Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olemme lukeneet että jotain kummallista tapahtui Batman elokuvan jälkeen synkkää Jokeri hahmoa näytelleelle Heath Ledgerille.
http://batman.wikia.com/wiki/The_Joker_(Heath_Ledger)
Näyttelijätyyppejä sanotaan olevan kahdenlaisia, rooli ja luonnenäyttelijöitä. Jos olet ns. luonnenäyttelijä, niin tällainen heittäytyy roolissa olevaan luonteenpiirteeseen sisään ja se tarkoittaa että jos elokuvaa kuvataan vaikkapa 3 kuukautta tai 6 kuukautta ja valmistautumiseen menee toiset 3-6 kuukautta, niin luonnenäyttelijä on koko tuon ajan roolissaan. Hän on kotona ollessaan tuossa roolissa, hän on kaupassa siinä, vaimonsa kanssa siinä ja koko näyttelijätiimin kanssa siinä. Tällaiset luonnenäyttelijät ovat raskaita koko elokuvatiimille. Tällainen oli mm. Heath Ledger!

Henkimaailma toimii ennen kaikkea ihmisten ajatusten ja tunteiden tasolla!

Elokuvissa luonnenäyttelijä ei tee roolisuoritusta, vaan on sitä sismpäänsä myöden, joten jos joku luonnenäyttelijä näyttelee Adolf Hitleriä, niin hän on sitä sydämessään. Se tekee tämän roolisuorituksesta äärettömän vaarallisen näyttelijän sielulle!

Heath Ledger mm. meni silloin johonkin hotelliin asumaan moneksi viikoksi ja valmistaiutui rooliinsa Jokerina. Hän siis siellä vei sielunsa saastaisten henkimaailman käytettäväksi ja riepoteltavaksi, jotta olisi sillä täydellinen Jokeri hahmo.

Nyt on uusi Batman tekeillä ja Jethro Leto on samanlainen, ellei vielä heittäytyvämpi näyttelijä. Ovat kuulemma joutuneet tuon leffan tekemisen ja Leton synkän hahmon takia järjestämään psyykkistä terapiaa kuvausryhmälle. Jethro Leto ei osaa olla oma itsensä edes kuvaustauolla, vaan hän on sitä mitä näyttelee.

Tämä saattaa kuulostaa oudolta mutta Jeesuksen vuorisaarna vahvistaa tämän. Sillä se minkä olet ajatuksissasi tehnyt, sen sinä olet jo tehnyt. Luonnenäyttelijä joutuu sisään ko. hahmoon niin syvälle, että hän on jo massamurhaaja ja äärimmäinen psykopaatti.

Mietin ensin teenkö tämän jutun tuonne päivittäiseen palstalle, mutta tässä on niin herkullisia keskustelua herättäviä elementtejä, että päätin avata oman osion henkivaltoja varten.
Samuli

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Luin tästä vain otsikon tai olikohan teksti tv:llä lyhyt juttu tästä, että tämä kaveri olisi vielä "parempi pahempi" jokeri näyttelijä kuin edellinen. Voin sanoa että minulla tuli oikein paha olo sisimpääni ja suru, nimenomaan tämän näyttelijän puolesta. Taisi osua myös sinulle Jarmo.
Jos olet puoli vuotta jossain roolissa täysin sisällä, niin kyllä se muuttaa monella tasolla ihmistä, käyttäytymistä, ajattelua, tunteita...

Tuksun todistus. Sivuaa hieman aihetta. On ollut aikamoisessa henkimaailman riepotuksessa.
https://www.youtube.com/watch?v=_d6MEbVZjlc
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, siis minun elämässäni on ollut tosi karu vaihe, jos sitä meinaat. Tosin osaan hieman suodattaa koska henkeni on aina ollut oikeamielinen. Se vaan että olen joutunut monesti näyttelemään työssäni vihaista ja työssäni jouduin olemaan sellaisessa roolissa, jossa väkivalta oli pelkkää arkea. Se jättää kyllä jälkensä, en keillä. Esimerkiksi moni tietää minussa olevan sellainen karu ja hieman katuhenkinen olemus. Puhun narkkareille ja juopoille, väkivaltaveikoille ym. kuin veljelleni. Siis ihmisille joita kaikki välttelee ja vaihtaa tien laitaa jos joutuu vastaan tulemaan. Siinä saa oma sielu kyllä osansa siitä kauheudesta.
Onneksi olen päässyt pois sieltä baarien ja yöklubien ovilta ja kaupungin alamaailman vaikutteilta tänne landelle. Jalkojeni terveys meni ja työt jäi takavasempaan historiaan. Kiitos Herralle, sitä rukoiltiin Jyrki veljen ja Rauno veljen kanssa moneen kertaan.
Samuli

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jep eihän näitä sillä tavalla ole hyvä verrata. Tämä näyttelijä oli tietenkin aivan innoissaan tästä roolista ja sitä kautta oikeen imee ne vaikutteet itseensä. Sinun motiivisi tehdä ammatissasi töitä oli hyvin erilainen, vaikka varmasti altistuit monille epämiellyttäville asioille.

Olen jonkun verran katsellut elokuvia, joista ei saa sielulleen oikeata ruokaa. Tosin sanoisin, että katsotpa melkein minkä vaan hollyvood elokuvan ei se ruoki sinussa niitä asioita, jotka sinua rakentaa oikeaan suuntaan. Nykyään katson aika vähän elokuvia/tv:tä ja valikoin aika tarkkaa mitä katson.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Samuli, puhut viisaita sanoja.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Jaredilla on kolmio (pyramidi) käsivarressaan.
http://static.iltalehti.fi/hiukset/hiuk ... 0PP_ht.jpg

Olette ehkä kuulleet sanottavan, että USA perustettiin kristillisille arvoille. Kuiteskaan Jeesusta ei mainita USA:n perustuslaissa.
Nowhere will you find mention of God, Christ or any intention to found a Christian nation.

On the contrary, the only reference to religion in the Constitution before the addition of the Bill of Rights comes in Article VI:

This means that political power in the United States may never be limited to people of one faith a necessary condition for a “Christian nation” but must be open to people of all faiths or none.
http://www.faithstreet.com/onfaith/2013 ... tion/11095

Mark Passio kertoo kiintoisasti symboliikasta.
https://www.youtube.com/watch?v=qCVLfewqCUs
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Niin, aivan! Mistä jumalasta on kyse, koska saatana kutsuu itseään mielellään jumalaksi, valontuojaksi ja herraksi.
Samuli

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Näyttelijät, laulajat + muut starat ovat suurimmaksi osaksi "systeemin" orjia. Varsinkin isojen elokuvien näyttelijät. Jotkut ovat tietenkin syvemmällä kuin toiset, mutta olen huomannut että osa kotimaisista on myös jollain tavalla sisällä näissä samoissa syvissä vesissä.
Homma toimii aika samalla tavalla kuin hyväveli kerhot. Eli jotta saat isompia hommia/enemmän mainetta/kunniaa tms joudut tekemään kaikenlaisia lupauksia/uhrauksia/vannomisia, jolla sidot sielusi yhä mustempiin juttuihin ja irti pääseminen on yhä vaikeampaa.
Samuli

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Täytyy lisätä että osa näistä staroista on kyllä ihan oikeasti uhreja. Eli heidät ovat tavallaan jo lapsesta asti alistettu tähän ja heillä ei ole ollut valinnan mahdollisuuta, eikä oikeastaan omaa tahtoa laisinkaan. Osahan sitten tekee tätä sitten rahasta ja maineesta.
Sinettisormus

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No niin, täällä ollaan ja viikon loma Kainuussa meni hyvin. Kun menimme, matkalla kuulin että Matti Nykänen on yrittänyt itsemurhaa, se hätkähdytti minua kovin, sillä olen huomannut Matin olevan hyvin herkkä ihminen. Takaisin tullessa tänään, sitten tuolla Kuopion seutuvilla kuulin tämän laulun radiosta, lennä Juri Gagarin, lennä, mutta mielessäni lauloin kokoajan Nykäsen Matti. https://www.youtube.com/watch?v=rKjNOj8KAvM Hätkähdin ajatuksiani ja tuli tunne että Jeesus haluaisi että kirjoittaisin Matille, en tiedä, ja haluan vahvistusta. Josko löydän osoitetta? Sähköpostia? Mutta se alkoi puhuttaa, ja kun avasin koneen ja näin tämän keskustelun, se jotenkin vahvisti asiaa. Sillä Matti on kokenut varmasti myös tuota yllä puhumaanne. Nykäsen Matti: https://www.youtube.com/watch?v=KHh-jpJ0W7A Katsotaan miten tämän kokemani käy?
Herran Siunausta ja Rauhaa teille!
ps. elokuulla onkin pitempi loma, jos vielä silloin olemme.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon syntyny taiteilijaperheeseen ja äitini oli kuuluisa oopperalauluaja. Muistan kyllä kuinka äidin ura meni perheen etujen ohi liian usein ja hän kyllä tietää sen ja koittaa omalla tavallaan kompensoida. Mutta samalla siinä on sellanen pieni hankaluus, varsinkin kun sisko on katkera jne. se jättää jälkensä. Mulla ei sinänsä ole mitään pahaa mieleen jäänyt lapsuudesta, muuten kuin se että kovin oltiin aina kaksistaan sisaren kanssa ja sen muistan kyllä. Se varmaan sattuu äitiin edelleenkin, koska hän oli kyllä omalla tavallaan puun ja kuoren välissä. Itsekin sanoo joskus että olisko pitäny jättää ammatti ja alkaa siivoomaan tai muuta. Iso on hyppy hyvästä arvostetusta ammatista siivoojaksi.
Minä tosin tein hieman sellaisen hypyn. Olin korkeassa ammatissa graafisella alalla ja hyppäsin tyhjän päälle ja menin vartiointifirmaan töihin aluksi ja sain -50% palkkaa mitä ennen. Onhan siinä opettelua kerrakseen, ihan samoin kuin nyt kun hyppäsin vartioimisliikkeen toimitusjohtajan paikalta eläkeputkeen ja työttömäksi, palkkaa ei ole kunnolla enää edes kolmannesta entisestä.
Onneksi äitin ammatti ei ollut kuitenkaan sellainen viihdemaailman suursuosikki, vaikka kyllä hän esiintyi suurille yleisöille jotka taputtivat hänet lavalle varmaan kymmenen kertaa peräjälkeen. Eikä äiti tienannu suuria summia, eikä mullekaan jäänyt kuin känsät käteen omasta työstäni ja olen hyvin onnellinen ettei raha ja valta ole pienimmässäkään määrin esteenä Jeeuskselle Kristukselle, jolle elän nyt 100%:sti.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

WAU SINETTI KULTA!!!! Tervetuloa takas :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...kuulin että Matti Nykänen on yrittänyt itsemurhaa, se hätkähdytti minua kovin, sillä olen huomannut Matin olevan hyvin herkkä ihminen. Takaisin tullessa tänään, sitten tuolla Kuopion seutuvilla kuulin tämän laulun radiosta, lennä Juri Gagarin, lennä, mutta mielessäni lauloin kokoajan Nykäsen Matti...
Kuulitko myös että kaivuri puski muutama päivä sitten sitä ennen Jyväskylässä Matti Nykäsen patsaan kumoon, niin että sen pää meni syvälle pehmeään savimaan sisään? Aikamoinen varoitus.
Kuitenkin lehdessä oli Matin anopin kiistäminen, ettei tämä ole mitään yrittänyt ja on ihan hyvässä kunnossa.
Sinettisormus

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... enpä tuota kuullut, mutta ihmeellinen fiilis tuli tuosta matkalla, pitäisikö yrittää ottaa Mattiin yhteyttä, pyysin Herralata vahvistusta tähän? Ja kiitos Jarmo tervetulo toivotuksista, tänne oli jo ikävä. :roll:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...ihmeellinen fiilis tuli tuosta matkalla, pitäisikö yrittää ottaa Mattiin yhteyttä, pyysin Herralata vahvistusta tähän?
Niin mullakin tuli heti kun näin uutisen siitä patsaasta, se säväytti. Mulle tulee aina näistä sellanen erikoinen "herätysnipistys" kuin joku nipistäisi ja sanois että "hei tsiigaas tätä". Se on sellanen hassu, tuttavallinen mutta erilainen kuin tavallinen "yllättävä" uutinen jossa ei ole sanoamaa.
Voi olla että kuvittelen mutta enpä ole varma. Mä oon kokenu sen ennenki ja todennu et Henki siellä aina puhuu taustalla.

Joo, siis tervetuloa ja kiva kuulla että olet kaivannut meitä :D
Sinettisormus

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... pyysin Herraa vahvistamaan ja antamaan oikeat sanat jos sen teen ja matkalla nousi tämä Jesaja 40 kohta:

28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
29. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.
30. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

Matinhan tiedämme kuuluisaksi mäkikotkaksi...
Sinettisormus

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja vielä tämä psalmi nousi matkalla mieleeni, kuin lohdutukseksi ja sanomaksi tuolle kaikelle:

PSALMIT 139
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
minut.
2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Oon huomannu et jotkut on oikeita "psalmiautomaatteja" ja he muistavat lonkalta heti jokaisen Psalmin. Rauno Helppi on just sellanen. Psalmithan on jaettu silleen jännästi aihe/aluepiireittäin ja sieltä saa sitten poimia.

Kiitos Sinetti tästä!
Samuli

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä kohta taisi olla myös tuolla Raunon muutaman päivän takaisessa viestissä. Otin sen itselleni ylös ja itse asiassa tulostin sen muutaman muun kohdan lisäksi paperille Raamatun väliin muistutukseksi. Hyvin rohkaiseva.

Enpä tästä Matin viimeisestä jutusta ollut lukenut, mutta Matti tuli mieleen kun katselin Tukiasen todistus videon. Molemmat ovat olleet yleisen pilkan kohteena jo pitkään kohellustensa takia. Sitten tuli mieleen Jarmon taannoinen viesti, että ei Jeesus antanut syntejä anteeksi synnittömille vaan niille jotka ymmärtävä olevansa syntisiä. itse asiassa tuli siitä mieleen vielä Andy McCoy, jonka myös kuulin todistavan uskostaan hiljattain Radio Deillä ilta Lauran kanssa ohjelmassa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näyttelijöiden rooliin heittäytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Samuli kirjoitti:...että ei Jeesus antanut syntejä anteeksi synnittömille vaan niille jotka ymmärtävä olevansa syntisiä. itse asiassa tuli siitä mieleen vielä Andy McCoy, jonka myös kuulin todistavan uskostaan hiljattain Radio Deillä ilta Lauran kanssa ohjelmassa.
Nimenomaan ja sille pitää aina sanoa ISO AMEN, koska Herra on HYVÄ!

Ai että Andy vielä? Voi mä oon kerran pelastanu sen ettei se saa turpaansa yheltä mustalaiselta Tehtaankadulla Amigon edessä.
Sen verran täytyy miehestä sanoa että kyllä se ikä, elämäntyyli ja nuo koettelemukset, vaan tekee ihmeitä. Tuhlaajapojan paluu on paljon todennäköisempää kuin pihtaajapojan.
Vastaa Viestiin