Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Solissa

Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Koska mielestäni jokainen uskoo johonkin, miksi täällä sanotaan et uskonnottomat sitä ja uskonnottomat tätä, minä en ainakaan tahdo kenellekään mitään pahaa:(
Solissa

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Vaikka eräs ystäväni sanoi että me uskonnottomat toimitaan lihan ja sielun mukaan niin jokaisella on silti oma luonteensa ja persoonansa, käänteinen voi olla se että uskonnoton on lempeä, hyväsydäminen ja vilpitön ja uskossa oleva kova, ankara, ja lyö ns raamatulla päähän, muistan tapani suonnon sanovan samaa, että joskus tuntuu et tulee paremmin toimeen julkisyntisen kuin henkilön jonka rakkaus Jumalaa ja lähimmäisiä kohtaan on kylmennyt

Tiedän ettei taivaaseen luonteella pääse, mut silti
Uusiluomus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Tässä ajassa varsinkin nyt tuntuu että uskovaiset ovat kylmiä ja tuomitsevia ja se on suurin este minkä takia Jumala ei toimi seurakunnissa ja tätä ei haluta tai osata nähdä, niinkö Paavali sanoi minun lihassani ei asu mitään hyvää ja näinhän se on mutta missä on Herra läsnä siellä ei ole tälläinen ilmapiiri sillä Jumalan Henki kun saa vaikuttaa niin kaikki kyllä tietävät oman kurjuutens a ja se omavanhurskaus kyllä putoaa pois
Solissa

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Minä olen huomannut saman ilmiön, siksi tästä puhuin en tunne tietenkään kaikkia suomen uskovia, mielestäni jos henkilö toimii Jumalan hengen mukaan niin ei riitele, tappele, puhu pahaa muista, eikä ole ns maailman henkeä, siksi tuntuu että monilla meistä uskottomista on tietynlainen kuva uskovista, koska osasta uskovista ei näy päältäpäin se raamatun mukaan eläminen
Solissa

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Seurakunnista en ole saanut mitään irti, moni on omissa porukoissaan, ja jos sinne tulee ulkopuolinen katsotaan pitkään, siksi myös nostan tätä aihetta, koska muistuu yksi raamatun kohta mieleen : kun laittomuus pääsee valloilleen kylmenee useimpien rakkaus
Uusiluomus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Tätä se juurikin on valitettavasti nyky Suomessakin, mutta ne jäännös paikat missä Jumalan Henki vielä vaikuttaa niin siellä ei ole mitään tuollaista ilmapiiriä
Uusiluomus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Hyvin olet huomannut tämän tärkeän asian josta ei oikein uskalleta puhua mutta jonka moni muukin on huomannut, tuomiot alkaa Herran huoneesta jotka näkyvät seurakunnan maallistumisena ja usein ei huomata että Jumalan Henki poistuu paikalta ja jäljelle jää uskonnollinen muotomeno ja semmoisessa paikassa enemmän menee rikki jo valmiiksi rikki olevat ihmiset
Solissa

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Nämä asiat ovat vaikeita puhua,, yleensä ne henkilöt jotka ovat oikeasti rikki ja kaipaavat turvaa, tukea, kuuntelijaa, niin menevät entisestään sekaisin sellaisissa paikoissa jossa ei vaikuta Jumalan Henki, moni päätyy valitettavasti itsemurhaan, luin täältä että joku uskova oli käynyt seurakunnassa jossa joku mies karjui et turpa kiinni täällä vaikuttaa pyhä Henki,, todella pelottavaa 😮
Sinettisormus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ame. Oikeassa olette.
Ja kotikokoukset tulevat nousemaan valtavaan arvoonsa, niin kuin alkuseurakuntakin Jeesuksen aikaan kokoontui.
Ne tulevat lisääntymään ja virtaamaan puhtaiden purojen lailla.
Uusiluomus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Joo se on valitettavaa ja kuinka yleistä se on niin ihan hirvittää, näistä vieraanhengen asioista muutamat saarnaajat puhuvatkin onneksi ja tuovat ilmi sen mikä siellä vaikuttaa , olen iloinen että ymmärrät nämä asiat mitä ei tahdo moni uskovakaan ymmärtää sillä aika on paha mutta voimme luottaa siihen että Herra näkee sydämmen ja etsivä löytää ja hän johdattaa oikealle polulle kun me riipumme hänessä kiinni ja etsimme hänen tahtonsa vilpittömästi
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Mun mielestä oot Solissa ymmärtänyt tärkeän asian, eihän se uskoontulo tee ihmisestä toista parempaa, mutta kun Jeesus pääsee vaikuttamaan, niin ne hyvät puolet alkavat kasvaa ja huonot vähetä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Ja näin se pitäisi varmasti olla, hyvät puolet tulevat enemmän esille ja alkaa kuolemaan itselleen ja omille mukavuuksilleen. Valitettavasti moni uskova mitä eräässä keskustelun yhteydessä kävin lällättelee et pääsee taivaaseen mutta jotkut ihmiset ei, siis ihan kunnon lällättelyä ja pitävät itseään parempana, olin kyllä äimän käkenä et pääseekö henkilö joka on vahingoniloinen et toinen joutuu kadotukseen ja itse pääsee taivaaseen niin todellakin taivaaseen

Eräät puhujat korostaa nimenomaan tuota että uskoontulon ei tarkoita synnitöntä, eikä taivaaseen pääse jos ylpeilee paremmuudellaan,, Jumala on surullinen niiden uskovien puolesta jotka korottaa itseään ja puhuu pahaa uskonnottomista ja erityisesti uskonsisaruksistaan, ja veljistään
Sinettisormus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viisaita puhut Solissa, siitä näkee että Jumala sinua jo vahvasti johdattaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä uskon, että aidosti sydämestään uskova ihminen ei ylpeile uskollaan, vaan haluaa sitä samaa kaikille muillekin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen vahvasti sitä mieltä että tarvitset Solissa vain oikean seurakunnan ja oikeat uskovat lähellesi.
Uskon että Herra johdattaa ja ohjaa sinua tässäkin.
Uusiluomus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Kyllä se joka on päässyt armoon sisälle ja ymmärtää sen että armosta me ollaan pelastuttu niin ei ole mitään ylpeilyn varaa.. teollainsa kun kerskaa niin se vie sakkokierroksiin ihmisen ja saa huomata hyvinkin nopeasti että ylpeys käy lankeamuksen edellä, ja kaikki tulee koetella niin minun kuin muidenkin puheet ovatko ne linjassa Raamatun kanssa
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä, ylpeys taitaa olla se ihmisen pahin kompastuskivi, eikä sen tarvitse olla edes mitään mahtailua ja silti se estää ihmistä ottamasta vastaan Herraa ja noudattamasta sitä suurinta käskyä kaikista. Jopa uskovien keskuudessa.

Mutta ajatelkaa mikä Armo siinä kuitenkin on, että kaikesta tästä huolimatta Herra on nähnyt alusta lopun, että se on Hyvä näin. Jos se olisi paha, niin tokkopa Jumala olisi maailmaa luonutkaan. Siksi musta Jumalaan voi aina luottaa, kaiken kärsimyksen keskelläkin, mitä elämä väistämättä on, meidän koetusta, koska Hänen tahtonsa meitä kohtaan on hyvä, eikä Hän koettele meitä enempää kuin olemme valmiita kestämään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Chosen

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Chosen »

Uskovissa ja muissa ei omassa itsessään ole eroa. Ainoa ero on siinä, että uskova on Jumalan armosta saanut vastaanottaa Pyhän Hengen lahjan. Ilman sitä ei ole mahdollista todellisesti ymmärtää hengellisiä asioita.

Mutta kuten sanottu, Pyhä Henki on jokaiselle samalla tavalla tarjolla. Jeesus on kuollut jokaisen puolesta, ja jokainen joka uskossa hyväksyy Jeesuksen sovituksen omalle kohdalleen, pääsee osalliseksi Pyhästä Hengestä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvin sanottu Chosen! Se on se pieni suuri ero, joka muuttaa kaiken.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Solissa »

🤔🥺😥
Vastaa Viestiin