Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Hanne

Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Okei, no 3 vuotta jos tarkkoja ollaan... Ennen en edes ajatellut uskon asioita, molemmat mummini tosin ovat uskovaisia, toinen on jo kuollut ja toinen muistisairaana laitoksessa... Haluan uskoa että Jeesus kuoli minunkin puolestani mutta se on jostain syystä vaikeaa, minulla on jonkinlaista masennusta, toinen vanhemmistani on erittäin epävakaa ja sairas mieleltän mikä vaikuttanut koko elämän....

Olen yrittänyt rukoilla mutta rukoilusta huolimatta mitään konkreettista ei ole tapahtunut elämässä... Elän synnissä siis edelleen, katson joskus kauhu elokuvia(en enää niin paljon kuin joskus ennen)

Unihalvauksia, painajaisia välillä näen, mutta niitäkään en enää niin paljon kuin joskus ennen

Mutta välillä tulee katsottua esim ufoista kertovia juttua, fantasia, scifi juttuja...

Minulla on 2 ystävää jotka uskossa, toinen on entinen poikaystävä, jonka kanssa tuli usein ja eron jälkeenkin tehtyä tyhmyyksiä.... Hänelläkin samanlainen isä tausta kuin minulla, hän on kertonut uskoontulostaan ja kamppailee eri asioiden kanssa, olemme lopettaneet kuitenkin tyhmyydet, koska sen jälkeen olen nähnyt painajaisia jos sellaista tehty....

Minulla tämä on ollut haparointia koska en ole jaksanut keskittyä hengellisiin asioihin, jotenkin tuntuu raskaalta, vaikealta, tiedän miksi Jeesus on kuollut ja olen lukenut Raamattua mutta uskon tie ei ole auennut enkä ole päässyt taivastielle, olen yksinkertainen, lapsenmielinen, hukassa välillä itseni kanssa, negatiivinen, aina väsynyt yms,
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hanne, nyt tiedän, sinä olet tuo nainen josta Jumala minulle eilen kertoi. Kirjoitin siitä blogissani. Valitettavasti olen kohta lähdössä ja tulen illemmalla kotiin, mutta käyppä katsomassa sellainen Youtube video kuin: Tartu käteen Marko Selkomaa. https://youtu.be/9DrpZnatCKM lopussa on rukous jonka nyt toivoisin tekevän sillä näen että sinulla on tahtoa tulla Jumalan omaksi. Todella,sinulla on esikko aika.
Tuon videon rukous voi saada sinut uskossa kasvuun. Rukoile se ääneen niin että henkivallatkin kuulee että tahdot että Jeesus on sinun Herrasi.
Jumala johdatti sinut tänne ja kertoi siitä minulle. Olen nyt aivan varma tästä että eilisessä näyssä todella kerrottiin sinusta.
Kiitos Jeesus! KIITOS HANNESTA!!! 💖💖
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Kiitos linkistä, kuuntelin ja rukoilin ohjeiden mukaan(aika usein joskus niin tehnyt) en tiedä kuitenkaan vieläkään olenko uudestisyntynyt, vaatisi keskittymistä raamatun lukemiseen ja rukoilun mistä ei ole tullut oikeastaan mitään näiden vuosien aikana, tiedän sen koska elämäni ei ole muuttunut tästä miksikään.... Silti tahtoa uskoa että vaikka ei nyt tähän päivään mennessä ole tapahtunut mitään niin silti Jeesus pelastaa ja tulee elämääni, hän tietää mun pelot, ahdistukset yms asiat mitkä sitoo... Kiitos sinulle
Viimeksi muokannut Hanne, 17 Huhti 2020, 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Luin blogiasi, valitettavasti se en ollut minä:( en ole edes kovin nuori, olen 30, tumman ruskeat hiukset, hiukset on kyllä olkapäähän asti muttei kovin lyhyet... Kiitos kuitenkin linkistä vielä kerran:)
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kyllä se voit olla sinä. Tuo nainen saatoi hyvinkin olla n. 30. Minulle se on nuori ikä. Oma tyttäreni on 35. Minä täytän tämä vuonna 60. :)
Ja nuo hiukset, ne ei olleet täysin vaaleat vaan ruskeahkot. Olen ollut eilisestä avoimilla sydämellä jotta näkisin sen kenestä tässä on kyse. Jumala on minulle tätä opettanut. Uskon vakaasti että Hän tarkoittaa sinua ja nyt en sinusta irti päästä .. :D
Voidaan kyllä kirjoitella myös sähköpostin kautta lisää, mutta myös täällä. Täällä on rakastavia uskovia jotka haluaa olla apunasi.

Kohta kyytini saapuu ... mutta kuulumisiin.
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Juu kuulumisiin, laitan sun yksityisviestiin mun s postin, voidaan sitä kautta kirjoitella, mukava kuulla, että jaksat, toivon sitä, olen välillä melko hankala😶
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minä oon myös lähdössä reissuun, mutta halusin Hanne kirjoittaa sinulle rohkaisuksi, että oon myös ollut kiinnostunut vastaavanlaisista asioista, ufoista ja muista, mutta sitä kautta myös sitten löytänyt Herran.

Tai siis Herra löysi minut. Olin aika pahasti pimeydessä ja vaikeassa ajassa ja silloin Jumala puhui ja kutsui ja päätin mennä polvilleni ja pyytää Jeesusta tulemaan elämääni. Se ei minun kohdallani tarkoittanut kaiken mahdollisen epämääräisyyden loppumista, mutta Herra on sanonut, että siitä lähtien Pyhä Henki on alkanut tekemään työtään minussa ja se oli voimallinen hetki ja näin myös tapahtui, että alkoi paraneminen!

Sitä haluan siis sanoa, että Herra pelastaa mistä tahansa tilanteesta ja oli kontolla mitä syntejä tahansa, Hän on ne Verellään peittänyt!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sama täällä. Nuoruudessani oli myös vaihe jossa tuo kaikki kiinnosti. Tuli katsottua kauhu elokuvia, joita nykyään en enää kykene katsomaan.
New age , asiat kiinnosti vaikken niitä silloin tunnistanutkaan. Ne yrittivät eksyttää minua. Onneksi se kaikki jäi tutkinnan tasolle ja lopulta ymmärsin että tuo oli väärä tie.
Kerran olin menossa enkeli messuille. Ne olivat kiinnostanut minua jo pitkään. Koskaan en niihin päässyt, kunnes kerran miniä sanoi että voi lähteä kanssani. Siellä sitten pyörin ja ihmettelin mitä nämä pöytiensä äärellä tarjosivat. Kukaan ei puhunut vaan katsoivat pitkään kun kuljin heidän ohitseen. Viimeisessä huoneessa eräs nainen alkoi kertoa kuinka heillä oli enkeli kursseja. Ne olivat todella kalliita. Kuuntelin aikani ja lopulta kysyin että tuntevatko nämä enkelit Jeesuksen ja vastaus oli: EI!!!
Silloin ymmärsin että se oli tässä ja lähdimme kotia. Tuo oli käännös kaikelle tuolle.
Jeesus oli kuitenkin jo silloin se ykkönen.
Hyväksyin että Raamattu, eli Jumalan Sana oli se ainoa totuus mihin enää uskoin.
Jeesus sanoikin jossain kohtaa, että henkivallat on tosi asia mutta ihmisen ei ole hyvä kaikkea tietää.
Toivon että sinäkin jätät nuo asiat toisarvoisiksi ja keskityt Jumalan sanan totuuteen ja Herraamme, Jeesukseen Kristukseen.
Amen.
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Joo mullakin on jäänyt esim okkultismi, spiritismi tutkinnan tasolle, jotenkin pelko estää etten oo kokeillut... Vähemmän tulee seurattua kauhua vaikka joskus sorrun... Ei ole hyvä... Paljon on elämässä muutenkin ollut pimeyttä, katkeruutta, vihaa, kateutta

selän takana puhumista yms, jota joskus kuulee siivoojana työkohteessa, osa on toki mukaviakin.

Huomaan olevan ns "tapakristitty") en tiedä oliko oikea sana, olen joskus teeskennellyt uskovaa, vaikka tiedän etten ole uudestisyntynyt, en haluaisi olla ulko kultainen harrastelija... Toivon sydämestäni että pelastuisin, koska viime aikoina olen nähnyt katastrofi unia, viime yönä näin unta että ihmisiä katosi ympäriltä, katsoin ylös taivaalle ja taivaalta satoi isoja kivenlohkareita, yritin paniikissa etsiä pakopaikkaa...
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tee päätös tuolle kaikelle. Sano niille ääneen: EI EN TAHDO TEITÄ ENÄÄ! Jeesus on HERRANI!!!
Sillä nuo kaikki hunot tunteet ja painajaiset ja kaikki muu negatiivisuus on sen saatanan hedelmää, mätää hedelmää. Se on VALHEEN mestari.
Ole luja ja käännä sille selkäsi! Sinä pystyt siihen jos todella Jeesus on sinun ensimmäinen rakkautesi!
Ota vastaan hyvät hedemät jota Jeesus tarjoaa.
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Gal. 5. 22–25. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

NE HUONOT HEDELMÄT:
Gal. 5:19-21, "Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa."

Näitä et halua, vaan haluat uskoa ja olla Jeesuksen oma!
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Kaikki kääntyy varmasti parhain päin, toivoa on niin kauan kuin uskoo pelastukseen! Jeesus anna minulle synnit anteeksi ja rauha sydämeen, anna jaksamista, voimaa jatkaa, pese puhtaaksi verelläsi, aamen!
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Rukoilin juuri puolestasi ja rukoilen kyllä edelleen.
Nuo on ne, mitkä sinua sitoo ja niistä tulee irtisanoutua.

Laitan vielä varuiksi tällaisen linkin, joka on kyllä pitkä ja raskasta luettavaa, mutta tärkeää... http://www.jariiivanainen.net/vapaaksisiteista.html
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus on antanut syntisi anteeksi ja tahtoo että olet vain Hänen omansa. Olet Hänelle rakas silmäterä.
Amen.
Sinettisormus

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ethän Hanne pelästynyt? 😍🤗💞💗💕💓💖
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

En pelästynyt, 😊, haluaisin uskoa siihen että nimi on elämän kirjassa, mutta mutta, haluan vielä varmuuden että olen varmasti jumalan oma,
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Mulla on tuota lihallista ajattelua joka kumpuaa siitä myös et katsonut liikaa elokuvia ja sarjoja, ainakun yritän lukea Raamattua ja rukoilla nousee joku elokuvan pätkä mieleen, ja just noi seksuaaliset mielikuvat, varsinkin jos on tekemisissä mies puolisen kanssa... Mieli on tosi hajalla koska olen ruokkinut rikkinäisenä sitä elokuvilla ja roska sarjoilla:(, painajaiset ja hassut unet kanssa yleisiä, nykyään ei enää niin paljon painajaisia tai unihalvauksia kuin yleensä...

Joskus mutta ei useasti, ääniä päässä, enimmäkseen taitaa omia ajatuksia olla, et ei tästä tuu mitään tai ehtii sitä Raamattua lukea myöhemminkin yms. Todella häiritsevää kun tarttuu raamattuun et sit tulee elokuvamaisia ajatuksia yms, kun olen ollut joskus kokouksissa, niin siellä kanssa kokenut noita elokuvamaisia ajatuksia.... Mut ei niistä kokouksista ole ollut apua, mun puolesta siellä kyllä ollaan rukoiltu ja sanottu: nyt sä oot uudestisyntynyt, vaikka tiedän että mitään ei ole tapahtunut.
Hanne

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Kateutta, katkeruutta, nykyään kateellinen niille jotka on tullut uskoon ja tuntuu et varsin helposti, siitä olen kateellinen kun tuntuu ettei itse tule millään uskoon, ja että olen ainut ihminen suurinpiirtein maailmassa jolle Jeesus ei anna anteeksi, myös se kuinka paljon Kristinuskoa yleisesti ollaan halveksittu, enkä halua itse pilkata, vääristellään raamatun sanomaa yms... Et sitten nousee pelko, et apua, mua pilkataan jos tulen uskoon et oot hihhuli yms... Meidän perheessä suorastaan vihataan kanssa Kristinuskoa, äiti tosin suhtautuu lempeämmin, koska hänen oma äitinsä on uskossa... Käytiin mun siskon kanssa kun olin teini lestadiolaisten telttakokouksissa... Siellä huomas sen sisäpiirin ja että ulkopuolisia katsotaan pitkään... Lestadiolaisilla on myös se oppi, et Jeesus tietää ketkä pelastuu ja ketkä ei ja on valmiiksi elämänkirjassa nimet, ja jos siellä elämänkirjassa on nimi niin Jumala vetää nii kauan puoleensa että se henkilö tulee uskoon, jopa niin pitkälle et kuoleman kielistä ottaa vastaan... Jotenkin tuohon niin paljon törmännyt et on lahkolaisuutta ja ne omat tietyt porukat, tuntee ettei ole tervetullut... Tosi harvoin törmännyt oikeasti sellaiseen uskovaan elämäni aikana (en tietenkään tunne kaikkia maailman uskovia) joka tarkottaisia vilpittömästi hyvää ja rakastaisia syntisiä ihmisiä, ei panettele eikä juoruile yms, mut nykyään on 2 sellaista ihanaa uskovaa ystävää, toinen näistä on ex poikaystävä,

Huh huh onpas tekstiä paljon😁
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Olen ehkä liikaa kiinnostunut pimeyden asioista? , olen kai etsikko ajassa ollut kuitenkin jonkin aikaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mullakin oli noita ajatuksia kun luin Raamattua läpi, siellä yksittäiset sanat saattoivat ”muuttua” ja kääntyä rienaaviksi ja tätä esiintyy ihmisillä muutenkin. Sitten kun pääsin Uuteen Testamenttiin, jota olin hartaasti odottanut, niin mieli sanoi, että tämähän on aivan soopaa. Siitä tiesi, että alettiin lähestyä Pelastussanoman täyttymystä.

Se on lihallisuus, joka pistää näitä ajatuksia mieleen ja yrittää häiritä, lopulta siis vihtahousu itse, mutta ei se pysty muuhun kuin häirintään :)

Herra pystyy katselemaan meitä ajan ulkopuolelta, näkee tavallaan koko meidän tarinamme ennen kuin se täällä maan päällä on alkanut tai loppunutkaan. Siitä Hän tietää ja ihminen kuitenkin itse valitsee. Meillä on ihmeellinen Herra!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin