Kesäluonnon havaintoja

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Maaret

Kesäluonnon havaintoja

Viesti Kirjoittaja Maaret » 28 Heinä 2020, 18:01

Keväällä linnut laulaa reviirilauluja mutta nyt rääkyy uusi sukupolvi. Lintuvauvojen kerjäämistä ja muuta vaatimusta kuuluu kovaäänisesti 😁

Kyllä on herttaisia nuo uuden lapsukaiset joille emot opettaa ruuanetsintätaitoja.
Yksikin nuori västäräkki nykii kuin akuankka mutta ahkeroi silti päättäväisesti ruuan etsinnässä. 🤗

Varisnuorukainen sitä vastoin ei millään meinaa tajuta mikä on syötävää ja miten sitä löytää. Rääkyy vain vaativasti 😣
Oikeus on vielä noudattava vanhurskautta, ja kaikki oikeamieliset seuraavat sitä

Pi_O
Valvoja

Re: Kesäluonnon havaintoja

Viesti Kirjoittaja Pi_O » 28 Heinä 2020, 18:46

On kiva katsella myös taivaalla kaartelevia ja katolle laskeutuvia kalalokkeja. Ne on niin taitavia lentämään. Välillä, kun tuulee voimakkaasti niin hienosti ne sitä huolimatta kaartelee. Nyt tuo uusi sukupolvi on niin hauska, kun ne kaartelee hetken ja siivet väpättäen ja silmät teevateina laskeutuvat katolle. Niiden sydän varmaan välillä huutaa "Houston, we have a problem!"

Nämä kalalokit ovat ystävällisen oloisia, vaikka olin ennakkoluulonen niitä kohtaan just toreilla pyörivien meri- ja harmaalokkien takia.

Tässä pääosin pyörii kalalokkeja ja pääskysiä. Välillä naakat koittavat tulla tiluksille, mutta kun lokit lentää paikalle niin naakat väistyy.

Tänä kesänä ei ole vielä näkynyt, mutta menneenä kesänä kaurisemo toi vasansa tutustumaan meidän tallin hevosten varsoihin. Harmi, kun ei saatu kuvaa, kun varsa ja vasa oli nenät vastakkain ja ihmettelivät toisiansa.

Maaret

Re: Kesäluonnon havaintoja

Viesti Kirjoittaja Maaret » 28 Heinä 2020, 19:28

Nuo on ihania tilanteita nuo eri lajien kohtaamiset. Kun ovat uteliaita mutta silti ymmärtävät että "tuo on erilainen kuin minä".

Lokeista olen tuon huomannut kanssa että nuoret kun ekaa kertaan lentää niin taivaalta kuuluu kovaa kirkunaa ikään kuin "aaapuuuaaa miten täältä pääsee alas!". Yksi huutaa ja muut seuraa perässä....
Oikeus on vielä noudattava vanhurskautta, ja kaikki oikeamieliset seuraavat sitä

Vastaa Viestiin