

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Aamen Sinetti. Hyvä kirjoitus.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Aamen! Kiitos kirjoituksesta.

Se vihulainen käy ympäri niin kuin kiljuva jalopeura. Kenet se voisi niellä?
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Pyros

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

AMEN!

Olen itse havainnut viime aikoina samaa kehityssuuntausta. Tämä tuli tärkeään paikkaan! Kiitos, että jaoit! Tosiaan itsekin olen huomannut, että mitä enemmän itsessä saa tukittua noita vihollisen suoria hyökkäysreittejä, olivatpa ne sitten eletyn syntielämän ja /tai tuon tekstin mainitseman "luovuttamattoman hinnan" aikaan samaa "alueluovutusta", niin sitä enemmän vihollinen alkaa käyttämään juuri omia läheisiä ja erinäisiä arjen tilanteita väylänään ja saada sopivissa olosuhteissa turhankin helposti ja nopeasti valloitettua takaisin tai jopa laajennettua jo kertaalleen menettämiään alueita elämässäsi. Ikään kuin juuri kun kuvittelet, että nyt on viimein se rauha rauha, niin nopeasti tajuatkin että se todellinen taistelu onkin vasta alkamassa! Tästä syystä tuosta Pietarin varoituksesta tuleekin ottaa vaari etenkin tässä ajassa, mutta onneksi meidän ei kuitenkaan tarvitse käydä tätä sotaa yksin, vaan tämän vertaistuen voimin voimme tunnistaa nämä hyökkäykset ja yhdessä torjua vihollisen palavat nuolet!
Vastaa Viestiin