se totuus

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
paamat

se totuus

Viesti Kirjoittaja paamat »

kaikki kirjoitukseni tälle palstalle olen kirjoittanut humalapäissäni, juoppona. anteeksipyyntö itse jokaiselle.
teille pahaa en tarkoittanut.
"paamat" lopettaa tähän.
Sinettisormus

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus antaa anteeksi, niin minäkin. Kiitos rehellisyydestäsi. Tästä on hyvä jatkaa.

Vuorisaarnassaan (Matt. 5-7) Jeesus sanoo: "anna meille meidän velkamme (syntimme) anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme (meitä vastaan rikkoneille)" (Matt. 6:12).
Sinettisormus

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: 'Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?'

'Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa', vastasi Jeesus."
Matt. 18:21-22
Sinettisormus

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Paamat, rukoilen puolestasi ...

Kuva
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

https://images.slideplayer.com/27/89907 ... lide_3.jpg
Kuva
paamat kirjoitti:kaikki kirjoitukseni tälle palstalle olen kirjoittanut humalapäissäni, juoppona. anteeksipyyntö itse jokaiselle.
teille pahaa en tarkoittanut.
"paamat" lopettaa tähän.
Miksi lopettaisit Paamat? Mielestäni sinulla on kiintoisia ideoita. Esim. puhut yhdeksästä etkä kymmenestä kadonneesta heimosta. Haluaisitko valaista asiaa?
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Anteeksi annettu. Mielelläni luen ajatuksiasi. Lopeta siis juominen, älä kirjoittamista. Täällä on pieniäsuuria ihmeitä nähty ennenkin! :)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Jatka kirjoittamista Paamat, Pyhällä Hengellä on työnsä tällä palstalla ja se puhdistaa meitä jokaista!

"Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!" (Ilm. 22:14)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
paamat

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja paamat »

puhut yhdeksästä etkä kymmenestä kadonneesta heimosta. Haluaisitko valaista asiaa?.

Jyrki.ei oikeastaan pitänyt,mutta.. Leevi ei saanut maa-aluetta vaan levittäytyi yhdentoista sukukunnan keskuuteen, pohjoisessa meno meni niin jumalattomaksi että leeviläiset pakeni etelään juudan ja benjaminin maille, pappeja kun olivat, tämä ennen pohjoisen karkoitusta, sen takia kadonneita on yhdeksän, ei kymmenen.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

....niin, ja SimeonIn heimo oli koko ajan yhdessä Juudan heimon kanssa......kuin myös käytännössä Benjaminin heimo, jonka alueeseen Jerusalem kuului....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Raitis kirja näistä "kadonneista" heimoista on Juhani Aitomaan kirjoittama ; Israelin 10 heimon vaellus.

Adlibriksen sivuilla oleva kirjan sisällöstä kertova kommentti ;

"Kun Israelin kuningaskunta jakaantui kuningas Salomon jälkeen pohjoiseen ja eteläiseen osaan, syntyivät Israelin 10 heimon ja Juudan kuningaskunnat. Juudan heimon yhteyteen jäi Benjaminin heimo. Valtakunnat tuhoutuivat, kun ensin Assyrian maailmanvalta voitti Israelin kuningaskunnan ja alkoi siirtää sen väestöä pakkosiirtolaisuuteen v. 722 eKr. Sama kohtalo koitti Juudan valtakunnalle Babylonian imperiumin aikana alkaen vuodesta 597 jKr. Erityisesti Israelin pakkosiirtolaisuuteen joutuneiden 10 heimon kohtalosta on vuosisatojen ajan esitetty monenlaisia teorioita. Länsimaissa on asian suhteen syntynyt myös kultti-opetusta, kuten British- Israelism -kultti, jonka mukaan Israelin heimot vaelsivat Eurooppaan ja länsimaat ovat laajalti heimojen perillisiä, kärjessä Iso-Britannia ja USA. Teoriat 10 heimon jälkeläisten tunnistamisesta ovat synnyttäneet eräänlaisen israelmagian. Mm. mormoniuskonnossa ja eräissä muissakin opeissa israelilaisuus on keskeisesti esillä. Tämä kirja valottaa näitä näkemyksiä Raamatun ja historian pohjalta. Toisin kuin teorioissa väitetään, heimot eivät kadonneet ja muuttuneet länsimaisiksi kansoiksi. Nykyinen DNA -tutkimus paljastaa yllättävääkin tietoa, kuten esim. monen palestiinalaisen alkuperä. Aiheesta ei aiemmin ole julkaistu yhtä kattavaa suomenkielistä teosta. "

https://www.adlibris.com/fi/kirja/israe ... 9529365692

Itse luin tuon Juhanin kirjan, ja se oli hyvin selkeä. Se ei kehitellyt mitään mielikuvitustarinoita vaan pitäytyi faktoihin, ei uskomuksiin.

Kirja,(2015), on kuin suora vastine niille uskomuksille ja taruille, joista mm. vuotta aiemmin,2014, ilmestynyt Pekka Sartolan kirjoittama ; "Tuon heidät takaisin" kertoo. https://www.adlibris.com/fi/kirja/tuon- ... 9527027073


Aikoinaan Sartola hieman loukkaantui Aitomaan kirjasta, koska se selvästi väitti aivan toista mitä Sartolan oma kirja julisti.

JOS, joitakin palstalaisia kiinnostaa FAKTOIHIN pohjautuva kirja, niin suosittelen tutustumaan Juhani Aitomaan kirjoittamaan kirjaan, koskien Israelin "kadonneita" heimoja.

Aitomaa toimii mm. Israelin Ystävien kustantaman Shalom-lehden toimitussihteerinä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

https://cdn.modernfarmer.com/wp-content ... nkkkks.jpg
Kuva

Kiitos kiintoisista infoistanne AO ja Paamat. Tutkimus kehittyy. Lopulta heimot löytyvät ja ne palaavat isiensä maahan. Siihen saakka: Olkaamme aasi :lol:
Biblia (1776) 1Moos. 49:14 Isaskar on luja aasi, ja sioittaa itsensä rajain välille.

Biblia (1776) 1Aikak. 12:32 Ja Isaskarin lapsista, jotka olivat taitavat aikain tietäjät ymmärtämään, mitä Israelin tekemän piti, kaksisataa heidän päämiestänsä, ja kaikki heidän veljensä tekivät heidän käskynsä jälkeen;
MARJAKAUPPAA / LUONNONVALUUTTAA
Gen:
30:14 Mutta Ruuben meni kerran ulos nisunleikkuun aikana ja löysi lemmenmarjoja vainiolta ja toi ne äidillensä Leealle. Niin Raakel sanoi Leealle: "Anna minulle poikasi lemmenmarjoja."
30:15 Leea vastasi hänelle: "Eikö riitä, että olet vienyt minulta mieheni, koska tahdot ottaa vielä poikani lemmenmarjatkin?" Raakel sanoi: "Olkoon, maatkoon hän tämän yön sinun kanssasi, kunhan saan poikasi lemmenmarjat."
30:16 Kun Jaakob illalla palasi vainiolta, meni Leea häntä vastaan ja sanoi: "Minun luokseni sinun on tultava, sillä minä olen ostanut sinut poikani lemmenmarjoilla." Ja hän makasi sen yön hänen kanssaan.
30:17 Ja Jumala kuuli Leeaa, ja Leea tuli raskaaksi ja synnytti Jaakobille viidennen pojan.
30:18 Niin Leea sanoi: "Jumala on palkinnut minulle sen, että annoin orjattareni miehelleni." Ja hän antoi hänelle nimen Isaskar.
PIIMÄT JA JAUHOT SEKAISIN (?)
Seuraavana esimerkki millä tavoin kansaa eksytetään kuuluisien henkilöiden taholta. ”Henrik Gabriel Porthan ( 1739- 1804), historian ja kansanrunouden tutkija, Suomen historian isä. Hänen mielestään ruotsalaisten saapuessa Suomeen suomalaiset olivat yhteiskunnallisesti vielä varsin kehittymättömiä. Porthan valittiin Ruotsin kirjallisuus-, historia- ja antikviteetti- akatemian jäseneksi”. Porthan hylkäsi Suomessa asuvien ihmisten todellisen menneisyyden ja oli ruotsalaisuuden ja maailmallisuuden kannattaja. Hän hylkäsi mm. äitinsä sedän Daniel Jusleniuksen ja monien muiden historian tutkijoiden tiedot siitä, että suomalaiset olisivat israelilaisten sukua. Tästä asiasta Porthanin todistuksena oli mm. suomenkielisiä sanoja hänen mielestään nämä perisuomalaiset sanat perustuvat siihen, ”että jos kielellinen vertailu osoittaa yhteiskunta- tai kulttuuri- ilmiön nimityksen alun perin suomalaiseksi, silloin on myös väline, tai laitos tai tapa suomalainen”. ( Tietolähteenä internet fennofiilit). Kun katsoin niistä sanoista, niin monia oli Israelin suku- ja nimiluettelossa, eli hänen todistuksensa todisti päinvastaista mihin hän pyrki.

Vaikuttaa myös siltä, että meidän aikanamme Suomessa olevista Israelin kansaan kuuluvista ihmisistä monet, monet tulevat vastustamaan tietoa siitä, että he kuuluvat Israelin kansaan. Heistä on yhdentekevää keitä he ovat ja sulautuminen maailmaan ja maailman kansoihin on tosiasia.
Sukututkimuksen perusteella, joka osittain on vajavainen seuraavista Israelin heimoista olevia sukuhaaroja näyttäisi olevan Suomessa: Efraim, Manasse, Sebulon, Dan, Asser, Gad, Levi, Benjamin, Simeon, Juuda ja Isaskar. ”Isaskar on luja aasi ja sijoittaa itsensä rajain välille. Hän näki levon hyväksi ja maan ihanaksi ja kumarsi hartiansa kantamaan ja on veronalainen palvelija” (1 Moos. 49:14,15). Isaskarin poika oli Tola ( 1 Aikak.7:1, 1 Moos. 46: 13). Tola sukua on ollut mm. Kuopiossa, Antreassa, Nurmossa, Kokkolassa , Turtolassa ja myös meidän aikanamme. Suomi on Ruotsin, Norjan ja Venäjän rajojen välissä ja se on myös pohjoisista maista luonnonkaunein eli ihanin maa. Suomi-neito: En tiedä yhtäkään maata pohjoisessa, joka selvästi kuvaa maan muotoa naiseksi, kuin Suomi. Suomi-neito muistuttaa kansallispukuista naista, mutta Suomi-neitoa on runneltu niin kuin kansaakin, toinen käsivarsi on pois ja osa vartalosta, silti neidon kuva on säilynyt. Raamatussa ilmoitettu asia on yhteneväinen Suomen ja todellisuuden kanssa?

Eloah´in antama kuvaus sanassaan Israelin kuningaskunnan asuinmaasta sopii mielestäni täysin maahan, jota nimitetään Suomi Finland. Hevonen on hepr. sus, vaunuhevonen on paras, ratsu on assyriksi sisu. Israelin kuningaskunta tuli Assyriasta Suomeen ja Suomen kielessä on sana sisu, jolla tarkoitetaan sinnikkyys, lannistamattomuus, rohkeus ja peräänantamattomuus. Nämä ominaisuudet nähdään parhaiten Israelin kansan ominaisuuksissa. Sisu niminen henkilö on ollut mm. Viipurin Käräjärven kylässä kuollut 17. 8. v. 1841. Assyrian ja Babylonian kansan lempiruokaa oli piimästä, hunajasta ja jauhoista tehty velli. muinoin Suomessakin oli erilaiset piimä- ja jauhovellit hyvin yleisiä.
http://jarmo10.org/Juudan_Israel.pdf

Ps. Aasi kantaa kansan syntitaakan Jumalan eteen.

https://image.slidesharecdn.com/thetrib ... 30-638.jpg
Kuva
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

"Ps. Aasi kantaa kansan syntitaakan Jumalan eteen."

Aasi ei kanna mitään syntitaakkaa, koska aasi oli Raamatussa saastainen eläin, eikä näin ollen uhrikelpoinen sovitusmielessä.

Kristuksesta sanottiin; " Jumalan uhrikaritsa ".
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

YMMÄRRÄN

Aasia/Isaskaria ei uhrattu. Sen sijaan Isaskarilla näyttää olleen syntiuhrien toimittamisen taakka. Kuvan teksti näyttää viittaavan Isaskarin majaan (tent). Raamatun mukaan isaskarilaiset uhrasivat kansojen puolesta.
5Moos:
33:18 Ja Sebulonista hän sanoi: "Iloitse, Sebulon, kun liikkeelle lähdet, ja sinä, Isaskar, majoissasi.
33:19 He kutsuvat kansoja vuorellensa, siellä he uhraavat oikeita uhreja. Sillä he imevät merten rikkauden ja hiekkaan kätketyt aarteet."
Sinettisormus

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa ELLA -Sisko! Olet Siunattu tulokas joukkoomme. Kiitos Jeesus, että johdatit Ellan tänne! Kiitos!
Kuva
t. sinetti
Sinettisormus

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Ella, jos haluat itsellesi tuollaisen avatar kuvan, niin kuin minulla on tuo kuva sinetistä, kerro toiveesi Jarmolle, niin tekee kyllä, sellaisen, mikä kuvastaa sinua ...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ai tää keskutelu oliki täällä! Selvä. Nyt tietenkin tuo kuva on gif animaatio ja vie paljon tilaa. Se ei välttämättä toimi. Täytyy koittaa jos saan niin pieneen tilaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä koitan vielä parantaa tuon kuvan laatua. Tää on haastavaa. Mä tein Bitulle myös tämmösen joskus mutta sen optimointi on tarkkaa puuhaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa Ella minunkin puolestani, ole Siunattu Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa, Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: se totuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Okei ... Jarmo sai sen onnistumaan ...
löysin tällasen ihanan, mutta ehkei enää tarvitse?

Kuva

Täytyy sanoa että vaikea löytää, kun JEESUKSESTA on niin paljon ihania kuvia :P
Vastaa Viestiin