Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Olin just kuuntelemassa yhtä julistajaa. Menin kesken kokoukseen ja istuin takaosaan. Takanani istui keski-ikäinen pariskunta. Kokous oli ihan hyvä. Sit ihmiset rupes hihiteleen. Pääsin muuten tänään just sairaalasta pois siitä leikkauksesta. No takanani oleva nainen rupes käkättään ihan hirveesti eikä se loppunut. Hyvä että saarnaa kuuli. No käännyin heidän puoleensa ja sanoin naiselle onko toi huumoria jolle naurat vai onko toi Pyhän Hengen kosketusta? Se ei edes vastannut. Kysyin miten se kirkastaa Kristusta? Sanoin lisäksi että kokoukusissa käy paljon rikkinäisiä ihmisiä! Nainen lopetti heti naurun ja se mies hänen vierellään huusi mulle TURPA KIINNI TÄÄLLÄ TOIMII PYHÄ HENKI! Se katsoi niin vihaa täynnä etttä ajttelin että se lyö. No käännyin takaisin ja hetken päästä pariskunta siirtyi toiseen huoneeseen että en enää heitä nähnyt. Hämmestelin reaktioita. Ensin sanotaan täällä toimii Pyhä Henki ja seuraavassa vaiheessa huudetaan turpa kiinni eikä koskaan ole edes nähty ihmistä. Se sai minut ajattelemaan että mikä henki täällä toimii. Mistä noi sanat ja toi viha tuli mua kohtaan. Mua se ei hetkauttanut mutta aijon vakavasti kysyä neuvoa Jumalan Hengeltä voinko enää mennä kyseisen puhujan tilaisuuksiin. Mä en voinut kuin nauraa kun pääsin kottiin se tuntu niin ristiriitaiselta ja huvittavalta. Oli muuten eka kerta kun noin huudettiin mulle kesken kokouksen vaikka monenlaista olen nähnyt! Mitä ajattelette? saman julistajan kokouksissa kun hän puhuu kielillä ihmiset yhes kokouksessa nauroivat ihan kippurassa kun se oli niin hassun kuulosta? Kileillä rukoilu kyllä rakentaa meitö itseämme ei se ole käsittääkseni tarkoitettu joksikin komiikkashowksi!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
olli

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja olli »

Eiköhän ole aika miettiä toista paikkaa jonne mennä... ja onhan sinulla siellä vaihtoehtoja.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, veli katso7 soitti mulle eikä naurusta meinannut tulla loppua... Mutta yhtä kaikki, kuten sanoin, niin Herra näytti sulle mikä henki ja miten se erehdyttää luulemaan meitä että heissä on Pyhä Henki vaikuttamassa. Henki paljasti itsensä siellä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tässä videossa, jonka linkin laitan on juuri tätä hurmosta. Videolla Patrik Tiainen esiintyy hengestä juopuneena. Minun on pakko kysyä, että onko tämä todellakin Jumalan tahdon mukaista esimerkkiä olla "talutuskunnossa" tuolla seurakunnan paimenena ? Olen pahoillani jos tämä jotakuta loukkaa, mutta tämä video ei valehtele tilannetta.
https://www.youtube.com/watch?v=cbFWnHD_WVI
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Apostolien teot 2 kun opetulapset saivat Pyhän Hengen, he alkoivat puhua kielillä, eikä suinkaa olleet JUOVUKSISSA:
13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
Juovuksissa oleminen ei ole raamatunmukaista Pyhän Hengen käytöstä. On vain yksi raamatunpaikka joka tukee juopumusta hengessä ja se on vanhassa testamentissa, jossa ei Pyhä Henki ollut vielä tullut maan päälle, joten se ei ole se henki joka vaikuttaa näissä jakeissa Jesajan kautta:
Jesaja 29:8-10 Niinkuin nälkäinen on unissaan syövinänsä, mutta herää hiuka sydämessä, ja niinkuin janoinen on unissaan juovinansa, mutta herää, ja katso, hän on nääntynyt ja himoitsee juoda, niin on oleva kaikki kansain lauma, joka sotii Siionin vuorta vastaan. Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta. Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.
olli

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja olli »

^ No ehkei kuitenkaan ihan ainoa. Esim. 1 Sam 19 sisältävää vastaavaa kuvausta.
1 Sam 19 kirjoitti:20 Niin Saul lähetti miehiä ottamaan Daavidia. Mutta kun he näkivät profeettain joukon hurmoksissa ja Samuelin seisovan johtamassa heitä, tuli Jumalan henki Saulin miehiin, niin että hekin joutuivat hurmoksiin.
21 Kun se ilmoitettiin Saulille, lähetti hän toiset miehet; mutta hekin joutuivat hurmoksiin. Ja Saul lähetti vielä kolmannet miehet, mutta hekin joutuivat hurmoksiin.
22 Silloin hän itse lähti Raamaan. Ja kun hän tuli sen suuren vesisäiliön luo, joka on Seekussa, kysyi hän: "Missä ovat Samuel ja Daavid?" Hänelle vastattiin: "He ovat Raaman Naajotissa".
23 Mutta kun hän oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli Jumalan henki häneenkin, niin että hän kulki hurmoksissa, kunnes tuli Raaman Naajotiin.
24 Silloin hänkin riisui vaatteensa ja joutui hurmoksiin Samuelin edessä; ja hän kaatui maahan ja makasi alastonna koko sen päivän ja koko sen yön. Sentähden on tapana sanoa: "Onko Saulkin profeettain joukossa?"
Tuosta Hengestä juopumisesta ollaan niin montaa eri mieltä, mutta mielestäni meidän pitää katsoa enemmänkin sitä, onko ihmisten reaktio ja toiminta sellaista jonka voimme ymmärtää PH:n tarkoituksen mukaiseksi. Jos tuollaiseen liittyy vihaa tms, on asia hyvin helppo. Mutta joskus on hieman vaikea ottaa kantaa asiaan; vaikka lihamme haluaakin tuomita kaiken hengellisyyden, ei kaikki Hengestä juopuminen ole epätervettä.
witness

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja witness »

Joskus on hengellisessä tilaisuudessa ollut myötähäpeän tunteita, mutta sitten olen miettinyt, että onko 'vihastumiseni oikea'.

Se, mikä on korrektia ja asiallista, ei aina ole hengellistä. Terve harkinta on raamatullista, mutta jos se on liian tiukka suodatin, ollaan kohta siinä, kun keskiajalla Raamattua ei olisi annettu tavallisten kuolevaisten käsiin.

Ylhäältä tulevassa hengellisessä järjestyksessä on kuitenkin omat virat ja lainalaisuudet. Yhdestä tai kahdesta kokemuksesta ei voi tehdä opinkappaletta. Mielenmuutos ja uusi elämä on muutakn kuin ihana profetia ja olemisen keveys.

Opettaja näyttää esimerkkiä siinä, mikä on tavoiteltavaa ja kestävää, vaikka voisikin toimia toisin. Evankelistat ovat jo sitten värikkäämpiä.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

En ymmärrä kyllä sanomaasi pätkän vertaa! Voisitko kertoa siitä kokemuksesta joka mul oli kokouksessa. Sillain että ymmärrän. olen ´dementikko´!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
witness

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja witness »

Ja minä savolainen. :)

Olisin varmaan toiminut samoin kuin sinä.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

ok siunausta sinne savvoon ´kirjoitinko oikein!!!! en oikesti ole dementikko!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Katso7 on palstan oikee väriläiskä mutta ihana tyyppi josta on helppo pitää rakkaana veljenämme.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Niin Saul lähetti ottamaan Daavidia kiinni! Saul ja kaiki jotka olivat ottamassa kiinni Daavidia joutuivat hurmoksiin. Oliko nämä kiinniottajat Jumalan omia. Vai oliko hurmostila Jumalan keino estää saamasta kiinni Daavivia! Kaikki kolme ryhmää jotka lähetettin ottamaan kiinni Daavidia joutui hurmoksiin. Itse Saulkinkin joutui. Miksi hän oli ottamssa daavidia kiinni! Eiks ne kaiki ollu Daavidin vhollisia! Miksi raamattu kirjoitti onko Saulkin profeettain joukosssa eiks se ollu Daavidin vihollinen.Saul puhui Joonatanille että daavid oj surmattava. siinä alusa mielestäni on kyse jostain muusta kuin että Pyhä Henki valtaa ihmisen käytääkseen häntä! Myöhemmin sanotaan että paha henki tuli sauliin.Ei tätä voi verrata Pyhn hengen toiminnaksi nykyisin miten se kirkastasi Kristusta!
Kun apostoleita pilkattiin että he ovat täynnä makeaa viini. Apostoli vastaa että eivät he ole juovuksissa. se on selvä vastaus. Tietää miten juopunut käyttäytyy. kuten eräs uskova jonka kanssa rukoili sano että kun hän tuli junalla Herra antoi hirveet kännit. musta se on pilkkaavaa!
Viimeksi muokannut katso7, 18 Maalis 2017, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JESAJA 61
1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut
julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
2. julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
3. panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan heille - juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan; ja heidän nimensä on oleva "vanhurskauden tammet", "Herran istutus", hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.

4. Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen.
5. Vieraat ovat teidän laumojenne paimenina, muukalaiset teidän peltomiehinänne ja viinitarhureinanne.
6. Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme palvelijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa.
7. Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.
8. Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.
9. Heidän siemenensä tulee tunnetuksi kansain keskuudessa ja heidän jälkeläisensä kansakuntien keskellä; kaikki, jotka näkevät heitä, tuntevat heidät Herran siunaamaksi siemeneksi.
10. Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niinkuin pappi, ja morsiamen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu.
11. Sillä niinkuin maa tuottaa kasvunsa ja niinkuin kasvitarha saa siemenkylvönsä versomaan, niin saattaa Herra, Herra versomaan vanhurskauden ja kiitoksen kaikkien kansojen nähden.
Sinettisormus

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Apostolien teot 2
1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9. Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10. Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11. kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
14. Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
15. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
19. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
22. Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23. hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
24. Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
25. Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
27. sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
28. Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
29. Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
30. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
31. niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
33. Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
34. Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
35. kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
44. Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
45. ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47. kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
olli

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja olli »

Katso7, luepa myös 1 Sam 10.

Ja kun luet tuota kirjaa tai noita kirjoja, muista aina että ne on kirjoitettu reippaasti tapahtumien jälkeen. Esimerkiksi tuo "onko Saulkin profeettain joukosssa" oli sanonta joka oli jäänyt kansan suuhun, minkä vuoksi kirjoittaja kommentoi sen syntyhistoriasta.

Tässäpä se taas tulee esiin... Raamatun kirjoittajat ovat kirjoittaneet asioista tavalla, joka on ymmärrettävissä nimenomaan siinä ajassa jona ne on kirjoitettu, huomioiden kirjoittajan kohderyhmän; ja aina mukana on inhimillinen osuus. Raamattu ei ole tietosanakirja taikka historian tai fysiikan oppikirja.

Tämä siis siitäkin huolimatta että Raamattu sisältää esim. suoria Jeesuksen sanoja, niin tarkkaan kuin kirjoittaja niitä muistaa tai on kuullut muilta.
näkymätön ninni

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Witness:
Ja minä savolainen. :)
Tuttu tunnetila. Ei meitä savolaisia aina ymmärretä! :lol:

Mukavoo että out tiällä meijjän jookossa haaskoo pitämässä! :lol:
Viimeksi muokannut näkymätön ninni, 18 Maalis 2017, 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mun äiti ol Paltamosta ja isä Varpaisjärveltä ... minä raukka tulin molempiin ... :D
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Elikkä voin hengen vaikutuksesta käyttäytyä ihan miten vain.Eikö ole mitään rajoja miten Pyhän Hengen voimavaikutukset meissä toimii.
Miksi Hengen voimavaikutukset voivat toimia nykyisin samalla tavalla mutta esim mooseksen kirjan kuolemtuomioita ei enää ole. Miten me valitaan mikä on nykypäivänä sovellettavissa vanhasta testamentista ja mikä ei! Kuka sen valinnan tekee!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Muistakaa Hengen hedelmä .... se kertoo rajat.
Sinettisormus

Re: Turpa kiinni.... täällä toimii Pyhä Henki! Kuulin just kokouksesssa!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Galat.5.

https://www.gotquestions.org/suomi/Hengen-hedelmat.html
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 18 Maalis 2017, 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin