kysymys henkien erottelusta

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
näkymätön ninni

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Runsasta Siunausta teille rakkaat siskot Jeesuksessa Kristuksessa!

Joudun nyt lähtemään lekuriin, kun on tuota kuumetta nyt ollut jo koko viikon! Mutta ei huolta, ihana kun olen saanut olla täällä teidän kanssanne! :)
Sinettisormus

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos seurasta ninni sisko, ethän ole kokopäivää? :) Kiitän täällä Herraa, että Hän antaa sinulle sitä Taivaallista lääkettä!
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Ninnille erittäin mielenkiintoisesta sivustosta ja aamupäivän seurasta. Paranemista ja Siunausta päivääsi, kuten teidän kaikkien muidenkin päivään.

Sinetti, kyllä sain tolkkua ja osuit naulan kantaan! Kiitos!

Tämä on nyt asia, jonka Jumala on antanut minulle tehtäväksi ja pohdittavaksi, mutta Hänen opetuksen ja ohjauksensa alla :!:
Itse asiassa tässä kulminoituu nyt moni asia ihan lapsuudestani asti.

Ja oivallus, mikä henki minussa vaikuttaa, kun näen rakkauden lähimmäisissä ja sen kaiken hyvän, joka heissä on. Mutta mikä henki minussa vaikuttaa, jos näen sen kaiken lihallisuuden heissä. Kun jälkimmäisen havaitsen arjessani, voin käskeä sitä häipymään Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Herran Siunausta teille kaikille ja Ihanaa päivän jatkoa :)
Viimeksi muokannut Pigeon, 07 Loka 2016, 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JUMALAN SIUNAUSTA, RAUHAA ja ARMOA KAIKILLE!!!

Kuva
Sinettisormus

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olen itse saanut paljon vahvistusta uskon tiellä kulkiessani C.O.Roseniuksen teksteistä päivittäishartauskirjasta Elämän leipää;

käykäähän näiltä sivuilta lukemassa tämän päivän teksti (lokakuun 7): http://rovasti.fi/node/297#7

Tuossa kirjoituksessa käsitellään myös tuota efesolaiskirjeen kohtaa, jota ollaan tässä ketjussakin jo pohdiskeltu :

Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet. Ef. 6:16.
näkymätön ninni

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Haluaisin tuoda Pigeonille ja muillekkin luettavaksi henkien erotteluun liittyen Petri Paavolan kirjoituksen. Tässä linkki kirjoitukseen:


http://www.kotipetripaavola.com/saatana ... nassa.html

Petri Paavola on koetellut Raamatun Sanan valossa monia tämän ajan ilmiöitä, opetuksia ja opettajia...
näkymätön ninni

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Tämä allaoleva näky on tehnyt minuun syvän vaikutuksen ja haluan jakaa sen myös teidän kanssa. Tässä luettavaksi:
Jouko Nieminen, Kokkola 2006
Nettiin toimitti Petri Malk


"Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä". (1 Joh 2:24-25)

Näky
Tapahtui Kokkolan kirkossa v.1981

Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa. Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen". Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen. Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä. Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa. Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään. Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – kutsuttiin ihmisiä seuraamaan Jeesusta ristin tielle."

Näky päättyy. Istun taas paikallani ja itken. Jeesus, eikö kukaan? Teen päätökseni: Jeesus, jos ei kukaan muu, niin minä ainakin tulen…

Olen ajatellut aika ajoin tätä näkyä. Olen ymmärtänyt, että tuossa siunausjonossa tapahtui hyvääkin. Jumalakin toimi siellä. Mutta myöhemmin olen käsittänyt, että nuo kaksi jonoa olivat kuitenkin eri jonoja, mitä se sitten merkitseekään?

Uskon, että tämä kirjoitukseni on syntynyt Jumalan tahdosta. Hän rakastaa syvästi jokaista horjuvaa ja kiusattua lastaan, eikä Hän todellakaan halua menettää meistä yhtäkään. Siksi Hän on rakkaasti varoittanut meitä etukäteen Raamatun sanassa eksytyksistä ja antanut meille ristin evankeliumin suojaksi kaikkea harhaa vastaan.

Uskon myöskin, että elämässäni monet asiat ovat tapahtuneet Jumalan johdatuksesta tätä seulonnan ja puimisen aikaa varten, jolloin "Jumala on puhdistava puimatanterensa…" ja jolloin tyhmät neitsyet ja viisaat neitsyet valitsevat tiensä.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Ninni tuosta kirjoituksesta. Pitää lukea se vielä uudestaan.. ja uudestaan!
Minäkin olen joskus aiemmin lukenut tuon näyn. Se puhuttelee ja ennen kaikkea herättelee! Kiitos, kun toit sen tänne. :idea:
näkymätön ninni

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Tässä vielä linkki koko kirjoitukseen, josta tuon näyn löysin. Ihan puhutteleva kirjoitus kokonaisuudessaan, jos malttaa lukea vielä pitemmällekkin...

http://vapaasana.swedishforum.net/t527- ... -harhoista
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Ne sanat jotka minä olen puhunut ovat henki ja ovat elämä. Kenelläkään ei ole sellaista lahjaa että kun näet ihmisen puhuvan saarnan 2min tiedät mistä hengestä se on. Kuuntele saarna loppuun älä kuuntele mitä toiset sanovat hänestä. Näetkö saarnan takana vain ihmisen vai sen sanoman joka saarnaaja julistaa saako se sinussa aikaan parannuksenteko ja pyhyyttä ja kunnioitusta vai oletko lumoutunut pelkästä saarnaajasta jo se paljastaa kaiken. myös se saako saarna sinussa aikaan elämää elämä ei ole vain sinua varten jos ruokit saarnassasi vain itseäsi. olet itsekäs se ei ole Jumalan merkki . elävä vesi on juuri sinun kauttasi joka saarnaa kuuntelet niitä varten jotka ovat kuolemassa janoon. antkristuksen henki on pelkkä armo ilman parannnuksen tekoa tai pelkkä totuus eli laki käskyt noudatat niin kuin fariseukset niin olet taivaskelppoinen.tätä on harhaoppi. kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat. kukaan ei voi ottaa vastaan armoa jos ei halua tietää ja tuntea totuutta eli lakia. pisto sydämessä ja sen jälkeen itku jonka jälkeen tulee ilo. kukaan ei voi nauraen tulla ristiinnaulitun luo koska näkee sen kauhistuksen jonka kärsimyksen kohteeksi Jeesus joutui.Armon jälkeen näet voitokkaan kuninkaan ja voit nauraa ja iloita vaikka loppuelämäsi.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Eero »

katso7 kirjoitti:kukaan ei voi ottaa vastaan armoa jos ei halua tietää ja tuntea totuutta eli lakia. pisto sydämessä ja sen jälkeen itku jonka jälkeen tulee ilo. kukaan ei voi nauraen tulla ristiinnaulitun luo koska näkee sen kauhistuksen jonka kärsimyksen kohteeksi Jeesus joutui.Armon jälkeen näet voitokkaan kuninkaan ja voit nauraa ja iloita vaikka loppuelämäsi.
Olen aivan samaa mieltä, Aamen! Löysin jokin aika sitten Youtubesta uuden hyvän saarnaajan, Barry Scarbrough. Tavallisen näköinen, keski-ikäinen jenkkimies, usein lippis päässä. Yleensä sen oloinen mies puhuisi Nascarista tai jalkapallosta, mutta hän puhuu Jeesuksesta. Ja miten vaivattomasti ja kiihkottomasti hän sen tekee, itseään ylentämättä. Herra on Ihmeellinen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
näkymätön ninni

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen! Hyvin kirjoitit katso7.
näkymätön ninni

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Ninni!
Tärkeää asiaa löysit jälleen :!:
Sinettisormus

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eräänä viikonloppuna kävimme mieheni kanssa isäni haudalla. Näimme siellä vanhoja tuttuja ja juttelimme heidän kanssaan. Sitten eräälle haudalle tuli mies joka osoittautui myös vanhaksi tutuksi.
Hän tuli vaimonsa haudalle, joka oli kuollut 2009. Mies oli edelleen hyvin surullinen vaimonsa kuolemasta. Hän kertoi että oli kyllä etsinyt itselleen uutta kaveria, muttei ollut löytänyt. Ei ketään voi ottaa väkisin elämäänsä, jos se ei tunnu hyvälle.
Hän kertoi suhteesta, joka oli todella outo, eikä kestänyt sitä kauan. Nainen oli jokin ennustaja tai jotain sellaista, missä oltiin tekemisissä henkimaailman kanssa. Hän kertoi että naisen talossa, yläkerrastakin kuului raskaita askeleita, vaikkei siellä ollut ketään ja eräässä huoneessa oli sellainen energialataus, että siellä nousi käsivarsistakin karvat pystyyn. Mies sai tarpeekseen ja lähti naisen luota.
Minä sanoin hänelle:
- “Siinä teit aivan oikein, sellaiset ihmiset keräävät pahoja voimia ympärilleen ja niiden kanssa ei ole leikkiminen, henkimaailma on totta…”
Kerroin, että minäkin olin uskossa, mutta näiden asioiden kanssa en halua olla tekemisissä. Oli minullakin aika jolloin ne kiinnostivat, mutta onneksi se jäi siihen. Valitettavasti monet ihmiset leikkivät näiden asioiden kanssa, kun eivät tiedä mistä voimista on kyse.
Tiedän mistä puhun. Ymmärrän nykyään sen kun Jeesus myönsi että henkimaailma on olemassa, mutta ihmisen ei ole hyvä siitä tietää. Jumala on näyttänyt minulle kädestä pitäen, mitä se maailma on ja se polku on hyvin kapea, josta voi horjahtaa helposti toiselle puolelle ja sieltä on vaikeaa nousta takaisin, ainakaan ilman uskoa.
Paholainen kun saa otteen, se vie kyllä ihmisen kokonaan, kunnioittamatta, ainoana tarkoituksenaan saada ihminen hengiltä ja saada tämän sielu. Kuulostaa pelottavalle ja niin sen pitääkin sillä se on totta. Muista että on kyse maailmasta jota emme näe, silloin sitä on myös vaikea tunnistaa. Tämä on asia josta ei voi koskaan varoittaa liikaa.
Muistin tästä hyvän ystäväni kertomuksen. Hän kertoi lapsuuden ystävästään jonka kanssa oli kuin paita ja peppu. Tämä oli alkanut ammatikseen ennustamaan ja antamaan muita hoitoja ja kertoi myös mikä ihminen oli aikaisemmissa elämissään ollut. Lopulta sielläkin oli niin suuret voimat vallassa, että ystäväni vetäytyi tästä ystävästään kauemmaksi. Tämän ystävälle tuli myös lopulta avioero, sillä hänen mieskin, joka oli mukana myös tässä toiminnassa, oli huomannut että oli tapahtunut pelottava muutos.
Nainen alkoi syyttää ystävääni heidän erostaan ja lähetteli tälle todella kauheita tekstiviestejä. Lopulta kuului kauhea viesti:
- “ Minun herrani on paljon suurempi ja voimakkaampi kuin sinun Jeesuksesi…!”
Nainen oli heittänyt miehensä vaatteetkin mustissa jätesäkeissä parkkipaikalle ja polttanut ne siellä. Näki kuinka pahat voimat oli ottanut naisesta vallan.
Ystäväni oli kauhuissaan, eikä tiennyt mitä tehdä. Pyysin häntä olemaan erossa tästä naisesta ja jos välttämättä halusi vastata tämän viesteihin, pyysin häntä tekemään ne Jeesuksen Kristuksen nimissä, sillä kyllä Hän on onneksi voimakkaampi ja ainoa joka tämän voisi purkaa. (Luuk.8:26-39. ) On varmasti kauheaa nähdä lähellä olleen ihmisen luisuvan pois ulottuvista, pahoille voimille. Tunsin paholaisen huudon naisen suusta, kun ystäväni kertoi tätä minulle.
- “Eikö nämä ole jo todella varoittavia esimerkkejä?”
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tämä tuli mieleen:
1. Kor. 12:3
Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
Voi että kun on IHANAA SANOA: Ylistetty olkoon sinun nimesi Herramme Jeesus Kristus... tulee niin suurella tunteella aina nämä sanat ja kyynel aina silmään.
Pi_O

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Tämä on erittäin tärkeä aihe!

Tässä keskustelussa on tullut paljon esille yleisestä Henkien erottelusta.
Vaan on paljon vaikeampaa erotella, että mikä on Jumalasta ja mikä ei, kun kyse on Jumalan lupauksista arkielämää varten kuten puolison valinta. Jumala tietää sopivat kumppanit, mutta miten erotella, että kuka on Jumalan valitsema ja kuka ei?

On kirjoitettu:
1. Moos. 24:67 Iisak vei Rebekan äitinsä Saaran telttaan ja otti hänet vaimokseen. Iisak rakasti häntä ja sai lohdun äitinsä kuoleman tuottamaan suruun.
Sananl. 14:1 Vaimojen viisaus talon rakentaa, mutta hulluus sen omin käsin purkaa.
Matt. 19:5-6 ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
10-11 Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida". Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.
1. Kor. 7:4 Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Joh 1kirje 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profettaa on
lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta.
3. Ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa,
ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja te olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
RK 1938
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: kysymys henkien erottelusta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Viime viikolla yö rukouksessa tuli esille sana kultti kuva. Kyselin sitä, mitä hän sanalla tarkoittaa? Sitten tuli esille pieni matkamuisto Kreikasta.
Noin 3cm ikoni. Siinä oli kolme kuvaa sisällä. Jeesus, Maria ja joku muu? Ja tiedon sanat. MINÄ OLEN HERRA SINUN JUMALASI

TV 7:lla oli Hannu Virran haastattelu. Hengellisestä sodankäynnistä. Ja henkien erottelusta.
Jumala haluaa totuutta salatuimpaan saakka.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin