Pelastus

Keskustelua pelastussanoman sisällöstä
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Pelastus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Jos käännyn Jumalan puoleen siinä tarkoituksessa,
että minä aion nyt tositarkoituksella tehdä kaikkeni pelastuakseni,
niin takuuvarmasti en pelastu. Sillä ...
ihmisille se on mahdotonta
Mutta jos tulen Jumalan tykö Jeesuksen kautta
ja kokonaan Jeesukseen turvautuen,
niin pelastukseni on täysin varma. Vain Jeesus ...
voi täydellisesti pelastaa ne,
jotka Hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kun emme elä enää omassa tahdossa, vaan Jeesus meissä, mutta se on pitkä tie ... Amen Kalamos!

Vain sä voit ... : https://www.youtube.com/watch?v=0o5B4OHKVBc
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Galat.2.
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskomatonta! Olen löytänyt vastauksen kysymyksiini, jotka koskevat olemassaoloani! Jumala on luonut minut elämään elämää, joka miellyttää häntä, ja hän antaa minulle kaiken sen voiman ja ohjauksen, niin että voin tehdä sen! “…antaisi teidän sisällisen ihmisenne puolesta voimassa vahvistua…” (Ef. 3:16) Hänen tahtonsa on se, että en tee koskaan syntiä, ja hän vahvistaa minua niin, että minä, jopa minä, voin elää tekemättä syntiä, aivan niin kuin Jeesus eli.
LUE LISÄÄ https://aktiivikristinusko.fi/miksi-jum ... an-minut-2
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Sinetti kirjoitti: 02 Maalis 2019, 18:14 ... kun emme elä enää omassa tahdossa, vaan Jeesus meissä, mutta se on pitkä tie


Minkälainen johdantolause
tulisi noiden kolmen pisteen kohdalle?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
ja minä elän.

Jeesus Kristus on kuollut meidän kaikkien edestä. Jeesus Kristus on myös se, joka antaa elämän hengellisesti kuolleelle uudestisynnyttämällä hänet niin, että hän todella elää uutta hengellistä elämää eikä ole enää hengellisesti kuollut. Hänellä on elävä, todellinen yhteys Jumalaan. Jumala ei vain anna elämää, vaan hän on itse elämä. Jeesus sanoo: "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh. 3:36). Ja: "Minä olen ylösnousemus ja elämä" (Joh. 11:25). Ja hän jatkaa: "Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole" (Joh. 11:25b-26). Toisessa paikassa Jeesus sanoo: "Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä" (Joh. 6:40).

Olemme uudestisyntyneet!
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

No,
mitä sitten tulee tuon virkkeesi loppupäähän?
Sinetti kirjoitti: 02 Maalis 2019, 18:14 ... kun emme elä enää omassa tahdossa, vaan Jeesus meissä, mutta se on pitkä tie ...
Mikä on pitkä tie?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tarkoitan sillä uskossa kasvamista, joillekkin se käy nopeammin ja toisille hitaammin. Me kuljemme jokainen omaa henkilökohtaista uskon tietä, Jesaja 35. Ja kilvoittelemme sillä tiellä henkilökohtaisella tasolla, Herran meille jo ennen syntymää suunniteltuja jalan jälkiä pitkin. Välillä horjumme polulta, mutta palaamme takaisin noihin jalanjälkiin, polkuun, joka meille on suunniteltu.


JESAJA 35
1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
lilja.
2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

No, nyt minä ymmärrän.
Ensin lapsi syntyy ja sitten kasvaa.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja nöyrtyy niin paljon, että huomaa, ettei maailma tarjoa enää mitään. Ylpeys itsessä on kuollut.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tällainen viiden askelen ajatelma on olemassa:
1. huomata syntisyys itsessään
2. etsii keinoja löytää sovitusta
3. löytää sovitus Jeesuksessa Kritsuksessa
4. sovittaa synnit Jeesuksessa Kristuksessa
5. elää sovitetun armon mukaisesti nöyränä, kilvoitellen nyt uutena luomuksena Kristusruumiin jäsenenä
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Mihin kohtaan noissa askelissa sijoittuu
Sinetin mainitsema uudestisyntyminen?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

kalamos kirjoitti: 08 Maalis 2019, 18:03 Mihin kohtaan noissa askelissa sijoittuu
Sinetin mainitsema uudestisyntyminen?
Näikisin että ennen viidettä, koska siinä ihminen on jo syntynyt uudesti ylhäältä muttei ennen neljättä, koska sovitus on ensin tehtävä... joten?

Itseasiassa, viides kohta alkaa uudestyntymisellä!
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Eli ... kun kohtaamme Jeesuksen,
ja annamme sovittaa itsemme,
niin tuossa kohtaamisessa me saamme lahjaksi uskon,
jonka Jeesus vaikuttaa,
ja tapahtuu ihmeistä suurin,
me synnymme uudesti/ylhäältä Hengestä,
meidät siirretään iankaikkisesta kuolemasta iankaikkiseen Elämään?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Keski-ikäinen poika vanhalle sairaalle isälleen: Äiti kun kuoli, niin missä sinä uskot hänen nyt olevan?
Isä vastaa: Tarkoitatko että minun pitäisi kertoa mahdollisesta uskostani Jumalaan?
Poika siihen: No uskotko sinä Jumalaan?
Isä vastaa: Rakas poikani, olen 78-vuotias ja kuolemassa syöpään puolen vuoden sisällä. Onko minulla vaihtoehtoja?
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tartu käteen: Pelastus: https://www.youtube.com/watch?v=9DrpZnatCKM
ajasta 3:05. Marko Selko maa kertoo evankeliumin ilosanoman johon loppuun liittyy PELASTUSRUKOUS.

Kirje roomalaisille 10:8-13

8 Mitä siis on sanottu? — Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. 11 Kirjoituksissa sanotaan: ”Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.” 12 Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. 13 Onhan kirjoitettu: ”Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.”
Sinettisormus

Re: Pelastus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Usko Jeesukseen Pelastaa

Kiitos Kalevi Lehtiselle, jonka opetus inspiroi tämän opetuksen. Hän juuri sanoi aloittaessaan vastaavan opetuksen: Usko Jeesukseen pelastaa. Siinä on kolme ihanaa sanaa: Usko, Jeesus ja pelastus.

Alku: Pelastusvene-esimerkki (tätä voi soveltaa monella tavalla)

Kuvittele, että olet uppoavassa laivassa. Olet kuolemanvaarassa. Huomaat että yksi pelastusvene on lähdössä. Siinä on paikka sinulle. Astutko veneeseen?

Tämä on aika tarkka kuva tästä maailmasta joka odottaa Jumalan tuomiota. Jokainen ihminen on kuolemanvaarassa. Jokaiselle tarjotaan pelastusta.

Kristinusko on ilmoitususkonto. Me emme keksi Jumalaa tai muodosta käsitystä hänestä omalla järjellämme. Jumala on ilmoittanut itsensä ja tien luoksensa.
1. Sinulle joka et vielä ole pelastunut - Perustus
Pelastus

Joh.3:16-17
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.

Joh.5:24
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.”
Pelastus on todellinen ihmisen aseman ja kohtalon muutos. Pelastus tekee ihmisestä Jumalan lapsen ja Jumalan valtakunnan kansalaisen. Pelastus on enemmän kuin mielipiteen tai ideologian muuttuminen tai ryhmän jäsenyys.

Joh.1:12
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.
Sinulla on oikeus tulla Jumalan lapseksi. Jokaisella on oikeus – kenelläkään ei ole oikeutta ottaa sitä oikeutta pois.
Pelastus ei ala vasta kuoleman jälkeen vaan alkaa siitä hetkestä jolloin ihminen ottaa uskossa vastaan Jeesuksen vapahtajakseen. Se ei myöskään pääty kuolemaan, vaan tuottaa ikuisen elämän Jumalan yhteydessä.

1.Joh.5:10-13,
Jokaisella, joka uskoo Jumalan Poikaan, on tämä todistus sisimmässään. Mutta jokainen, joka ei Jumalan todistusta usko, tekee hänestä valehtelijan, hän kun ei usko itse Jumalaa. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.
Uskon lopullinen päämäärä on siis ikuinen elämä. Pelastuksessa on kuitenkin kolme aikamuotoa: Pelastuin (tullessani uskoon), Pelastun (tällä hetkellä olen uskossa Jumalan armosta), Olen pelastuva (lopullinen pelastus ikuiseen Jumalan läsnäoloon)

1.Kor.15:19-20
Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä. Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet.
Usko

Usko on pelastuksen vastaanottamista.

Usko mihin tahansa ei pelasta. ”Eihän sillä ole väliä mihin uskoo, kunhan vain uskoo.” on harhaanjohtava ajatus. Ikään kuin pelastus olisi meidän määrittelemämme asia.
Uskon kohde ratkaisee uskon merkityksen.

Uskon perusta on ylösnousemus.
1.Kor.15:17
Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa.

Usko voi olla kelvotonta jos sen kohde on väärä
1.Joh.4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Ihmisen tekoja ei tarvita pelastukseen. Kristuksen teko ristillä riittää.
Ef.2:8
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

Ihmistenkin tekoja tarvitaan pelastussanoman, evankeliumin kertomiseen
Ef.2:10
Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut.

Pyhä Henki synnyttää uskon ja käyttää välineenään Jumalan sanaa, evankeliumia.
Room.10:17
Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.
Jeesus

Pelastaja ei ole edes usko vaan Jeesus. Jeesus on pelastaja ja hän pelastaa jokaisen joka uskoo häneen.

Jumala on hyvä
Ihminen on syntinen ja erossa Jumalasta
Jeesus kuoli sinun puolestasi
Usko se niin pelastut

Apt.16:30-31
Hän vei heidät ulos ja kysyi: "Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

Kysymys: Oletko jo ottanut pelastuksen vastaan? Oletko sanonut Jeesukselle: Uskon sinuun, tule minun sydämeeni. Jos et niin tee se tänään.

Jos olet niin siinä ei ole kaikki. Se on varma perustus jolle aletaan rakentamaan.
2. Pelastuneelle – kasva

Viisi kehotusta sinulle, joka olet jo pelastunut:

Tuota kaikessa kunniaa Jumalalle! Etsi häntä, rakasta häntä, luo syvä henkilökohtainen suhde hänen kanssaan. Sinulla on oikeus elää lähellä Jeesusta ja kuulla hänen äänensä.
Auta toisia! Levitä Jumalan rakkautta. Ole lähimmäinen. Elä toisia varten. Ole palvelija, äläkä se ketä palvellaan.
Panosta hengelliseen kasvuusi ja kasvata muita. Kasvun päämäärä ei ole ”muottiin painettu” vaan aito juuri sinä – Jumalan alkuperäinen luomistyö sinussa. Löydä kuka olet ja mitä lahjoja sinussa on. Älä vertaile itseäsi toisiin vaan ole alkuperäinen sinä! Nauti elämästä – Jumala on hyvä ja hän antaa kaikkea hyvää nautittavaksesi :)
Sitoudu paikalliseen seurakuntaan. Uskovien yhteys pitää sinut uskossa. Palvele muita ja ole mukana rakentamassa yhteistä seurakuntakotia.
Tule mukaan viemään hyviä uutisia muille. Jumala tahtoo ettei yksikään hukkuisi vaan jokainen voisi kuulla sanoman.

Haaste:

Anna kaikki Jumalalle
Laita kaikki Jeesuksen varaan
Sinua kutsutaan Pelastukseen
Sinua kutsutaan mukaan Jumalan valtakunnan työhön.
Tahdotko pelastua tänään?
Tekstin linkki: http://www.vapis.fi/usko-jeesukseen-pelastaa
Vastaa Viestiin