Jumalan johdatuksessa

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos teille rakkaat, kommenteistanne.
Nyt on kaikki hyvin. Vihollinen on tunnistettu, mutta valvoa täytyy sillä se karjuu koko ajan vierellä etsien seuraavaa hyökkäystä.
Maria

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos rohkeasta todistuksestasi.
Tuli mieleeni Aabraham ja Iisak viimeisellä hetkellä
( 1.Moos.22 ja eteen päin), ennen kuin Jumala sanoi vapauttavat sanat "sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, ja et ole säästänyt ainokaista poikaas minun tähteni".
Tämä kohta juuri siksi, että olen itse sitä täydellistä antautumista tämän sananpaikan edessä "pureskellut".
Jumala antoi sinulle paljon viisautta, kun sitä häneltä pyysit ja voimaa sen toteuttamiseen.
Tämä vahvisti ja rohkaisi minua! Kiitos
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos Sinetti todistuksestasi !

Meitä satuttavat kaikkein eniten niiden pahat sanat, joita me rakastamme eniten. Saatanakin käytti Aadamille kaikkein läheisintä ihmistä, häen omaa vaimoaa Eevaa, hyökkäyksessä ja langetuksessa.

Samoin saatana hyökkäsi kunigas Daavidia vastaan hänen oman poikansa Absalomin kapinan kautta. Samoin Kain vs. Aabel, Jaakob vs. Eesau.

Ja, Jeesuksen omat veljetkään eivät uskoneet Jeesukseen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

UNI:

Kerron vielä tuosta sunnuntai aamuyöstä, tuon edellä kertomani illan jälkeen.
Näin unta, jossa olin tullut johonkin seurakuntaan. Halusin itkien kertoa seurakunnalle mitä minulle oli tapahtunut. Mitä mieheni oli minulle sanonut. Se oli jäänyt alitajuntaani ja sitä kautta uneen.
Minun ei kuitenkaan annettu sitä kertoa, vaan pienet lapset tulivat minua iloissaan tanssittamaan. Yritin aina uudelleen kertoa itkuni syytä, mutta siihen ei annettu mahdollisuutta. Tuossa seurakunnassa ei puhuttu uskosta, ei Jeesuksesta eikä Jumalasta, vain iloittiin ja tanssittiin.
Sitten näin vieressä olevan huoneen ja sen ovi oli auki ja ovelle tuli mies joka heilutti kädessään rahanippua.
Hän kysyi minulta:
- " Joko liityt meihin ja maksat jäsenyydestäsi?"
Tiesin heti että nyt kaikki ei ole niin kuin pitää ja ilmoitin miehelle:
- " En liity, teillä on väärä henki täällä. Se on mammonan henki!"
Tuohon tuo kaamea uni loppui. Mutta näin siinäkin sen väärän hengen joka siinä vallitsi.
Tiesin että tuo edeltävä ilta oli aiheuttanut tuon unen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Sinettisormus kun jaoit tämän kokemuksen, viimeiset puolitoista viikkoa ovat olleet raskaita, toivoisin että tämä on merkki loppusuoran lähestymisestä. Ajattelen myös niin, että Herra kutsuu nyt kaikkia ihmisiä todenteolla parannukseen, siksi sinulle tuli varmasti tämä kohtaaminen ja mun mielestä tuosta reaktiosta voi lukea, että Herra asetti sinut siihen tilanteeseen. Olisiko siinä myös toivon kipinä mukana, että sait viedä siemenen, joka ehkä oikealla hetkellä puhkeaa kukkaan, vaikka kieltäminen olisi kuinka suurta? Varovaisesti sanon myös, että ehkä miehesi epäröi vielä ja siksi lähti liian herkästi mukaan kieltämään. Mutta niin kuin AO:kin sanoi, Herra kärsi tämän kaiken ja edelleenkin Hän on voimakkaampi kuin se mitä maailmassa kohtaamme, siksi "nuoli ei osu", vaan kääntyy lähettäjäänsä vastaan. Herra on Voittanut!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa, te rakkaat.

Jos on joskus kurjempaa niin on myös niitä palkitsevia päiviä, niin kuin oli eilinen työpäiväni taas.
Tuolla työtoiminnassa on nämä 2 naista, jotka ovat asiakkaita. Tästä toisesta naisesta olen teille kertonutkin ja eilen hän taas kertoi minulle nähneensä sen valkoisen ristin ja Jeesus kertoi että Suomeen ei tule ydinsotaa.
Sanoin hänelle että hän saa lohduttavia näkyjä ja unia Jumalalta ja niihin tulee luottaa eikä meillä hänen omillaan ole mitään pelättävää. Jumala pitää huolen omistaan.
Sitten siellä on toinen naisasiakas, jonka kanssa vaihdoin puhelin numeroita kun tämä sitä pyysi.
Ajattelin että ei se ole minulta pois jos kirjoittelemme tekstiviestejä.
Hänellä on ollut nyt vaikeaa mielenterveyden kanssa ja kerroin hänelle että pidän hänet rukouksissa. Hän pelkäsi että joutuu osastolle sisään kun näkee kauheita harhanäkyjä. Kysyin minkälaisia ne ovat ja hän kertoi näkevänsä verta ja verilammikoita edessään ja yhtäkkiä hänen eteensä saattoi ilmestyä valtavia mustia aukkoja.
Koin, että vihulainen hänen mielessään nyt myllertää ja otin hänet vahvaan rukoukseen.
Eilen töissä hän tulikin minua iloisena ja muuttuneena vastaan. Hänen ei tarvinnut jäädä osastolle ja lääkkeitä vain hieman rukattiin.
Hän kertoi että nyt on paljon parempi olo harhanäyt oli poissa ja se myös näkyi hänestä ja sanoinkin hänelle olevani kiitollinen ja iloinen että hän voi taas hyvin.
Kun pääsin kotiin, niin iltapäivällä häneltä tuli minulle hyvin palkitseva viesti:

- " HEI RAKAS YSTÄVÄNI.KIITOS TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ.ON TAIVAANLAHJA ETTÄ OLEN SAANUT JUURI SINUT YSTÄVÄKSENI.MINÄ RUKOILEN PALJON.OLEN SAANUT TAIVAASTA PALJON APUJA.SILLOIN KUN OLEN SAIRAS NIIN TIEDÄN SEN ETTÄ TAIVAANISÄ HOITAA YLHÄÄLTÄ KÄSIN.OLEN ANTANUT ELÄMÄNI TAIVAANISÄN HOITOON.MINÄ KIITÄN TAIVAANISÄÄ IHAN KAIKESTA.ENKELEITÄ LÄHETÄN LUOKSESI JOTTA NE VALVOO VUOKSESI.OIKEIN MUKAVIA PÄIVIÄ.NAUTITAAN ELÄMÄSTÄ.KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE.SIUNATTUA KESKIVIIKKOA.SIUNAUSTA,ENKELEITÄ JA TAIVAANISÄN VARJELUSTA.OIKEIN RATTOISAA JA HELEÄTÄ LOPPU VIIKKOA."

Tämä oli tuon eilisen työpäivän yllätys jonka Herra halusi minulle antaa. Nämä ovat niitä parhaita palkkioita joita ei rahalla saa. Vain rakkaus toiseen, läheiseen ihmiseen tämän kaiken antaa.
Kiitos Jeesus, että Sinun Rakkautesi asustaa minun sydämessä ja sitä saan kuin kutsumuksena toisille jakaa. Näin saan koota siitä syntyvää hedelmää.

"Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa." (Fil. 4:6)

Olkaa Siunatut ja levittäkää Kristuksen Rakkautta missä kuljettekaan! Rakkaudessa ei ole koskaan pelkoa! 💗👑💗
Maria

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ihana todistus Herran työstä. Hänen hedelmäänsä olet saanut taas tuottaa. Tulee niin paljon iloa tästä meillekin, jotka "vain" luemme tästä. Herra siunatkoon teitä!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Sinetti kun jaoit tämän, Herra Suojelkoon tätä henkilöä ja sinua, rakas sisko!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos rakkaat siskot ja veljet voimaa antavista kommenteistanne. 💖💪👑🔥
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään aamulla rukous hetkellä sain nähdä kuvan piirretystä kirkosta. Kysyin Herralta onko tämä Häneltä ja nyt kuulin miehen äänen vastaavan:
- " Ei se ole."
Joskus siis näinkin päin. :P
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siksi oonkin ajatellut, että oot jo itse koetellut näitä viestejä, jotka tuot meille luettavaksi ja jos sinua on joskus joku kritisoinut, että "ei noin voi julistaa", niin tiedät että silloin on kyse ihmisten välisistä asioista. Kiitos siis, että tuot Herralle kuuliaisesti sanasi meille kaikille!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom.

Palaanpa vielä hetkeksi tuohon viime lauantaiseen 15.2.2020. hyökkäykseen joka minulle kävi, mutta Jumalan vastaus oli siihen voimallinen.
Uskon, että jos tuo vastaus olisi ollut jotain muuta ja mieheni olisi ottanut tuon Raamatun, sen tuhoten, olisi meidän liittommekin tuhotunut, sillä kyse oli vihkiraamatustamme.
Muistin juuri erään uneni vuosia sitten. Monasti olen miettinyt, miksei se ole vielä toteutunut, mutta nyt se kyllä tuossa hyökkäyksessä taisi toteutua.
Olimme siinä mieheni kanssa kulkemassa maantiellä joka oli hyvin luminen. Kohta näin sen lumisen tien pinnassa isoilla kirjoitetun sanan IITTI.
Tämä mieheni serkku jonka luokse lauantaina menimme, asuu juuri siinä suunnassa. Tätä mukana ollutta serkkua ei ollut unessa vaan olimme vain me kaksi ja varmasti näin siksi, että siinä vertauskuvallisesti näytettiin elämäämme.
Tie oli niin luminen ja mietimme, pitäisikö kääntyä takaisin, mutta ymmärsimme,ettei sekään olisi mahdollista, kun emme tienneet kuinka tukkoon tie oli mennyt jo takanamme, eikä voinut tietää, koska näille pienille teille tulee aurauskalustoa?
Jatkoimme siis matkaa ja tulimme kuin peltoaukean kohdalle, joka oli jyrkässä rinteessä. Pelkäsin kokoajan että luisumme pois tieltä siinä kohtaa ja niin siinä kävikin. Lähdimme luisuun tuohon hyvin lumiseen peltorinteeseen ja pelkäsin että auto kaatuu. Olimme silloin liikenteessä pakettiautolla, jollainen meillä on nytkin.( En muista oliko meillä tuota pakettiautoa tuolloin kun näin tämän unen?)
Mutta auto laskeutui alas sujuvasti kuin pulkka ja lopulta kun olimme alhaalla, siellä lumi oli melkein pois. Jatkoimme siitä eteenpäin ja pääsimme pienille päällystetyille teille, jotkut taisivat olla kävelyteitä. Olimme tulleet johonkin asuntoalueelle ja siellä oli täysi kesä.
Kiersimme ja katselimme tuota aluetta iloisina ...
Johonkin tähän tuo uneni silloin päättyi.

Todellakin olimme viime lauantaina tuolla IITIN tiellä ja tuo valtava hyökkäys, oli kuin tuo valtava lumen määrä unessa, se oli vertauskuvallista. Me lähdimme vaaralliseen liukuun joka kuitenkin päättyi hyvin, tuoden kesän tullessaan.
Minä kiitän Herraa, että tämä vertauskuvallinen kesä olisi nyt edessämme.

"Katso suoraan ja pälyilemättä, suuntaa katseesi vakaasti eteenpäin. Laske harkiten jalkasi polulle, niin olet varmalla pohjalla, missä ikinä kuljet. Älä poikkea oikealle äläkä vasemmalle, pidä askeleesi kaukana pahasta.
- - -
Oikeamielisten polku on suora, sinä tasoitat vanhurskaan tiet. Sinun tahtosi tielle, Herra, me ikävöimme, me kaipaamme sinua, me toistamme nimeäsi. Sinua minun sieluni yöllä janoaa, sinua minun henkeni etsii."
Sananl. 4:25-27; Jes. 26:7-9a [kr92] [kr38]

Siunaten teitä, te rakkaani!
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Raamattu on totta! Eilen, tänään ja iankaikkisesti!

Ps 91:11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.

Aamen!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa.

Tänään... herättyäni ja rukouksessa ollessani näin kuvan edessäni, jossa tuotiin eteeni kuin kultainen kruunu.
Pian huomasin, ettei se ollut kruunu vaan ehkä jonkinlainen vyö.
Näin valkopukuisen vyötärön ja tämä otti tämän vyötäisiltään eteeni.
Se oli puettu vyötärölle kuin hiuspanta. Se oli hyvin kaunis ja koristeellinen. Se oli täyttä kultaa eikä siihen muuta oltu käytetty. Sitä oli vain muovailtu niin että siinä oli kauniit koristeet. Voi, jospa sen voisin teille näyttää.
Ei ollut sitä raskas pitää, ei se ollut käyttäjänsä taakka, vaan kevyeksi oli se rakennettu.
Näytti, että sen keskellä, vyön edustassa olisi lukenut sana: Love. Mutta en ole siitä aivan varma, mutta siltä se näytti.
Mietin tätä ja kyselin tätä Herralta ja lopulta illalla koin varmuudella että se oli varmaankin Totuudenvyö, jota eteeni tarjottiin.
Kiitos Jeesus Kristus, tuon tahdon ja tahdomme ottaa vastaan.
Jumalan Totuus on kaunis, vailla vertaa ja se näkyi tuossa vyössä.

Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.

Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana.

Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta."
Ef. 6:10-18 [kr92] [kr38]


Totuuteen teitä Siunaan!
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!

Tänään herättyäni ja rukoiltuani näin kuvan, joka oli kuin pieni tv ruutu edessäni.
Siinä näytettiin jotain ohjelma hetkeä, jossa oli todella paljon kansaa jollakin kaupungin torilla tai suurella aukiolla. Ihmisiä oli tuhansia.
Keskellä sitä kaikkea oli jotain mitä on vaikea kuvata sillä kuva oli pieni. Oliko se jokin valtava valotaulu tai pylväs jossa oli jotain liikkuvia valoja/ palloja? Mutta se oli väenpaljouden keskellä, kuin juhlistamassa jotain?
Se oli jokin todella suuri tapahtuma. Kyselin tätä Herralta, mutta en tiedä onko tämä mitään?
Jos on, niin ehkä joku ennekuva jostakin tulevasta. Jotakin joka kuin merkkinä piti näyttää kuvana.
Mutta tässä vaiheessa en anna tälle enempää arvoa, mutta jään avoimin mielin.
Jäädään siis odottamaan ja seuraamaan uutisia.

Herra siunaa meitä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä uutinen tuli vastaan, en tiedä vastaako näkyäsi:

”Auto syöksyi väkijoukkoon karnevaaleissa Volkmarsenin kaupungissa Saksassa – useita on loukkaantunut”
https://yle.fi/uutiset/3-11225457
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo. Kiitos Eero että vahvisti ajatuksiani. Tuota olen tässä päivän aikana myös miettinyt, olisiko sillä kerrottu tästä tapahtumasta?
Se mikä siellä keskellä oli, en osaa sitä kuvata? Mutta se tapahtui keskellä sitä joukkoa, niin kuin tuossa karnevaali tilaisuudessa.
Kyllä tämä voi liittyä siihen.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamulla tuon kuvan näin ja nuo jalkapallo saattoi kertoi juuri tuosta karnevaalihumusta.
Iltapäivällä vasta tv :stä tuon uutisen näin, mutta miksi se minulle näytettiin?
Oliko se vahvistusta minulle noiden kuvien saamisesta? Tämä kuva toteutui niin pian. Aivan kuin silloin kun Jumala opetti minua niiden vastaanottamisesta ja avoimuudesta niitä nähdessä.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa.

Olen ollut viime ajat kovan hyökkäyksen alla, mutta Herra on ollut vahva voimani.
22.2.2020. ( hyvä kakkos jono) kun näin ja kerroin teille tuosta kultaisesta vyöstä, jonka lopulta ymmärsin Totuudenvyöksi, niin sain nähdä sen heti 23.2. aamusta uudestaan.
Nyt tuo kuva oli pienempi ja näin naisen joka oli valkoisessa puvussa ja vyötäröllään tuo kultainen vyö. Hän oli puettu TOTUUTEEN!!!
Tällä viikolla sitten, 25.2. hyökkäys tuli mieheni suunnalta. Meillä oli vieraita ja mieheni istui erään sukulais miehensä kanssa rinnan sohvalla.
En tiedä mistä keskustelu alkoi mutta yhtäkkiä mieheni sanoi:
- " Minä en usko vetten päällä kävelyyn .. enkä siihen että valas olisi syönyt ihmistä .. SATUA!!!"
Niin Hän kovaan ääneen huusi.
Vieressä istuva sanoi nauraen miehelleni:
- " Onpa sinulla heikko usko!"
Tuo kommentti oli kuin naulan kantaan, tarkoitti sillä sitten mitä?
Tuo hetki jäi kuitenkin taas kalvamaan mieltäni. Taas se Sanan vähättely alkoi.
Yöllä en nukkunut kuin vajaat kaksi tuntia ja olin rukouksessa Herran kanssa tuosta illan aiheesta. Monenlaiset vastaukset kulkivat mielessäni.
Mietin, kieltäisikö hän Jeesuksen neitseellisen syntymän? Entä Jeesuksen ylösnousemuksen? Yö oli minulle rankka, tuskien taival.
Aamulla kun heräsimme otin taas aiheen pöydälle:
- " Sinä sitten taas kielsit.. Jumalan sanan ja pidit sitä satuna".
Mieheni yritti selittää ettei niin ollut sanonut mutta sain aina korjattua sen niin kuin se oli tapahtunut.
Lopulta sanoin hänelle jotain, minkä koin taas Herran vahvaksi aseeksi:
- " Pietarikin kielsi Jeesuksen kolmasti. Eikä heti ymmärtänyt mitä teki ennen kuin sitten oli myöhäistä. Nyt sinä olet kieltänyt Jumalan sanan kahdesti, ilmoittaen sen olevan satua."
Tämä sai mieheni hiljenemään. En tiedä mitä hänen mielessään liikkui, mutta Jumala oli laittanut hänet nyt kovaan kouluun. Ja minä olin Jumalan kautta hänen Totuuden torvenaan.
Ymmärsin tuon jälkeen, että tuo nainen kuvassa, jolla oli tuo valkoinen puku ja tuo kaunis kultainen Totuuden vyö vyötäröllään, olinkin minä.
Jumala kertoi näin, mihin oli minut ja mieheni asettanut. Se antaa voimaa jaksaa.
Kiitos Jeesus Kristus!!! Halleluja!
Amen.

Profeetta Jesaja ennusti totuuden liittyvän keskeisesti Jeesukseen: ”Van­hurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lan­teittensa side.”[viii]

🕊💖💫💪👑

Olkaa siunatut Herrassamme, odottakaa, valvokaa, Hän tulee pian!
Vastaa Viestiin