Matkalle mukaan

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Maria

Matkalle mukaan

Viesti Kirjoittaja Maria »

Sain Sydämelleni tänään kaksi aihetta ja ne jotenkin nivoutuvat nyt yhteen tässä. En ole opettaja tai kirjoittaja, tämä on sitä mitä sydämelleni laskeutunut. Herra siunatkoon jokaista ja vahvistakoon.

Luin jokin aika sitten Raamattua, ja sitten jostain syystä jäin kiinni tähän kohtaan. Tässä lyhyt kohta Tuomarien kirjan luvusta 16:6-8;
"Silloin Delila sanoi Simsonille: "Ilmaise minulle, missä sinun suuri voimasi on ja miten sinut voidaan sitoa ja masentaa."
Simson vastasi hänelle: "Jos minut sidotaan seitsemällä tuoreella jänteellä, jotka eivät ole kuivuneet, niin minä tulen heikoksi ja olen niinkuin muutkin ihmiset."
Niin filistealaisten ruhtinaat toivat naiselle seitsemän tuoretta jännettä, jotka eivät olleet kuivuneet, ja hän sitoi hänet niillä."

Joitakin päiviä sen jälkeen sain Jumalalta hyvin tarkan varoituksen, josta ymmärsin että vihollinen tulee hyökkäämään suunnalta, jossa olen ikäänkuin "näennäisesti" valmistautunut, mutta en kuitenkaan.
Kyse oli hengellisestä varoituksesta,
joka tulisi kohtaamaan kaikkia, jotka ohittivat varoituksen äänet.
Täälläkin oli silloin puhuttelevaa sanaa, joka vahvisti minua. Kiitos Herralle siitä.

Simson, minä, sinä - Kuka tahansa, älkäämme antako kenenkään tulla niin vaarallisen lähelle, että edes leikimme vastauksien kanssa. Ettemme leiki rajan kanssa. Minkä Jumala on meille antanut, hän haluaa antaa sen seurakunnalleen. Koen, että se ei ole leikin asia miten olemme Jumalan välikappaleena. Herra rakastaa meitä niin paljon, että Hän haluaa varjella kaikelta väärältä meidät. Siksi hän aina varoittaa, ennen kuin meille on tulossa eksytys tai jokin muu, joka voi olla meille vaaraksi. Näin olen itse asian kokenut.

En voinut tehdä muuta, kuin alkaa rukoilla, pyytää apua ja varjelusta ylhäältä. Tarvitsemme rakkauden totuuteen, joka varjelee sydämemme, ja Jumalan Pojan Armoa joka päivä.
Tarvitsemme myös esirukousta ja toisiamme.

Ymmärrän, että pelko ei ole ase Jumalan valtakunnan työssä. Eikä piiloon meneminen. Mutta Sanassa ja rukouksessa eläminen on Herran ase.
Rakkaus totuuteen on Herran ase.

Meidän tulee valvoa Jumalan edessä kaiken aikaa, mutta elää ja olla silti levossa. Elää Kristuksen kirkkauden toivossa. Pääosassa on aina Golgatan veren evankeliumi, Herran antamaa Iloa unohtamatta. Ja kaikki armosta.

Herra haluaa suojella ja varjella meidät niin, että emme uuvu ja lannistu. Ettemme heikenny ja masennu. Herra haluaa rohkaista meitä. Siksi hän haluaa, että me uskomme Sanan lupauksissa olevan voiman ja elämme siinä.
Jeesus tahtoo, että kannamme toinen toistamme, kun sisaremme ja veljemme ei jaksa. Herra haluaa, että olemme ja elämme Kristuksen ruumiina.

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
2. Kor. 5:17

Olemme nyt uusia luomuksia Herrassa ja Herra on antanut sanasta lupauksia, joihin voimme tarttua ja lujittua.
Näihin sananpaikkoihin saa jokainen lisätä omat suosikkipaikkansa matkalle mukaan. Tälle päivälle olen laittanut ylös kohtia, jotka sain Herralta ikäänkuin lupauksina meille Sanan aarrearkusta.
Pyhä Henki meissä saa aikaan tämän kaiken. Joku meistä on jo ihmeellisesti loistava Kristuksen kirje ja joku toinen on aloittanut tänään uskon tien.
Jumala antoi sinulle ja minulle paljon.
Hän antoi Jeesuksen.
Ilman häntä me emme voi mitään tehdä.

Ota vastaan ilolla kaikki Sanan lupaukset ja kaikki itsellesi rakkaat ja ihanat asiat. Epäusko ei valtaa sisintämme niin helposti silloin. "Usko on luja luottamus siihen mitä toivomme ja ojentautimista sen mukaan mikä ei Näy!!" 😊

Jotta emme ajattelisi lupausten olevan vain jollekin toiselle, tai ettemme usko, kun meille sanotaan: "Miehet, minä näen, että purjehtiminen käy vaivalloiseksi ja vaaralliseksi, ei ainoastaan lastille ja laivalle, vaan myös meidän hengellemme." Ap.t. 27:10

Herra varjeli Paavalin ja miehet hänen kanssaan.
Raamatun lupauksissa on helpoin tapa pysyä ja ne saa uskoa, kun ne Sanasta lukee.

Herra johdattakoon meitä kaikkia Taivasmatkallamme. Herra Jeesus itse kannatelkoon meitä jokaista, ja olkoon meissä saviastioissaan juuri sitä mitä hän tahtoo. Hän antakoon sanat ja rohkeuden, varmuuden ja myös uskalluksen kaikkeen. Hän tietää, missä vaiheessa olemme. Jokainen Herran oma on Jumalan rakkauden astia.

Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
Fil. 4:13

Sillä ei teidän tarvitse kiiruusti lähteä, ei paeten kulkea; sillä Herra käy teidän edellänne, Israelin Jumala seuraa suojananne.
Jes. 52:12

Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Ef. 2:19-22

Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen, kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
Kol. 3:12-15


Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Kol. 3:16-17


Rakkaus täydellisyyden side. Ajattelin tätä erityisesti. Mitä se tarkoittaa. En edes tiedä kuinka paljon se voi meille olla. Mutta voin oppia, vähän kerrallaan. ❤️

Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
Joh. 15:12

Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa. 1.Kor.16:14

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Room. 13:8

Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
1. Kor. 13:13

Kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä.
Ef.4:2-3

Että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
Kol. 2:2-3


Jumalan sota-asu Ef. 6:10-20

Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta, jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.


Totuus
Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi.
Joh. 8:32

Vanhurskaus
Vanhurskaus käy hänen edellänsä ja seuraa hänen askeltensa jälkiä.
Ps. 85:14

Alttius rauhan evankeliumille
Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
Jes. 52:7

Usko
"Sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä."
2. Kor. 5:7

Pelastus
Herra on kansansa väkevyys, hän on voideltunsa pelastus ja turva.
Ps. 28:8

Pyhä Henki
Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti.
Joh. 14:16

Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Ap.t. 2:4

Jumalan Sana
Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat."
Luuk. 11:28

Rukous ja anominen
Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta.
1Tim. 2:1

Rukous Hengessä
"Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."
Room. 8:27

Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Joh. 4:23

Kaikessa valvoen
Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuulliset, olkaa väkevät.
1. Kor. 16:13

Kestäväisesti anoen muiden pyhien puolesta.
"Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on."
Hebr. 10:36

"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hengen rakkauden kautta auttamaan minua taistelussani, rukoilemalla minun puolestani Jumalaa."
Room. 15:30

Kestäväisesti anoen Evankeliumin julistajien puolesta, että heille annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta!

"Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa,
rukoillen samalla meidänkin edestämme, että Jumala avaisi meille sanan oven puhuaksemme Kristuksen salaisuutta, jonka tähden minä myös olen sidottuna,
että minä sen ilmoittaisin, niinkuin minun tulee puhua."
Kol. 4:2-4

Kestäväisesti anoen muiden puolesta, että he saisivat puhua, niinkuin puhua tulisi.
"Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne."
2. Tess. 3:1

Herra siunatkoon jokaista