Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kerron nämä kaksi ymmärtämääni ihmismielessä tapahtuvaa kolminaisuutta. Näillä voisi leikkiä kuin "KIVI - PAPERI - SAKSET" leikkiä. Tiedätte leikin? Toinen voittaa aina toisen tunteen, josta tulee oravanpyörä.

Ensimmäinen:
RAKKAUS - VIHA - JÄRKI
1. Viha voittaa rakkauden
2. Järki voittaa vihan
3. Rakkaus voittaa järjen

Toinen:
NÖYRYYS - VIISAUS - AHNEUS
1. Viisaus voittaa nöyryyden
2. Ahneus voittaa viisauden
3. Nöyryys voittaa ahneuden

Olkaa hyvä ja käyttäkää hyödyksenne!
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

- Rakastan taivaan ilmapiiriä! Pyhän Hengen täyteyttä ja rakkaudellisuutta, iloa ja rauhaa!
Jumala antaa meille voiton kun ylistämme Häntä. Kun ilo valtaa minut, tiedän, että Herra on silloin läsnä. Meidän täytyy olla Jumalan kirkkauden lähettiläitä. Meitä on paljon, jotka olemme kokeneet taivaan ihmeitä. Mutta meitä ei oteta todesta, siksi monikaan ei uskalla puhua niistä. Jeesus haluaa tutustuttaa meidät itseensä, että kuka ja millainen Jeesus oli, että voimme sitten kertoa hänestä eteenpäin. Tämä on tärkeää - olla Hänen kanssaan, raamattua lukien ja rukoillen. Me kelpaamme kaikki, me olemme kaikki arvokkaat, meistä jokainen on tärkeä, Jumala tarvitsee sinut ja minut.
- sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini.” Mark. 3:35
- Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu täisiköhän
puhuu. Luuk. 6:45
Luonnostamme olemme jumalattomia, mutta ristin kautta voimme uudesti syntyä, mikä ihana mahdollisuus.
- Arvaa mitä tänään tapahtuu? - Jeesus on sinun ja minun kanssa!
- Arvaa mitä huomenna tapahtuu? - Jeesus on sinun ja minun kanssa!
- Arvaa mitä ylihuomenna tapahtuu? - No, sen sinä jo tiedätkin…
On ihana tietää, että Jeesus haluaa kulkea ja olla meidän kanssamme joka päivä, jos niin vain tahdomme.
- Tahdotko sinä?
- Pelkäämmekö ottaa Jeesusta elämämme?
- Mitä muut sanovat?
Jos vastaat myöntävästi, pelkääväsi, niin kuinka sitten uskallat ottaa elämääsi sen mokoman vihtiksen, joka ei edes kysy, haluatko? Nyt ajattelet ettei helvettiä ole, mutta mitä jos onkin? Uskallatko ottaa sen riskin? Minä tiedän, että on, minun ei tarvitse jossitella, mutta ymmärrän jumalattomien jossittelun. Pitäisiköhän tässä niiden, jotka vielä jossittelevat, ottaa avuksi tuo Jarmon antama leikki. :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Sinetti!

tuo leikkihän on erittäin oppettavainen ymmärtämään Taivasten Valtakunnan sääntöjä. Maailman hyveet kun eivät ole johdonmukaisia Taivastenvaltakjunnan hyveiden kanssa. Kun on liikaa vauhtia pysäytys on pitkä, jne. hiljaa hyvä tulee :)
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Voi Jumala…
Voi Rakkaus…
Jumala on…
Rakkaus on…
Jumala on Rakkaus!
Minun Rakkauteni!

16.2.2010. Sinettisormus
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Voisko antikristuksen henkeä ajatella näin eli 666 luopumus ensin hengessä , sitten sielussa ja lopulta ruumiissa. Roomalaiskirje 3 kertaa Jumala sanoo sanan hylätä. 777 taas tarkoittaa Jumalan hengen ilmestystä kaikille näille alueille henki sielu ja ruumis. Jeesus Kristus on lihaan tullut Vapahtaja . Hän oli itse Vapahtaja ja synnitön eli me sitä vapauttajaa tarvitsemme. eli Jeesus on tullut meidän temppeliimme Lunaustuksen kautta. Vaikka ihminen luopouisi näillä 3 alueella Jumala voi hänet lunastaa kaikilla alueissa eli henki sielu ja ruumis . Raamattu sanoo että joka on rikkonut yhdessä kohtaa on syypää kaikissa kohdissa. Synnin spitaalia joko on tai sitä ei ole. Jos siihen ei saa lääkettä Golgatan verta on kohta lumivalkea spitaalista. eikö se Mirjami tullut lumivalkeaksi spitaalista. Mutta Mooses sanoi sen kuritukseksi ja jonkin ajan kulutta Mirjami pääsi tästä spitaalista. eli emme voi sanoa jollekin ihmisryhmälle oletpä sä ihan lumivalkea spitaalista. voitkohan sä edes puhdistua. Kyllä taivaallisen Jumalan lääke VERI puhdistaa vaikka olisi lumivalkea spitaalista.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, katso7, hyvä huomio, näin voisi hyvinkin ajatella. Minulle nousi mieleen, että aivankuin olisin juuri vähän aikaa sitten katsonnut jonkun tuollaisen ohjelman jossa kerrottiin juuri tuosta, ohjelmaa en tosin muista, kiitos sinulle.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

katso7 kirjoitti:Voisko antikristuksen henkeä ajatella näin eli 666 luopumus ensin hengessä , sitten sielussa ja lopulta ruumiissa.
Tosiaan, aamen! Ja kiitos tästä huomiosta.
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Luku 3
Luku 3 kuvaa Jumalan täydellisyyttä, kolminaisuutta, ylösnousemusta. (1)
Täydellisyys:

Jumala puhui 3 kertaa Jeesukselle äänenä taivaasta Matt 3:17, Matt 17:5, Joh 12:28
Jeesus on tie, totuus ja elämä Joh 14:6
Jeesus ristiinnaulittiin 3. hetkellä Mark 15:25
Evenkeliumi on 3-kertainen: Jeesuksen kuolema, hautaaminen ja ylösnousemus 1Kor 15:3-4

Ylösnousemus:

Joona vietti kalan vatsassa 3 päivää ja 3 yötä Joona 2:1, Matt 12:40
Punaisen meren ylitys tapahtui 3 päivän matkan jälkeen
Jeesus nuosi kuolleista 3. päivänä
Jeesus sanoi 3 kertaa "minä herätän hänet viimeisenä päivänä" Joh 6:40,44,54
Jeesuksen ollessa ristillä oli 3 tuntia pimeää Luuk 23:44
Vanhassa Testamentissa on 3 tapausta, jolloin kuollut herätettiin: 1Kun 17:9-24, 2Kun 4:18-35, 2Kun 13:21
Uudessa Testamentissa Jeesus herätti kuolleista 3 henkilöä: Jairuksen tyttären Mark 5:35-43, Lesken pojan Nainissa Luuk 7:11-17, Lasaruksen Joh 11:1-44
Jeesukseen uskovat pääsevät kerran 3. taivaaseen eli paratiisiin 2Kor 12:1-4

Jumalan kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki
Serafit ylistävät Jumalan pyhyyttä: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot" Jes 6:3
1Ms 6:24-26 Herran siunaus on kolminkertainen: "Herra siunatkoon sinua...
Herra valistakoon kasvonsa...
Herra kääntäköön kasvonsa..."
Luku 3 esiintyy Raamatussa 467 kerta
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Isä on maailman luoja ja ylläpitäjä, Poika eli Jeesus on maailman syntien sovittaja, voideltu vapauttaja ja Pyhä Henki on pyhittäjä, joka käyttää koko kolmiyhteisen Jumalan auktoriteettia maan päällä. Poika on yhtä Isän kanssa ja Henki lähtee heistä molemmista. Kullakin persoonalla on siis oma virkansa eli tehtäväalueensa. Näissä kolmessa persoonassa toimii yksi ja sama Jumala, joka on Raamatun mukaan rakkaus.

Joh 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Matt 3: 16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: “Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt”.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tässä tuli lukiessa taas tarve muistuttaa kuinka helppoa meille on mitata asioita, kun puhumme että meissä on sama henki. ONKO?
Mittaa se kahdella tavalla:
1. Kristus kysymys - perusaevankeliumin mittapuussa, oletko syntinen armahdettu vai armahdettu syntinen, joka ei tee enää syntiä?
2. Israel kysymys - eli kun puhutaan Jaakobin Jumalalsta ja Israelin kansasta, niin miten Pyhän Maan asuttamisen tällä hetkellä koet? Jotkut näkevät sen että palestinnalaiset ovat oikeita juutalaisia jne. saatana vääntää kun ollaan eri hengessä. Jumalan Henki ilmoittaa kyllä aina oikein ja sen tunnistat minussa ja itsessäsi aika nopeasti, vaikkemme ole edes amaa mieltä kaikissa asioissa.
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Raamattu kertoo juutalaisen kansan vaiheista, aina sen syntymästä aikojen loppuun asti. Juutalaiset polveutuvat Aabrahamin pojasta, Iisakista jonka kanssa Jumala teki liiton, ja Iisakin pojasta Jaakobista, jonka nimeksi Jumala antoi myöhemmin Israel, jonka kahdestatoista pojasta varsinaisesti tuli juutalaisten 12 sukukuntaa.

Jumala sanoi jo Aabrahamille:

"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1.Moos.12:3)

Lauseen loppu viittaa Messiaaseen, joka nousisisi hänen jälkeläisistään. Aabrahamin vaimonsa orjattaren kanssa saama lapsi Ismael (josta arabit polveutuvat) ei voi tulla kysymykseen, koska Jumala sanoo Aabrahamille "sillä ainoastaan Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset" (1.Moos.21:12)

Jumala vahvisti vielä Iisakille:

"Sillä sinulle ja sinun jälkeläisillesi minä annan kaikki nämä maat ja pidän valan, jonka minä olen vannonut sinun isällesi Aabrahamille. Ja minä teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja annan jälkeläisillesi kaikki nämä maat, ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä." (1.Moos.26:3-4)


KATSO KUVAGALLERIA PALESTIINALAISISTA!!



Iisak sai kaksoispojat Eesaun ja Jaakobin, mutta heistä vain Jaakob (jonka nimeksi Jumala muuttaa Israel) saa tämän siunauksen:

"Kansat palvelkoot sinua, kansakunnat sinua kumartakoot. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa." (1.Moos.27:29)

Sen sijaan Eesau, jonka nimeksi tulee myöhemmin Edom, jonka siis jo ylläolevan sanan mukaan pitäisi kumartaa Israelia, saa Iisakilta tämän kirouksen: "Katso, sinun asuinsijasi on oleva kaukana lihavasta maasta ja vailla taivaan kastetta ylhäältä. Miekkasi varassa sinä olet elävä ja palveleva veljeäsi. Mutta valtoimena kierrellen sinä riisut hänen ikeensä niskaltasi." (1.Moos.27:39-40). Eesau/Edom täytti tämän profetian kapinoimalla useasti Juudan vallanalaisuutta vastaan (kts 2.Kun.8:20 ja 2.Aik.29:17). Tämän päivän palestiinalaisten sanotaan olevan Eesaun jälkeläisiä; mikään ei siis ole muuttunut! Tuo kansa on kirottua, toivon heille hyvää, mutta eivät he voi taistella Kaikkivaltiaan Jumalan asetusta vastaan repimättä itseään!

Lue lisää: http://www.laverdaduniversal.org/siunisr.html
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuo yllä oleva on minun totuuteni asiasta.
Sinettisormus

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... joka aamu ja ilta pyydän Israelille ja Jerusalemille Siunausta ja Rauhaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielemme kolminaisuuksia henkimaailmassa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Suomi24:llä käytiin tässä vasta omituista puhetta Jumalan Rakkaudesta. Siinä oikeastaan tuotiin näkemykisä ettei Jumala edes rakasta ihmistä välttämättä olenkaan. Kauheaa vääristelyä!
On vaikeaa sanoa että kyllä Jumlaa luomakuntaansa rakastaa, mutta kun Adam ja Eeva lankesivat ja siksi saatana on perityn kuolemamme kautta maalmanhallinnan, jonka Jeesus otti takaisin vuonna 33 jKr. ja siksi kirjakäärö on nyt Karistaslla.
Vastaa Viestiin