Demonit

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Olen monta kertaa miettinyt. Kun kuulen että puhelin soi. Ja se ei soi.
Tänä aamuna kuulin sen taas. Kukaan ei soittanut. Parin tunnin päästä tuli tieto.
Entinen naapuri oli nukkunut pois. Onko tämä vihtahousun tekoja? Vai mitä? Aavistus soitto?

Rukousystäväni sanoi että: Silloin kun sen kuulet, on aika alkaa rukoilla.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Joku vuosi sitten menin uskovien hallikokoukseen. Kävelin yhden miehen ohi ja huomasin, että hän ontui. Hän näytti uskovalta, mutta ulkonäkö saattaa pettää. En muista, kuka piti saarnaa siellä. Niin istuuduin ja huomasin sen saman miehen, josta tuli niinkuin toinen ihminen ja se kiroili käsi nyrkkiin ja käveli tiehensä. :shock: Ihmettelin. Ei kukaan tuonut hänet sinne. Hän itse meni sinne ja siten yhtäkkiä muuttui ja lähti ulos toisena ihmisenä, niinkuin riivattu.

Mutta olen kuullut siitä opetusta, jonka mukaan riivattu ei voi itse tulla seurakuntaan. Raamatun mukaan ihmisten täytyi itse tuoda riivatun Jeesuksen eteen. Se mies itse meni kokoukseen. Se asia herätti miettimään.
Viimeksi muokannut rauhansoturi, 10 Syys 2019, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ai niin, yksi juttu unohtui. Edellisellä kirjoituksella kerroin yhdestä miehestä, joka näytti uskovalta. Hän käveli pois noin vaan ilman siitä, että kukaan uskovista ei ole kiinnittänyt häneen, kuin minä ja toivoin, että jotkut, joilla olisi henkien erottamisen armolahja, huomaisivat hänet ja tekisivät hänet täysin vapaaksi.

Ihmettelin itse, että hän itse tuli sinne, koska yleensä riivattu ei halua mennä seurakuntaan ja se mies ei varmaan tiedosta itseään, että on itse riivatussa tilassa. :(
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Muistan itse, että ennen uskoontuloani kävin usein yksin kirkoissa kuin hakemassa sieltä jotakin, mutta en varsinaisesti osaa sanoa mikä minua sinne veti. En suoranaisesti yrittänyt uhmata Herraa, mutta en osannut nöyrtyäkään. Ehkä tämä mies oli myös "hakemassa jotakin", mutta Pyhän Hengen vahva läsnäolo on aiheuttanut "vastareaktion". En osaa sanoa, mutta tällainen tuli mieleen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Eero kirjoitti: 11 Syys 2019, 01:44 Muistan itse, että ennen uskoontuloani kävin usein yksin kirkoissa kuin hakemassa sieltä jotakin, mutta en varsinaisesti osaa sanoa mikä minua sinne veti. En suoranaisesti yrittänyt uhmata Herraa, mutta en osannut nöyrtyäkään. Ehkä tämä mies oli myös "hakemassa jotakin", mutta Pyhän Hengen vahva läsnäolo on aiheuttanut "vastareaktion". En osaa sanoa, mutta tällainen tuli mieleen.

Niin ehkä mahdollisesti...
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Uskallan nyt pikkuhiljaa kertoa unestani ja siitä, että Jumala paljasti minulle unen kautta. Se on tuore tapaus, noin kuukausi sitten.

Näin unta, että minun ympärilleni oli erilaiset okkultismit. Näin, että niiden takana oli henkivallat. Näin, miten ne lähestyivät kokoajan minua kohtaan. Ne oli ympärilläni. Näin, että henkivallat olivat vihamielisiä minua kohtaan. Ne syyttävät ja syyllistävät minua kovin ja herjaavin sanoin. Yksi niistä oli läheisempi ja oli minun selkäni takana. Yhtäkkiä se repi hiuksiani. Käskin lopettamaan. Yhtäkkiä niitä ei ole yhtään ympärilläni. Oli tyhjä paikka, kuin vain minä. Kun sanoin; lopeta, siinä salamannopeasti kaikki katosi. Siten tunsin, miten rauhan Herra tuli ja Hänen rauha vallitsi minua ihmeellisellä tavalla. Herättyäni mietin ihmetellen.

Siten kun olin yhdessä foorumissa. Ei minun ole tarkoitus millään parjata tai panetella siitä foorumia. Niin siellä paljasti kaiken, mitä uni kertoi. Okkultismista vielä... Mieleeni muistui Herran ääni, joka varoitti ajat sitten okkultismista. Siten se yhdisti minun uneeni ja se alkoi valaistua minulle, niin ymmärsin, mitä uni tarkoittaa.

Ihmisviisauden perusteella opetetaan, niin ihmisviisauden perusteella on itseasiassa riivaajien viisaus, eli nojaudutaan omaan ymmärrykseen tulkitsen Raamattua väärin, siitä sanotaan okkultismiksi.

Tiedän, että tämä juttu saa uskovissa hämminkiä, jos ei tiedetä ne perusasiat Raamatusta. Pitäisi aloittaa ensin alusta saakka ne perusasiat selittämään, mitä tämä kaikki tarkoittaa. Tämä on todella ahdistavaa. Olisi paljon helpompi, jos Opettaja Pyhä Henki itse opettaa ne Raamatun perusasiat, mistä okkultismi tulee.

Sananl. 3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
Viimeksi muokannut rauhansoturi, 11 Syys 2019, 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Toinen juttu vielä... Kauan ajat sitten ulkopuolisena seurasin erään foorumin keskusteluja. Oli puhetta yliluonnollisista kokemuksista. Sinä aikana luulin, että ne yliluonnolliset kokemukset voi todistaa Jumalasta, Hänen töistä ja voi johtaa Jumalan luo. Olin kokemuskeskeinen uskova, eli juoksin kokemusten perään. Niin yhtenä päivänä päätin kirjautua itse sisään. En kertonut siitä asiasta kenellekään.

Siten sain viestin toiselta uskovalta, joka ei kuulu siihen foorumiin. Hän kertoi saaneensa unta minusta. Hän kertoi nähneensä unta foorumista ja sen ylläpitäjästä ja siitä, että ylläpitäjä oli lampaiden vaatteessa. Hän kertoi nähneensä unta, että se ylläpitäjä oli itse susi ja sillä oli terävät hampaat. Hän ei asiasta tiennyt, että minä olin kirjautunut sisään.

Pelästyin ja erosin foorumista. :D :)
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Johanneksen 1kirje 4:
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget. ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaan on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta.
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo
nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät: sillä hän, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sen tähden he puhuvat, niin kuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6. Me olemme Jumalasta, Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen
ja eksytyksen hengen.
7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10.Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovittajaksi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Nuo kohdat ovat tärkeitä, mutta ne ei tarkoita, että pelkästään Jeesuksen nimen käyttäminen ja Jeesusta Herraksi tunnustaminen yksin voi todistaa, että on Jumalan asialla. Matt. 7 luvussa kerrotaan, että sellaiset ihmiset sanovat; Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'.

Eli he käyttävät Jeesuksen nimeään profetoidessaan ja he käyttävät Jeesuksen nimeään ulosajaessaan ja he käyttävät Jeesuksen nimeään tehdessään monta voimallista tekoa, silti heitä Jumala ei koskaan tunne ja kutsuu heitä laittomuuden tekijöiksi. Laittomuuden tekijät tarkoittaa, että on irtautunut pois Sanan yhteydestä laittomuuteen (Sanattomuuteen) ja ei tee Herran tahdon mukaan, vaikka he käyttävät kyllä Herran nimeään.

Miten tunnistetaan eksyttäjän, ettei itse eksyisi valheeseen?

1Joh. 2:4 Joka sanoo: “Minä tunnen hänet”, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

2Joh. 1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

No siitä Kristuksen opista vielä...

Kristuksen oppi on ainoa terve oppi, jonka kautta saa terveen ja raamatullisen uskon, se on pelastava usko. Jos ei pysy Kristuksen opissa, se tarkoittaa, että hän on itse luopumistilassa hänen tietämättään.

Evankeliumi on Jumalan voima, johon meidän usko perustuu. Jumala saarnauttaa ihmisviisautta hullutukseksi voidakseen pelastaa ne ihmiset, jotka uskovat Häneen, sillä ihmisviisaudella ei ole mitään tekemistä Herran tuntemisen kanssa ja siksi Jumala on säätänyt, että pelastuminen tapahtuu uskon kautta Jeesukseen, koska se on Herran teko ja lahja ihmisessä, niin pelastuu ja on Jumalan armon sisäpuolella, ettei itsensä kautta - usko on Jumalan uskon lahja hänessä, ei omien tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

1Kor. 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - >
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Siksi pitää pyytää Henkien erottamisen armolahjaa. Sillä ero voi olla "Hiuksen" hieno.
Jos susi on siellä, lampaan turkissa.

1Kor 11:12 Paavali puhuu Hengen lahjoista
10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja: toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella HENKIÄ
toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Hyvä, että sinä Ella otit tämän asian puheeksi, niin minulla on kysyttävää siitä asiasta. Joku vuosi sitten koin, että saarnaaja on itse eksyttäjä. Huomautin yhtä miesuskovaa siitä asiasta. Hän sanoi, että hänellä on henkien erottamisen lahja ja sen lahjan mukaan hän pitää saarnaajaa Jumalan miehenä. Myöhemmin se saarnaaja paljastui eksyttäjäksi. Vaikka minulla ei ole henkien erottamisen armolahja, mutta on tiedon sanat. Eikö tämä tarkoita, että tiedon sanoilla voi tunnistaa eksyttäjän?
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Olen ymmärtänyt että ne armolahjat toimivat eri ihmisten kautta erilailla. Voi saada monta armolahjaa
niin kuin Paavali opettaa
1Kor 12. Jos lukee koko luvun. Kun on rukoiltu yhdessä. Toisille annetaan tiedon sanat.
11: Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niin kuin tahtoo.
12. Sillä niin kuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta,
ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
rauhansoturi

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

No muutamat uskovat kokivat hengessä ja sanoivat minulle huomauttaen, että minun pitää käyttää ne armolahjat. Mietin ihmetellen, mitkä armolahjoja minulla on. :roll: :) Mutta miten voi tietää? Tiedän vain pari, mutta loput en tiedä.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Ella »

Rukoile ja pyydä Pyhän Hengen opastusta. Ja jos on jossakin opetusta armolahjoista.
Minulle ne avautui pikku hiljaa. Mutta ei ne kaikki toimi. Mutta kiitän niistä jotka toimii.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Uusiluomus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Rauhaa, nuo demonit ovat varsin tuttuja minulle tuolta huume ja rikollisuus maailmasta jossa ne irvistävät ihmisten kasvoilla ja laittavat tekemään kaikkea pahaa.. ja minäkin olin täysin niiden vallassa ja tein kaikkea pahaa.. ja jotkut ihmiset osasivat lukea ajatuksia pelottavan tarkasti liekkö tietäjä henki vai mikä, semmoiset jotka eivät voineet tietää niin tiesivät mitä olin tehnyt ja mitä olin tekemässä
Uusiluomus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Unihalvaukset ja painajaiset niitä oli ennen todella paljon ja tulee vieläkin kun tunnustin Jeesuksen herraksi niin hyökkäyksiä on tullut ja herään yöllä omaan huutooni.. kun aikoinaan niille avasin oven ja elin todella pimeyden vallassa , onneksi Jeesus Kristus on vapauttanut minut kaikista pimeyden siteistä ja minulla on rauha sisälläni vaikka tilanne on kyllä semmonen että välillä käy mielessä että päätän päiväni.. rukoilen ja luen sanaa päivittäin
Hanne

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Minua kiusaa välillä jonkinlainen henkivalta, en tosin tiedä onko myös oma lihallinen ajattelu henkivaltaa, kärsin jonkinlaisesta masennuksesta kai, joskus itsekseni kiroan et miksi Jeesus ei auta, vaikka en ole uskossa ja olen pyytänyt apua, olenko ainoa ihminen maailmassa jota Jeesus hyväksy vai mikä... En meinaa millään saada synnintuntoa, en oikein aina osaa katua jos sanon tai teen jotakin esim haureus...
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoilen puolestasi ... kirjoitan lisää kun kotiudun.
🙇‍♀️💗👑
Hanne

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Ei kiirettä, vastaa sitten kun kerkiät, laitoin sulle mun s posti osoitteen yksityisviestiin
Hanne

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Tiedän, jaksottaisia painajais ja unihalvauksia tulee, viimeksi toissa yönä

Mua on alkanut kiinnostaa jooga, olen miettinyt jopa spiritismiä, kysyisin jotakin, mut en tiedä vielä uskallanko, jos ei Jeesus vastaa huutooni niin onko väliä keneltä kysyn, jospa menenkin kadotukseen, mitä iloa Jeesus saa siitä että ei vastaa rukouksiin, vain tietyille ihmisille vastaa, monet saa välähdyksiä, näkyjä tuntee rakkauden mut minä en tai joku muu, miksi näin
Vastaa Viestiin